Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 12 februari 2014, 21:29   #261
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
De francofilie trekt in gesloten slagorde ten strijde, zie ik. Rood, groen en blauw, schouder aan schouder om het ene slachtoffer te bestrijden. Als wolven uit verschillende roedels, niets ontziend, er de klauwen en tanden inzettend. Ze kloppen zich gier op de borst: zie eens wat wij kunnen! Kijk eens hoe achterbaks we ons opstellen! Persoonlijke aanvallen worden niet gespaard. Hop, wij, fiere Belgen laten onze ware aard zien: l'union fait la farce. Bedroevend en intriest.
Het is niet omdat ons orakel Marie hier zit te zagen over francofonie dat je nu overal spoken moet zien hoor. Ik ben belg maar evenveel vlaming als jij. Maar zonder francofilie-psychose of andere afwijkingen.
Als het nodig ik kan ik zelfs 'Kempenland' of de Blauwvoet zingen. Zelfs zonder mijn oude codex te moeten gaan opdiepen.
Is het dan wel goed ?
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:33   #262
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het is niet omdat ons orakel Marie hier zit te zagen over francofonie dat je nu overal spoken moet zien hoor. Ik ben belg maar evenveel vlaming als jij. Maar zonder francofilie-psychose of andere afwijkingen.
Als het nodig ik kan ik zelfs 'Kempenland' of de Blauwvoet zingen. Zelfs zonder mijn oude codex te moeten gaan opdiepen.
Is het dan wel goed ?
Waarom mag men op een politiek forum niet de negatieve aspecten van de francofonie aankaarten zonder allerlei prrsoonlijke drek over zich heen te krijgen.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:35   #263
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dan het commentaar van de lichtgelovige Belgisisten die dachten dat ze aan de goede kant stonden en dat het naderend onheil voor de anderen zou zijn alsof voor de francofoon die alles gewonnen heeft een Vlaamse Belgisist een haar beter zou zijn dan een gewone Vlaming; uitbuiten dat krapuul, punt. Die brave luitjes hebben nog altijd niet door dat indien Vlaanderen ten onder zal gaan zij mee ten onder zullen gaan.
'het naderend onheil'
'de francofoon'
'vlaamse belgisist'
'krapuul'
'ten onder zal gaan'

Marie, als je al dat gemem echt meent denk ik dat je rijp bent voor de collocatie. Ik hoop oprecht dat je daar hulp kunt vinden.
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:38   #264
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mag men op een politiek forum niet de negatieve aspecten van de francofonie aankaarten zonder allerlei prrsoonlijke drek over zich heen te krijgen.
Je persoon wordt niet aangepakt.
Je 'aankaartingen' worden geridiculseerd.
Oud 12 februari 2014, 21:40   #265
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het giing niet over mij, maar over Marie, Staaf. Bij de les blijven, kerel.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:41   #266
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah zo. Het was je nog niet opgevallen dat ons orakel degene is die hier al een hele tijd iedereen zit op te naaien en aan te vallen ? Nog niet opgevallen dat zij spreekt over landgenoten alsof ze vuiligheid zijn ? Nog niet opgevallen dat zij vanuit haar conspiracy denken iedereen die niet mee stapt in die trend catalogeert als verrader ?

Container begrippen zoals 'de francofonie' zijn even zinloos in discussies als 'de vlaamse zaak'. Discussies zijn interessant als ze concreet zijn en niet over intentieprocessen en lege veralgemeningen gaan.
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:45   #267
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah zo. Het was je nog niet opgevallen dat ons orakel degene is die hier al een hele tijd iedereen zit op te naaien en aan te vallen ? Nog niet opgevallen dat zij spreekt over landgenoten alsof ze vuiligheid zijn ? Nog niet opgevallen dat zij vanuit haar conspiracy denken iedereen die niet mee stapt in die trend catalogeert als verrader ?

Container begrippen zoals 'de francofonie' zijn even zinloos in discussies als 'de vlaamse zaak'. Discussies zijn interessant als ze concreet zijn en niet over intentieprocessen en lege veralgemeningen gaan.
U hoeft zich niet aangesproken te voelen. Heeft ze jullie persoonlijk bij naam genoemd, zoals u dat bij haar wel doet? En dan nog in roedelstijl. U mag er fier op zijn.

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 12 februari 2014 om 21:52.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:50   #268
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft ze jullie persoonlijk bij naam genoemd, zoals u dat bij haar wel doet?
Als er expliciet een 'blauwe Belgofiel' vermeld wordt, dan weet iedereen over wie het gaat.
Ook Marie zelf heb ik nooit persoonlijk aangepakt, enkel op haar schrijfsels, en deze keer alleen op stijl, want op de inhoud kan ik helemaal geen kritiek geven (wegens afwezig-voor alle duidelijkheid)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 februari 2014 om 21:50.
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:50   #269
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, wat ene knappe kop, onweerlegbare feiten gaat hij mooi ridiculiseren! Dat is nu eens iets om over naar huis te schrijven. En fier dat hij op zichzelf is! Geen enkel weerwoord vindt hij, geen enkel bewijs van het tegendeel, geen enkel teken dat de francofonie ook maar het minste inzit met België! Maar ridiculiseren dat kan hij!!!
Inderdaad la Belgique en zijn aanhangers zijn heel laag gevallen.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:54   #270
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow, wat ene knappe kop,
Dankjewel.

Citaat:
onweerlegbare feiten gaat hij mooi ridiculiseren!
Ik lees in jouw betoog geen feiten.
Enkel wild geraas.
Zelfs uw makkers vroegen ooit om het te staken.

Citaat:
Dat is nu eens iets om over naar huis te schrijven. En fier dat hij op zichzelf is! Geen enkel weerwoord vindt hij, geen enkel bewijs van het tegendeel, geen enkel teken dat de francofonie ook maar het minste inzit met België! Maar ridiculiseren dat kan hij!!!
Is dat je grote feit?
"De francofonie zit niet in met België"
Boehoehoe, huiliehuilie

Citaat:
Belgique is volgens mijn topografische kaarten nog geen meter lager gevallen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 februari 2014 om 21:54.
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 februari 2014, 21:57   #271
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
'het naderend onheil'
'de francofoon'
'vlaamse belgisist'
'krapuul'
'ten onder zal gaan'

Marie, als je al dat gemem echt meent denk ik dat je rijp bent voor de collocatie. Ik hoop oprecht dat je daar hulp kunt vinden.
Wanneer ga je nu de zesde staatshervorming lezen en wanneer ga je mij zeggen wat er voor goeds voor Vlaanderen in heel die dure commedie zit? Indien dat niet recht voor de raap en indien dat niet concreet is dan weet ik het niet meer.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:03   #272
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dankjewel.

Ik lees in jouw betoog geen feiten.
Enkel wild geraas.
Zelfs uw makkers vroegen ooit om het te staken.

Is dat je grote feit?
"De francofonie zit niet in met België"
Boehoehoe, huiliehuilie

Belgique is volgens mijn topografische kaarten nog geen meter lager gevallen.
Lees de zesde staatshervorming en alle onrecht dat daarin aan Vlaanderen is opgedrongen enkel en alleen tot meerdere eer en glorie en veel geld en macht voor de francofonie. Indien dat geen feiten zijn, indien dat luchtkastelen zijn dan zijn julie inderdaad niet meer waard dan hetgene de francofonie u aandoet. Is dat teveel gevraagd?
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:10   #273
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees de zesde staatshervorming en alle onrecht dat daarin aan Vlaanderen is opgedrongen enkel en alleen tot meerdere eer en glorie en veel geld en macht voor de francofonie. Indien dat geen feiten zijn, indien dat luchtkastelen zijn dan zijn julie inderdaad niet meer waard dan hetgene de francofonie u aandoet. Is dat teveel gevraagd?
word dat goed betaald, van 2 december en al meer dan 1200 berichten geplaatst!!!!!!!!!
hollande is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:12   #274
marie daenen
Banneling

Standaard

Is de francofonie de echte splijtzwam van België?

--------------------------------------------------------------------------------

La Belgique vraagt de hele tijd wat de Vlamingen doen om België te redden en diaboliseert elke Vlaamse partij en met uitbreiding elke Vlaming die zegt dat la Belgique voor hen niet meer hoeft.
Zou de grote vraag niet moet zijn: wat doet de francofonie, die zogezegd zo aan België vasthoudt, wat doen zijzelf om België te redden?
Met de beste wil van de wereld zie ik niets dat zij doen om de Vlamingen als vrienden te houden om samen, op voet van gelijkheid, in hetzelfde land te blijven leven? Dus dan is mijn vraag "Is la francofonie de echte splijtzwam van België of niet?" En indien het antwoord ja is zouden we dan ons geweer niet van schouder veranderen en hen eindelijk ter verantwoording roepen voor hun wil om België te splitsen en ophouden met onszelf met alle zonden van Israël te beladen
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:13   #275
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'het naderend onheil'
'de francofoon'
'vlaamse belgisist'
'krapuul'
'ten onder zal gaan'

Een goed koud bad doet soms wonderen.
Het Oosten is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:15   #276
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U hoeft zich niet aangesproken te voelen. Heeft ze jullie persoonlijk bij naam genoemd, zoals u dat bij haar wel doet? En dan nog in roedelstijl. U mag er fier op zijn.
Als je het zelf wil controleren, doe maar hoor. Maar het antwoord is wel : ja, zij noemde mij bij naam. Tenzij ze iemand anders beoogde met het verkleinwoord 'peterke'
Niet dat het mij stoort hoor. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Ik heb daar niet de minste last van.
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:18   #277
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Ik merk dat de roedel zich nog uitbreidt. Bloed is geroken.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:19   #278
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wow, wat ene knappe kop, onweerlegbare feiten gaat hij mooi ridiculiseren! Dat is nu eens iets om over naar huis te schrijven. En fier dat hij op zichzelf is! Geen enkel weerwoord vindt hij, geen enkel bewijs van het tegendeel, geen enkel teken dat de francofonie ook maar het minste inzit met België! Maar ridiculiseren dat kan hij!!!
welke onweerlegbare 'feiten' moet iemand eigenlijk uit jouw chaotische intentieprocessen proberen te distilleren ?
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:21   #279
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de francofonie de echte splijtzwam van België?

--------------------------------------------------------------------------------

La Belgique vraagt de hele tijd wat de Vlamingen doen om België te redden en diaboliseert elke Vlaamse partij en met uitbreiding elke Vlaming die zegt dat la Belgique voor hen niet meer hoeft.
Zou de grote vraag niet moet zijn: wat doet de francofonie, die zogezegd zo aan België vasthoudt, wat doen zijzelf om België te redden?
Met de beste wil van de wereld zie ik niets dat zij doen om de Vlamingen als vrienden te houden om samen, op voet van gelijkheid, in hetzelfde land te blijven leven? Dus dan is mijn vraag "Is la francofonie de echte splijtzwam van België of niet?" En indien het antwoord ja is zouden we dan ons geweer niet van schouder veranderen en hen eindelijk ter verantwoording roepen voor hun wil om België te splitsen en ophouden met onszelf met alle zonden van Israël te beladen
Dat was het begin van het betoog en daar heeft geen enkele aanhanger van België een antwoord op gegeven. In het beste geval zeiden ze dat dat voor hen onnodig was en is en niets ter zake deed. Ze vinden het heel normaal dat elke Vlaming die eerste en vooral Vlaming is en protesteert tegen de huidige toestand en verandering vraagt wordt uitgemaakt voor vuile vis, maar o wee de Vlamingen die op hun beurt België om uitleg durven te vragen en durven te wijzen op de incoherentie van la belgique, dan is het kot te klein en dan krijgen we niets dan drek over ons uitgegooid.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:22   #280
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt zeker een punt dat je wijst op het grote verschil in % tussen de landsdelen. Ontegensprekelijk.
Maar feit blijft dat de 2/3 meerderheid federaal plus 2 x 51% de moeilijkst haalbare uitslag is in ons kiessysteem. En toch stemden de belgen zo. Ondanks een ongeziene campagne in de pers tegen de zesde. Je kon geen krant opendoen of het ging over BHV, weyts en jambon waren omnipresent in de media en bijna alle dagen voorspelde men alle mogelijke onheil voor vlaanderen.
Ik wil het verschil ts de landsdelen niet minimaliseren, maar het blijft wel een vaststelling die er is binnen een algemene kontekst van overduidelijke meerderheid.
Op basis van je reply.
1. Je confirmeert dus dat 54,5 % van de zetels in een landsdeel GEEN ruime meerderheid is.
2. Je confirmeert dat er duidelijk een verschil is tussen de landsdelen.
3. Op mijn vraag, waar het verschil, antwoordt je NIET.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be