Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2013, 18:32   #281
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ziehier een op hol geslagen, krankzinnige vadermens.
Rationalisatie van een loserstandpunt, vanuit elk denkbaar opzicht, is dat bewonderenswaardig?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 18:34   #282
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Rationalisatie van een loserstandpunt, vanuit elk denkbaar opzicht, is dat bewonderenswaardig?
Zie hem gaan.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 18:36   #283
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie hem gaan.
Is uw dna echt dermate beschadigd of ondermaats?
Dat moet niet meevallen.
Oud 10 november 2013, 18:36   #284
six
Banneling

Standaard

Data, euh, parcifal, ik neem aan dat jij beseft dat mensen met een diepe verstandelijke handicap kinderen krijgen. Ik ben blij dat jij jezelf tot deze winnaars rekent.
Oud 10 november 2013, 18:42   #285
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Data, euh, parcifal, ik neem aan dat jij beseft dat mensen met een diepe verstandelijke handicap kinderen krijgen. Ik ben blij dat jij jezelf tot deze winnaars rekent.
Ik dacht van niet, maar goed...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 18:43   #286
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat sommigen met een vrouw naar bed gaan 'scoren' noemen?
Als je niet kan scoren, wat ben je dan? Juist.

Overigens, ik heb liever dat mijn eigendom in 'patrimonium' blijft. Op dat punt ben ik nogal conservatief, ik neem aan dat u dat om bepaalde reden niet bent.
Oud 10 november 2013, 18:47   #287
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Efkes heeeel grof doen:

Een vrouw zwanger maken is simpel , maar ....
de gevolgen daar denken sommige niet aan !! Waarom ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 18:48   #288
Another Jack
Banneling

Standaard

Six, ge zijt nog jong, maar geloof me, na een bepaalde leeftijd worden kinderloze mannen (dubbel als ze vrijgezel zijn), wat meewarig behandeld en met veel knipogen achter hun rug getracteerd.

Het blijft iets zieligs hebben...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 november 2013 om 18:48.
Oud 10 november 2013, 18:49   #289
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat sommigen met een vrouw naar bed gaan 'scoren' noemen?
Als je niet kan scoren, wat ben je dan? Juist.

Overigens, ik heb liever dat mijn eigendom in 'patrimonium' blijft. Op dat punt ben ik nogal conservatief, ik neem aan dat u dat om bepaalde reden niet bent.
Je verwart het overleven van een soort met het overleven van een bloedlijn. Je dwaas machismo waarbij je mensen als loser bestempelt zegt niet enkel over je persoon iets maar ook iets over je kennis. Je bereikt er niets mee dat je mensen zit af te breken op zulke zaken. Of moet je dat echt doen om jezelf beter te voelen?
Oud 10 november 2013, 18:51   #290
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Six, ge zijt nog jong, maar geloof me, na een bepaalde leeftijd worden kinderloze mannen (dubbel als ze vrijgezel zijn), wat meewarig behandeld en met veel knipogen achter hun rug getracteerd.

Het blijft iets zieligs hebben...
Dat kan. Ik zie het nog met mij gebeuren hoor, daar ben ik eerlijk in. Mensen hebben over sommige dingen die ik doe nu al nu al zulke reacties.

Ik voel mij er niet slecht bij, zo lang ik weet dat ik dingen doe die ikzelf moreel correct acht..
Oud 10 november 2013, 18:53   #291
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik kan ze niet krijgen. Ik zit er niet zo mee.
Oud 10 november 2013, 18:56   #292
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Je verwart het overleven van een soort met het overleven van een bloedlijn. Je dwaas machismo waarbij je mensen als loser bestempelt zegt niet enkel over je persoon iets maar ook iets over je kennis. Je bereikt er niets mee dat je mensen zit af te breken op zulke zaken. Of moet je dat echt doen om jezelf beter te voelen?
Op basis van bepaalde motivaties noem ik hen inderdaad een loser.
Ofwel kun je het niet (aan een goede vrouw raken of een aanvaardbaar niveau van leven bereiken waarin kinderen mogelijk zij), ofwel wil je het niet (egoisme dus als het niet voor een periode is, maar voor het leven).

Gevallen daargelaten bij wie het overmacht is (medisch of vanwege erfelijke aandoeningen) zie ik daar weinig rooskleurigs gloren.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 november 2013 om 18:57.
Oud 10 november 2013, 18:57   #293
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik kan ze niet krijgen. Ik zit er niet zo mee.
Ik heb een goede vriend wiens vrouw geen kinderen kan krijgen.
Zij blijft er na al die jaren mee worstelen, hij heeft er totaal geen behoefte aan.

Hij beseft dat ze door die kinderloosheid wel veel relaxer en vrijer door het leven gaan, er zijn inderdaad voordelen aan verbonden aan kinderloosheid.
Oud 10 november 2013, 18:58   #294
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad gelul, een goeie reden is dat het krijgen van kinderen feitelijk de -biologische- zin is van uw bestaan. U bent fundamenteel niets meer of minder dan een reproducerend organisme, let hierbij op het woord 're'producerend : u bent het resultaat van een lange keten van duizenden voorouders die elk hun bijdrage hebben geleverd om uiteindelijk u op de wereld te zetten. Wie ben jij om bewust deze keten te doorbreken?
Heb je dan zo weinig gevoel voor eigenwaarde? Of ben je van mening dat de kwaliteit van je dna niet de moeite is om door te geven? Dan kan je beter direct het probleem oplossen en u een kogel door het hoofd schieten. Iedereen tevreden en meer propere lucht voor de rest van ons.

Wat betreft het argument : 'o wat een boze slechte wereld, daar wil ik geen kinderen in opvoeden'. : wel, niemand houdt van quitters, doe er iets dan iets aan.

Voor de rest doe je natuurlijk wat je wil, maar verwacht geen respect voor een domme, egoistische keuze, gesteld dat je de keuze hebt natuurlijk.
Ach kerel, jou geneuzel in de marge raakt mijn kouwe kleren niet. Het is gewoon een typische reactie van iemand die zelf veel waarde hecht aan (zijn eigen) kinderen en kwaad is geworden omdat iemand zijn ideale beeld van zijn eigen leef-en denkwereld heeft doorprikt als een te strak opgeblazen ballon. Je hebt trouwens nog steeds geen enkel echt argument aangevoerd om het hebben van kinderen te rechtvaardigen dus in die zin ben je ook als alle andere egoïsten die denken dat ze iets speciaals doen als ze kinderen op de wereld zetten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 18:59   #295
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ach kerel, jou geneuzel in de marge raakt mijn kouwe kleren niet. Het is gewoon een typische reactie van iemand die zelf veel waarde hecht aan (zijn eigen) kinderen en kwaad is geworden omdat iemand zijn ideale beeld van zijn eigen leef-en denkwereld heeft doorprikt als een te strak opgeblazen ballon. Je hebt trouwens nog steeds geen enkel echt argument aangevoerd om het hebben van kinderen te rechtvaardigen dus in die zin ben je ook als alle andere egoïsten die denken dat ze iets speciaals doen als ze kinderen op de wereld zetten.
Hier druipen liters frustratie van het scherm.
Oud 10 november 2013, 18:59   #296
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is erger. Hun egoisme breidt zich uit tot hun kinderen en wat hun kinderen moeten doen.
De kinderen moeten doen wat de ouders verlangen, de juiste studiekeuze, juiste sportactiviteit, de juiste opvoeding. Alles om te kunnen pronken, "mijn kind heeft wel het beste rapport en gaat voortstuderen", terwijl het kind gewoon tuinen zou willen aanleggen.
Vele kinderen geraken gefrustreerd door de 'pushing' van hun ouders. Vele ouders zien hun kinderen als een soort mini-versie van zichzelf, die ze denken te kunnen corrigeren waar het bij hen destijds 'fout' is gelopen. Dromen en ambities die de ouders toen zij kind waren nooit konden waarmaken, moeten dan maar hun kinderen vervullen. Dit zorgt voor zeer veel druk op die kinderen, vele gedrags- en opvoedingsproblemen zijn daaraan gerelateerd, want uiteraard heeft dat zijn negatief effect op de houding en attitude van het kind. Zelden liepen er zoveel gefrustreerde kinderen en jongeren rond. Onrealistische verwachtingen van je kinderen eisen, zorgt voor veel stress en ergernis, met alle gevolgen van dien.

Al die ouders die hun kinders naar de voetbal sturen en dan in het weekend gaan kijken en de scheidsrechter en andere spelertjes uitkafferen, die zijn er praktisch allemaal van overtuigd dat hunne kleine de nieuwe Kompany of Hazard zal worden, terwijl de meeste opgroeiende kinderen uiteraard niet goed genoeg zijn om profvoetballer te worden. Met veel geluk kunnen ze later nog ergens terecht in een provinciale club als hobby. Of al die ouders die met veel verwachting naar de tennisclub gaan en daar verwachten dat hun dochter de nieuwe Clijsters of Henin wordt. Ook dat is natuurlijk volstrekt onrealistisch. De meeste kinderen houden helemaal niet van competitiesport en al dat gepush en zouden zich veel liever op een meer ontspannende manier met hun leeftijdsgenoten willen bezighouden.

Op die manier kweekt men natuurlijk een bende gefrustreerde volwassenen, die op hun beurt hun kroost weer belasten met onrealistische verwachtingen en dromen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 19:00   #297
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb een goede vriend wiens vrouw geen kinderen kan krijgen.
Zij blijft er na al die jaren mee worstelen, hij heeft er totaal geen behoefte aan.

Hij beseft dat ze door die kinderloosheid wel veel relaxer en vrijer door het leven gaan, er zijn inderdaad voordelen aan verbonden aan kinderloosheid.
Zoals we al zeiden zijn er vele voordelen aan het kinderloze bestaan, misschien mag die vrouw 'blij' zijn dat ze geen kinderen kan krijgen. De meeste ouders weten niet waar ze aan beginnen.
Oud 10 november 2013, 19:02   #298
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zoals we al zeiden zijn er vele voordelen aan het kinderloze bestaan, misschien mag die vrouw 'blij' zijn dat ze geen kinderen kan krijgen. De meeste ouders weten niet waar ze aan beginnen.
Uiteraard niet.
Dat is meestal zo wanneer je in je leven evolueert.
Oud 10 november 2013, 19:03   #299
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Op basis van bepaalde motivaties noem ik hen inderdaad een loser.
Ofwel kun je het niet (aan een goede vrouw raken of een aanvaardbaar niveau van leven bereiken waarin kinderen mogelijk zij), ofwel wil je het niet (egoisme dus als het niet voor een periode is, maar voor het leven).

Gevallen daargelaten bij wie het overmacht is (medisch of vanwege erfelijke aandoeningen) zie ik daar weinig rooskleurigs gloren.
Ik vind het toch al iets dat je het toegeeft dat je de noodzaak voelt om mensen uit te schelden. Misschien zal je dat arrogant maskertje nog wel laten vallen in een verre toekomst. Ik weet dat in sommige kringen dat een noodzaak is, maar het is echt geen goede eigenschap.

Misschien, ergens in de toekomst, hebben wij hier nog een goed gesprek over. Tot dan, veel plezier met je positie als zelfverklaarde winnaar. Geniet ervan nu het er nog is.
Oud 10 november 2013, 19:05   #300
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn niet te veel mensen op deze aarde. Er is wel een, voor mij in het bijzonder, schrijnende onrechtvaardigheid in de wijze waarop we omgaan met de natuurlijke rijkdommen. Arme landen worden nog eens geplunderd en dat alles om de verslindende zucht naar luxe van het Westen alsook een aantal opkomende landen te voldoen.
Diverse uiteenlopende en onafhankelijke onderzoeken toonden reeds aan dat de aarde maximaal twee �* drie miljard mensen kan trekken. Dat aantal hebben we iets meer dan vijftig jaar geleden al bereikt.

Ik snap dat u als rechtgeaarde katholiek graag het 'ga en vermenigvuldig u' principe hanteert, maar zo gaan we wel allemaal de dieperik in. Misschien lost het zichzelf op doordat er een wereldwijde pandemie uitbreekt en 80 % van de wereldbevolking uitgeroeid wordt. Het is grof, maar dat zou het beste zijn dat de menselijke soort kan overkomen. Daarna zal er letterlijk terug ademruimte zijn en kunnen we er weer voor een tijdje tegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be