![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar die Oostenrijker en Hamburger zijn wel nog altijd Duitstaligen.
Maar de Frans-Vlamingen spreken geen Vlaams meer, ze hebben de Vlaamse "mentaliteit" verloren, (uw eigen woord) maar: het zijn nog steeds Vlamingen... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 januari 2014 om 01:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feitelijk de eerste keer dat ik die naam hoor. Maar ik kijk bijna nooit naar Vlaamse zenders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Kempenaar ben ik een paar keer in Frans-Vlaanderen geweest, waarbij ik toch in nauw contact kwam met haar bewoners. Deze Frans-Vlamingen zijn in de eerste plaats Frans. En helemaal niet 'Vlaams' zoals een (Belgische) Vlaming 'Vlaams' interpreteert. Zij pretenderen wel 'Flamand' te zijn, maar als (Belgische) Vlaming herken ik hun Vlaams-zijn helemaal niet. Voor hen ben ik trouwens geen Vlaming, want zij associeren Vlaanderen met het oude graafschap, niet met het huidige Vlaanderen in België. Voor hen ben ik een Brabander. Er zijn beiaarden, en zijn mooie Vlaamse gevels, er hangen Vlaamse Leeuwen, de zerken op de kerkhoven dragen Vlaamse namen. Maar hun mentaliteit ademt niet één klein luchtstootje Vlaams uit. Ik heb het genoegen nog gehad er mensen te ontmoeten die nog wat Vlaams spraken. Stuk voor stuk hoogbejaarden (op twee uitzonderingen na). Samen met de taalsprekers sterft de taal er letterlijk uit. De twee 'jonge' uitzonderingen die ik er (die korte tijd dat ik er verbleef) ontmoette was -een 60-jarige 'Franschman' die met een Vlaamse getrouwd was. Onderling spraken zij het Westhoek-Vlaams. Zij sprak ook Nederlands en Frans. Hij sprak Frans, maar géén Nederlands. Hij verstond het wél. -een jonge gast van zo'n dertig jaar die lustig het deuntje van FC de Kampioenen kon nazingen, en de figuren van de soap en hun typische uitdrukkingen kon benoemen. Méér Nederlands kon hij niet. Het leek me meer een papegaai. Dit overigens tot grote hilariteit van de andere cafégasten van het cafeetje waar ik toen zat. Ik vroeg hen bijvoorbeeld naar hun familienamen, en van de duidelijk herkenbaar Nederlandse namen, zoals De Smid en De Schot en De Koninck wisten zij helemaal niet wat dit betekende. Zij zijn net zo Vlaams als een inwoner van Nice Vlaams is.
![]() |
![]() |
#708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan je ervaring niet beamen. Ik vond het er héél West-Vlaams achtig, qua sfeer, qua woningen, qua mentaliteit. Ik vond er zelfs niks "Frans" aan. Buiten hun taalgebruik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is goed mogelijk. Alhoewel Wolgaduitsers in de meeste gevallen zo goed als geen Duits meer spreken, beschouwen ze zich nog steeds als Duitsers. Als ze naar Duitsland migreren, wacht hen daar een ongelooflijke cultuurschok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je maar eens accepteren dat niet iedereen dezelfde overtuiging heeft als jij.
![]() |
![]() |
#712 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een paar dagen geleden was ik in Menen om wat te shoppen.
In menige winkel vertikt men het eenvoudig om Nederlands te spreken, ook in een restaurant uitgebaat door Fransen moest ik het maar in het Frans zeggen. Anderzijds, in een winkel uitgebaat door niet-Europese vreemdelingen sprak men mij eerst in het Nederlands aan, en kon men ook op mijn vragen in het Nederlands antwoorden. Typisch dat een Franstalige Nederlands als ongelofelijk moeilijk bestempelt, en dus niet te leren, en een buitenlander die vanuit een niet-Europese taal vertrekt, wel Nederlands kan.
![]() |
#713 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#714 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in zo'n geval zou ik evenmin iets "moeten"... zelfs de deur achter me dichtslaan zou ik niet moeten! die kunnen ze zelf komen sluiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed en wel, maar ge gaat niet in op wat ik stel....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ga niet meer in discussie met Zipper.
![]() |
![]() |
#717 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer maar te helpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ze uitwijken naar de rand zijn ze minder geneigd om voor de Franstalige éénheidslijst te stemmen in tegenstelling tot autochtone Franstaligen. Een gevolg is dat de verfransing in de Rand afneemt afgaande op de verkiezingsuitslagen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor onderhandelingen op hoog niveau gaat u als ondernemer dan best zelf begeleid door uw buitenlandse medewerker. En zo doet u dan in alle belangrijke afzetlanden (Engeland, Duitsland, Nederland ...). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kon inderdaad ook een welgemeende fuck you geven, en een ander restaurant uitzoeken.
Mocht ik alleen geweest zijn had ik dat waarschijnlijk gedaan, maar als ik met mijn vriendin op stap ben, verpest zoiets de sfeer wel wat.