Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2014, 22:10   #41
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hoe zou de man trouwens ook maar kunnen oordelen over Vlaanderen en NVA?
De N-VA zit al zo'n tien jaar in dezelfde Europese fractie als deze parvenu, men zou zo onderhand al wel kunnen verwachten dat hij iets van die partij afweet.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 2 januari 2014 om 22:11.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 22:11   #42
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De N-VA zit al zo'n tien jaar in dezelfde Europese fractie als de N-VA

Ok...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 22:26   #43
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ok...
Je ziet er niet zo goed uit...
Oud 2 januari 2014, 22:56   #44
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Europese confederatie. Die is er nu al in feite, maar de structuur moet transparanter zijn, de bevoegdheden moeten duidelijker verdeeld worden, de financiële gevolgen moeten duidelijk zijn.

tiens, waar hebben we dat nog gehoord?
De EU is nu al een confederatie, zoals u zelf opmerkt. Maar deze EU is een klucht en werkt niet.

Verbetering kan alleen wanneer de de structuur transparanter is, de bevoegdheden duidelijker zijn en ieder zijn verantwoordelijkheden kent in de financiële structuur, kortom wanneer er een federatie wordt gevormd.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 23:16   #45
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Brussel is niet om zeep. Brussel rukt lekker op naar anderhalf miljoen.....Franstaligen! Lekker mooi voor de Francité. En binnen nog niet eens honderd jaar wint een kleinkind van een immigrant waar gij zo uw neus voor ophaalt misschien wel een nobelprijs literatuur tot meerdere eer en glorie voor de ...Francité. Het had echter voor ....de Nederlandstaligheid kunnen zijn.

Neen, ze moeten hier blijven om de Nederlandstaligheid te versterken op termijn. De Franstaligen begrijpen dat, maar wij - gij - niet.

Neen, ik kijk vooruit. IK zie straks anderhalf miljoen Franstaligen in Brussel en ik zie dat niet zo graag.
De immigranten zijn er nu - of ge het graag hebt of niet - en dan is de juiste houding van ze aan ONZE zijde te krijgen in de kultuurclash NL/F.
Geld is dus het belangrijkste..... Gij mist en langetermijn perspektief. Er bestaat zoiets als assimilatie. Vader Cools, vader Onkelickx en vader Vanderbiest maakten....toch maar mooi voorbeeldige Walen.

Dat zijn de tijdelijke kenmerken van een maatschappij in een overgangsfase.
Brussel is een kraamhuis van de Francité!
Wat telt is de toekomst en die zal tot de Francité behoren omdat wij de immigranten in Brussel niet weten te verleiden tot Nederlands. Omdat we weigeren van het budget voor het NL-onderwijs te verdubbelen

Voor mij maakt het zeer veel uit wat voor keuze - NL/of F ze maken. Taal is blijkbaar niet iets waarmee gij U identificeert in de eerste plaats en daarin verschillen we dus.
Ik verkies een Nederlandstalige bruine islamiet boven een blanke kristelijke Franstalige. Gij ziet dat dus omgekeerd ?
Brussel is wel om zeep, en ze zou ook om zeep geweest zijn als al die kinnekens van nieuwe toevloed een Nederlandsachtig taaltje zouden spreken.

En binnen honderd jaar wint een immigrantenkindje uit Brussel een Nobel prijs in één of andere discipline. Tja en dan ? Binnen honderd jaar zullen er ettelijke mensen in Azië en 'arm' Afrika met een precaire jeugd één of andere Nobelprijs winnen. En literatuur zeker; je moest eens weten wat verhalen die te vertellen hebben.

Als een immigrantenkindje dan de Nobelprijs voor literatuur wint (als die prijs dan nog bestaat), zal het zijn voor literatuur die veel mensen zullen bestempelen als 'stadsliteratuur vamn overal.' Daar valt geen eer in te halen. En het Nederlands of welk ander kunstatig aangeleerd taaltje ook zal niet meer onder te brengen zijn onder Vlaams, of Belgisch. Nu al mixen die mensen soms drie talen in één zin.

Wat voor zin heeft die taal? Als die populatie van Brussel Nederlands spreekt, gaat ze dat (op enkele uitzonderingen na) krakkemillig spreken zoals ze nu krakkemillig Frans spreken. Weet je hoe dat dat Frans dan klinkt? Ze kennen het verschil niet tussen 'il' en 'elle'. Tegen een dier zeggen ze 'chen'. Heel plezant om uit te vissen of het nu gaat over een 'chat' of een 'chien'. Excréments' kennen ze niet, alleen 'kaka' alsof iedereen een kind is gebleven. En binnen vijftig jaar spreken ze nog zo. En wij ook als we niet oppassen.
In het Nederlands is dat ook zo.

Krijgt zo'n mensen op de werkvloer!

En zelfs als je het driedubbele van het huidige budget steekt in Nl-onderwijs in Brussel, dan gaan ze nog hun eigen taal spreken, of zelfs een Franstaaltje spreken. Maak je geen illusies. In Leuven is het nooit anders geweest en het aanbod onderwijs is daar ruim aanwezig.

En waarom zit je spreken over 'binnen honderd jaar' ? Keer je niet om in je graf als onze nazaten dan Engels spreken.

Ik zou inderdaad een christelijke Française de souche waarderen eerder dan een islamiet die uiteraard nooit 'de souche' kan zijn; tenzij hij een bewezen nazaat is van een lakeijongetje in de 17de eeuw of de 18de eeuw.

De affiniteiten liggen historisch cultureel voor de hand. Het gebrek aan affiniteiten ook.

Met die Française de souche kan ik over van alles en nog wat praten (de Camarque, angousier, Piaf, Manet, Pagnol, Fernandel, Chevalier, Signoret en Montand, Funès, Girardot, de Beauvoir en Sartre, la Bastille, le mistral, de Gaulle en François Premier en Jeanne d'Arc, Satie, en ... en...

Dat zijn nu niet bepaald de interessepunten van een islamiet.

Begrijp je wat ik wil zeggen. Voor welke heilige zou ik dat moeten opgeven? Of waarom zou die Française dat moeten opgeven?
En waarom zou ik mijn eigen cultuur moeten aanpassen? En nooit Hugo Claus te berde brengen dan alleen in geselekteerd gezelschap, of een Panamarenko of het Lam Gods of de Witte van Zichem? Die islamiet snapt er geen iota van, en meer nog, die is helemaal niet geïnteresseerd (op uitzonderingen na).

Dus iedereen spreekt dan standaard Nederlands zonder ziel erin. Net voldoende voor een of andere werkvloer. En als mensen dan Vlaams dialect spreken, is er gezeur dat 'ze aan uitsluiting doen'.

Er staat dus veel meer op stapel dan de taal alleen.

Brussel zou ik alleen willen houden als een beduidend aantal mensen naar elders trekt. Ze moeten zeker niet naar Vlaanderen komen hoe lief en fatsoenlijk ze ook zijn. Ik geloof niet in overbevolking.
Brussel is een afvalbak zoals alle grote steden afvalbakken zijn. Daarom zijn het ook grote steden. Het ene houdt verband met het andere.

Ik ga ook niet wachten tot die mensen allemaal op hun effe zijn gekomen. Er komen trouwens altijd maar meer nieuwelingen bij.

Ik wil niet dat die bende afzakt naar onze steden. Het is zo al erg genoeg.

Brussel gaat trouwens erg veranderen als de E.U. afbladdert. Dan is Brussel alleen nog wat meer afvalbak dan voorheen. Wie wilt zo'n gedrocht nu hebben?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 23:32   #46
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Toch wel. U illusie met betrekking tot de immigranten is: dat ze het afbollen! Dan rekent ge buiten de PS die aan hen te Brussel haar elektorale macht ontleent. De PS en ook (in mindere mate) het CDH zal daarmee nooit akkoord gaan. Integendeel.

De enige haalbare oplossing is in het tegenoffensief te gaan door volop in te zetten op het NL-onderwijs en er ONZE immigranten van te maken.

En dat is geen illusie want daarvoor hebben we van de Franstaligen de toestemming niet nodig. Alleen ontbreekt het de Nederlandstaligen daartoe aan onwil.
Ik wil helemaal geen migranten hebben. Wat is dat nu voor onzin. Van migranten maak je toch niet de uwe of de onze, niet alleen uit fatsoenlijkheid, maar gewoon omdat die formule niet voor 100% waterdicht is. Voor hetzelfde geld haal je een vijand,of een tegenstander of een verrader binnen.
Trouwens zijn er teveel!

En de PS doet wat ze wilt. Als ze niet oppast wordt ze van binnenuit uitgehold en overgenomen door slimme, geassimileerde migranten die eerst 'alles op een rijtje zetten' en dan 'terugkeren naar hun roots' en een eigen partij oprichten met nog tien percent of zo loyauteit met de PS die uiteraard de situatie in een 'comprhénsion'-context plaatst. Idem voor de katholieken. Als die twee partijen vuurwerk willen, dan zijn ze goed bezig.
Oud 3 januari 2014, 00:33   #47
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Waarom is Cohn-Bendit een twijfelachtige figuur?
Omdat hij, naar eigen zeggen, een pedo is.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 januari 2014 om 00:39.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 00:39   #48
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Brussel is wel om zeep,
Hoogste onroerend goed prijzen van Belgie

Citaat:
Als die populatie van Brussel Nederlands spreekt, gaat ze dat (op enkele uitzonderingen na) krakkemillig spreken zoals ze nu krakkemillig Frans spreken.
Vincent Kompany hoeft niet ondertiteld te worden. Sommige Vlaamse ministers wel.

Citaat:
En zelfs als je het driedubbele van het huidige budget steekt in Nl-onderwijs in Brussel, dan gaan ze nog hun eigen taal spreken,
Waarom zou Nederlands niet lukken wat het Frans wél lukte?

Je hebt toch geen minderwaardigheidscomplex?

Citaat:
Ik zou inderdaad een christelijke Française de souche waarderen eerder dan een islamiet die uiteraard nooit 'de souche' kan zijn
Je kunt in Zuid Afrika zelf bekijken hoe een focus op religie en ras een taal aan de afgrond brengt.

Citaat:
En waarom zou ik mijn eigen cultuur moeten aanpassen? En nooit Hugo Claus te berde brengen dan alleen in geselekteerd gezelschap, of een Panamarenko of het Lam Gods of de Witte van Zichem? ....
Want jouw blanke christelijke Vlaamse op de mobiel tokkelende jeugd ként die nog dacht je?

Citaat:
Dus iedereen spreekt dan standaard Nederlands zonder ziel erin.
Waarom kan er geen ''ziel'' zitten in standaard Nederlands?

En wél in standaard Frans of Engels?

Citaat:
Brussel is een afvalbak zoals alle grote steden afvalbakken zijn.
Weet je al waarom die ''afvalbakken'' zo duur zijn?

Citaat:
Ik wil niet dat die bende afzakt naar onze steden.
Elke Vlaamse stad heeft binnen nu en 15 jaar een allochtone meerderheid. Met uitzondering van Brugge.

Nou en?

Citaat:
Ik wil helemaal geen migranten hebben.
Jij hebt helemaal niets te willen.

Als de vadsige, oude en volgevreten Vlaam zijn luie-stoel leventje + restaurants + vakanties wil handhaven zullen er migranten moeten worden aangetrokken.

Dat de autochtoon weer zelf het vieze en laagbetaalde werk doet is allang geen optie meer.

Das war einmal.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 januari 2014 om 00:42.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:13   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
In die context gezien stelt een onafhankelijk Vlaanderen inderdaad niet veel voor. Maar dat is niet anders voor een onafhankelijk België, en ik lees ook nergens dan Cohn-Bendit het tegendeel beweert.
Ook de EU kan daar nauwelijks iets aan veranderen. Als C-B consequent is, keert hij zich dan ook tegen de EU.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:27   #50
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zijn in de EU wel 12 staten die minder inwoners tellen dan Vlaanderen + ook niet beschikken over zo'n ekonomische capaciteit.
Vlaanderen was in 2011, na Canada, de meest produktieve regio ter WERELD ! ! !
Litouwen, de laatste aanwinst van de E.U. telt 2,98 miljoen inwoners, voor een gebied twee maal zo groot als België.
Zij zijn onafhankelijk, en je ziet dat men met minder volk ook een land kan doen draaien. Import van vreemdelingen is dus overbodig, ongewenst zelfs.
Zeg nu zelf, wat heb je het liefste in je land : veel plaats, of veel allochtonen ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:29   #51
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tegenwoordig moet men hier precies meer en meer reageren op fictieve scenario's.

"Aanslagen op oudejaar"
"Ierse hereniging"
Nog een veel onwaarschijnlijker scenario : intelligente, interessante en/of grappige postings van Another Jacques !

Laatst gewijzigd door meneer : 3 januari 2014 om 01:31.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:37   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Litouwen, de laatste aanwinst van de E.U. telt 2,98 miljoen inwoners, voor een gebied twee maal zo groot als België.
Zij zijn onafhankelijk, en je ziet dat men met minder volk ook een land kan doen draaien. Import van vreemdelingen is dus overbodig, ongewenst zelfs.
Zeg nu zelf, wat heb je het liefste in je land : veel plaats, of veel allochtonen ?
Litouwen, laatste aanwinst van de EU???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 05:36   #53
Calvinist
Banneling

Standaard

Ten eerste is Cohn Bendith een uitgesproken pedofiel, dat heeft hij vroeger toegegeven. Bovendien hebben we aan een E.E.G-handelszone genoeg om de uitdagingen van de 21ste eeuw aan te gaan. ALBA, Mercorsur en NAFTA werken perfect daar heb je geen interne markt voor nodig. Bovendien zijn de BRICS-landen allen natiestaten. Dus kan iedereen nou eens ophouden met dat gelul dat "de natiestaat een gepasseerd station is". Dat is gelul van de bovenste plank!!!

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Oplossing: een Europese federatie.

Donderstraal maar lekker een eindje op. Daar wil geen enkel beschaafd mens deel van uitmaken!!!

Laatst gewijzigd door Calvinist : 3 januari 2014 om 05:40.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 10:32   #54
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaax
Oplossing: een Europese federatie.
Donderstraal maar lekker een eindje op. Daar wil geen enkel beschaafd mens deel van uitmaken!!!
Dus een grote meerderheid van Vlamingen/Nederlanders verwelkomt die.

Beschaving kennen ze niet (donderstraal).

Laatst gewijzigd door Sjaax : 3 januari 2014 om 10:58.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 22:46   #55
Calvinist
Banneling

Standaard

Laten we maar eens kijken wat dit jaar de score zal zijn voor de PVV dan kan ik nog eens een keertje lachen...
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 00:01   #56
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hoogste onroerend goed prijzen van Belgie

Vincent Kompany hoeft niet ondertiteld te worden. Sommige Vlaamse ministers wel.

Waarom zou Nederlands niet lukken wat het Frans wél lukte?

Je hebt toch geen minderwaardigheidscomplex?

Je kunt in Zuid Afrika zelf bekijken hoe een focus op religie en ras een taal aan de afgrond brengt.

Want jouw blanke christelijke Vlaamse op de mobiel tokkelende jeugd ként die nog dacht je?

Waarom kan er geen ''ziel'' zitten in standaard Nederlands?

En wél in standaard Frans of Engels?

Weet je al waarom die ''afvalbakken'' zo duur zijn?

Elke Vlaamse stad heeft binnen nu en 15 jaar een allochtone meerderheid. Met uitzondering van Brugge.

Nou en?

Jij hebt helemaal niets te willen.

Als de vadsige, oude en volgevreten Vlaam zijn luie-stoel leventje + restaurants + vakanties wil handhaven zullen er migranten moeten worden aangetrokken.

Dat de autochtoon weer zelf het vieze en laagbetaalde werk doet is allang geen optie meer.

Das war einmal.
Hoogste prijzen onroerend goed? Als mensen willen samenhokken opeen en door elkaar, dan moeten ze dat maar weten, hé. En voeg er maar aan toe dat er scholen en kinderopvang te weinig zijn, en het tekort stijgt alleen maar.

Die hoge prijzen zijn een aanwijzing dat Brussel 'overloopt' en wat bedoel je met hoogste prijzen onroerend goed ? Een residentiële villawijk of een wijk met herenhuizen, of bedoel je verloederde herenhuizen waar de eigenaar kamers verhuurt aan veel te veel maar ook een oogje dicht knijpt dat ze in die kamer met tien man of met meer zitten.

Vincent Company is een uitzondering. Ik vraag me wel af of die Belgische moeder uitsluitend Frans sprak en op welke leeftijd van de zoon en de zus, zij de kinderen heeft gelaten bij de Congolese vader in Brussel. Wikipedia verwijst naar een Voetbalbron. En ik weet dat bv mijn zoon in Duitsland op internet staat dat hij de Nigeriaanse nationaliteit heeft, terwijl hij de Belgische heeft. De informatie is niet altijd correct en soms met opzet niet correct. Dus ik laat het fijne van de zaak open. Er zal wel ergens een verklaring zijn waarom hij zo vlot Nederlands spreekt.
Gebruik een uitzondering dus niet als een algemeenheid. Breng de islamitische aanwinst in Brussel in kaart en dan krijg je een heel ander beeld.

Het Frans is ook niet gelukt. Waar haal je dat? 't Is niet omdat je wat Frans kunt brabbelen dat je daarom Franstalig bent. En dat geldt voor alle talen. Het enige wat altijd vlot gaat zijn de schutwoorden. Mijn buurman heeft hoog gescoord met 'Vous êtes des sales cochons!' Min 1 punt want het moet zijn 'Vous êtes DE sales cochons.' Ik heb ook nagelaten hem te corrigeren met 'Tu es fou' aan mijn adres. Het moet 'Tu es folle zijn'. Maar ja. Ik wacht nog altijd op excuses. En excuses aanbieden aan een vrouw? Of hij nu Nederlands of Frans spreekt. Excuses gaat die nooit aanbieden. En dat aspect zie jij over het hoofd.

Als je dus 'Fuck you', 'Putaine' en 'Niet goed' kan uitspreken , ben je drietalig.
Je bedoelt dat niet, maar dat is wel waar het in de realiteit op neerkomt.

Je Zuid-Afrika thema kan ik niet goed plaatsen. Het is vaag en ik weet niet wat je eigenlijk bedoelt.

Als je je wilt afzetten tegen blank, christelijk en Vlaams, dan zit je wel helemaal aan het verkeerde adres. De jeugd in mijn huis is gekleurd, niet gedoopt maar wel Vlaams. Hugo Claus lezen ze niet, maar de Witte van Zichem kennen ze wel en Panamarenko. En vele elementen uit nu en de geschiedenis. Zij hoeven voor geen enkel Vlaams gezelschap onder te doen. Voor geen enkel.
Voor een internationaal gezelschap trouwens ook niet. En met internationaal gezelschap bedoel ik niet de moslims in onze wijk.

Verwar een minderwaardigheidscomplex dus niet met 'begrijpend lezen, zien en horen' (tot vervelens toe).

Ik heb nooit beweerd dat er een ziel zat in het standaard Engels en het standaard Frans. Zeker niet als het afgestemd en getuned wordt op nieuwkomers die 'il' en 'elle' en 'she' en 'he' niet van elkaar onderscheiden.
Ik heb de indruk dat je zelf niet goed wat ik bedoel met 'de ziel van een taal'.

Ik geef effe een vlug voorbeeld: Vergelijk het Zweeds van de ons bekende thriller-series. Als je naar die taal luistert en niet alleen de ondertiteling leest, dan begin je zicht te krijgen op de context en het concept van hun cultuur en denken. Dat zijn eigenlijk op het eerste gezicht: zeer beleefde mensen, die zeker niet ratelen. En een element van 'omzichtigheid'.Als je dan kijkt naar een film over een gemeenschap in Amerika: dan zie je een contrast. De vrouwenstemmen zijn extreem infantiel of extreem mannelijk. En het standaard Engels laat geen enkele vorm van poésie meer toe. Wat opvalt is dat in die Amerikaanse dialogen, de partijen elkaar proberen af te troeven met twee zaken: grofheden en de frequentie ervan.

Het kan me niet schelen waarom afvalbakken zo duur zijn. Zo'n afvalbak trekt allerlei volk aan dat zijn slag wilt slaan. Alles is er trouwens te koop in die afvalbakken. Alles. En aan elke prijs. Ik vind je argument weinig waardevol.

Binnen vijftien jaar gaat er geen allochtone meerderheid komen in onze Vlaamse steden. Het confrontatiepunt is nu nog niet bereikt. De zaak is nog niet rijp maar zit wel al in een incubatieperiode. M.a.w. de mensen zijn het zat.

En we zullen wel zien welke partijen de komende vijftien jaar de kop gaan opsteken. En we zullen dan wel zien wat ze te zeggen hebben. In een perfect Vlaams maar zonder veel coherentie van gedachten en wangebruik van begrippen. Zoals we het nu al horen.

Een vadsige, oude, volgevreten Vlaming die op restaurant en op vakantie gaat... ben je bezig over de Homo erectus of zo? En die heeft allochtonen nodig voor het vuile werk? En wat noem je het vuile werk? Een toilet ontstoppen terwijl er zeven Koreanen in één bed liggen te zappen? En ik kan zo doorgaan als ik de verhalen van mijn vriend van zijn werk in Antwerpen ga noteren. En dan kan hij niet binnen zijn werk doen omdat er moet gewacht worden op de thuiskomst van de man des huizes.

Trouwens wat zit je te leuteren? Als tien percent van de allochtonen vuil werk doet, worden er het veelvoud van die tien percent betaald in vervangingsinkomens en weet ik veel.
Uiteindelijk zouden we ook zelf onze straat kunnen opbreken, leidingen aanleggen en terug opnieuw aanleggen. Zo moeilijk is dat niet hoor. Je moet alleen een kaart kunnen lezen en blijkbaar lukt dat zo goed niet meer met allochtonen in Nederland. De schade loopt daar in de miljoenen. En dan spreken we nog niet over de veiligheidsrisico's.
En waarom zou alles altijd zoals vroeger moeten gebeuren? Je kan asfalt of harde bedekking ook vervangen door ander materiaal dat minder arbeidsintensief is. En zeker in kleine woonstraten. Ideeën zijn er zat maar eerst moet er nog een generatie politici uitsterven. Die van de oude garde. En hun zoontjes en dochtertjes. Want het gehalte nepotisme is momenteel wel opmelkijk groot en van die mensen ga je ook niets innoverend kunnen verwachten.

Vuil werk? Toch niet een wc kuisen zeker? Of schapen en koeien aan de band op halal wijze slachten. Dat is inderdaad vuiler dan onze methode.

Peren plukken of ander fruit is toch geen vuil werk?

Ik denk dat de regeringen de laatste twintig jaar en de steden 'vuil werk' hebben uitgevonden om toch maar een deel van die nieuwkomers in beweging te brengen. Bekijk het zo eens.

Een beleid dat keer op keer boodschappen uitzendt dat wij het vuil werk niet kunnen doen en dat we vergrijzen (iedereen loopt in dat verhaaltje) en dat ons grote sociale, economische catastrofes te wachten staat, doet niets anders dan de potentialiteit die aanwezig is te ondermijnen. Het is een beleid dat in de broek pist van schrik van de creativiteit die er is. Die wilt ze absoluut onder controle houden en zelfs afstemmen op de culturele bagage van een ongelukkige ziel die zijn geluk hier komt beproeven. Op dat ritme moeten we dus verder gaan.

Een vorm van creativiteit is bv om niet te kuisen als het niet nodig is. Voor mij is dat oude koek maar in bedrijven- en staatsgebouwen is dat blijkbaar een revolutionaire gedachte waar dan maandenlang zogezegd over nagedacht moet worden want opeens weet niemand meer welke instantie dat eigenlijk mag beslissen.

Dus kom niet af met vuil werk.

En van laagbetaald, vuil werk gesproken. Als ik van de zomer even babbelde met twee boeren en ze me vertelden dat als één van hun koeien een tweeling heeft en het aangegeven aantal (vooraf moeten ze dat aangeven) overschreden wordt of niet gehaald wordt, ze een boete moeten betalen, kon ik dat niet geloven.

Ook niet als ze me vertelden dat ze geen vrije keuze hebben van het telen van gewassen op hun velden.

In plaats dus van op te komen voor vreemd volk ivm met vuil werk en laag betaald, zou ik eerst maar eens wat gaan neuzen in de toestand van onze Vlaamse boeren. Het zijn niet allemaal megabedrijven. Het is het soort mensen dat als er een koe ontsnapt, ze direct aan de telefoon zeggen welke koe dat is. Met naam en al.

Nuanceer dus maar vuil en laag betaald werk. Iemand van hier kan daar met eindeloze verhalen al uw avonden mee opvullen. In tijden dat er geen OCMW en geen leeflonen en geen sociale uitkeringen bestonden.
Oud 5 januari 2014, 01:33   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hoge prijzen zijn een aanwijzing dat Brussel 'overloopt' en wat bedoel je met hoogste prijzen onroerend goed ? Een residentiële villawijk of een wijk met herenhuizen, of bedoel je verloederde herenhuizen waar de eigenaar kamers verhuurt aan veel te veel maar ook een oogje dicht knijpt dat ze in die kamer met tien man of met meer zitten.
Kennelijk is de stad met 72% migranten veel aantrekkelijker dan de Westhoek met uitsluitend blanken.

Het is de markt he die het zegt:

Prijs per m2.

Citaat:
Vincent Company is een uitzondering. Ik vraag me wel af of die Belgische moeder uitsluitend Frans sprak en op welke leeftijd van de zoon en de zus, zij de kinderen heeft gelaten bij de Congolese vader in Brussel. Wikipedia verwijst naar een Voetbalbron. En ik weet dat bv mijn zoon in Duitsland op internet staat dat hij de Nigeriaanse nationaliteit heeft, terwijl hij de Belgische heeft. De informatie is niet altijd correct en soms met opzet niet correct. Dus ik laat het fijne van de zaak open. Er zal wel ergens een verklaring zijn waarom hij zo vlot Nederlands spreekt.
Kompany, met de K, had een moeder (die uit de Ardennen naar Brussel trok) die maar een heel klein mondje Nederlands sprak net als zijn Congolese vader.
Zoals zoveel migranten gezinnen probeerden zij hun kinderen op de Nederlandse school te krijgen. Dat lukte.
Een geluk, want in Brussel worden tot op de dag van vandaag elke dag weer kinderen van nieuwkomers geweigerd op NL scholen, wegens niet Vlaams genoeg bv.

Desalniettemin even noteren dat 26 % van de Brusselse kinderen de lagere school in het Nederlands doet.

Nee, Vincent is niet alleen. Bepaald niet.

Citaat:
Gebruik een uitzondering dus niet als een algemeenheid. Breng de islamitische aanwinst in Brussel in kaart en dan krijg je een heel ander beeld.
De islamitische gemeenschap, en zij die daar abusievelijk toe worden gerekend levert een enorme bijdrage aan Brussel en bij uitbreiding Belgie.
Vele van de laagbetaalde shitjobs worden juist door hen ingevuld. Op de bus, in de slachterijen, in de schoonmaak, in de beveiliging, op de metro , aan de kassa, in de garages, de ziekenhuiscatering etc etc.
Maar misschien denk jij dat dit werk door volgevreten autochtone brugpensioeners wordt verricht.

Citaat:
Het Frans is ook niet gelukt. Waar haal je dat? 't Is niet omdat je wat Frans kunt brabbelen dat je daarom Franstalig bent. En dat geldt voor alle talen.
Wat schattig dat je dat aanhaalt.

Laten migranten nu net in de sectoren waar geld wordt verdiend met spelen met taal de autochtone broeders voorbij zijn gestreefd.

Zo zijn in het Frans van de beste 10 komieken er 6 migrant. en in ons taalgebied 5 van de 10 (Najib Amhali, Jandino Aspooraat, Roue Verveer, Javier Guzman, Yahia Yousfi)

In de muziek is het patroon extremer

populairste nummers

Frans:

1 Stromae - Papaoutai 106236002 yt
2 Maître Gims - Bella 96916186
3 Stromae - Alors on danse 83044292
4 Moussier Tombola - Logobitombo 83019589
5 Colonel Reyel - Celui 69340032
6 Khaled - C'est La Vie 66872175
7 Maître Gims - J'me tire 65975212
8 Sexion d'assaut - Désolé 64151977
9 Logobi GT - Elle Danse Sexy 61203475
10 Stromae - Formidable 55047422

100 % allochtoon

Nederlands:

1 Yes-R - Uit Elkaar 17981479
2 Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee 16591558
3 K3 - Mama Se 15950007
4 YesR & Soesi B - Hey Schatje 11966268
5 Party Piet Pablo - Zwarte Pieten Stijl 11669408
6 Gio - Ik Denk Aan Jou 11442156
7 Nick en Simon - Rosanne 11109583
8 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 10157461
9 Gers Pardoel - Bagagedrager ft Sef 9801799
10 De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof 9348792 views

60 % allochtoon

Waar onze autochtone talenwonders zijn gebleven? Geen idee.

Citaat:
Je Zuid-Afrika thema kan ik niet goed plaatsen. Het is vaag en ik weet niet wat je eigenlijk bedoelt.
Dat als de machthebbers heel erg hun best doen om een taal te associeren met een slinkend ras en een verdwijnende religie, die taal, en het aantal sprekers, ernstige schade oploopt.

Citaat:
.

Ik geef effe een vlug voorbeeld: Vergelijk het Zweeds van de ons bekende thriller-series. Als je naar die taal luistert en niet alleen de ondertiteling leest, dan begin je zicht te krijgen op de context en het concept van hun cultuur en denken.
Jammer dat je kennelijk onbekend bent met ander cultureel werk uit Zweden. Buitengewoon grof en rauw, kan ik je melden.
Duik er eens in.

Citaat:

Binnen vijftien jaar gaat er geen allochtone meerderheid komen in onze Vlaamse steden.
Antwerpen zit nu al op 42 %. En op de lagere scholen is het allang een meerderheid.

Citaat:
En we zullen wel zien welke partijen de komende vijftien jaar de kop gaan opsteken.
Zolang graaien cool is zul je niet veel verandering zien hoor.
Kijk naar Frankrijk dat een jaar of 15 op Vlaanderen voorloopt demografisch.

Citaat:

Een vadsige, oude, volgevreten Vlaming die op restaurant en op vakantie gaat... ben je bezig over de Homo erectus of zo? En die heeft allochtonen nodig voor het vuile werk?

Jij dacht toch niet serieus dat de de witte Vlaamse mens voor 900 euri in de maand in een stinkbaantje gaat doen?
Die pakt zijn brugpensioen, best vriend.

Citaat:
Ideeën zijn er zat maar eerst moet er nog een generatie politici uitsterven. Die van de oude garde. En hun zoontjes en dochtertjes. Want het gehalte nepotisme is momenteel wel opmelkijk groot en van die mensen ga je ook niets innoverend kunnen verwachten.
...
Het is niet alleen een hele generatie politici maar gewoon een hele generatie autochtonen die goeddeels zijn veranderd in slapwerkers, uitvretertjes en terraszitters.

Dat is hun cultuur nu, en dat keer je echt niet zomaar om.

Citaat:

Peren plukken of ander fruit is toch geen vuil werk?
Geen Vlaam te zien daar. Behalve op kantoor dan.

Citaat:

Ik denk dat de regeringen de laatste twintig jaar en de steden 'vuil werk' hebben uitgevonden om toch maar een deel van die nieuwkomers in beweging te brengen. Bekijk het zo eens.
Schoonmaken etc is niet nodig volgens jou?

De grap op de arbeidsmarkt is juist dat het middensegment onder druk ligt.

Citaat:
Een beleid dat keer op keer boodschappen uitzendt dat wij het vuil werk niet kunnen doen en dat we vergrijzen

een hard feit

Citaat:
....en dat ons grote sociale, economische catastrofes te wachten staat
mij hoor je het niet zeggen

Citaat:

Een vorm van creativiteit is bv om niet te kuisen als het niet nodig is.
Ik laat mijn huis wel schoonhouden ja. Vind ik belangrijk.

Maar daarom mag een ander het best fijn vinden om in de rotzooi te zitten.

Citaat:
In plaats dus van op te komen voor vreemd volk ivm met vuil werk en laag betaald, zou ik eerst maar eens wat gaan neuzen in de toestand van onze Vlaamse boeren. Het zijn niet allemaal megabedrijven.
Het een sluit het ander niet uit toch?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 14:11   #58
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

De enige reden waarom Europese politici Vlaanderen schrik proberen aanjagen is om te voorkomen dat andere deelstaten het voorbeeld zouden volgen en het voortbestaan van de unie EN dus hun job en dikke verloning in gevaar komt.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 16:07   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De schrik voor de Vlaamse Onafhankelijkheid moet er al diep in zitten bij de Belgicisten als ze zulke schertsfiguren als Cohn- Bendit voor hun karretje moeten spannen;

Hopelijk voeren ze straks La Cicciolina(Ilona Staller) nog eens ten tonele met haar mening over de Vlaamse Onafhankelijkheid
Zo iets in de trant van "mijn ene tiet is niets waard zonder de andere"?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 21:27   #60
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kennelijk is de stad met 72% migranten veel aantrekkelijker dan de Westhoek met uitsluitend blanken.

Het is de markt he die het zegt:

Prijs per m2.

Kompany, met de K, had een moeder (die uit de Ardennen naar Brussel trok) die maar een heel klein mondje Nederlands sprak net als zijn Congolese vader.
Zoals zoveel migranten gezinnen probeerden zij hun kinderen op de Nederlandse school te krijgen. Dat lukte.
Een geluk, want in Brussel worden tot op de dag van vandaag elke dag weer kinderen van nieuwkomers geweigerd op NL scholen, wegens niet Vlaams genoeg bv.

Desalniettemin even noteren dat 26 % van de Brusselse kinderen de lagere school in het Nederlands doet.

Nee, Vincent is niet alleen. Bepaald niet.

De islamitische gemeenschap, en zij die daar abusievelijk toe worden gerekend levert een enorme bijdrage aan Brussel en bij uitbreiding Belgie.
Vele van de laagbetaalde shitjobs worden juist door hen ingevuld. Op de bus, in de slachterijen, in de schoonmaak, in de beveiliging, op de metro , aan de kassa, in de garages, de ziekenhuiscatering etc etc.
Maar misschien denk jij dat dit werk door volgevreten autochtone brugpensioeners wordt verricht.

Wat schattig dat je dat aanhaalt.

Laten migranten nu net in de sectoren waar geld wordt verdiend met spelen met taal de autochtone broeders voorbij zijn gestreefd.

Zo zijn in het Frans van de beste 10 komieken er 6 migrant. en in ons taalgebied 5 van de 10 (Najib Amhali, Jandino Aspooraat, Roue Verveer, Javier Guzman, Yahia Yousfi)

In de muziek is het patroon extremer

populairste nummers

Frans:

1 Stromae - Papaoutai 106236002 yt
2 Maître Gims - Bella 96916186
3 Stromae - Alors on danse 83044292
4 Moussier Tombola - Logobitombo 83019589
5 Colonel Reyel - Celui 69340032
6 Khaled - C'est La Vie 66872175
7 Maître Gims - J'me tire 65975212
8 Sexion d'assaut - Désolé 64151977
9 Logobi GT - Elle Danse Sexy 61203475
10 Stromae - Formidable 55047422

100 % allochtoon

Nederlands:

1 Yes-R - Uit Elkaar 17981479
2 Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee 16591558
3 K3 - Mama Se 15950007
4 YesR & Soesi B - Hey Schatje 11966268
5 Party Piet Pablo - Zwarte Pieten Stijl 11669408
6 Gio - Ik Denk Aan Jou 11442156
7 Nick en Simon - Rosanne 11109583
8 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 10157461
9 Gers Pardoel - Bagagedrager ft Sef 9801799
10 De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof 9348792 views

60 % allochtoon

Waar onze autochtone talenwonders zijn gebleven? Geen idee.

Dat als de machthebbers heel erg hun best doen om een taal te associeren met een slinkend ras en een verdwijnende religie, die taal, en het aantal sprekers, ernstige schade oploopt.

Jammer dat je kennelijk onbekend bent met ander cultureel werk uit Zweden. Buitengewoon grof en rauw, kan ik je melden.
Duik er eens in.

Antwerpen zit nu al op 42 %. En op de lagere scholen is het allang een meerderheid.

Zolang graaien cool is zul je niet veel verandering zien hoor.
Kijk naar Frankrijk dat een jaar of 15 op Vlaanderen voorloopt demografisch.

Jij dacht toch niet serieus dat de de witte Vlaamse mens voor 900 euri in de maand in een stinkbaantje gaat doen?
Die pakt zijn brugpensioen, best vriend.

Het is niet alleen een hele generatie politici maar gewoon een hele generatie autochtonen die goeddeels zijn veranderd in slapwerkers, uitvretertjes en terraszitters.

Dat is hun cultuur nu, en dat keer je echt niet zomaar om.

Geen Vlaam te zien daar. Behalve op kantoor dan.

Schoonmaken etc is niet nodig volgens jou?

De grap op de arbeidsmarkt is juist dat het middensegment onder druk ligt.

een hard feit

mij hoor je het niet zeggen

Ik laat mijn huis wel schoonhouden ja. Vind ik belangrijk.

Maar daarom mag een ander het best fijn vinden om in de rotzooi te zitten.

Het een sluit het ander niet uit toch?
Ik weet niet welke belangengroep dat kaartje heeft gemaakt, noch ken ik hun werkwijze en hun competentie. Totaal onbruikbaar in mijn ogen.

Vincent Kompany is wel een uitzondering. Ik heb lesgegeven op die Nederlandse scholen in Laken en in Anderlecht. Qua leerstof moet je daar niet te veel eisen stellen en het Frans en andere talen kletsen er tegen je oren. Het Nederlands dat er gehanteerd wordt buiten de lesuren, is abominabel. Daar zal hij het niet gehaald hebben. In elke klas heb je wel altijd een miraculeuse uitzondering.

En de voorbeelden die je aanhaalt van laagbetaalde shitjobs zijn in mijn ogen helemaal geen shitjobs. Misschien is het beroep van buschauffeur een shitberoep geworden omdat je geen compensatie krijgt voor het spuwen, de klappen en wat al niet meer. In de rest van het land rijden de bussen ook en die zijn niet gechauffeurd door allochtonen. En die buschauffeurs vinden hun job helemaal geen shitjob.

En waarom zou je willen gaan werken als schoonmaker in Brussel als je team geen woord Nederlands spreekt? Idem voor die andere jobs die je aanhaalt.

Een gediplomeerde beenhouwer gaat aan de slag bij een ambachtelijke slager in eigen streek. Voor welke Vlaming is de slachterij in Anderlecht nog 'eigen streek'? Mijn grootvader die er de beesten leverde, zou bij het zien van de huidige toestand zich in zijn graf omdraaien. Van de vuiligheid die er ligt alleen al!

Al de jobs die je opnoemt zijn jobs waar een minimum wordt gevraagd. En dan nog daalt de efficiënte en de kwaliteit ervan. Gisteren nog heb ik de pluimen moeten uit trekken van een kippenvleugel gekocht in de supermarkt. En soms stinkt dat vlees lang voor de consumptiedatum. En het rood vlees is vaak niet deftig doorbloedt.

En de metro in Brussel wordt er niet veiliger op en de straten worden er niet properder op.

Een hele generatie autochtonen studeert en kuist terzelfdertijd. Of studeert en werkt na het kuisen in een bedrijf dat de moeite waard is om op je cv te zetten. Is het dat wat je dwars zit? Ik kan er ook niet aan doen dat ouders het kindergeld van hun kroost opsoeperen aan de jaarlijkse trek naar het thuisland en drie schoolgaande kinderen in één kamer stoppen waar ze met veel geluk één pc moeten delen en dan nog zonder printer of met printer maar zonder toner. Of met printer en toner maar zonder papier. Contraceptiva kosten hier toch geen brokken van geld.

En nu kom ik bij het onderwerp 'expressieve kunsten'. En daar sla je een blunder van jewelste: je verwart namelijk subculturen met cultuur. Denk daar maar eens over na. Het niveau van jouw aangehaalde top tien komieken (ook de autochtonen) trekt om het cru te zeggen 'op geen kloten'. Ze doen gewoon suburb Amerikanen na.

Zullen we jouw rijtje afgaan?

Najib Amali : duidelijk heeft die het over een subcultuur en schreeuwen kan die. Wie vreet er in godsnaam shoarma? Alleen jonge gasten die thuis teveel waren zeker, en zelf geen omelet kunnen bakken? Is dat nu een thema? Je kan het eventueel nog universele stuff noemen als je je beperkt tot laaggezakte steden en die zijn er dus inderdaad overal op deze planeet.

Jandino Asporaat: subcultuur en ws te verteren als je half stoned of half dronken bent. Duidelijk subcultuur.

Roue Verveer: vind ik nog de beste maar ook hij kan het schreeuwen niet laten en ook hij worstelt met zijn cultuur. Het is duidelijk de mijne niet. En hij heeft het ook uitsluitend over wat iemand blijkbaar gewoon moet zijn in een overbevolkte stad.

Javier Guzman zou ik uit de lijst halen als allochtoon. Hij heeft een Nederlandse moeder. En het Spaans van vaderskant gaat niet veel verschil maken.

Terecht het laatst vernoemd: Yahia Yousfi die heel erg worstelt met zijn cultuur. Triestig! Zijn publiek is ook niet vanhier. Hij doet een poging maar niet meer.

Ik snap trouwens niet waarom je hier komieken vermeldt die 'thuis ' zijn in Nederland. Maar als je dan toch zo doet, dan kan ik ook zeggen dat geen enkele van die gasten wat hun vak betreft qua finesse en qua aantrekkelijkheid en diepzinnigheid en qua universaliteit en qua opbouw van een show en inhoud (stad of platteland) kunnen tippen aan Toon Hermans.

Universeel is gelijk aan tijdloos. Hij is al een hele tijd overleden maar wat hij gezongen en gezegd heeft over de natuur, over armoede, over talen, over liefde ... dat blijft.

Jouw lijst zijn eendagsvliegen, beperkt in een subcultuur van een grote stad. Worstelend met zichzelf. Anthropologisch gezien is dat interessant, maar dit is allesbehalve respresentabel voor mijn cultuur.

En nu de MUZIEK. Ik heb niet alles nagekeken.

Stromae: die gaat naar het buitenland anders verstikt die hier. Zoals onze beste Vlaamse groepen en solozangers klein België achterlaten. Het liedje over de vaderfiguur is universeel, tijdloos en overtuigend.De clip prachtig.

Maar als Maïtre Gims in Bella (goed dansnummer) zingt 'je veux être la chaise sur laquelle elle 'sassoït', denk ik meteen aan Brel 'Je veux être l'ombre de ton ombre.' Tja.

De echte poésie is toch nog ver te zoeken. En de meeste van die liedjes zijn eendagsvliegen.

In het Nederlands zullen allochtonen ws niet verder komen dan de Vlaamse smartlap. Want met goede teksten en goede songs, doordacht en volwassen, zijn we zelf nu bepaald ook niet bezig.

'Slapwerkers, , terraszitters en uitvretertjes' is wat je tegenkomt in het uitgaansleven. Ze zijn samengespoeld in de grote stad. Zoals alles samenspoelt in een grote stad. Ik zou die potpourri van mensen maar niet te veel 'bezingen'. Wat er bezongen en tot vervelens toe als humor op een podium wordt gebracht is een opgepoetste hymne aan pure eenzaamheid, verveling en uitzichtloosheid. En dan moet je daar dan met zovelen zijn. Echte vreugde kom je er niet tegen. Levenslust nog minder.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 6 januari 2014 om 21:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be