![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Oh? Populairste Nederlandstalige muziek: Moslims en migranten vet 1 Yes-R - Uit Elkaar 17882436 views 2 Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee 16313946 3 K3 - Mama Se 15794759 4 YesR & Soesi B - Hey Schatje 11919067 5 Gio - Ik Denk Aan Jou 11440677 6 Nick en Simon - Rosanne 11071835 7 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 10101973 8 Party Piet Pablo - Zwarte Pieten Stijl 9734510 9 Gers Pardoel - Bagagedrager ft Sef 9685157 10 Partysquad & Reverse ft. Gers, Adje & Jayh - Ik Ga Hard 9310643 Citaat:
Niet verrassend, want het is dezelfde slavenmentaliteit die de verfransing mogelijk maakte. Geen zorg, want dit soort eigenvolkers sterft uit en wordt vervangen door migranten die , klaarblijkelijk, het Nederlands wél een leuke taal vinden. Want waarom zou je er anders muziek in maken? De kunstvorm die het dichtst na aan het hart ligt... Witte Vlamen kiezen Engels, migranten Nederlands. Gelukkig maar , want wat als de groeigroep voor Engels zou kiezen? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 november 2013 om 22:45. |
|||
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dat betekent niks.
|
|
|
|
#203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voordat het Vlaams Blok ontstond was er dagelijks op VRT "Hier spreekt men Nederlands" een programma waarbij de Vlaamse huiskamer werd overspoeld met de correcte Nederlandse woorden en uitdrukkingen. Was dat ook racistisch dan? Ik ken in feite geen enkel ander land waar het gebruik van de de EIGEN volkstaal als racistisch en nazistisch wordt beschouwd! Zelfs Duitsers mogen Duits spreken! straf hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2013 om 01:52. |
|
|
|
|
|
|
#204 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het voortdurende racistische & islamofobe gereutel heeft ervoor gezorgd dat het VB de grootste objectieve bondgenoot van de Franstaligen en hun taal in Belgie werd. Zoals mijn FDF-Franstalige buurman altijd roept over het VB: ''Als ze niet bestonden, hadden we ze moeten uitvinden.'' De NVA kotst het VB ook uit. Net als steeds meer kiezers. Of is de NVA soms een ''linkse opposant'', volgens jou? Citaat:
De meest populaire NL plaat. Meer niet. Maar daarom hoef jij het niet leuk te vinden. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 november 2013 om 03:05. |
||
|
|
|
|
|
#205 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat we een andere racist op alles gaan gelijk geven hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
|
Het Vlaams-gevoel werd al vòòr het ontstaan van het Vl Blok als extremisme bestempeld. Meer bepaald al sinds het ontstaan van belgië.
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als je me zegt dat aan de Vlaming een racistisch geurtje hangt bij de immigranten, waarom komen ze dan tout court naar Vlaanderen? Je kan argumenteren wat je wilt maar de feiten spreken niet in jouw voordeel. |
|
|
|
|
|
|
#210 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Marketingtechnisch bekeken is "Vlaams" is gewoonweg een kontaproduktief etiket om Nederlands te promoten bij immigranten in Brussel. Aan Vlaams en Vlaming kleeft nu eenmaal een racistisch geurtje, met dank aan het Vlaams Blok, spijtig maar waar. Als men aan taalbekeringswerk wil doen trekt men dus best de Nederlandstalige kaart. Citaat:
Citaat:
Ik beweer toch niet dat de eigen volkstaal (of het nu dialekt of de standaardtaal is) als racistisch en nazistisch wordt beschouwd. Maar goed, opdat ge het eens van een ander zoudt horen: Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 november 2013 om 12:11. |
||||
|
|
|
|
|
#211 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ga je nu seffens ook nog eens beweren dat heel de "Leuven Vlaams" strijd ook door het Vlaams Blok werd georganiseerd? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2013 om 12:01. |
||
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En het is nu net van die immigranten dat we het moeten hebben als het op de Taalreconquista van Brussel aankomt. Zie mijn onderschrift.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 november 2013 om 12:02. |
|
|
|
|
|
|
#213 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als de oorzaak niet bij het racistische discours van het VB ligt, waar ligt dan wel de oorzaakt, denkt ge ? Citaat:
En misschien hebben niet alle immigranten die vooroordelen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 november 2013 om 12:15. |
||
|
|
|
|
|
#214 |
|
Europees Commissaris
|
Uitgescholden door niet-blanke immigranten wegens (vermeend) racisme ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Europees Commissaris
|
Dat denk niet, want diegenen bij wie die vooroordelen van racisme leven, kijken niet naar de VRT.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 november 2013 om 12:18. |
|
|
|
|
|
#217 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Dan zijn er natuurlijk ook meer rationele immigranten. Naar die mensen hun redenen wil ik wel luisteren. De vraag is natuurlijk bij welke groep ze naar de perceptie gepolst hebben, wat de redenen waren en dergelijke meer. Uw bijdrage uit de Knack blijkt mijn ondervindingen ook te staven. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#218 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zelfs dan nog, racisme is niet verboden.
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Marketingtechnisch bekeken is "Vlaams" is gewoonweg een kontaproduktief etiket om Nederlands te promoten bij immigranten in Brussel. Aan Vlaams en Vlaming kleeft nu eenmaal een racistisch geurtje, met dank aan het Vlaams Blok, spijtig maar waar. Als men aan taalbekeringswerk wil doen trekt men dus best de Nederlandstalige kaart. De rol van het VB daarin is uiteindelijk bijkomstig en doet niets af aan het belang van de vaststelling terzakze. Ik wil de rol van het VB gerust in het midden laten want blijkbaar zijn er hier die dat niet willen gezegd hebben van hun partij. Het gaat uiteindelijk om een strategie om immigranten te verleiden tot Nederlands ipv dat ze de Francité gaan vervoegen. En het etiket 'Vlaams' is daarvoor niet zeker niet aangewezen. Nederlandstaligen kunnen ze bovendien worden; Vlaming echter, dat is een andere diskussie.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 november 2013 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#220 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|