Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2014, 22:02   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De cipiers hadden dus zwaarder gestraft moeten worden? Wegens verkwisten van publieke gelden?
Neen, modelekes zoals Farid zouden de maatschappij niks mogen kosten.
Oud 19 januari 2014, 22:02   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Leuke denkpiste...
Als ambtenaar opent dat een pak perspectieven...
Nog niet genoeg graaien in de vetpottekes ofwa?
Oud 19 januari 2014, 22:07   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Die piste is al zijdelings door Demonen aangehaald : de ambtenaren betalen geen belastingen, althans, 't zijn fictieve, want hun lonen worden uit de belastingspot betaald. Dat die stelling dan kan doorgetrokken worden naar alles wat door die ambtenaren aan de privé betaald wordt, blijkt dan echter niet te kunnen worden aanvaard.
Het klopt wel als een bus nietwaar. Ambtenaarlonen komen uit de grote pot, en een deel gaat rechtstreeks terug die pot in.
Het deel dat er niet onmiddelijk terug in gaat wordt uitgegeven, en daar gaat dus nog eens een deel terug die pot in, in de vorm van BTW.
De rest word een deel van het inkomen van een handelaar of dienstverlener. En ook daar is een ferme noot belastingen op, ergo, uiteindelijk gaat ook een belangrijk stuk van dat "vrij beschikbare ambtenarenloon" terug naar de grote pot.
Hetgeen dat niet naar die grote pot gaat is het geld dat gebruikt is om producten uit het buitenland aan te kopen.

Om dat stukje op te vangen , moet de "privé" dus "winst" maken, en die winst voor een belangrijk stuk terug in die grote pot steken.

Vanaf het moment de "privé" weg is, wegens leeggezogen, wordt die grote pot niet meer aangevuld, en zitten we in een Noord Korea.
Oud 19 januari 2014, 22:09   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens Maddox zouden we dus best geen geldboetes meer mogen krijgen...
Ik begin het echt meer en meer een schitterend idee vinden!
Geen probleem, solidair idee. Ambtenaren krijgen geen boetes meer, maar een forfaitaire belasting, die voor alle ambtenaren tesamen de kosten moet dekken die de boetes opgelopen door ambtenaren veroorzaken.
Oud 19 januari 2014, 22:23   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen probleem, solidair idee. Ambtenaren krijgen geen boetes meer, maar een forfaitaire belasting, die voor alle ambtenaren tesamen de kosten moet dekken die de boetes opgelopen door ambtenaren veroorzaken.
Jaja, ik schat de kans groter in dat ge vanavond met een knappe vrouw in bed duikt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 22:24   #106
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nog niet genoeg graaien in de vetpottekes ofwa?
Het was uw voorstel nochtans.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 22:27   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, ik schat de kans groter in dat ge vanavond met een knappe vrouw in bed duikt...
Dan hebt ge morgen die extra tax aan uw kloten.
Oud 19 januari 2014, 22:28   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was uw voorstel nochtans.
Niet echt, het is een verwoording van de realiteit. Niks voorstel dus.
Oud 20 januari 2014, 01:53   #109
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat van die armen en benen, dat begrijp ik wel.

Maar ofdat daar dan uit volgt dat iemand ongestraft uw armen en benen mag breken, ik meen van niet, zelfs niet als ze gebroken worden door cipiers.
Wees een beetje alert. Het gaat hier niet om, dat cipiers armen en benen breken.

Het gaat enkel om een vorm van immobiliteit. Meer niet. Sommige vrouwen moeten maanden plat liggen om hun zwangerschap tot een goed einde te brengen.

Objectief bekeken is elf dagen in de boeien geslagen peanuts. Een niemendalletje van hier tot ginder. En op de koop toe zelf geënsceneerd, om toch maar een gat te vinden om te kunnen ontsnappen.

Als Farid zich normaal had gedragen als een veroordeelde gevangene die zijn straf moet uitzitten, dan ws hij nooit in de boeien geslagen elf dagen lang. Laat dat een juridisch uitgangspunt zijn.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 02:06   #110
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en wat moet ge dan doen?
ze filmen? dan is dat een schending van die daders hun privacy (zeker indien minderjarig) = vrijspraak
mezelf laten ineentimmeren, indien minderjarig worden ze uiteraard niet gestraft?

Theoretisch heeft die prof gelijk, praktisch gezien de flikken
zolang justitie en de rechters moeten werken met een 17e eeuwse strafwet zal er niets veranderen. kunt ge de wet niet veranderen is de raad vd politie de meest pragmatische.
Tuurlijk filmen en exposeren; dan leren veel mensen hun omgeving misschien eens goed kennen. Dat alleen al.

Ik heb geen GSM of smartphone, dus ik ga in zo'n situatie tussenkomen.En als ik het adres kan bekomen van slechts één van die gastjes (gewoon stalken en volgen), dan ga ik eens een hartig klapje doen bij de ouders; Met de pers erbij misschien. En als ze dat niet leuk vinden, dan schrijf ik er een boek over. Het kan alleen maar erger worden als ik zoiets meemaak.

Vijftien snotneuzen? Ik zal voldoende zakdoeken meebrengen.
Oud 20 januari 2014, 02:11   #111
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Het is gewoonweg ongelofelijk hoe zacht misdadigers hier in Belgie worden aangepakt. Geen wonder dat ze er niet van leren als Faridje zijne schijt uitsmeert over de muren, de schuld schuift op de kap van de cipiers, en er nog eens voor vergoed wordt ook! Dit brengt gewoon de boodschap over van: 'Gedraag u gelijk een losgeslagen duivel, haal het bloed vanonder de nagels van de cipiers vandaan (figuurlijk) en win de gerechtslotto!'
Ik heb nooit geschreven dat Farid zijn schijt uitsmeerde op de muren. Ik heb die actie los van feiten voorgesteld.
Oud 20 januari 2014, 02:31   #112
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm, er schijnt iets te zijn misgelopen ergens in het gesprek. De cipiers hebben Farid mishandeld en zijn daar door de rechter voor gestraft. De belastingbetalende burger was niet gedaagd.
De cipiers hebben Farid helemaal niet mishandeld. Zij hebben hem geboeid zodat hij geen onheil zou kunnen aanrichten. Zo simpel is dat bij mij.

Als de jurisdictie finaal anders oordeelt, dan kan ik vanaf dan begrijpen dat cipiers die gasten gewoon laten lopen. Het is uiteindelijk het een of het ander.

Ik ben trouwens heel geïnteresseerd om te horen wat die cipiers van Farid ervan denken. Hebben die een spreekverbod of zo?

De journalistiek in dit land begint blijkbaar pas te leven tien of twintig jaar of langer na de feiten. Het lijkt wel een traditie op zich.

En prime time is blijkbaar journalistiek nomans land. Tja, alleen maar feitjes en als je antwoorden zoekt voor zelf bedachte vragen, dan moet je ze gaan zoeken in de buitenlandse pers, of eindeloos geduldig zijn.

Ik vraag me af wat er nu zo heilig is aan die Farid. Is dat een icoon in wording of zo? Een Europese Billy the Kid?

Want de 'égards' tgo dat fenomeen beginnen toch sterke vormen aan te nemen.
Oud 20 januari 2014, 02:34   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Wees een beetje alert. Het gaat hier niet om, dat cipiers armen en benen breken.

Het gaat enkel om een vorm van immobiliteit. Meer niet. Sommige vrouwen moeten maanden plat liggen om hun zwangerschap tot een goed einde te brengen.

Objectief bekeken is elf dagen in de boeien geslagen peanuts. Een niemendalletje van hier tot ginder. En op de koop toe zelf geënsceneerd, om toch maar een gat te vinden om te kunnen ontsnappen.

Als Farid zich normaal had gedragen als een veroordeelde gevangene die zijn straf moet uitzitten, dan ws hij nooit in de boeien geslagen elf dagen lang. Laat dat een juridisch uitgangspunt zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 20 januari 2014, 07:13   #114
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 07:14   #115
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Nog wat raad van de bende leeglopers :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Mercedes.dhtml
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 07:23   #116
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk filmen en exposeren; dan leren veel mensen hun omgeving misschien eens goed kennen. Dat alleen al.

Ik heb geen GSM of smartphone, dus ik ga in zo'n situatie tussenkomen.En als ik het adres kan bekomen van slechts één van die gastjes (gewoon stalken en volgen), dan ga ik eens een hartig klapje doen bij de ouders; Met de pers erbij misschien. En als ze dat niet leuk vinden, dan schrijf ik er een boek over. Het kan alleen maar erger worden als ik zoiets meemaak.

Wat een grootspraak...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 08:37   #117
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk filmen en exposeren;.
Dat resulteert in vrijspraak, niet vervolging (die doodrijder) of serieuze strafvermindering (bvb eindhovense doodschoppers)
onder het mom van een eerlijk proces mag dat crapuul hun dossier inzien en weten ze direct wie hen verlinkt heeft (jij). dan komt dat minderjarig tuig jou een bezoekje brengen met als ultieme straf een paar weken instelling. Daar kunnen ze dan op jouw kosten naar de Duivels gaan kijken als ze braaf zijn (herintegratie of zoiets), is het echt crapuul lokken ze in den bak isoleercel uit want dat bezoekje levert 1000/dag op volgens onze wijze rechtvaardige down to earth rechters

neenee, ik meng me daar niet in zolang de rechten vd crimineel heiliger als de grondwet zijn

Laatst gewijzigd door 1207 : 20 januari 2014 om 08:39.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 09:04   #118
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En jij denkt dat die ouders gaan luisteren naar u?
Die lachen u in uw gezicht uit; ook al staat de pers erbij.

U gaat zomaar eventjes 15 'snotneuzen' aanpakken? Meneer is expert in Kung'Fu?
Oud 20 januari 2014, 12:49   #119
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm, er schijnt iets te zijn misgelopen ergens in het gesprek. De cipiers hebben Farid mishandeld en zijn daar door de rechter voor gestraft. De belastingbetalende burger was niet gedaagd.
En wie zal die 11000 euro betalen?
Farid werd mishandeld? Dat is toch spijtig hé, met alles wat hij op zijn kerfstok had! Met die 11000 euro zou hij een stuk schadevergoeding aan zijn slachtoffers van vroeger kunnen betalen...maar daar is geen sprake van zeker! Geef zo'n sukkel een spuitje en verlos hem uit zijn lijden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 12:50   #120
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies, en daarom zijn de cipiers door de rechter (eigenlijk veel te licht) gestraft.
En jij bent precies de lezers wat op stang aan het jagen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be