![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, al kan het niet altijd gezegd worden, deze keer is uw redenering in een begrijpelijke tekst vervat en valt die ook te volgen. Alleen doet u er goed aan even tot het einde toe te redeneren. Dan wordt alles wel duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even helpen...
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2014 om 23:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik probeer het nog éénmaal, al weet ik nu reeds, dat u zoals u dat gewoonlijk doet, de vraag wederom zal ontwijken. We zijn het er over eens, dat er verschillende weggebruikers zijn. Voetgangers, fietsers en gemotoriseerde weggebruikers. Er wordt vooral controle uitgeoefend op de gemotoriseerde weggebruikers. Dat er meer gemotoriseerde weggebruikers zijn dan fietsers, ... dat staat eveneens vast. Dat is gewoon zo. Dus, is het logisch, dat die groep vaker controle zal krijgen. Niets moeilijk aan ... En tot zover heb ik dat niet tegengesproken ... Echter, dient er naar percentages te worden gekeken. De percentages, die de ratio vertegenwoordigen tussen 1) de controle en 2) overtreding van een verkeersregel. Immers, laten we stellen dat: (... dus een duidelijke veronderstelling ...) 80 automobilisten aan een controle worden onderworpen; en daarvan 40 op een overtreding worden betrapt, terwijl op 20 fietsers, er 8 op een overtreding worden betrapt. Op welke groep dient dan volgens u de controle te worden verscherpt? Dan heb ik het nog niet eens over voetgangers gehad ... In steden, zoals wordt aangehaald door medeforummer Joris, zijn er duidelijk meer voetgangers dan automobilisten. Doch, ... en ook ik ben regelmatig voetganger in Brussel, ...zie ik maar bijzonder weinig controles. Overtredingen daarintegen, zie ik bij de vleet.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 12 januari 2014 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien in Brussel. Ik herinner me nog dat in onze collegetijd wij door de plaatselijke agent werden aangesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Fout, dit is dezelfde vraag als in #25; echter heeft u ze zonder extra uitleg niet goed begrepen.
Fijne avond nog Jan. U bent hopeloos.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn punt is duidelijk; u heeft het goed begrepen. En dat zit u hoog. U hoeft niet te antwoorden, uw reactie is heel duidelijk. Heel zielig, om u als volwassen man, op zo een manier aan de discussie te onttrekken. Typisch katholiek gedrag.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Bent u het er ook over eens, (zonder cijfers te hanteren) dat om te bepalen welk type weggebruiker zal worden onderworpen aan een controle, men niet zozeer (of toch niet alleen) dient te letten op het percentage dat een bepaald type weggebruiker vertegenwoordigd? En dat dit per type weggebruiker moet worden bekeken, in combinatie met de ratio tussen controle enerzijds; en overtreding anderzijds?
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn tijd, besteed ik niet langer aan doldwaze discussies met een katholiek die het bestaan van de zon ontkent. En gezien uw commentaar in het forum mbt Martin, ... ben ik eigenlijk helemaal klaar met u.
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een auto zal inderdaad meer risico hebben, om een dodelijk slachtoffer te maken, dan een voetganger. Echter, een voetganger die bruusk oversteekt zonder ook maar één keer links of rechts te kijken, is diegene die de overtreding maakt. Moeten we dan de voetgangers meer gaan controleren, of toch maar de automobilisten?
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() voor alle duidelijkheid, wat mij betreft moet iedereen zich zo veel mogelijk aan het verkeersreglement houden.
maar ik wil in deze toch even nuanceren. ik gebruik dit kruispunt dagelijks, en met de fiets. Ik moet er echter links afslaan, dus ga daar die boete niet oplopen (pleit dus niet voor eigen zaak). MAAR ... deze locatie is vanwege de politie ZEER gezocht, en lijkt me dan ook eerder een promotie-stunt (ten koste van die toevallige burgers) ik schrijf dit, omdat ik vermoed dat zelfs de hardliners hier, mochten ze daar fietsen ... tegen de lamp zouden vliegen. -google maps streetview foto's zijn niet meer actueel, jammer genoeg, ik had hier nl graag een foto gepost ... -het kruispunt is heraangelegd en het naar rechts afslaan door fietsers ... is nu eigenlijk haast een doorlopend fietspad ... fietspad Kerkstraat loopt nl in een flauwe bocht door naar het VOLLEDIG VAN DE RIJWEG GESCHEIDEN fietspad in de Carnotstraat ... -het is een T-Kruispunt ... dus de fietsers staan ofwel voorgesorteerd om naar links te gaan, of komen rechtstreeks op dat andere fietspad, zonder naar de andere rijbaan te kunnen, heb nieuwe fietspad in de Carnotstraat ligt immers verhoogd en gescheiden ... -maar ja, het verkeerslicht staat idd nog steeds rechts vh fietspad ... dit lijkt me echter eerder een fout van de aannemer of tekenaar van het vernieuwde kruispunt ... mij lijkt een (intern) onderzoek hier wel op zijn plaats eigenlijk ... het kan toch niet zijn dat willekeurige burgers slachtoffer worden voor de mediacampagne van de A-politie ? Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2014 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere weggebruikers een vrijgeleide moeten krijgen, maar geeft wel aan waar de prioriteiten moeten liggen.
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De nuance: Het zijn de automobilisten, die de meeste verkeersslachtoffers maken. Zolang het verschil, tussen "veroorzaken" en "maken" niet wordt begrepen, zal dit een discussiepunt blijven. De controles dienen voornamelijk te gebeuren, op de groep weggebruikers, die procentueel de meeste ongelukken veroorzaakt. Als een voetganger/fietser (en ze zijn met veel) zonder opletten een straat kruist, en daarbij wordt aangereden door een wagen; dan is het niet de automobilist die het ongeval heeft veroorzaakt. Duidelijk niet.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 13 januari 2014 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het fabeltje dat het de schuld is van de auto is juist dat: een fabeltje. Voetgangers en fietsers hebben ook een grote verantwoordelijkheid. Ga maar eens in Gent met de auto rijden. Het is als automobilist een ware kunst om geen accident te hebben met een fietser. Laatst gewijzigd door Athelas : 13 januari 2014 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu betreft ongevalsoorzaken, page 77, ik citeer enkel de dodencijfers, hoofdoorzaak voorrang-rood lichtnegatie zet ik in ´t rood: Citaat:
fietsers | opponenten van fietsers 235 ... | 137 Alhoewel er veel formulieren niet ingevuld zijn kan men toch al zien dat het duidelijk is dat "de fietser" als zwakke weggebruiker niet beseft hoe kwetsbaar hij is in zijn gedrag. Als ik weer de verhouding maak op het totaal zoals enkele posten eerder: 235 / 372 (235+137) = 63,2 % of quasi identiek met het cijfer voorrangsnegatie alleen 103|61 = 103/164 = 62,8 %. Volgens het BIVV rapport -enkel jaar 2009- was de fietser daar 69 % "schuld door zijn rijgedrag" aan een dodelijk ongeval. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110 Besluit qua gewogen-geregistreerde cijfers: bijna 2 op 3 ligt "de fout" bij een dodelijk ongeval met zijn opponent (of zonder opponent) bij de fietser zelf, door zijn onvoorzichtig gedrag. Ondertussen moet de kwetsbare weggebruiker dat toch weten, merk ook op dat er 10 doden vielen in 5 jaar met opponent fiets (7), bromfiets (1), voetganger (2) Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 januari 2014 om 12:01. |
||||
![]() |
![]() |