Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2014, 16:19   #321
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
In iemands reactie knippen zegt voldoende
Zonder het knipwerk betekent Uw schrijfsel nog steeds hetzelfde...

Citaat:
Dat maak jij ervan. Het betekend niet meer dan dat. Zo kan je zien dat je teveel naar conspiracy sites hebt gesurft.

Geen probleem. Men mag van mij alle gegevens opslaan en scriptjes erop af laten. Wat niet mag en wat ook helemaal niet kan, is dat ze daadwerkelijk gaan afluisteren indien daar geen goede reden voor is.

Maar mijn probleem is gewoonweg dat iedereen zonder aarzelen hun gegevens te grabbel gooien om bv aankopen te doen via het net. Waardoor deze gegevens ook massaaal verder verspreid worden...n niemand kraait hiernaar. Maar oweee als r op 1 of andere manier een link gemaakt word met de vs...niets verandert maar dan is het plots schending van de privacy.

Ik had er gewoonweg even het zinnige uit gedestilleerd, nu heb ik het dan maar in het vet gezet.

@ your service!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 16:32   #322
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het europees parlement heeft iets bekend gemaakt maar is niet via hun eigen kanalen te achterhalen of te bekijken...ja sorry...maar dat klopt natuurlijk niet.
Het EP heeft niet alleen iets bekend gemaakt ivm. Echelon, maar zo hebben ze bvb. ook HAARP-toestanden, opzettelijke klimaatmodificatie ea. behandeld.

Gelooft U dat? Conspiracy in het EP?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2014 om 16:33.
Oud 8 januari 2014, 16:35   #323
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Gambassi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Daar is niets mis mee. Wat wél mis is, is terroristen trainen, bewapenen, steunen, en daarna hun bestaan als excuus te gebruiken om vrijheidsberovende wetten te maken voor eigen volk.
Sjust
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 16:43   #324
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus omdat (sommige mensen) bepaalde informatie delen op facebook of twitter of Hyves, Badoo of Weibo of weetikveel, mogen amerikaanse inlichtingendiensten NIET-GEDEELDE informatie van IEDEREEN stelen en eventueel misbruiken voor eigen doel?

De Leap of faith is strong in this one.
1) Ze stelen niets. Ze bekijken hoogstens iets.
2) Dat 'eigen doel' is van maatschappelijk belang. De algemene veiligheid moet niet in gevaar worden gebracht omdat Mieke bang is dat ze haar Facebook nalezen of omdat Parcifal schrik schreeft dat ze een email van hem kunnen nalezen.
3) Niet gedeelde informatie? Een zoektocht op google naar bepaalde termen deel je wel degelijk hoor. Als jij zo naief was om te geloven dat niemand dat ooit bijhield is dat je eigen fout.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 16:50   #325
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
1) Ze stelen niets. Ze bekijken hoogstens iets.
Ok, laat ons dan allemaal gewoon de pincode van uw bankkaart eens bekijken en het paswoord voor uw pc.
Enkel bekijken, kan geen kwaad he?

Citaat:
2) Dat 'eigen doel' is van maatschappelijk belang. De algemene veiligheid moet niet in gevaar worden gebracht omdat Mieke bang is dat ze haar Facebook nalezen of omdat Parcifal schrik schreeft dat ze een email van hem kunnen nalezen.
Daarvoor is dan een aanleiding nodig en een gerechtelijke volmacht.
Er bestaat een legale manier om dat te doen, die de NSA dus bewust NIET verkiest en daardoor de bestaande rechten van mensen schendt.

Waarom exact verdedig jij het schenden van rechten van mensen?

Citaat:
3) Niet gedeelde informatie? Een zoektocht op google naar bepaalde termen deel je wel degelijk hoor. Als jij zo naief was om te geloven dat niemand dat ooit bijhield is dat je eigen fout.
wie spreekt er over google zoekopdrachten? Ben je nu ernstig of nog altijd aan het ontwijken? Waarom blijf je zo minimaliseren?
Emails, telefoongesprekken, data met persoons en prive-gegevens : dat is enkel bestemd voor mijzelf en de persoon/personen die authorisatie heeft om dat te zien. Een dikke kale NSA nerd, hoort daar niet bij. Period.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:01   #326
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, laat ons dan allemaal gewoon de pincode van uw bankkaart eens bekijken en het paswoord voor uw pc.
Die codes kunnen ze niet zomaar bekijken en dat doen ze dan ook niet. Als het aankomt op bancaire rekeningen gaat het net om het verkeer tussen rekeningen en dubieuze partijen dat interessant is. En zelfs dan nog, net alsof er al ooit rekeningen plots zijn leeggepunderd door de NSA.

Citaat:
Er bestaat een legale manier om dat te doen, die de NSA dus bewust NIET verkiest en daardoor de bestaande rechten van mensen schendt.
Lees de OP nog eens aandachtig:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tweakers
De NSA doet niets verkeerd. Volgens een federale rechtbank in New York is het massaal verzamelen van telefoongegevens legaal.De rechtbank zei dat in een zaak die door een organisatie voor burgerrechten was aangespannen tegen de NSA. Rechter William Pauley stelt in de uitspraak dat het programma van de NSA "de tegenaanval van de overheid representeert".

Volgens Pauley had het verzamelen van telefoongegevens de aanval op 11 september 2011 in Amerika kunnen voorkomen, aldus Tweakers.
Citaat:
Algemene veiligheid primeert voor mij op enkele individuen die schrik hebben dat de overheid hun mails of facebook naleest.

Citaat:
wie spreekt er over google zoekopdrachten? Ben je nu ernstig of nog altijd aan het ontwijken? Waarom blijf je zo minimaliseren?
Emails, telefoongesprekken, data met persoons en prive-gegevens : dat is enkel bestemd voor mijzelf en de persoon/personen die authorisatie heeft om dat te zien. Een dikke kale NSA nerd, hoort daar niet bij. Period.
Dan weet je wat je te doen staat
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:08   #327
six
Banneling

Standaard

Overheidsbetutteling, economie centraal plannen, KGB-toestanden. Het communisme leeft nog.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:17   #328
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het NSA is een monster buiten controle, een staat binnen de staat...

http://www.washingtonsblog.com/2014/...-congress.html
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2014 om 17:19.
Oud 8 januari 2014, 17:41   #329
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat (sommige mensen) bepaalde informatie delen op facebook of twitter of Hyves, Badoo of Weibo of weetikveel, mogen amerikaanse inlichtingendiensten NIET-GEDEELDE informatie van IEDEREEN stelen en eventueel misbruiken voor eigen doel?

De Leap of faith is strong in this one.
Daar gaat het niet om! Als je weet of denkt dat je info misbruikt word...waarom blijf je je gegevens dan vrijwillig het net opgooien?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:42   #330
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het EP heeft niet alleen iets bekend gemaakt ivm. Echelon, maar zo hebben ze bvb. ook HAARP-toestanden, opzettelijke klimaatmodificatie ea. behandeld.

Gelooft U dat? Conspiracy in het EP?
Geen idee.
Oud 8 januari 2014, 17:44   #331
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze stelen geen pincodes! Denk je nu echt dat je ergens gaat komen met valse beschuldigingen?
Oud 8 januari 2014, 17:45   #332
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het NSA is een monster buiten controle, een staat binnen de staat...

http://www.washingtonsblog.com/2014/...-congress.html
Propaganda...was even geleden
Oud 8 januari 2014, 18:10   #333
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze stelen geen pincodes! Denk je nu echt dat je ergens gaat komen met valse beschuldigingen?
Dat zeg ik niet, mensen die kunnen lezen begrijpen waarom ik over die pincodes begin, jij niet.

Doe geen moeite.
Oud 8 januari 2014, 18:11   #334
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om! Als je weet of denkt dat je info misbruikt word...waarom blijf je je gegevens dan vrijwillig het net opgooien?
Het gaat niet over gegevens die ik vrijwillig op het net gooi.

Dat hadden de meesten vorig jaar al door.
Oud 8 januari 2014, 18:40   #335
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet, mensen die kunnen lezen begrijpen waarom ik over die pincodes begin, jij niet.

Doe geen moeite.
Als zij niets met pincodes doen moet je het ook niet misbruiken hier.
Oud 8 januari 2014, 18:42   #336
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over gegevens die ik vrijwillig op het net gooi.

Dat hadden de meesten vorig jaar al door.
Mijn vraag gaat daar wel over! Ga jij nu bepalen waar mijn vraag over gaat?

En nog steeds mij niet kunnen quoten waar ik nog een bron voor moest geven? Eerst zagen dat ik een bron moet geven n nu zwijg je weer wel e! typisch

Laatst gewijzigd door illwill : 8 januari 2014 om 18:44.
Oud 8 januari 2014, 19:56   #337
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Als zij niets met pincodes doen moet je het ook niet misbruiken hier.
Als het argument is 'de nsa steelt niets, ze BEKIJKEN de informatie alleen maar'.
Dan kan ik dat argument terugkaatsen : 'geef dan je pincode en je paswoord van je pc, ik zal dat niet stelen, ik zal dat enkel BEKIJKEN'.

Wat precies snap je daar nu niet aan? Dat gaat niet over die pincode, dat gaat over de actie.

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 januari 2014 om 19:56.
Oud 8 januari 2014, 20:03   #338
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het argument is 'de nsa steelt niets, ze BEKIJKEN de informatie alleen maar'.
Dan kan ik dat argument terugkaatsen : 'geef dan je pincode en je paswoord van je pc, ik zal dat niet stelen, ik zal dat enkel BEKIJKEN'.

Wat precies snap je daar nu niet aan? Dat gaat niet over die pincode, dat gaat over de actie.
Wat de NSA doet en wat ik enkel gezegt heb, is dat ze info opslaan en scripts laten lopen.

Wat bedoel jij met bekijken? Ga je nu beweren dat ze een paar miljard werknemers hebben zitten die alle gegevens van iedereen over heel de wereld aan het BEKIJKEN zijn?

Niemand bekijkt mijn pincode! Niemand steelt mijn pincode! En als ze dat wel doen...i don't care! Mijn geld is verzekerd tegen diefstal.
Wil jij mijn pincode kerel? Awel hier ce... 1945...nu tevreden? En wat ga je nu doen?
Denk je dat je pincode enkel bij NSA opgeslagen is? Wie bij de bank kan jou pincode bekijken denk je? Niemand? Ah, maar dat is geen probleem zekers. Waarom niet? Daar kan ook een amerikaan in dienst zijn die jouw pincode kan bekijken. WOEOEHOE!!! Scary he

Er is geen actie! Geen kat die ook maar iets van jouw prive gegevens, gesprekken,... ook maar zal horen of bekijken. Geen KAT!

Al jouw prive gegevens heb je gegeven aan je bank om een rekening te openen...zonder ook maar 1 enkel probleem. Hoeveel bankmedewerkers kunnen aan deze gegevens...geen enkel probleem voor jou...maar nu plots...oooooohneee, privacy schending!!!! Je hebt alles vrijwillig gegeven kerel.

Laatst gewijzigd door illwill : 8 januari 2014 om 20:05.
Oud 8 januari 2014, 20:09   #339
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40108_00918000

Deze sukkels heeft men geklist met behulp van het onderscheppen van telefoontjes, sms berichten en berichten op sites.

Moet ze dus vrijlaten?
Oud 8 januari 2014, 20:47   #340
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat de NSA doet en wat ik enkel gezegt heb, is dat ze info opslaan en scripts laten lopen.

Wat bedoel jij met bekijken? Ga je nu beweren dat ze een paar miljard werknemers hebben zitten die alle gegevens van iedereen over heel de wereld aan het BEKIJKEN zijn?

Niemand bekijkt mijn pincode! Niemand steelt mijn pincode! En als ze dat wel doen...i don't care! Mijn geld is verzekerd tegen diefstal.
Wil jij mijn pincode kerel? Awel hier ce... 1945...nu tevreden? En wat ga je nu doen?
Denk je dat je pincode enkel bij NSA opgeslagen is? Wie bij de bank kan jou pincode bekijken denk je? Niemand? Ah, maar dat is geen probleem zekers. Waarom niet? Daar kan ook een amerikaan in dienst zijn die jouw pincode kan bekijken. WOEOEHOE!!! Scary he

Er is geen actie! Geen kat die ook maar iets van jouw prive gegevens, gesprekken,... ook maar zal horen of bekijken. Geen KAT!

Al jouw prive gegevens heb je gegeven aan je bank om een rekening te openen...zonder ook maar 1 enkel probleem. Hoeveel bankmedewerkers kunnen aan deze gegevens...geen enkel probleem voor jou...maar nu plots...oooooohneee, privacy schending!!!! Je hebt alles vrijwillig gegeven kerel.

Je begrijpt er echt gewoon totaal en absoluut niets van he?
Probeer eens in je eigen woorden uit te leggen wat 'recht op privacy' binnen de belgische of europese legale context eigenlijk betekent.
Ik ben werkelijk curieus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be