![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een democratie die naam waard wordt NIEMAND gedwongen om te gaan stemmen. Daar is iedereen vrij om wel of niet zijn stem uit te brengen. Dat democratisch recht hebben in dit land wel de buiten-europese vreemdelingen die niets voelen voor de Belgische nationaliteit, maar NIET de Belgen. Er moet dus helem�*�*l niet "gewerkt worden" aan stemplicht voor vreemdelingen maar aan verkiezingen waarbij iedereen wel recht heeft om te gaan stemmen, maar er niet langer toe gedwongen wordt. Ondanks de kiesplicht haken steeds meer burgers af. Ze wéten maar al te goed dat jouw zogenaamde "betrokkenheid bij het besluitvormingsproces" dikke bulshit is. Dat ze met andere woorden geen z�*k te koekelen hebben in het politieke besluitvormingsproces. Jouw soort zal dat pas beamen als de partij(en) waar jullie voor kiezen hun macht verliezen, en plaats moeten ruimen voor ander, en hopelijk beter. Ik noteer dat jij "de omgekeerde richting", interpreteert als gedwongen stemplicht voor iedereen. OOK voor de vreemdelingen die er vandaag, zoals ik elke democratie die naam waard, recht op hebben, maar niet toe gedwongen worden. IK interpreteer de "omgekeerde richting" als een breuk met het bestaande. Met stemrecht voor IEDEREEN dus. OOK voor de Belgen. Jij noemt dat fascisme. Op België, Luxemburg en Griekenland na is volgens jou dus heel de wereld fascistisch. Het gaat hier echter maar zijdelings over. Het gaat hier in hoofdzaak over partijen die draaien gelijk de moderne windmolens. Die draaien ook mee met elke wind.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zou volgens jou betekenen dat ze "aan het maatschappelijk debat deelnemen"? Wat voor een zever is dat?
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maggie De Block heeft gesproken. Dat is uiterst interessant.
Want ik weet niet wat jullie zien als jullie kijken naar Maggie, maar ik zie: een blok graniet die in de Vlaamse rand woont; en die immens populair geworden is, dus een monsterscore gaat halen in mei 14, en die van het vrouwelijke geslacht is, dus redelijk zeldzaam maar toch nodig op lijsten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die monsterscore krijgt ze omdat ze dit jaar een afgewezen asielzoeker of vier heeft teruggestuurd. Arm Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. De Block is trouwens niet de eerste VLD-er die het confederalisme bepleit....VOOR de verkiezingen. Van dat soort zitten er trouwens ook bij de tsjeven. En Leterme is evenmin de enige.
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat Rutten verkondigt, is tot nu toe nog steeds haar persoonlijk standpunt. Niet gedragen door een partijcongres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken jij één Vlaming waar Di Rupo één stem van kreeg? WIE heeft beslist dat er een regering zou gevormd waarin de Vlamingen niet eens voor de helft vertegenwoordigd worden? JIJ? IK? Je wéét toch dat België een (NEP) parlementaire democratie is, en dat de "verkozenen" in het parlement "vertegenwoordigers" van het volk worden genoemd? Je weet toch ook dat het parlement sinds Verhofstadt aan de kieswet prutste bevolkt geraakte met onverkozen opvolgers die de plaats innemen van partijkopstukken die wel verkozen werden, maar die hun mandaat niet opnemen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 oktober 2013 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch zie ik liever, voorlopig toch, dat de huidige satrapen in hun partijleiding overruled worden op een wijze zoals De Block dat nu deed. We weten wat we hebben aan dat huidige clubje van Rutten, De Croo enz. We weten nog niet (volledig) wat we zullen hebben aan De Block. Maar slechter kan het niet zijn voor de Vlaming. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleszins niet uit de regeringsleider...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemrecht/stemplicht voor migranten is het probleem niet, men stemt daar waar men belastingen betaalt. Zo simpel is dat. Het probleem is wel de niet te stuiten aanvoer van laaggeschoolde (of nog beter ongeschoolde) migranten die hier in de werkloosheid terecht komen en blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Uit hun mix van maatregelen. De laagste inkomens verrijken tijdens een begrotingsoefening past niet binnen de keuzes van de Open VLD. Vastleggen dat de brutolonen binnen zes jaar 3,4 procent gedaald moeten zijn ten opzichte van de buurlanden past niet echt binnen de keuzes van de sp.a.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zou ik aan iedereen hier zeggen: laat de OVLD zelf beslissen of confederalisme in het partijprogramma blijft, of niet.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen heb ik er toch lol in. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |