![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Minister
|
Als de perceptie is dat Vlamingen racisten zijn omwille van het VB, dan is de perceptie het probleem niet maar het feit dat ze, de immigranten, met te weinig andere Vlamingen in contact komen. Vlamingen zijn algemeen gesproken geen racisten. Als het de algemene perceptie is van brusselse immigranten dat Vlamingen dat wel zijn, dan is er een veel groter probleem dan een zuiver marketingtechnisch op gebied van taal. Maar opnieuw: je moet in Brussel nog maar verkeerd met je ogen knipperen en je bent racist. Is deze info/stelling van jou tout court betrouwbaar want mensen zoals hierboven beschreven zullen, als ze vaak genoeg hun leugen herhalen hun eigen leugens voor waar aanschouwen. Het is dan effectief aan de Vlaming om hen daarop terecht te wijzen.
Laatst gewijzigd door Athelas : 14 november 2013 om 19:52. |
|
|
|
|
|
#242 |
|
Staatssecretaris
|
Wie zegt 375? Frans is genoeg.
|
|
|
#243 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#244 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#245 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat is iets flou, iets wischi-waschi, iets onvatbaars wat mij doet denken aan klichees en gemeenplaatsen. Taal daarentegen is een konkreet, hard, objektief, zintuiglijk waarneembaar gegeven, terwijl affektief rijmt op subjektief... Citaat:
In trek een lijn van het 'schild en vriend' in mei 1302 tot 'Leuven Vlaams! Walen buiten! in januari '68 en ik zou graag binnen nog eens pakweg vijfhonderd jaar weerkeren om ter zien hoe de roman verder geschreven is. Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=765
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2013 om 00:11. |
||||
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=244
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Snerror, jaren geleden heb ik met een 40-tal anderen Franstaligen in het restaurant "De Leeuw van Vlaanderen" van Diksmuide gegeten. Wetend dat dit restaurant Vlaams-Nationalistisch is en dat we België steunen, zal u zeker vinden dat we niets in dit restaurant te maken hebben en dat we dit restaurant hadden moeten boycotten. Wel, nee : we hebben de vrijheid ons te verplaatsen waar we willen. En de restaurantuitbater heeft commercieel gereageerd. U bent restaurantuitbater en u ziet een 40-tal klanten uw restaurant binnenkomen : geloof me vrij, waarvan ze komen kan u helemaal niet schelen. Waaraan u denkt, is uw omzet op het einde van de dag. Dat Vlaamse klanten rond ons zich niet op hun gemak voelden, is niet onze zaak.
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Europees Commissaris
|
Ken uw geschiedenis.....
Men vroeg dat niet eens: de verfransing werd gewoon opgelegd. En dan ga ik nog niet verder terug dan de Franse bezetting van 1795-1815 en nadien de kulturele restauratie daarvan vanaf 1830. Allemaal nog niet zo lang geleden. En de uitbreiding van Brussel -lees: de uitbreiding van de Francité - ligt keer op keer op de onderhandelingstafel bij de vorming van een nieuwe regering. Wie vroeg inderdaad om de verfransing van Brussel, de faciliteitengemeenten, de Jekervallei, de Platdietse streek, het gesjacher en bedrog ten tijde van het vastleggen van de taalgrens ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2013 om 00:27. |
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2013 om 00:16. |
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nogmaals:met de V-woorden gaat men nu eenmaal geen vliegen vangen als het de bedoeling is van de Nederlandstaligheid te bevorderen. D�*�*r was het mij om te doen. Wiens fout dat is, is uiteindelijk bijkomstig. En in dat opzicht is het mij een doorn in het oog dat de Nederlandstalige Gemeenschap werd omgedoopt in Vlaamse Gemeenschap. Dat eerste opent zich voor iedereen die Nederlandstalig is of er zijn best voor doet. Dat tweede is etnisch begrensd en zichzelf afsluitend.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2013 om 00:47. |
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Minister
|
Citaat:
Iedereen die in Vlaanderen woont, behoort by default tot de Vlaamse gemeenschap, of je nu NL/VL spreekt of niet. Het slaat op het stuk grond waarop je woont. In Brussel is er d8 ik een onderscheid op basis van taal. Vlaanderen, Vlamingen, Vlaams... het heeft mij altijd heel erg onlogisch geklonken die Nederlandse Gemeenschap. Wonen hier nederlanders ofzo? Neen, hier ben je vlaming. Dat de naam van een gewest al dan niet gaat bevorderen tot taalimmigratie, dat is te belachelijk voor woorden. Sorry dat ik het zeg maar dat is gewoon onzinnig. Ik snap dat je zaken verkocht krijgt door de strik die je errond doet maar je kan mij betreft beter het imago opkrikken want als ze dan Nederlands kennen, zullen het anders blijkbaar nog altijd des sales Flamands zijn waartegen ze het kunnen spreken wat ook niet zal leiden tot taalimmigratie. |
|
|
|
|
|
|
#255 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dé vraag daarbij (zoals zo dikwijls) is: wat is het punt waar ge naartoe wilt met die bewering? Citaat:
Een historisch korrekte vertaling voor Belgique zou dan ook Zuid-Nederland zijn, of de Zuidelijke Nederlanden. Maar goed, dat is wéér een andere diskussie. De Vereenigde Nederlansche Staeten of in het Frans États Belgiques Unis.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2013 om 02:22. |
||
|
|
|
|
|
#256 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En om op je vraag te antwoorden: ja.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|