![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar harrie, die kern verdwijnt soms en komt weer tevoorschijn. Er is iets mystiek aan het gehele observeren ervan. En het blijft nu eenmaal een feit dat de atoom merendeel leeg is. Ja er zitten deeltjes in, maar hoeveel "lege ruimte" is er waarin die deeltjes bewegen? Het is dan toch ironisch hoe het merendeel niets toch iets kan vormen. Want het merendeel is leeg en wat het inhoud is soms onzichtbaar of weg. Welke kracht houdt die atomen samen? De oneindigheid die overal begint en zich overal in uitdrukt? Het zegt: "kijk ik kan toveren. Niemand kan wat ik kan. " We doen goed ons best, maar er is maar 1 Almachtige. Ik denk niet dat je dat ooit nog kunt tegenhouden, de uitdrukking van de almachtige. Citaat:
Het Iets heeft wel het Niets nodig. Want moest het Niets er niet zijn, zouden de deeltjes die de materie vormen verloren gaan en niet bij mekaar gehouden worden. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat het er vanaf hangt van welke kant je kijkt. Citaat:
Citaat:
Wat vibreert de atomen in vorm? Straffer nog Harrie! Waar halen zij hun energie vandaan? Citaat:
Indien het niets het iets zou nodig hebben, dan is dat niet De Almachtige. Citaat:
Hoe kan je gedachten tasten? De weg waarop je loopt was ooit een gedachte in iemands hoofd. Het klavier waarop je typt evenals. De boom in het bos, is een projectie. Een matrix-achtig-hologram van een Grand Designer die uitgesproken heeft wat Is, Was en Altijd zal Zijn. Het is een taal die alle woorden overstijgt en zich uitdrukt in elk uithoekje van het heelal. Citaat:
Zou dat gelden voor De Almachtige? Neen toch Harrie. 1. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus dat het niet zo is dat als iemand met een pistool rond loopt dat hij het dan goed met de mensen voor heeft. Of meent dat het woord: gezwam, geen scheldwoord zou zijn. Niet zo moeilijk te begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |||||||||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De microkosmos is een hogere wereld en de kern bestaat uit nog veel kleinere deeltjes (die ruimteschepen zijn). En wat daar allemaal precies gebeurt daar heeft de wetenschap geen notie van en meent ten onrechte alles uit het Niets te moeten verklaren. Citaat:
Dus er is geen volstrekte leegte, noch volstrekte volheid. Citaat:
Het zogenaamde Niets is al reeds Iets, dat zijn de nog veel kleinere deeltjes daarin. Dat Iets uit Niets zou komen is een onlogische idee van de wetenschap. Uit Niets komt Niets. Het Iets is er altijd al geweest. Citaat:
Het is in principe dezelfde wil die de mensen bij elkaar brengt door middel van communicatie en verkeer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want alles is uit tegendelen opgebouwd. En er is nooit alleen maar Niets geweest, want God en het Heelal zijn eeuwig. Citaat:
En zoals het Iets het Niets nodig heeft zo heeft ook het Niets het Iets nodig. Dat is de atoomleer van Democritos. En daarmee begint ook de Logica van Hegel als eenheid van Zijn en Niets. DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. Citaat:
Als het Zijn uit het Niets zou kunnen komen dan is het Niets niet werkelijk Niets, maar de eenheid van beiden. En dan kan je het ook omdraaien dat het Niets uit het Zijn is. En met Parmenides zou je ook kunnen zeggen dat het Niets niet is, en dat alleen het Zijn is. Maar goed: de eenheid van beiden is het Worden, de Schijn en het Iets. Citaat:
Citaat:
Maar ook verdwijnt de ene gedachte in de andere. In deze dus zo dat het Zijn in het Niets verdwijnt of andersom het Niets in het Zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus de eenheid van beiden die er al reeds was. Kortom: er is nooit alleen maar Niets geweest. Citaat:
De waarheid is het oneindige en eeuwige systeem van de Logica. En het is niet zo dat er eerst alleen maar Niets was. Hoe zou God dan eeuwig kunnen zijn? En met de eeuwige God is ook het eeuwige heelal gegeven. Beiden horen bij elkaar. Met Niets te willen beginnen is een eenzijdige en voorlopige logica die zichzelf opheft in zijn eigen tegendeel: dat God de waarheid is. Komt alles uit Niets dan is Alles de waarheid en niet Niets. Omdraaien dus. Lees daarvoor mijn atoomtheorie. Citaat:
De Almachtige is het Zijn. Citaat:
Citaat:
En onzichtbare krachten zijn iets uiterlijks, die je daarom ook kunt aanraken, voelen dus, ervaren, tasten. Kracht is een deeltje in beweging. Citaat:
Je kunt ze alleen innerlijk ervaren, maar niet met je vingers betasten. Citaat:
Wat in je hoofd zit is nog niet uiterlijk daar. Citaat:
Citaat:
Innerlijk en uiterlijk behoren bij elkaar. Citaat:
Citaat:
Hij kan niet alles, want Hij is gebonden aan zijn eigen Logica. |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#164 | ||||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Als het ruimteschepen zijn, zweven zij tochnog steeds rond in leegte? Citaat:
Het merendeel is leeg en de nucleus haalt zijn energie uit een onbekende bron, en die nucleus is soms onzichtbaar of geheel weg. Er is dus een "veld". Besproken als "The Field". Citaat:
Maar materie kan toch niet eeuwig zijn? Het is een projectie, in feite zou je zelfs kunnen stellen dat het er helemaal niet is. Maar niets kan niet zijn en dan zitten we weer bij af... buh Citaat:
Betreffend uw microwezentjes. Moet je eens inbeelden hoeveel energie alle atomen bij mekaar zou vormen. Het is een onuitputtende energie waar we de oorsprong niet weten, maar wel merkbaar zien. Stel U heeft gelijk en er zijn wezens in de microkosmos, hoe contacteer ik deze? En welk voordeel kan ik daaruit halen? Mij is geleerd het aan de kosmos te vragen. Ik stelde mij daar altijd iets macro bij voor. Citaat:
Dat is de atoomleer van Democritos. En daarmee begint ook de Logica van Hegel als eenheid van Zijn en Niets. Citaat:
Hoe kunnen wij het Iets dan begrijpen als zij uit Niets origineert? Niets is perfect wat ze is, met of zonder Iets. Tegenpolen die zich in eenheid vormen is dan de illusie die wij hier beleven? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen werkelijkheid, realiteit is een paradigma waarvan wij onszelf maar niet kunnen bevrijden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie God als een oneindige aanwezige onuitputbare kracht waar alles terug bij uitkomt. Een onuitputbare kracht die zich steeds opnieuw en opnieuw tot in het oneindige door zal uiten. God is absoluut. Ik probeer me zelfs niet voor te stellen hoe dat eruit zou zien. Citaat:
Citaat:
Gedachte, woord, daad. Citaat:
Toch worden gedachten uiteindelijk "dingen" die zich uiterlijk gaan uiten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 21 januari 2014 om 16:17. |
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#165 | ||||||||||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Lees daarvoor mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Wat er wel is is de eenheid van Zijn en Niets en wat er wel is de eeuwige en oneindige werkelijkheid. Citaat:
Het Worden is de energie. Citaat:
Zo ver zijn we nog niet. Het voordeel is de verdere ontplooiing van ons bewustzijn en onze cultuur. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niets is gewoon Niets. Maar het is ook zo dat Niets IS. Het is dus ook een Zijn. Daar begint de dialectiek. Citaat:
Overigens komt eerst het ZIJN en dan pas het Iets als eenheid van Zijn en Niets als een bepaald en beperkt Zijn. Citaat:
Je kunt alleen weten wat Niets is als je ook weet wat het Zijn is. Alles is door zijn tegendeel bepaald. Hoog door laag. Man door vrouw. Koud door warm. Enz. Citaat:
Citaat:
Want verder is Parmenides absolute Zijn een eenzijdigheid die niet houdbaar is. Citaat:
Voor zover ik weet is dat een spel met licht. Het is een hogere cultuur van ruimteschepen en microwezentjes. Daar heb je veel meer aan. Citaat:
De waarheid is het leven. Citaat:
Materie is slechts een uiterlijk deel daarvan. Dus wat we waar nemen, maar er is ook denken (de geest) en het gevoel (de ziel). Citaat:
Maar overigens is Iets de eenheid van Zijn en Niets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook wij mensen doen dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarin kan de mens de werkelijkheid begrijpen. En niet alles laat zich in daden omzetten. Daden zijn beperkt en de Geest van het denken is eeuwig en oneindig. Citaat:
Dingen zijn slechts een beperkt deel der werkelijkheid. De waarheid is de geest van het denken in eeuwigheid en oneindigheid en in God. God is geen ding. Citaat:
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 januari 2014 om 18:05. |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Minister-President
|
Die kan er niet mee ophouden en wil er niet mee ophouden, die heeft alle draadjes los. Simpel niets op zeggen en denken: barst.
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hebt wel meer uiting gegeven van je onverdraagzaamheid. Hou daar eens mee op. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee, God kan echt wel verder tellen dan 3 en de heilige geest is Zijn Oneindigheid, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie. |
|
|
|
|
|
|
#170 | ||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
We observeren leegte en een teleportatie van een mystieke energiebron. Citaat:
En ja de eenheid is er. Materie moet een oorsprong hebben. Ik durf zelfs vast te stellen dat zij een illusie is. Een projectie van energie wiens bron uitkomt bij de Almachtige? Citaat:
Een soort aantrekkingskracht van de kracht waarin mensen mekaar vinden zoals je voorgaand voorbeeld. Maar waarom zou de macrokosmos geen levend wezen zijn en de microkosmos wel bruisen van levende wezentjes in ruimteschepen? he? Citaat:
Waar gaat de nucleus van een atoom bv naartoe? Wat ligt er buiten ons universum? Wat krijg je als je alles terugdraait tot je weer uitkomt bij het absolute? Niets? Of het absolute. Citaat:
Citaat:
Wat hier geprojecteerd wordt is een collectief, niet het absolute. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
God is misschien wel de kracht die ervoor zorgt dat de atomen op hun plaats blijven, maar dat maakt ons niet persé God. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#171 |
|
Banneling
|
dubbel
Laatst gewijzigd door Peche : 22 januari 2014 om 14:49. |
|
|
|
|
|
#172 | |||||||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de materie is zeker geen illusie, want dan zou ook de Almachtige een illusie zijn. Nee, de materie bestaat. En zoals God eeuwig is, zo is ook de materie eeuwig. De materie geeft vorm aan de ruimte en is een noodzakelijkheid. Citaat:
Je kunt duidelijk zien dat de zon en de planeten geen ruimtescheepjes zijn. Ook zijn het geen goden. Maar de microkosmos is hoger ontwikkeld en daarom moet het een ruimtevaartcultuur zijn. Citaat:
Maar omdat het Niets Niets is, bestaat het ook nergens. Bestond het ergens dan was het niet Niets, maar Iets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus als jij denkt dat alles uit het Niets is ontstaan, dan heb je een tegenstrijdigheid met je geloof aan het Absolute als de Almachtige, want die is toch niet Niets neem ik aan. Citaat:
Dat is wat jij waarschijnlijk bedoelt met projecteren. Maar dan is het Niets niet Niets meer, maar de innerlijke Logica, dus met een oneindige geestelijke inhoud. Als het ware God voor de schepping (volgens de gelovigen dan). Citaat:
Dit manifesteert zich als de omslag van tijd naar ruimte als verschijnen en daarna weer verdwijnen. Dat is hetzelfde als het voorgaande van de Logica die alles schept. Dit idee van de energie stamt al van Aristoteles. Het is de beweging der dingen, maar ook van het bewustzijn. Maar dat heeft zijn diepere verklaring in de Logica als eenheid van tegendelen dat het ene over gaat in het andere, dus hier van innerlijk naar uiterlijk en weer terug. Citaat:
De wereld om ons heen is geen droom. Citaat:
Het is geen projecteren, want dat is iets onmiddellijks vanuit de geest. En het collectieve als veelheid daarvan is dan het veranderlijke en het absolute het eeuwige en onveranderlijke (als je dat bedoelt). Maar die twee horen ook weer bij elkaar, want wat het absolute is, dat verandert ook in het bewustzijn der mensen. En het veranderen is een eigenschap van het Absolute zelf als levende werkelijkheid. Citaat:
Wat buiten de tijd is is de innerlijke hemel der eeuwigheid, maar die is tevens de grondslag der tijd. Tijd en eeuwigheid behoren bij elkaar, zijn een eenheid. Alles wat in de tijd is is ook eeuwig. Het was er innerlijk al voor het verscheen en blijft innerlijk in de herinnering als het weer verdwenen is. Citaat:
Citaat:
Het is de Geest die de werkelijkheid buiten zich projecteert. Maar de grondslag daarvan is de Logica als eenheid der tegendelen. De eenheid van God en zijn schepping en dat is de heilige geest. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Deze is de eenheid van innerlijk en uiterlijk, hemel en aarde (de wereld en het universum). Citaat:
Het absolute en het beperkte horen bij elkaar. Het ware concrete absolute is de eenheid van het oneindige en het eindigende, dus het totale systeem van de werkelijkheid, die tevens een levende dus ook veranderende werkelijkheid is. Zodra je zegt wat het absolute is verandert het al. Citaat:
Citaat:
Want alles is met alles verbonden, dus ook alle delen met het geheel. Dat is de eenheid van de Mens met God. Citaat:
En God verschijnt als alle mensen en alle levende wezens (ook de dieren en planten) en als de microwezentjes. En zoals God alle leven is zo is alle leven ook omgekeerd God. Alleen er zijn hogere en lagere Goden. En er is een verschil God te zijn of het ook te weten en in hoeverre je ook werkelijk God bent, dus je daarnaar gedraagt. Dat is dan de ontwikkeling van de Geest. God is dan ook de ander. |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2014 om 09:01. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
IK ben de eerste die het bestaan van God kan bewijzen met mijn atoomtheorie. God bestaat als een oneindig aantal microwezens in de microkosmos. Maar daarvoor was het "bestaan" (innerlijk bewustzijn) van God al bekend als de oneindige Geest, dat wil zeggen: de Logica van het heelal en het leven en de mens, zodat de mens zelf de verschijning is van God. In het christendom als Jezus en bij Hegel als iedereen. "Ons bewustzijn van de Geest is het zelfbewustzijn van de Geest!" Hegel. Oftewel: wij zijn zelf de God die wij denken, maar in de positieve betekenis dat wij zelf de oneindige Geest zijn. Die Geest wordt van zichzelf bewust in de Mens. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is weer schelden dus.
Nog steeds niet in staat inhoudelijk te reageren. Daaraan herkent men het onverstand, dat de voordeur niet weet te vinden en door de achterdeur met een pistool naar binnen sluipt om de mensen neer te schieten. Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 januari 2014 om 18:02. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Minister-President
|
namaste harriechristus ea forum tijgertjes,
Ik kreeg deze mail van een christelijk gereformeerde en hij is niet zuiver arisch/blank maar hij benadrukt dat er maar EEN enkele God is, een lange, potente, grootgeschapen, alwetende, geniale Blanke, absoluut heteroseksuele, perverse en sadistische man, die ergens hoog in de hemel zit in een ruimteschip als almachtig, en alomtegenwoordig microwezentje he, zoals Harriechristus het zou verbeelden. Ja, eigenlijk heeft Harriechristus nu de oude Vedische/hindoeistische theorieen wat verder uitgewerkt voor die zwarte hindoe aapjes uit India en hierom moet hij naar India gaan om daar zijn eerste microwezentjes Mandir (hindoe tempel) te laten bouwen vol met duizenden beelden van deze almachtige Goden en godinnen. Ja Harriechristus, ga nog deze week naar India of anders kan ik je helpen om kontakten te leggen daar met Hindoeistische netwerken die jou heel erg gaan waarderen en zeker ook gratis zullen huisvesten in India met gratis eten, drinken en toilet papier. India is een groot land en nu is Nederland echt te klein voor jou intellect, je hoofd past niet meer in het nauwe Hollandse drooggemalen, roomblanke Poldergaatje he. Ga je kop steken in die grotere zwarte hindoe gaatjes in India. Ik kan jou hier in Nederland koppelen met mensen die jou kunnen helpen. Wel zal je engels moeten leren schrijven en erin preken over je micro wezentjes theorieen met blote foto's van ze he en lekkere stijve micro piemels en nauwe micro kutjes. dewanand en Wieroe hindoe fundamentalisten zie dit wat een niet blanke christelijk gereformeerde mij mailt: Niemand heeft jouw uitgenodigd hier in Nederland te leven, je bent altijd vrij om Nederland te verlaten, wij hebben geen arragement zo als dat de Britten hebben gedaan Commonwealth.En in Nedreland kan alleen een God zijn en dat is onze god, de allemachtige.Ook de God van de Islam is feitelijk een Hindu Godin namelijk Durga, of Kali, of Sarasvati, of Allah, de vrouw van Whishnu. Hier het bewijs. http://www.hinduism.co.za/kaabaa.htm Groetjes luckybee Laatst gewijzigd door dewanand : 23 januari 2014 om 22:32. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken |
|
|
|