![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bij het parket gaan werken, ze hebben daar mensen als u nodig! Trouwens moet ge wel bewijzen, ge verklaart dat ge weet duidelijk het subjectief element op het nieuws hebt gezien terwijl vansteenkiste in de gevangenis zat? Gelieve uw dienaar te verlichten ! Laatst gewijzigd door Fiscoman : 28 november 2013 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar onverminderd al uw leuke opmerkingen, waarvan de relevantie niet geheel duidelijk is. Gelieve uw grootspraak is een beetje toe te lichten I.e. ge beweert bewijs te hebben van handel voorkennis, licht ons eens toe. Uw dienaar Laatst gewijzigd door Fiscoman : 28 november 2013 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() neen, slimme mensen zitten met hun kop in de kont van den bever
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu even serieus.
Een minister van justitie die komt zeveren dat de 9 miljoen boete een goeie deal is omdat er anders weer verjaring dreigt... Als ge daar geen ontslag voor moet nemen, waarvoor dan wel nog?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Omdat niet elke dossier het zelfde is.
Nogmaals het is een bijna onmogelijk misdrijf om te bewijzen. Het subjectieve / intentionele element van het misdrijf (u weet wel elk misdrijf = objectief+subjectief element) is bijna niet niet te bewijzen. Bijzonder omdat het een bijzonder opzet is, i.e. er moet een extra intentie tot kwaad opzet/misbruik worden bewezen. Zoals hier reeds eer der terecht werd opgemerkt , is vansteenkiste bestuurder en is het dus eenvoudiger aan te tonen dan bij een extern persoon als degucht. Heel de zaak is trouwens bizar. Vansteenkiste heeft een week in voorhechtenis gezeten wat bijzonder vreemd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er dreigt helemaal geen verjaring. Waar haalt ge dat nu weer vandaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Daar gaat dit draadje net over waarom de eene wel en de andere niet....ze waren allebei aanwezig op die bewustte vergadering waarop werd beslist om fortis te ontmantelen. De ééne lichtte daarna zijn holding in, de andere zijn vrouw en vrienden... één ging de bak in de andere bleef een grote bek houden!!!
Laatst gewijzigd door T-web : 28 november 2013 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb dat rond 18u op radio 1 gehoord in het journaal. Onze minister van justitie verdedigt de deal door te stellen dat dit beter is dan het risico te lopen dat het dossier verjaart. Dat heeft ze letterlijk in het parlement verklaard, terwijl de oppositie haar het vuur aan de schenen legde. Haar stem trilde van woede, hoe durft die Almaci? Daar haal ik dat vandaan, mijn beste.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je doet me nu twijfelen of ze letterlijk stelde "beter dat dan verjaren" of "beter dat dan het risico te lopen dat het verjaart"... Enfin, in beide gevallen verdient Turtelboom als verantwoordelijke minister die de gerechtelijke achterstand moet zien weg te werken de goelag. En het krapuul intussen lachen dat hun bedrijf een veelvoud meer waard is, hun afkoopsom geen schuldbekentenis is, en het aandeel intussen dubbel zoveel gestegen is dan de boete groot is. In een rechtvaardige wereld werd dit uitschot opgeknoopt aan de hoogste bomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Klassejustitie is geen slecht woord.
Personen die (kunnen) bijdragen tot de economie zouden eigenlijk al per definitie strafvermindering of opschorting moeten krijgen. Het zou zo moeten zijn dat de economische elite voordelen zou krijgen tegen betaling weliswaar. Goed voor de elite en goed voor de schatkist. Bijvoorbeeld: * Rijken moeten zich niet houden aan snelheidsregels * Rijken mogen parkeren op plaatsen waar het plebs niet mag parkeren * ... Niet meer dan normaal zou ik zeggen.
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je voelt gewoon dat die arrogante zak zo corrupt is als de pest. Ooit tuimelt die beroepsschurk nog wel eens van zijn voetstuk, en hopelijk veroorzaakt de klap op zijn minst een blijvende verlamming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook nu weer: "beter dat dan verjaren" of "beter dat dan het risico te lopen dat het verjaart" In geen van beide versies stelt ze dat verjaring dreigt.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ben ik geen voorstander van meer democratie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |