![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ebionites ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Net zoveel als Nikolaas van Myra zoveel te maken heeft met Sinterklaas. De laatste is een mythische versie van de eerste. Van de eerste kan men een graf vinden, maar niet van de tweede. ![]() ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 23 oktober 2013 om 23:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister-President
|
![]() namaste Piero en Aton,
Hoeveel mythen en legenden bestaan er nu in ons heden over beroemde figuren, helden, excentrieke gasten (denk aan de Sade) uit het verleden? Hoe groot is de kans dat mijn radicale Hindoe kat, Wieroe over honderd jaar een echte hogere kattengod is geworden en de avatar van het dewanisme is en dat zijn extremistische volgelingen dan de absolute macht op aarde hebben veroverd of een nieuwe radicele hindoe sekte zijn geworden in India? Hoe groot is de kans dat dit gebeurd? Mijn probleem mbt hele christendom en bijbel is simpelweg: die mogelijke figuur uit nazareth, ene jezus was zelf een joodse man, en hij wilde absoluut nooit zelf een splinternieuw geloof stichten, enige wat hij wel wilde is gewoon zijn arme joodse slavenvolk bevrijden en hen leiden naar het beloofde land, zion, en zo hen laten genieten van gods koninkrijk met 144.000 zuiver joodse leiders aan de macht, dus die letterlijke bijbelse teksten willen niets anders dan een Joodse dictatuur op aarde of in moderne bijbelse zin: een totalitaire (blanke) christelijke dictatuur op aarde en geloof mij jonges, dit was er echt he gedurende de hele barbaarse periode van het blanke christelijke kolonialisme, sinds de tijd van christoffel columbus, 1492. Klinkt gek maar je kan alle feiten op een riijtje zetten en dan krijg je dit logische inzicht vanzelf. Wij zien het anders he en Wieroe leverde mij erg veel historische informatie uit zijn katten genen. Veel dingen in mijn domme bruine kop komen echt van Wieroe geloof ik nu, check die boeken van Rupert Scheldrake dan ontdek je of ik gelijk heb of niet. dewanand en Wieroe |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nogal voor de hand liggend. Uitgerekend deze cluster namen uit de Talpiot tombe corresponderen met de namen uit het N.T. Het gaat hier om een familie waar later de mythe van N.T. op gebaseerd is. En zoals men heeft aangetoond kan er met waarschijnlijke zekerheid worden aangetoond dat het om deze familie gaat. Men had trouwens veel minder weerstand om aan te nemen dat een recent gevonden ossuarium met de naam ' Jozef, zoon van Kajafas' wel degelijk dit om de zoon van Kajafas ging, alhoewel er maar 1 kans op 200 was. Hier ging het ook om een figuur waarvan sprake is in het N.T. en het voor de gelovigen zeer goed uitkwam als bevestiging van hun mythe, terwijl een ossuarium vinden met de naam ' Jezus, zoon van Jozef ' nu net één van de pijlers van hun geloof onderuit gehaald wordt. Duidelijk twee maten en twee gewichten. Net zo met een archeologische site wat een Omridische vesting geweest is, maar men met man en macht wil aantonen dat het hier om een paleis van koning Salomon gaat. Dat is wat ik wil duidelijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Binnengaan in het Rijk gods wil niet meer zeggen dan bezit nemen van dit land. De wereld was toen niet meer of minder dan het Romeinse Rijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
Wie heeft besloten om die namen te gebruiken voor de familie van Jezus uit het NT en waarom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor mijn part Paulus de boskabouter. Feit is dat de cluster namen zowel in het N.T. voorkomt als in de Talpiot-tombe. Wat is er dan nog niet duidelijk ?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Als er geen verklaring is voor de schijnbare overeenkomst tussen de namen in de talpiot-tombe en namen van figuren rond Jezus dan is deze overeenkomst toevallig. Is de tombe met zijn inhoud al nauwkeurig gedateerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik niet, maar jij wel.
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 24 oktober 2013 om 13:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() indiana anton jones was er bij !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar de éne theorie hoeft niet minder waard te zijn dan de andere natuurlijk. In welk opzicht dit zoooo belangrijk zou zijn voor onze samenleving is mij een beetje duister. Ik denk dat het eerder belangrijk is voor de 'limelightverslaving' van de auteur... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |