![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Je kan in sommige gevallen de kosten inderdaad drukken en toch de kwaliteit behouden. Maar goed bestuur beperkt zich in geen geval daartoe. Een bestuur vergelijken met een op winst gebaseerd bedrijf, vind ik afschuwelijk. Ik zie veel redenen waarom dit anders zou moeten zijn. Jij werkt voor het bedrijf. Het bestuur zou voor jou moeten werken en jou diensten aanbieden in ruil voor belasting. Dat is al een heel erg belangrijk verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Zolang ze opleidingen volgen, zullen ze niet aan het werk gezet worden. De groep die opleidingsschuw is omdat het tot eventueel werk kan leiden, die moet zich maar ten dienste van de maatschappij stellen.
Laatst gewijzigd door BBB : 18 november 2013 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dat komt? Hier heb je één voorbeeld: http://www.inspraak.org/nieuws/hoofd...euro-per-jaar/
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zou kunnen, maar geen enkele partij streeft daarnaar.
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gaat u me wijs proberen te maken dat je dat zelf niet wist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In ieder geval het was meer dan de helft die weg bleef. Maar indien je aandringt zoek ik het wel even op voor u?
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik ben pacifist. Ik heb dus geen wapenbroeders. Ik verwacht van een echte Belg als u een stevige afkeuring van de OP om redenen ik hier al vroeger vermeldde. Ik kijk er naar uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Ik mag het hopen want dat wilt zeggen dat het bestuur meer geld int dan dat het nodig heeft om te besturen. Winst maken is geen taak van een bestuur. Goede en correcte prijzen afdwingen wel, maar niet winst maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het was zelfs zo dat in die reportage de mensen die die jobkes deden er eerder positief over waren. Ze hadden sociale contacten en amuseerden zich goed de tijd dat ze er waren.
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Athelas heeft daar zonet op geantwoord, ik volg hem daarin.
![]() |
#77 |
|
![]() Een bestuur dat winst maakt kan de lasten van de bijdragers naar beneden halen, winst voor een openbaar bestuur is een meetbaar parameter voor kwaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, je moet kijken wat je voor je geld terugkrijgt. Daarbij moet het billijk blijven voor ambtenaren. Dit is echter off-topic gezwam.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 18 november 2013 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Dan moet je een SLA opstellen zoals in een privé onderneming, krijg je waar voor je geld. En ambtenaren hebben geen speciaal statuut nodig, het zijn werknemers zoals in de privé sector.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een bestuur zou er dus alternatieve diensten op moeten nahouden om winst te maken anders is ze ons aan het oplichten. Sponsorship zoals jij het uitdrukt aan niet bijdragers is wel even anders. Dat is een essentiele dienst bij ons, geen sponsorship. Sponsorship heeft als nut naambekendheid te krijgen. Faal in vergelijking. Investeren in een betere dienstenpakket is essentieel en heb ik net willen duidelijk maken ipv de kosten zoveel mogelijk te willen drukken, wat JOUW voorbeeld was van goed bestuur. |
|
![]() |
![]() |