![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk, ik word hier nogal eens in de watten gelegd, enkel nog een palmboom voor m'n hangmat sè en ik zit precies in Center Parks! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Relax Jan, we gunnen u uw debieltje heus wel, echter is niet iedereen even gelukkig met een downke snappie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() En Jan, bedenk dat niet iedereen voldoende financiele middelen heeft om zwaar gehandicapte kinderen te onderhouden. Vooral niet nu in het huidige economische klimaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe een gok: De wetgeving ivm abortus houdt rekening met levensvatbaar en niet levensvatbaar waarschijnlijk omdat in een vroeg stadium in de natuur ook miskramen voorkomen: het lichaam stoot de vrucht af. De grens wordt dan heel klein tussen de mogelijkheid dat het lichaam natuurlijkerwijze de vrucht afstoot (die nooit levensvatbaar kan zijn) en een kunstmatige afstoting binnen dezelfde termijn (zeer vroeg stadium). Op ethisch vlak is er minder 'acrobatie' nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zodra de bevruchting is gebeurd en een celdeling gebeurt, kies jij voor de eindafwerking; de geboorte. Ik kan het daarmee eens zijn. Maar toch zou ik abortus binnen de termijn van zes weken of zo nooit barbarij noemen. 1° barbarij in deze context is om te neuken zonder contraceptiva te gebruiken. Op deze planeet krijgen sommige vrouwen slaag van hun man mocht hij weten dat zij contraceptiva gebruikt. Als de vrouw zich wenst te onthouden, krijgt ze ook slaag of wordt verkracht tussen de echtelijke muren; de psychologische druk is enorm. 2° na die eerste barbarij, is er de barbarij om een kind op de wereld te zetten dat geen schijn van kans heeft. Die barbarij is het ergste want dan heeft het kind heel snel een bewustzijn en wordt het in de dramatische context een voorwerp dat alleen maar lijdt. Ik geloof niet in lijden. 3° wat ik ook aanzie als een vorm van barbarij zijn westerse vrouwen die alle toegang hebben tot contraceptiva maar er te lui voor zijn, en niet één abortus maar drie of vier ondergaan in hun leven. Dat bestaat helaas ook. Ik heb zo iemand gekend en dat was een verpleegster op de koop toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men moet ergens een grens trekken en men heeft deze op 12 weken geplaatst. Dit hadden er ook 16 kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een foetus van 12 weken is niet levensvatbaar, en daar gaat het om. Hoe groot ze de marge wettelijk nemen, maakt niet uit. Het zekere voor het onzekere nemen want de levensvatbaarheid van prematuren is ook geëvolueerd de laatste decennia. Voorzover ik weet schippert het tussen de 24 en de 23 weken. Met alle gevolgen vandien weliswaar. In de natuur zijn dit nog steeds miskramen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helemaal geen moeilijke vraag. Waarom abortus toelaten ? Citaat:
Citaat:
Ik ken weinig mensen die 'perfect' zijn. Maar hoe bepaal je dat ? Down ? Abortus ? Zes tenen ? Abortus ? Hartafwijking ? Abortus ? Onlangs heeft hier nog iemand geopperd om de 75plussers ook maar te euthaniseren. Ik schrik er van hoevelen hier op het forum met ideeën rondlopen die gedurende de jaren 1936-1945 erg gangbaar waren bij mensen met een extreme opvatting. Herhaalt de geschiedenis zich ???
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Applaus voor Job
De eerste die de link legt naar de nazi's het heeft maar 5 pagina's geduurd Proficiat Job
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() komkom, we weten allemaal dat de abortuSSvoorstanders massaal razzia's organiseren om zwangere vrouwen op te pakken, naar Mechelen sturen, en ze daar op de trein zetten richting het Oosten, alwaar ze ongewild verplicht worden om hun vrucht af te drijven
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In een samenleving waar er al te weinig middelen zijn, hoeveel kans krijgt menselijke balast? Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als U die vraag stelt, dan weten we in 1 keer waarom U uw standpunt verdedigd.