![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat wil jij natuurlijk niet snappen. Nee, liever mij uitkafferen voor dierenmishandelaar en moordenaar. Het is altijd hetzelfde liedje met die ziekelijke egoïsten die zwerfkatten eten geven. Ze hebben een goede daad gedaan. Ze hebben hun pleziertje gehad. Maar de kat ook binnenpakken en verzorgen? Naar de dierenarts gaan? Nee hoor, dat kost veel geld man! Liever de buren opzadelen met de overlast van die kutbeesten. Een groot kattenbordeel in gang zetten met tientallen nieuwe kittens. Achterlijke, gestoorde debielen. |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb je al eens serieus geprobeerd om met je buren te communiceren met een snuifje diplomatie? Of via een neutrale tussenpersoon? Waarom zouden uw buren meewerken aan uw verdelgingsattitude? Het is zoeken naar een modus vivendi. Als er reeële overlast is (en die kan er effectief zijn), dan moet er schot in de zaak komen maar op een positieve, constructieve manier voor beide partijen en voor de katten ook. Er moet een sfeertje komen waarin afspraken kunnen gemaakt worden. Misschien via een derde buur? Misschien ben je aan een hondje toe dat helemaal niet met katten om kan gaan.en verder heel oké is. Als er een wettelijke verplichting komt om te steriliseren en te castreren, dan gaan bepaalde uitspattingen van bepaalde mensen niet meer kunnen. Nadenken over wat je doet, doet zover ik weet geen pijn. |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Komt ge uw oude wijsheden tentoonspreiden? "Het is zoeken naar een modus vivendi." Holy fucking shit. Welkom in 2014. Ga je mij letterlijk laten kotsen ofzo? Buren kloppen elkaar nog liever de kop in dan te zoeken naar uwen modus vivendi. |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Banneling
|
Als ik een ouder was van dat meisje, dan had ik o.a. de overheidsinstantie voor de rechter gedaagd wegens grove nalatigheid. Want ze hadden al eerder honden van hem in beslag genomen en hem 'onder toezicht' toch weer een vergunning gegeven om met honden te kweken. Die ene hond in de voorgrond op de foto in de Standaard krant had geen haren meer van de schurft. Dat is een gedoe van maanden! Die broodkweker heeft dus al een hele tijd geen controle meer gehad. Heel die affaire gaat weer met de mantel der liefde en relaties toegedekt worden.
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als de mens er zich niet mee moeit, gaat het er behoorlijk zeer sereen aan toe. Grosso modo kiezen roofdieren zieke, oude, gekwetste en ook zeer jonge prooidieren. Die prooidieren vervullen de functie van prooidier en gedragen zich er naar. Ze hebben hun kalveren in een zeer korte tijdspanne bv. Als ze gegrepen worden , gaat de adrenaline omhoog zodat ze in een soort van verdoving terechtkomen. Wat je minder frequent in reportages ziet, is dat roofdieren vele pogingen moeten doen eer ze beet hebben. Anderzijds moeten die roofdieren er zijn want anders heb je overbegrazing. Clean kills gaan er minder komen vanwege de inkrimping van natuurlijk habitat voor zowel de prooidieren als de roofdieren. Ik ben er bv steevast van overtuigd dat het gedrag van leeuwen nu anders is dan het gedrag van leeuwen driehonderd jaar geleden ivm het elimineren van jongen door een nieuwe mannelijke leeuw. Dat fenomeen is nu gekend, maar wie zegt dat dat gedrag er vroeger toen er veel meer habitat was, ook bestond? Ik stel dat in vraag. En de foto zegt niets. Ik kan niet zien of dat nijlpaard ziek, oud of door stropers gekwetst is. Of niet. Als ik je nu goed begrijp, begrijp ik dat je optreedt als een soort roofdier maar dan gefocust op katten. De noordelijke bevolkingen hebben altijd gejaagd op ijsberen. Maar niks van dat beest ging verloren. Die ijsbeer had een multiple function, zoals de walrus, zoals de walvis, de vissen, de robben, ... Maar hier zijn er mensen die een alliantie hebben gesloten met katten, en ji als buur zit met overlast. De katten doden brengt je niets op want j buren hebben nu eenmaal die attitude om katten 'aan te halen'. Een wet van de natuur is dat je als roofdier of als prooidier heel veel manoevreerruimte krijgt om een situatie te ontlopen. Als je ergens woont, kan je zomaar niet weglopen. En dat is een groot probleem voor mensen. Laatst gewijzigd door parsprototem : 7 februari 2014 om 00:26. |
|
|
|
|
|
|
#187 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat zie je het liefst in je tuin rondlopen ? Katten of ratten ? . |
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Demper, de gesel der katten ! Voel je je niet belachelijk eigenlijk ? Moest het niet zo wreed en walgelijk zijn zou ik er mee moeten lachen. |
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met alle respect voor die mensen die hun dieren 'verzorgen' (duistere vorm van bestialiteit of vergis ik mij hierbij weer) maar er zitten overal wel enorm veel zwerfkatten die ziek zijn of de één of andere aandoening hebben.
Die weten op gezette tijden ook leukweg wat drolletjes neer te planten in uw tuin. Stel u heeft daar wat kindertjes lopen die regelmatig in de tuin spelen ... Ok, Ok, handjes wassen altijd, maar toch. Je kan zoals ik al eerder wist te schrijven uw tuin ook aanpassen met een plantenbestand waar katten een hekel aan hebben en vrij snel één van de buren hun tuin gaan opzoeken om daar hun uitwerpselen en andere te gaan droppen. Je kan ook de aanschaf van een Ultrasoon kastje overwegen en dat in je tuin plaatsen. De aanschaf van een 9mm is dan weer te dramatisch dacht ik Daar knijpen ze katjes in het donker denk ik ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 februari 2014 om 12:05. |
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meiske toch... |
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ja zo ziet Wieroe het ook als hindoe kat: hij gelooft in de Grote Moeder Kat die zijn Creator is. en Wieroe wil nu een eigen katten tempel laten bouwen in delft waar de katten kunnen komen om te bidden, te eten en te seksen. Als men dakloze mensapen helpt dan moet men katten ook deze voorzieningen geven. Katten zijn ook ingezetenen in Nederland en EU, en volwaardige burgers dus moeten ze stemrecht krijgen, sociale woningen, lekker duits voer uit 1940, een paspoort, banen (muizen vangen in kantoren, met minimum uurloon), pensioen AOW, medische zorg (verzekering ziektekosten) enz. Dit is wat Wieroe als uber Hindoe kat wil en hier strijdt hij voor met opgeheven staart en kopje. Wieroe werkt hard aan zijn slapend en ondergronds legertje in delft bestaande uit zwaarbewapende koelie nazi katten. dewanand en Wieroe hindoe fundamentalisten planet of the intelligent hindu chimps |
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Minister-President
|
tip:
zet roofdieren uit in je buurt die katten eten, dan lost de natuur het probleem wel zelf op. maar welke carnivoren eten nu eigenlijk katten op? ik geloof dat adelaars dat doen, die grote roofvogels eten katten toch? slangen eten ook katten op denk ik? of het voeren wettelijk maar verbieden van katten in heel europa dan regelt de natuur het evenwicht door voedsel aanbod en schaarste, en in de strenge winter zal dan snel 30 procent van de zwakkere, zieke katten sterven en doodvriezen wat ook een natuurlijke oplossing is. stop voedselimport in hele EU voor mensapen en dan regelt de natuur vanzelf de populatie van deze roofdieren soort tijdens strenge winters, stormen, hongersnoden, gevechten om voedsel in de grote overbevolkte anonieme miljoenen steden. voedsel import is gewoon onnatuurlijk dus men moet het echt afbouwen en stopzetten. |
|
|
|
|
|
#198 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
En " en passant " knabbelen ze ook de straathonden op. Goed nieuws voor de hondenhaters. Of misschien kan Demper zich de Chinese eetgewoontes eigen maken ? Dan hoeft hij die immigranten niet te huisvesten. |
||
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En persoonlijk stel ik de denkpiste om de natuur naar je hand te zetten sterk in vraag. Ik verkies menselijke participatie, een soort geven en nemen, geen menselijke dictatuur over de natuur. Er zijn godsdiensten en economieën die stellen dat dieren en planten in dienst staan van de mens. Dat impliceert dat alles wat practisch gezien niet in dienst staat van de mens, kan vernietigd worden. En zo gebeurt het ook. Voor mij is dat één van de belangrijkste redenen waarom ik de homo sapiens niet au sérieux neem, en dus op mijn eigen soort neerkijk. Laatst gewijzigd door parsprototem : 11 februari 2014 om 18:43. |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Want eerlijk gezegd, of je nu een kitten door het toilet spoelt, of de moeder van een nest doodt zodat de jongen langzaam verkommeren, maakt niet veel verschil. Beide voorbeelden zijn in mijn ogen rotte appels. De meeste mensen hebben helemaal geen predatorkunde. Het woord 'esthetiek' is vele mensen vreemd. |
|
|
|
|