![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd. In Vlaanderen dan toch. Daarbuiten spreek ik Frans in Frankrijk en Wallonië, Engels in Engeland of in andere Engelstalige gebieden, Duits in Duitsland en Italiaans in Italië. En dat is meer dan dat Paola, die hier al meer dan 50 jaar woonachtig is en gedurende al die tijd al hare bek door ons opengehouden wordt, kan zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen van buiten de EU worden verplicht een NT2 cursus te volgen. Ik dacht dat jullie zo tegen discriminatie zijn? Waarom zouden andere burgers die in een ander taalgebied komen handel drijven dat dan niet moeten. Wij moeten toch ook een diploma hebben om handel te drijven en is Nederlands daarbij geen verplicht vak soms. Gebuisd in Nederlands betekend ook voor ons geen diploma en geen diploma betekend geen handelaar zijn.
Laatst gewijzigd door Garry : 15 november 2013 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom ik in Vlaanderen in een Italiaans restaurant, en de ober spreekt mij in het Nederlands aan, en ik bestel in het Italiaans, mag die man gerust verder gans de tijd in het Italiaans verder gaan. Dan was dat mijn keuze. Maar wanneer ik in Vlaanderen een winkel binnen stap en men spreekt mij al gelijk in het Frans aan, en wanneer ik in het Nederlands vraag wat ik hebben moet en men geeft dan blijk van dat ze het niet verstaan omdat ze enkel en alleen Frans spreken, dan zien ze mij nog rapper vertrekken dan dat ze mij hebben zien toekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu mocht ik een bezoeker zijn van Thailand zou ik toch al op zijn minst leren hoe ge in de streektaal daar iemand moet begroeten. Waarom kunnen de meeste Franstaligen dat hier niet? Kan die hun tong enkel in het Frans brabbelen misschien? Laatst gewijzigd door Garry : 15 november 2013 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
enkel naar winkels gaan waar je de beste prijs vindt, is dat discriminatie? enkel naar winkels gaan waar je een goed contact hebt met de verkopers, is dat discriminatie?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Chinese gemeenschap is een Chinese taal de omgangs- en de thuistaal. En ook al kunnen deze mensen Nederlands, ze worden er geen Vlaming door. Ze blijven Chinees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog beter zou zijn dat gij als Franstalige de beleefdheid zou hebben van hier in het Vlaamstalige gebied, u de moeite zou doen om Vlaams te spreken, dat moet ik ook doen in Italië en wat ook niet meer dan logisch is. Ik zou ook uit gemakzucht, zoals zovele Franstalige daar kunnen trachten mij verstaanbaar te maken in het Frans en wanneer dat niet blijkt te lukken, in wat gebrekkig Engels, zoals de meeste. Laatst gewijzigd door Garry : 15 november 2013 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens u zijn we dus als consument niet vrij. Als we onze redenen hebben om ergens niet te kopen, dan discrimineren we volgens u. Nogal rare redenering. Als ik niet naar een Turkse bakker wil, dan is dat hij recht toch?! Als ik niet bij de Lidl wil kopen omdat ze daar hun non-foodproducten met grote Franstalige opschriften hebben, dan doe ik dat toch?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 15 november 2013 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, wij wachten gewoon tot de hoop kakelende hanen weg zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer is men Vlaming; een zeer steriele en kontraproduktieve diskussie die mij niet interesseert. In de eeuwenoude Kulturkampf tussen Francité en Nederlandstaligheid zie ik alleen Franstaligen en Nederlandstaligen. Kontraproduktief, want vreemdelingen die Frans geleerd hebben zullen nooit gekonfronteerd worden met de opmerking dat ze geen Waal zijn. Vreemdelingen die Nederlands geleerd hebben daarentegen..... Of hoe de Vlaamse kaart trekken potentiële Nederlandstaligen alleen maar in het kamp van de kulturele konkurrent kan drijven....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2013 om 12:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die heb ik nog niet geprobeerd!
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt mensen dikwijls veel sterker affronteren zonder te roepen en te schelden, gewoon heel rustig. Maar ja, dat heeft de Waal kennelijk nog niet begrepen.
Laatst gewijzigd door Garry : 15 november 2013 om 13:34. |
![]() |
![]() |