Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2013, 21:24   #41
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Die van jou ook.
Juist. Ik doelde op de geleivormige consistentie van hun spieren. Voor een deel om een soort van ersatz-zwemblaas te bieden in situaties van enorme overdruk.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:25   #42
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat weet ik al langer van je, maar hoe erg is dat?

Kan volgens jou een manager onmogelijk een goed en oprecht mens zijn? En met zulke wantrouwen ga je dan ook niet overal iets achter zoeken?
Een manager kan dat zijn, maar de kans is heel, heel klein.

En uiteraard zoek ik overal iets achter.
Oud 18 november 2013, 21:30   #43
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Die mensen neemt niemand iets kwalijk, het is wel een probleemsituatie. Daar gaan oplossingen voor moeten komen. De grenzen zullen een membraan moeten krijgen.
Akkoord.
Citaat:
Voorlopig is dit toch het geval?
Ja, in een geldeconomie, met schuld. Geld dat eigenlijk geen werkelijke rijkdom erachter heeft zitten maar in bestaan geschreven is om andere schulden af te betalen.
Oud 18 november 2013, 21:32   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een manager kan dat zijn, maar de kans is heel, heel klein.

En uiteraard zoek ik overal iets achter.
Laat ik het anders verwoorden: stel je leest op internet dat de VS gestopt is Saoedi Arabië als bondgenoot te zien. En in dat Artikel staat ook waarom, bijvoorbeeld omdat de VS van mening is dat de rijke Arabieren hun eigen bevolking onderdrukken.

Geloof jij dat dan of denk jij dat er hele andere dingen achter zitten?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 21:33   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daarbij, jij als Ingenieur hebt ook erg veel macht.

Geloof jij in je eigen oprechtheid?
Oud 18 november 2013, 21:34   #46
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, in een geldeconomie, met schuld. Geld dat eigenlijk geen werkelijke rijkdom erachter heeft zitten maar in bestaan geschreven is om andere schulden af te betalen.
Aah, zo.
Geld zal voorlopig nog noodzakelijk blijven als informatiedrager, dus gewoon de situatie behouden zoals zij is.

Uiteraard kan de huidige monetaire economie veel beter. Bitcoin, bijvoorbeeld, is een moedig alternatief dat heel sterk aan populariteit wint. Je kunt er al pizza en Chinees mee bestellen hier in Belgenland. Zelfs Den Baard heeft zijn kazak al gedraaid.
Maar dat is dan weer een andere discussie.
Oud 18 november 2013, 21:35   #47
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik het anders verwoorden: stel je leest op internet dat de VS gestopt is Saoedi Arabië als bondgenoot te zien. En in dat Artikel staat ook waarom, bijvoorbeeld omdat de VS van mening is dat de rijke Arabieren hun eigen bevolking onderdrukken.

Ik ga er onmoiddellijk iets heel anders achter zien en ik zal vermoedelijk ook gelijk hebben over de exacte redenen.
Oud 18 november 2013, 21:37   #48
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarbij, jij als Ingenieur hebt ook erg veel macht.

Geloof jij in je eigen oprechtheid?
Ik geloof vooral dat ik de plicht heb om zo oprecht mogelijk te handelen, moge God mij hierbij helpen. En ik vrees hierbij mijn eigen zwaktes, waardoor ik niet geloof dat ik altijd oprechte beslissingen kan nemen.

Een van de redenen dat ik kinderloos wil blijven voorlopig trouwens.
Oud 18 november 2013, 21:58   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof vooral dat ik de plicht heb om zo oprecht mogelijk te handelen, moge God mij hierbij helpen. En ik vrees hierbij mijn eigen zwaktes, waardoor ik niet geloof dat ik altijd oprechte beslissingen kan nemen.

Een van de redenen dat ik kinderloos wil blijven voorlopig trouwens.
Het punt is alleen : een ingenieur MOET beslissingen nemen.
Oud 20 november 2013, 16:25   #50
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De voor de hand liggende vraag lijkt me wel: wie gaat dat betalen?

Onze pensioenen, leeflonen en ambtenaren zijn nu al niet te betalen. Binnen dit en een aantal decennia is het exit welvaartsstaat.

En we gaan mensen een basisinkomen geven dat een stuk hoger ligt dan veel lonen? Om de kunstenaar uit te hangen (dat is trouwens al veel krediet geven aan de doorsnee tv-gekluisterde lamzak).
Je beseft toch dat we dat basisinkomen niet kunnen belasten (alle, jawel, met trukken van de foor doen uitschijnen, zoals een ambtenaren-loon 'belasten').
Door de afschaffing van de hele administratie sociale zekerheid kan je gemakkelijk 10 miljard euro besparen. Door de afschaffing van het federalisme eveneens. Dus 750 € per maand (geen 2.000) is perfect doenbaar.
Oud 20 november 2013, 23:51   #51
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.reuters.com/article/2013/...9930O620131004

Het is overduidelijk dat in een overproductie-economie als de onze, er simpelweg niet genoeg werk is voor iedereen. En kunstmatige nutteloze jobs aanmaken komt neer op mensen te dwingen om te dansen voor wat brood.
Er gaat simpelweg niet genoeg werk zijn, wanneer de meeste zaken geautomatiseerd worden. En het moet gedaan zijn met mensen zich te laten uitsloven, om mensen nutteloze productjes en diensten op de markt te laten brengen opdat zij zouden kunnen eten.

Iemand die applicaties voor mobiele toestellen schrijft, kan dit ook gewoon in zijn vrije tijd doen. Meer zelfs: het gaan betere applicaties zijn wanneer die persoon weet dat zijn eten er niet afhankelijk van is. En aan de algemene welvaart van de maatschappij verandert het feit of hij nu officieel een job heeft of gewoon geld krijgt, helemaal niets.
Ik ben het volledig eens met dit. Alles word meer en meer geautomatiseerd, dat heeft dus meer werkloosheid als gevolg.
Kijk, zelfs in de supermarkten beginnen ze de kassiersters te vervangen door automatische kassa's. Dat zijn meestal ongeschoolde vrouwen, wat voor werk gaan die elders vinden ? Iedereen kan geen kuisvrouw worden. Trouwens, er zijn nu ook automatische stofzuigers te koop voor een goede 100 euros. En binnen een jaar of tien wellicht huishoud-robotten.
Dit was wat er eigenlijk had moeten gebeuren met de doorbraak van de technologie : de mensen werk uit handen nemen. Iedereen nog een uur of 2 per dag gaan werken, voor een loon dat je nu voor een hele dag krijgt.
Maar nee...De machine's behoren aan een paar uitverkorenen die miljarden verdienen, en de arbeiders staan in de kou, en moeten bedelen achter dopgeld, ziekenkas, leefloon enz enz.
Zo kan het niet verder blijven gaan natuurlijk. Dus , een basisinkomen is gewoon broodnodig vandaag.

Laatst gewijzigd door meneer : 20 november 2013 om 23:57.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 00:04   #52
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Men kan heel de sociale sector die zich met uitkeringen bezighoudt gewoon in 1-2-3 afschaffen zo.
En vanzelfsprekend is het die sector die het meeste weerwerk gaat bieden.
Oud 21 november 2013, 00:35   #53
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het terugdringen van de populatie wordt dus een noodzakelijke werkelijkheid. Dat betekent dat in de eerste paalts verdere immigratie gestopt moet worden omdat een niet economisch bruikbaar bevolkingselement een staat leegzuigt en berooft van de middelen om naar een andere maatscappijvorm uit te zien. De tweede maatregel moet zijn alle financiële emolumenten t.a.v. kinderen af te schaffen. Het zal in ieder geval een licht remende werking hebben en misbruik van kinderbijslag zal definitief tot het verleden behoren.
Dat is dan het begin.
Stapsgewijze zal men naar een lichtere samenleving moeten. De problemen van nu worden nagenoeg alleen veroorzaakt door overbevolking. Neem die weg en het leven zal een stuk eenvoudiger worden. Hoe lichter het schip hoe beter het vaart.
Oud 21 november 2013, 00:37   #54
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik ben het volledig eens met dit. Alles word meer en meer geautomatiseerd, dat heeft dus meer werkloosheid als gevolg.
Kijk, zelfs in de supermarkten beginnen ze de kassiersters te vervangen door automatische kassa's. Dat zijn meestal ongeschoolde vrouwen, wat voor werk gaan die elders vinden ? Iedereen kan geen kuisvrouw worden. Trouwens, er zijn nu ook automatische stofzuigers te koop voor een goede 100 euros. En binnen een jaar of tien wellicht huishoud-robotten.
Dit was wat er eigenlijk had moeten gebeuren met de doorbraak van de technologie : de mensen werk uit handen nemen. Iedereen nog een uur of 2 per dag gaan werken, voor een loon dat je nu voor een hele dag krijgt.
Maar nee...De machine's behoren aan een paar uitverkorenen die miljarden verdienen, en de arbeiders staan in de kou, en moeten bedelen achter dopgeld, ziekenkas, leefloon enz enz.
Zo kan het niet verder blijven gaan natuurlijk. Dus , een basisinkomen is gewoon broodnodig vandaag.
Klopt. Een partij dat een serieus voorstel voor een basisinkomen doet, krijgt mijn stem en goedkeuring.
Oud 21 november 2013, 01:49   #55
Enronny
Vreemdeling

Standaard

Voor belgië zou dit betekenen:

2.000€/maand/inwoner x 12maanden x 11.008.000inwoners = 283.200.000.000€/jaar

283 miljard dus.

Voor 750€/maand/inwoner gaat het om 106 miljard

Ter vergelijking:

het totale bbp van belgie is 369 miljard/jaar.

De totale overheidsuitgaven van belgie zijn 203.5 miljard/jaar

Het basisinkomen van 2.000€ voor iedereen is pure pure fictie.

En 750€ Is extreem onrealistisch. Het zou meer dan 52% van de overheidsuitgaven beslaan (overheidsuitsgaven die momenteel met 55.1% van het bbp onhoudbaar hoog zijn), en dan heb je nog geen 1 ambtenaar betaald, straat aangelegd, gebouw verwarmd, zieke verzorgd, rechtzaak gehouden, f16 laten vliegen, ...
Enronny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 01:53   #56
six
Banneling

Standaard

De ambtenarij kan je gerust met de grove borstel buitenwerken als dat gebeurt.
Oud 21 november 2013, 09:34   #57
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zou denken " tiens, ze hebben besloten de olie gewoon in beslag te nemen inplaats van die Saudi's nog langer te betalen ".
Oud 21 november 2013, 09:41   #58
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enronny Bekijk bericht

283 miljard dus.

Ter vergelijking:

En 750€ Is extreem onrealistisch. Het zou meer dan 52% van de overheidsuitgaven beslaan (overheidsuitsgaven die momenteel met 55.1% van het bbp onhoudbaar hoog zijn), en dan heb je nog geen 1 ambtenaar betaald, straat aangelegd, gebouw verwarmd, zieke verzorgd, rechtzaak gehouden, f16 laten vliegen, ...
Die 283 miljard is wel een som die totaal terug in de economie gepompt word jaar in jaar uit, want die dient om de basisbehoeften te bevredigen. Het gaat de staatskas uit, en even vlug terug in. Dat dient dus enkel om de economie draaiende te houden. Begrijp je dat niet ?
Daarnaast zullen er nog steeds een heleboel mensen werken, en extra rijkdom produceren. Enkel zal er minder stress aanwezig zijn, minder druk zijn op de bevolking. En dat zal zich vertalen in meer sociale vrede volgens mij, minder volk in de gevangenissen ( = grote besparing ).
Oud 21 november 2013, 11:06   #59
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enronny Bekijk bericht

283 miljard dus.

Ter vergelijking:

Zou jij kleuters dan ook 2000 euro per maand geven?
Je moet natuurlijk alleen de mensen rekenen die alleenstaand zijn of een gezin vormen, niet heel de reutemeteut he.

Nu goed, sowieso is een basisinkomen voor iedereen een dom idee, ik ga me alvast niet meer inzetten wanneer een kassier evenveel verdient als een dokter.
Oud 21 november 2013, 11:28   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Het federalisme kost om en bij de 10 miljard euro per jaar. Als je die zever afschaft, kan je een basisinkomen van zo'n 750 € garanderen. Dat is voldoende.
Wanneer het federalisme wordt afgeschaft, betekent dit een splitsing van het land (daar heeft de BUB nooit weerwoord op kunnen geven). Je zal daar bij je berekening mee moeten rekening houden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be