![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Banneling
|
De N-VA is een partij die van twee walletjes eet. Ze is noch vis, noch vlees. Ze kwaakt wel, maar mist de ballen om écht noodzakelijke veranderingen door te voeren. Zo is de N-VA nog steeds voorstander van immigratie en steunt ze zelfs de recente plannen van de EU om in Belgie het uitwijzen van profiteurs van onze sociale zekerheid, moeilijker te maken. Ook steunt ze het plan om het invoeren van familieleden uit het buitenland gemakkelijker te maken. Belgie zal dus overrompeld worden door ongeletterd krapuul uit het buitenland. Ik wens jullie er allemaal veel plezier mee, maar tegen dan ben ik hier uit dit kutland weg.
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
... zegt iemand die zit te zeuren, te zagen, en te zedepreken tegen mensen die tenminste de handen uit de mouwen steken om enkele hoogst ondemocratische toestanden uit de wereld te helpen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het weze duidelijk dat jij in de eerste plaats slechts jezelf probeert te overtuigen dat jouw keuze voor het ondemocratische machtsregime ingegeven is door een of andere "gezonde logica". Feit is dat we allemaal ons brood verdienen en verder geraken in het leven. De vraag is dus wie zichzelf geprostitueerd en principieel bedrogen heeft aan het einde van de rit.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 10 februari 2014 om 08:57. |
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maar ik vermoed dat ze nog wel zullen bijdraaien ... en openingen laten ... persoonlijk zou ik dat jammer vinden. |
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Banneling
|
Citaat:
je ziet het alleen nog iets te conservatief Cyrano ... het Vlaams Parlement kan mét volkomen democratische legitimiteit over veel meer beslissen dan je beschrijft. het zal de realiteit van het bestaan van die rauwe macht zijn die anderen al dan niet tot meer inschikkelijkheid zal brengen, ... of niet. Laatst gewijzigd door Anna List : 10 februari 2014 om 09:16. |
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 10 februari 2014 om 09:21. |
|
|
|
|
|
#389 |
|
Banneling
|
gecreëerd door staatshervorming 6 ... PS is te hebberig geweest, Vlaamse collabo's te inschikkelijk ... je zal het geen centennationalisme meer moeten noemen in de toekomst ... elke Vlaming zal vanaf 2015 voelen waar het over gaat ...
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#391 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Quicky niet gelezen van t weekend ? "er is geen meerderheid nodig aan Vlaamse kant" ... Q heeft het hier echt niet over de N-VA hoor ... Q geeft hier een schot voor de boeg van de PS. Niet meer, niet minder. Geen meerderheid nodig aan Vlaamse kant, wil immers ook zeggen ... je raadt het. |
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Banneling
|
Citaat:
zowel CD&V als PS hebben wél voldoende ervaring met machtspolitiek, om het zover niet te hoeven laten komen. |
|
|
|
|
|
#394 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#395 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en plots hoeft het allemaal niet zo democratisch meer ... |
|
|
|
|
|
#396 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik spreek hier niet in iemand anders naam. Voor mij hoeft de democratie niet en vormt deze eerder een belemmering. Ik heb me hier op dit forum nog nooit anders uitgelaten.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
#397 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wat Maddens vooral schrijft, is dat een blokkering nog nooit gewerkt heeft, integendeel, elke blokkering is in het verleden steeds een catalysator gebleken ... en dit zal het nu ook weer worden ... (vandaar ook mijn persoonlijke mening, dat deze coalitie nog wel zal bijdraaien en wel openingen creëren om de B-grondwet te kunnen wijzigen ... m.i. zou dat jammerlijk zijn, want dat zou de N-VA weer verdrinken in een oeverloze onderhandeling ... laat mij dus maar hopen op een totale grondwettelijke blokkering) |
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ook deze situatie is gevolg van het kortzichtig sleutelen aan democratische gewoontes (samenvallende verkiezingen) zonder in te zien wat alle consequenties zullen zijn ... tunnelvisie van de behoudsgezinde coalitie ... |
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Banneling
|
Citaat:
schreef dat een meerderheid in een taalgroep onnodig is ... ik zie m toch eerder de PS opzij zetten dan de N-VA ... soit, we zullen zien, maar ik denk dat hij van N-VA meer zal kunnen gedaan krijgen dan van PS. DiRupo heeft 75% van de verplichte besparingen die Europa oplegt doorgeschoven naar de volgende legislatuur ... die zal 22 miljard Euro extra moeten vinden. Dat is 3 KEER MEER dan wat DiRupo zelf realiseerde ... Waarom ga jij er eigenlijk zonder meer vanuit dat de PS in de volgende federale regering zou willen zitten ? ... ik vind dat helemaal niet zo evident eigenlijk. vind het ook opmerkelijk dat geen enkel politiek analyst het hierover heeft ... de PS zou zo'n besparingsregering wellicht niet overleven ... (en de Sp-a ook niet, zeker niet met de concurrentie van PVDA nu) |
|
|
|