![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U staat schijnbaar geen "samen-leving" voor, maar een hoopje eenlingen die naar willekeur nemen en slechts zo weinig mogelijk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, dat is de logische consequentie van die stelling. U hebt het inderdaad goed begrepen! Daarom stelde ik van in het begin: die bewering houdt het einde van de mensheid in. Goed dat u het nu ook opmerkt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessante opmerking die u daar maakt, besef en beleving. Zo gaan volwassen downkes heus wel beseffen dat ze sex willen. Wat dan met de "beleving" ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, dat is voor U geen argument, vanaf de bevruchting moet er alles aan gedaan worden om het prille mensje te beschermen. Awel, vertel eens tegen moeder natuur niet zoveel miskramen te veroorzaken. Laat ons daar al eens mee beginnen. En uw syndroom van Down, wat met deze lieve persoontjes hun hormonale driften?
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niets mis met abortus.
Vooral als die "vrucht" een gehandicapt kind gaat voortbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me er aan doet denken, niet ideaal in dit topic, maar wat met alle vruchtbaarheidsbehandelingen zoals in vitro toestanden, hormoneninjecties, en zoverder, alswel operaties en dergelijke op foetuskes? De directe tegenhanger van het abortus idee nietwaar.
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zonder een samenleving zouden we nog steeds in het paleolitische tijdperk zitten. En er is een grens aan solidariteit.
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn idd. goed op weg naar de verdommenis met al dat gekweek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval mag de moeder dus echt wel beslissen of ze die aanval op haar lichaam wenst te laten plaatsvinden of niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ok, jouw visie is dat een klopje cellen ongeboren leven is, daarin ben je in de minderheid de bevolking is een andere mening toegedaan en beschouwen klopmjes cellen niet als kinder of mensen. die klompjes cellen kun je bvb al voor allerlei andere toepassingen gebruiken je spreek over niet levensvatbaar en daarmee is alles gezegd. is het levensvatbaar buiten de baarmoeder of niet. vandaag ligt die grens, medisch gezien, op 22 �* 23 weken. alles daarvoor is per definitie geen mens, kind, ... en heeft derhalve geen rechten (kinder- mensen-,...). dat klompjes cellen kan zich enkel ontwikkelen bij gratie en toestemming vd vrouw. maar goed, kop in het zand en riedeltje opdreunen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan gerust de kans berekenen dat men sterft in een ongeval. Men neme de statistieken van de ongevallen, men deelt dit door het aantal gereden kilometers en men vermenigvuldigd met de kilometers die men de volgende dag gaat rijden. Dit is de ruwe kans dat men de volgende dag sterft in aan auto ongeval. Hetzelfde voor lichamelijke letsels enz.. Te corrigeren met het eigen gedrag, iets wat men kan aanleren en alzo het risico te beperken. Dit kan men doen voor alle mogelijke gebeurtenissen die lijden veroorzaken: natuurrampen, ziektes, ... Als men dit gaat doen, dan zal men inderdaad uitkomen op een kans die niet nul is maar ook niet groot hoeft te zijn. Indien de kans groter wordt dan 0.5 moet men zich vragen beginnen stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet trouwens nog altijd niet waarom de kerk tegen condooms is. Er vindt nml. geen bevruchting plaats.
Laatst gewijzigd door JimmyB : 22 november 2013 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 22 november 2013 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik voel me in elk geval niet schuldig. Voor mijn part hadden ze zo gelaten, ik zou er geen traan om gelaten hebben, letterlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat dus eigenlijk over het recht van vrouwen om een ongewenste zwangerschap te onderbreken. Ik kan me niet voorstellen dat u dat niet begrepen had. Waarom beperkt in tijd, eenmaal je weet dat je zwanger bent, kan een abortus tot een aantal weken op een voor de moeder veilige en eenvoudige manier onderbroken worden,later is dit niet meer zo vanzelfsprekend. Dus voor u samengevat, abortus beschermt het recht van ongewenst zwangere vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de tijd dat de vrouw nog eigendom was van de man ligt al een tijdje achter ons Jan. Welkom in de 21ste eeuw
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
blij dat ge daar mee akkoord gaat
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 |
Minister-President
|
![]() Ik bemerk dat deze discussie verzeild is geraakt in een welles-nietes spelletje.
Is een gezonde discussie ook niet van die aard dat we de argumenten die de andere partij aanhaalt eens even onder de loep nemen vanuit haar/zijn standpunt. Vanuit zijn/haar beleving. Zo kunnen we misschien ieders standpunt begrijpen, zonder dat we er akkoord hoeven mee te gaan. Mijn standpunt ivm abortus ? Het leven wordt ons door de natuur geschonken. De natuur maakt al een selectie. Miskraam. Tegenwoordig is er een aanbod van medische mogelijkheden waardoor de mens kan ingrijpen zodat sommigen mensen toch kunnen geboren worden en/of na hun geboorte toch kunnen geholpen worden. Die mogelijkheden zijn er. Maak er gebruik van. Ik heb het heel moeilijk met abortus wanneer dit gebruikt wordt als het wegnemen van een ongewenst bijproduct na sex. Want hier kan je preventief ingrijpen met anti-conceptie. Een uitzondering die ik voor mezelve maak is verkrachting. Alhoewel het wezentje in de baarmoeder niet de schuldige is aan de verkrachting, kan ik het me voorstellen dat deze zwangere vrouwen bewust kiezen voor abortus. Wat met abortus omdat de foetus niet perfect is ? Moeder natuur zorgt hier op voorhand al grotendeels voor een natuurlijke selectie. Onze medische wereld is geevolueerd zodat in sommige gevallen deze natuurlijke selectie kan tegengegaan worden. Is dit verstandig ? Ik denk dat je echt geval per geval dient te oordelen. Wanneer ga je een foetus aborteren bij afwijkingen ? In mijn naaste omgeving werd jaren geleden een kind geboren met een bepaalde genetische afwijking. Moeder natuur maakt met de niet-levensvatbare foetussen komaf. In dit geval deed ook moeder natuur haar werk, en werd het kind geboren. Er werd op het moment van de geboorte geen diagnose gesteld. Dit gebeurde maar pas na een aantal jaren, nadat er lichamelijke klachten opdoken. Na een aantal operaties en een aantal behandelingen maakt deze persoon nu helemaal deel uit van de maatschappij. Klopt een 40-uren week, betaalt belastingen, enz... Laatst hoorde ik de ouders vertellen dat het nu (we zijn zo'n dertig jaar na de geboorte) mogelijk is dat de diagnose al kan gesteld worden bij de zwangerschap. En dat huidige jonge ouders in spe 'massaal' overgaan tot abortus. Terwijl hun kind met de huidige medische wetenschap gewoon kan uitgroeien tot een normaal individu. Dat geeft me een zeer dubbel gevoel. Net nu er dank zij de wetenschap zoveel positieve resultaten kunnen gehaald worden, is er een tendens ontstaan waarbij deze wetenschap gebruikt wordt om levens te beëindigen in plaats van te redden. Voor mij gaat het om het feit dat elk individu anders is in het nemen van zijn beslissingen. Zo zal de ene volwassene die aan eenzelfde ziektepatroon lijdt (sneller) overgaan tot levensbeeindiging op vraag dan de andere met eenzelfde ziektepatroon. Maar kinderen, laat staan baby's, laat staan foetussen, kunnen deze beslissingen niet nemen. Iemand anders beslist voor hen. Dikwijls worden deze beslissingen genomen onder (lichte) dwang uit de omgeving. Of uit onwetendheid, of omdat ze verkeerd of onvolledig ingelicht werden. Of uit naïviteit. Hoeveel ouders die een kind al dan niet gewild verliezen eindigen er niet op de bank bij de psychiater. Welke beslissing er ook genomen wordt, iemand lijdt altijd. En dan mag je kosten/batenanlyse nog mooi waterdicht zijn. Je spreekt hier wel over levens, en dat kan je niet vatten in cijfers.