Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2013, 23:36   #421
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
BRAL = objectief ? Komaan man je kan beter dan dat.
Hiermee weerlegt u niets, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 23:38   #422
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je argument is naast de kwestie : het ging over bevolkingsaangroei en die komt niet van de echte Belgen.
Euh, zijn er dan naast "echte" Belgen, ook "valse" of "onechte" Belgen? Iedereen met een Belgische identiteitskaart is toch Belg?

Alleen: het heeft geen enkel belang wie er nu Belg is of niet, het gaat immers over de bevolking in België. En die stijgt.
Oud 29 oktober 2013, 07:35   #423
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, zijn er dan naast "echte" Belgen, ook "valse" of "onechte" Belgen? Iedereen met een Belgische identiteitskaart is toch Belg?
Dat valt volgens mij perfect te verklaren doordat de meeste mensen nog steeds van het standpunt uitgaan dat een 'echte' Belg een blanke is en geen bruine, wat dan weer niet belet dat zoals u al wist te schrijven, iemand die in het bezit is van een Belgisch paspoort ook van de Belgische nationaliteit geniet.

Citaat:
Alleen: het heeft geen enkel belang wie er nu Belg is of niet, het gaat immers over de bevolking in België. En die stijgt.
Doet mij zo denken aan legbatterijen ... (die in de Europese Unie verboden zijn dacht ik sinds 2012 )

Maar eigenlijk ging het over verkeer ...

Ik ken ook mensen die om naar de bakker te rijden 20 meter verder de wagen nemen. Misschien heeft dit wel een reden, meer veiligheidsgevoel dan over de vol met duistere figuren gevulde straten te lopen, al was het maar voor 20 meter???

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 oktober 2013 om 07:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 08:40   #424
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Mijn bus kwam vanmorgen verdomme weer eens tien minuten te laat. Het mag voor sommigen hier op muggenziften lijken, maar voor mij kunnen die 10 minuutjes het verschil maken om mijn tram te kunnen halen. De bussen rijden hier nooit ofte nooit op tijd, komen soms niet eens opdagen, en rijden niet frequent genoeg. Welke kloot heeft het ooit in zijn bolle kop gehaald om te besparen op het openbaar vervoer??? Het is nu al zo moeilijk voor mij om als student mobiel te zijn. Zeker in de herfstvakantie, waar er no maar twee bussen per uur rijden, geen uitzonderingen. Gevolg: ik moet ongeveer een uur op voorhand bij mijn bushalte staan. Belachelijk gewoon. Wil men mij overtuigen milieuvriendelijker te worden, kan men beter eens naar het openbaar vervoer kijken en dit beter regelen. Tot dan blijf ik een absolute voorstander van de auto, en ben ik van plan mijn rijbewijs zo snel mogelijk te halen. Adem de uitstoot van mijn wagentje maar diep in, Jan!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 09:43   #425
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Mijn bus kwam vanmorgen verdomme weer eens tien minuten te laat. Het mag voor sommigen hier op muggenziften lijken, maar voor mij kunnen die 10 minuutjes het verschil maken om mijn tram te kunnen halen. De bussen rijden hier nooit ofte nooit op tijd, komen soms niet eens opdagen, en rijden niet frequent genoeg. Welke kloot heeft het ooit in zijn bolle kop gehaald om te besparen op het openbaar vervoer??? Het is nu al zo moeilijk voor mij om als student mobiel te zijn. Zeker in de herfstvakantie, waar er no maar twee bussen per uur rijden, geen uitzonderingen. Gevolg: ik moet ongeveer een uur op voorhand bij mijn bushalte staan. Belachelijk gewoon. Wil men mij overtuigen milieuvriendelijker te worden, kan men beter eens naar het openbaar vervoer kijken en dit beter regelen. Tot dan blijf ik een absolute voorstander van de auto, en ben ik van plan mijn rijbewijs zo snel mogelijk te halen. Adem de uitstoot van mijn wagentje maar diep in, Jan!
Hoeveel kilometers moet u zo doen; totaal en opgesplitst per vervoermiddel?
Oud 29 oktober 2013, 11:24   #426
Stingray
Banneling

Standaard

conclusie : de Belgen laten zich niet vangen door idiote ideeën.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 11:41   #427
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Cool

Het verschil BE en NL in een filmpje van 14 minuten:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1768088

wat doen die landen ?

NL: EN-en-en-en-en-enz...

BE: niks-niks-niks-niks- en bijna niks- plannen ja, kijken naar NL ja, iets doen ? voorlopig amper iets als ik de 1,5 spitstroken meetel...
- kampioen van excuses zoeken niets te moeten doen, uitvluchten en clichés genoeg...

Gevolg 2006-2013 (video op 13´20"): (filezwaarte: lengte x duur vd files)

- filezwaarte NL na amper 7 jaar: van 500 naar 290.
(bevolkingsdichtheid 402 inwoners /km²)

- filezwaarte BE na amper 7 jaar: van 260 naar 520.
((bevolkingsdichtheid 362 inwoners/km²))

Bekijk die begin- en eindcijfers heel goed, en dat na 7 jaar enorm verschil in creativiteit.
Oud 4 november 2013, 19:49   #428
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
conclusie : de Belgen laten zich niet vangen door idiote ideeën.
Ja er zijn veel ezels met 2 benen. De Belgen hebben wat dat betreft hun reputatie hoog te houden; vandaar ook de eindeloze lijst met moppen over d****e Belgen;

Een groepje Belgen rijdt over de wallen. Ze spreken een hoer aan en vragen “Wat moet u kosten mevrouw?” De hoer antwoordt: “Van voren voor 50 euro en van achteren voor 100 euro” De Belgen achterin roepen: “Waarom moeten wij nou weer meer moeten betalen?”
Oud 7 november 2013, 01:02   #429
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Yup. Een reden te meer om het autogebruik zwaarder te belasten i.p.v. het autobezit zodat de degene die zijn wagen veel van stal haalt en veel rijdt uiteindelijk meer mag betalen. Ook de fiscaal gunstige bedrijfswagen ( waarvan 2/3 eigenlijk niet nodig zijn ) zwaarder belasten al dan niet met een verlaging van de loonlast zodat het voordeliger wordt om een loonsverhoging toe te kennen.
Als je die al dan niet laat vallen in die laatste zin kan ik er enigszins mee akkoord gaan op 1 voorwaarde. Dat al de belastingen op auto's verdiend gebruikt worden om de infrastructuur te ondersteunen. Lijkt me niet meer dan fair.

In ons geval lijkt me trouwens dat de transportsector niet over het hoofd gezien mag worden want dat is 1 van de grootste veroorzakers van het file-leed. Nu transport is noodzakelijk - geen discussie daarover, maar waarom betaald de transportsector een pak minder belastingen op hun benzine dan jan modaal? Me dunkt dat als er al enig autoverkeer is dat te weinig belast wordt het het vrachtverkeer is...

Citaat:
ze kiezen immers waar ze gaan werken, waar ze gaan wonen, hoe ze de verplaatsingen maken en hebben dus zelf de sleutel in handen.
Klopt maar ten dele. Wat in geval van tweeverdieners waarbij er 1 dichtbij het werk woont en de andere een stuk verder? Het is niet altijd evident om allebei iets dichtbij te vinden.

Fundamenteler echter is dat de werkgelegenheid geconcentreerd zit in en rond de grote steden (waarom al die ambtenaren niet uit Brussel weghalen en verspreiden over het land bvb). En die steden zijn vaak erg onaantrekkelijk om te wonen - wat dan weer heel duidelijk wel voor een groot deel aan de overheid te danken is.

In Brussel zijn er hele delen waar je als blanke vlaming nu niet bepaald met plezier zou gaan wonen (dank u voor het immigratiewanbeleid overheid) of die simpelweg onbetaalbaar zijn omdat men van een provinciestad als Brussel (wat het in essentie is) absoluut de 'Europese hoofdstad' moest maken...

En dan heb je natuurlijk nog de actieve filecreatie door de overheid. Exclusieve busstroken, kunstmatige trechters enz. Gezien de mensen blijkbaar niet spontaan genoeg het openbaar vervoer gebruiken vind de overheid er vaak niet beter op dan te proberen om ze maar actief te proberen weg te pesten van autogebruik...

Of dacht je dat de modale pendelaar voor de lol in de file staat? I.e. niemand staat graag in de file. Dat niet alle mensen ervoor kiezen om dicht bij hun werk te wonen wijst er vooral op dat er blijkbaar vaak enorme nadelen aan verbonden moeten zijn om dat toch te doen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 november 2013 om 01:04.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 13:43   #430
FIK
Burger

FIK's schermafbeelding

Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Of dacht je dat de modale pendelaar voor de lol in de file staat? I.e. niemand staat graag in de file.
Er zijn mensen die een rit met de auto in de file verkiezen boven een filevrije rit met bijvoorbeeld de fiets over dezelfde afstand.
FIK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 21:13   #431
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FIK Bekijk bericht
Er zijn mensen die een rit met de auto in de file verkiezen boven een filevrije rit met bijvoorbeeld de fiets over dezelfde afstand.
Dat is grotendeels nonsens. Er zijn een paar uitzonderingen (Mortsel kuch) maar de files zijn hoofdzakelijk een autostradeprobleem. En die neem je door de band niet voor korte afstanden die je ook makkelijk per fiets zou kunnen afleggen.

Ja, heel veel korte verplaatsingen worden met de auto gedaan. Maar nee, dat zijn meestal geen ritten waarbij mensen in de file staan aan te schuiven...
Oud 7 november 2013, 21:24   #432
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja er zijn veel ezels met 2 benen. De Belgen hebben wat dat betreft hun reputatie hoog te houden; vandaar ook de eindeloze lijst met moppen over d****e Belgen;

Een groepje Belgen rijdt over de wallen. Ze spreken een hoer aan en vragen “Wat moet u kosten mevrouw?” De hoer antwoordt: “Van voren voor 50 euro en van achteren voor 100 euro” De Belgen achterin roepen: “Waarom moeten wij nou weer meer moeten betalen?”
Zit jij veel achterin de wagen dan ?
Oud 7 november 2013, 21:26   #433
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hiermee weerlegt u niets, hoor.

Heb je de link al gelezen ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 7 november 2013 om 21:26.
Oud 8 november 2013, 10:56   #434
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FIK Bekijk bericht
Ja. Op zo een moment schuif ik elektrisch aan en geniet ik van de rust. Verbruikskost is nul daar de wagen op het bedrijf wordt opgeladen. Lawaai buiten mij hoor ik niet of amper dankzij de speciale beglazing. Ik zet de stoelverwarming op of als het warm is de zetelkoeling. Ik bel mijn secretaresse en overloop de planningen. Of ben ik in gedachten al mijn volgende meeting aan het overlopen. Of beluister ik de nieuwste CD die ik pas heb gekocht. In ieder geval ik zit warm en droog en kom ontspannen op mijn bestemming toe.

Een fiets dient voor mij om eens op een warme luilekkerdag eens samen met de kinderen een toerke in de buurt te doen. En na enkele kilometers vraagt mijn zoon dan of we daarna met de ... (sportwagen op vier wielen) eens gaan cruizen en zot doen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:53   #435
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ja. Op zo een moment schuif ik elektrisch aan en geniet ik van de rust. Verbruikskost is nul daar de wagen op het bedrijf wordt opgeladen. Lawaai buiten mij hoor ik niet of amper dankzij de speciale beglazing. Ik zet de stoelverwarming op of als het warm is de zetelkoeling. Ik bel mijn secretaresse en overloop de planningen. Of ben ik in gedachten al mijn volgende meeting aan het overlopen. Of beluister ik de nieuwste CD die ik pas heb gekocht. In ieder geval ik zit warm en droog en kom ontspannen op mijn bestemming toe.

Een fiets dient voor mij om eens op een warme luilekkerdag eens samen met de kinderen een toerke in de buurt te doen. En na enkele kilometers vraagt mijn zoon dan of we daarna met de ... (sportwagen op vier wielen) eens gaan cruizen en zot doen
Tja de materialistische wereld waarin alles om geld en dure dingen draait. Ik vind het vooral een bijzonder leeg en vooral ook erg oppervlakkig bestaan.
Oud 10 november 2013, 21:17   #436
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Tja de materialistische wereld waarin alles om geld en dure dingen draait. Ik vind het vooral een bijzonder leeg en vooral ook erg oppervlakkig bestaan.
Awel, dan is het toch goed dat er mensen zoals U zijn, die de spirituele zijde willen bekijken en op die manier een vol en compleet leven kunnen leiden.

Mare, doe dat dan aub zonder dat belerende vingertje, want dat erg oppervlakkige en lege bestaan bevalt me wel.
Oud 10 november 2013, 21:45   #437
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.a.w. gij zit eerder in de totaal onmaterialistische wereld waarin alles om weggesmeten brol en "fastfood-dingen" draait, wslk zonder kinderen. Dat vind je dan een bijzonder rijkelijk en diepzinnig bestaan.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2013 om 21:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 22:21   #438
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ja, heel veel korte verplaatsingen worden met de auto gedaan. Maar nee, dat zijn meestal geen ritten waarbij mensen in de file staan aan te schuiven...
O jawel, hoor. Ik zie het dagelijks bij het binnenrijden van de binnenstad. Om dan nog niet te spreken van de rij wagens die traag vordert bij de schoolpoort.
Oud 10 november 2013, 22:28   #439
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben 27, heb geen rijbewijs (wel een wagen), en rijdt niet met de fiets.

Ik leef al 4 jaar alleen. En ik overleef.

Wonder!
Oud 10 november 2013, 23:37   #440
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben 27, heb geen rijbewijs (wel een wagen), en rijdt niet met de fiets.

Ik leef al 4 jaar alleen. En ik overleef.

Wonder!
Niet direct een wonder.
Maar je zou het je wel een stuk makkelijker kunnen maken als je dat rijbewijs gewoon behaalt.
Velen hebben het je voorgedaan, dus zo moeilijk kan het niet zijn.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be