![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is meer dan een keer voorgekomen dat ik zwart op wit aantoonde dat een wet vol fouten, interne tegenstrijdigheden, enz. zat. Het is mij toen doodleuk gezegd: het ontwerp is al politiek goedgekeurd, en kan niet meer vervangen worden, anders moeten wij de hele discussie herbeginnen. Wij zullen de wet wel later aanpassen als het niet meer anders kan. Uiteraard geldt hetzelfde voor de aanpassingen, hé... ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de dagelijkse normale praktijk is het inderdaad hetzelfde.
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Stricto = alles door het federal parlement.
Lato = alles door wetgevende macht (= politiereglement, ordonnanties, decreten..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Elke gemeente kan dat immers voor zichzelf uitmaken.
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe werkt dit bijvoorbeeld bij fiscale wetgevingen, waar boekhoudingen moeten gebeuren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, eerlijk is eerlijk, ik heb hier en daar een bepaling kunnen invoeren om toch maar een regel anders te laten gelden dan wat oorspronkelijk was voorzien. En ik zal niet de enige zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat is uw job?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, dat volgt daar niet uit. Dat u een juridisch basisbeginsel niet begrijpt is uw probleem, niet het mijne. En neen, men hoeft geen doctor in de rechten te zijn om dat principe te snappen, een basisdosis gezond verstand volstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het langst dat ik persoonlijk heb gehad is een proces van 6 maanden, bijna voltijds, met twee mensen om mij wanneer nodig bij te staan. Dat voor één wet, weliswaar een grote wet. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen wordt verondersteld de wet te kennen en het niet kennen van de wet is geen excuus. Echter is er zoveel wet dat het niet leesbaar is voor een persoon in een redelijke tijdspanne (zijn leven). Jouw straf rechtsbeginseltje wankelt hier: het is onmogelijk om de wet te kennen. Ik begrijp dat jij als oerconservatief de instinctieve reflex hebt om alles wat met regel en dwang en wet te maken heeft goed te praten (zo volgt uit je onderschrift), maar denk even gezond na. Laatst gewijzigd door six : 10 februari 2014 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het artikel stond ook dat het via die weg niet kon maar dat men boekhoudkundige spitstechnologie ging toepassen. Ik vroeg mij gewoon af wat ik mij daarbij moet voorstellen. Sowieso een klein peloton aa fiscale rekenaars en aan juristen. Om feitelijk wetten te doorploeteren en te zien of dat op een andere manier kan. Hoeveel verdienen die gasten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niet slecht, maar het leven in de kelder is hard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de meeste FOD's bestaat er een juridische dienst die onder andere de wetsvoorstellen meeschrijft. Hetzelfde voor de Koninklijke besluiten, de omzendbrieven, enz. Dus neen, ik "maak" geen wetten, maar soms schrijf ik ze mee. ![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() nee, dat zit er niet in, het leven in de kelder is echt hard.
Meestal gaat de klassieke cyclus zo; Er gaat een nieuwe wet komen; na het gelobby is duidelijk wat het zal gaan worden en meestal is hij al (fictief) afgeschoten voor hij zelf maar uitkomt. Dan beginnen na verloop van tijd de eerste zaken voor de rechtbanken te komen (ge moet eigenlijk "ongehoorzaam "zijn om een wet/besluit aan te vechten. Tenzij er al iemand binnen de termijn naar hetgrondwettelijk hofstapt voor een rechtstreekse procedure. In vlaanderen en belgie zijn de fiscale wetten ook standaard strijdig met het eu-recht, dus die mannen sturen ook is een brief. Als de wet dan nog leeft beginnen alle belastingsadviseurs en boekhouders den truck te snappen en dan ontstaan de problemen omdat ze meestal veel te gulzig zijn. Dan komt er een neuwe wet n is het feest terug hervertrokken |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zie de wetten toch altijd uit de kabinetten en uit bepaalde welgekende advocatenkantoren komen.
Maar ken niet zoveel buiten het venn/fiscale deel, misschien in andere takken gaat het er wel zo aan toe. Laatst gewijzigd door Fiscoman : 10 februari 2014 om 20:17. |
![]() |
![]() |