Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2014, 17:43   #221
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom dat Alexandra Colen en ik toen aan het bisschoppelijk paleis stonden, zeker?! Nog voor een aantal zaken in de media kwamen trouwens...
Alexandra Colen ... dat zegt al genoeg ! Als je je met zo'n hysterisch mens inlaat, dat zegt veel over jezelf.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 17:45   #222
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp wil je het vuurwerk op 31 december verbieden en beboeten omdat het gevaarlijk is, en pedofielen die kinderkontjes willen vullen ga je pamperen?

Ik vind het zorgwekkend dat iemand als jij leerkracht is. Was het een "roeping" waardoor je leerkracht bent geworden? Kan je ons iets meer vertellen over je motivatie m.b.t. die beroepskeuze?
Waarom en of ik leerkracht ben, daar heb jij geen zaken mee ! Ik weet wel zeker dat het geen goed idee is om jou leerkracht te laten worden.
Oud 22 februari 2014, 17:45   #223
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
met wie jij afspraakjes maakt, interesseert mij totaal niet. Wat ik wel weet, is dat uw posts ten aanzien van die "gevallen" geestelijken opvallend zeer mild waren (het was duidelijk dat de rkk daar ongeschonden moest uit komen). Als ik eens niet te lui ben, vis ik die trouwens wel eens terug op. Trouwens, wees gerust, ik ben "hier" niet de enige die er zo over denkt.
2
Oud 22 februari 2014, 17:47   #224
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U zegt veel over uzelf door het onvermogen niet met een fatsoenlijke argumentatie naar voren te kunnen komen. Het is dan inderdaad makkelijker van op de man te gaan spelen. Als u er maar uw 'pleziertje' in vind, dan ben ik tevreden !
Crapuul zoals ik zullen dus steeds proberen hun jongen af te schermen tegen predatoren zoals jij.Natuurlijk vind jij dat niet leuk.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 17:49   #225
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu wordt het helemaal vreemd...wanneer je beseft fout te zitten maar niet aan de drang kan weerstaan heb je baat bij therapie..maar dat doen pedo's dan niet omwille van hoge drempels en taboe....vat ik uw mening zo goed samen? En wanneer zo iemand die omwille van taboe en drempels dan ook nooit hulp zocht dan na het maken van een aantal slachtoffers vrijkomt, is de media die daarover schrijft rioolpers, en bewoners die er een probleem inzien dat die meneer die omwille van taboe en drempels niets aan zijn problemen deed ( of hoort de arme man tot de groep die het niet beseft?)ja, nou, die bewoners zijn onontwikkelde primitivelingen die je beter kunt opsluiten ..juist ja
Men gaat geen pedo's doen verdwijnen door er een bende agressievelingen op los te laten en geen hulp te verlenen. Er moet een meer 'open' hulpverleningsklimaat komen. Voor vele pedo's is de drempel echt wel te hoog om zelf hulp te gaan zoeken. Ik wilde aantonen dat een woedende volksmassa en een pers die de mensen opzweept daar echt niet bij helpt.
Oud 22 februari 2014, 17:55   #226
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is in ieder geval zo dat Freespirits mening wel erg veel ruimte laat om pedo's als mensen te zien die nadat ze gesnapt werden en straf kregen, als tot inkeer gekomen daders te zien waar eigenlijk geen problemen meer mee te verwachten zijn.
Nu, als verklaring voor pedofelie wordt vaak gegeven dat het gaat over mensen die niet in staat zijn om relaties aan te gaan met volwassenen en zich daarom op kinderen richten, in een relatie met een volwassene moeten ze gedrag stellen wat ze niet kunnen, maar in een relatie met een kind hebben ze controle en macht, dat staat centraal, ookal is de relatie met een kind daarom lang niet altijd gewelddadig.
Er is dus iets totaal fout gelopen in de seksuele ontwikkeling, een antwoord zoals" ja maar de dader heeft zijn straf uitgezeten en verdient een tweede kans" met vergelijking naar andere vormen van misdaad, loopt om die reden dan ook mis.
Want die straf is een gevolg van seksueel afwijkend gedrag waarbij de grens zo werd overschreden dat het onder strafrecht valt, maar het eigenlijke probleem, een verstoorde seksuele ontwikkeling die soms, maar meestal niet meer recht te trekken is, is er na het uitzitten van de straf nog.

Mensen beseffen dit en daarom willen ze liever geen pedo in de buurt van kinderen, daar hebben ze eigenlijk groot gelijk in.
Ik geef u grotendeels gelijk. Ik kan ook wel begrijpen dat mensen geen pedo naast hen woonachtig willen zien zijn. Daarom dat het net zo belangrijk is dat die pedo's zich anoniem in een andere omgeving kunnen vestigen, uiteraard onder streng toezicht en begeleiding. De buren kunnen er ook geen last van hebben als ze niet van zijn pedoverleden op de hoogte zijn.

Punt is dat u ergens met die pedo's naartoe moet. Oplossingen als 'Siberië' of een onbewoond eiland zijn geen realistische oplossingen, dat weet u evengoed dan ik. Als u niet voor een levenslange internering bent of voor het radicaal afknallen van die heerschappen (zoals sommige forummers hier onomwonden stellen), dan zult u die toch terug moeten laten integreren in de maatschappij. En dat kan eigenlijk enkel maar kans op slagen hebben, indien ze met een propere lei terug kunnen starten.
Oud 22 februari 2014, 18:03   #227
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dutroux is een sadistische en manipulatieve kindermoordenaar, volgens de experts is hij zelfs geen 'echte' pedo ! Dus geen appelen met citroenen vergelijken aub. Als u daar tenminste intellectueel toe in staat bent.
Al bedacht dat een pedo ook een sadist kan zijn met psychische stoornissen?
Wanneer je zesjarigen opsluit in je kelder en verkracht, ben je volgens mij wel degelijk een pedofiel, ongeacht andere stoornisen die er ook zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 18:04   #228
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Men gaat geen pedo's doen verdwijnen door er een bende agressievelingen op los te laten en geen hulp te verlenen. Er moet een meer 'open' hulpverleningsklimaat komen. Voor vele pedo's is de drempel echt wel te hoog om zelf hulp te gaan zoeken. Ik wilde aantonen dat een woedende volksmassa en een pers die de mensen opzweept daar echt niet bij helpt.
Neen,je hebt duidelijk gesproken over een groep.Je bent ook duidelijk voorstander van leefgemeenschappen.
Nu word ik echt ongerust.
Bestaat er een groep pedofielen die strijden voor het recht om in een kinderrijke omgeving ingeplant te worden zonder de ouders in te lichten?
Een beetje een pedoparadeis?
Oud 22 februari 2014, 18:09   #229
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer..dat hulpverlenersklimaat is er, maar veel pedo's vinden zelf niet dat zij een probleem hebben. En zelf wanneer ze dit wel inzien betekent dit niet dat ze hulp zoeken. De meesten doen dat namelijk niet, ongeacht het besef dat wat ze doen fout is. Dat gezeur over hulpverlening is onzin, je moet wel gemotiveerd zijn om hulp te zoeken!Die motivatie ontbreekt, zo eenvoudig is dat.
Oud 22 februari 2014, 18:12   #230
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Neen,je hebt duidelijk gesproken over een groep.Je bent ook duidelijk voorstander van leefgemeenschappen.
Nu word ik echt ongerust.
Bestaat er een groep pedofielen die strijden voor het recht om in een kinderrijke omgeving ingeplant te worden zonder de ouders in te lichten?
Een beetje een pedoparadeis?
Dream on !
Oud 22 februari 2014, 18:13   #231
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer..dat hulpverlenersklimaat is er, maar veel pedo's vinden zelf niet dat zij een probleem hebben. En zelf wanneer ze dit wel inzien betekent dit niet dat ze hulp zoeken. De meesten doen dat namelijk niet, ongeacht het besef dat wat ze doen fout is. Dat gezeur over hulpverlening is onzin, je moet wel gemotiveerd zijn om hulp te zoeken!Die motivatie ontbreekt, zo eenvoudig is dat.
Waarom zijn er dan hulpverleners die zelf pleiten om hun hulp meer toegankelijk een meer laagdrempelig te maken ?
Oud 22 februari 2014, 18:16   #232
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef u grotendeels gelijk. Ik kan ook wel begrijpen dat mensen geen pedo naast hen woonachtig willen zien zijn. Daarom dat het net zo belangrijk is dat die pedo's zich anoniem in een andere omgeving kunnen vestigen, uiteraard onder streng toezicht en begeleiding. De buren kunnen er ook geen last van hebben als ze niet van zijn pedoverleden op de hoogte zijn.

Punt is dat u ergens met die pedo's naartoe moet. Oplossingen als 'Siberië' of een onbewoond eiland zijn geen realistische oplossingen, dat weet u evengoed dan ik. Als u niet voor een levenslange internering bent of voor het radicaal afknallen van die heerschappen (zoals sommige forummers hier onomwonden stellen), dan zult u die toch terug moeten laten integreren in de maatschappij. En dat kan eigenlijk enkel maar kans op slagen hebben, indien ze met een propere lei terug kunnen starten.
Hallo? dus wanneer niemand het weet is het goed? Dan " hebben ze er geen last van"???
Laat het me anders stellen, in de veronderstelling dat u hetero bent, zou het u lukken om levenslang de aantrekkingskracht die vrouwen op u uitoefenen te onderdrukken?Vervang vrou door kind en u bent er.
U vertelt dus echt onzin, en ja we moeten ergens met pedo's naartoe, maar dat is niet anoniiem in de samenleving maar geregistreerd in een instelling waar je niet uitkomt. Dat hoeft niet te betekenen dat er niet kan aan gewerkt worden om werk te vinden en een zo normaal mogelijk leven te leiden, maar wel met constante controle, en nooit in de buurt van kinderen.
Sorry hoor maar u zet pedo's voor slachtoffers en blijft minimaliseren , Doutroux is volgens u zelfs geen pedofiel.
Ik wil niets suggeren maar ik kan me voorstellen dat pedofielen dat zeggen, want hij gaf ze wel een verdomd slechte reputatie.
Oud 22 februari 2014, 18:16   #233
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Al bedacht dat een pedo ook een sadist kan zijn met psychische stoornissen?
Wanneer je zesjarigen opsluit in je kelder en verkracht, ben je volgens mij wel degelijk een pedofiel, ongeacht andere stoornisen die er ook zijn!
Vele psychiaters zagen dit bij Dutroux nochtans anders. Ik durf erop te verwedden dat jij geen psychiater bent. Of heb je misschien wetenschappelijke studies die je veronderstellingen rationeel kunnen onderbouwen ?

Niet elke kindermolesteerder is een pedo en niet elke pedo is een kinderbeul. Uiteraard is een seksuele relatie met kinderen verwerpelijk en ondervindt het kind daar meestal ook schade van, maar er zijn pedo's die niet de intentie hebben het kind pijn te doen of te dwingen.
Oud 22 februari 2014, 18:19   #234
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zijn er dan hulpverleners die zelf pleiten om hun hulp meer toegankelijk een meer laagdrempelig te maken ?
Omschrijf maar even wat daar dan mee bedoeld werd, laat de huisarts geen pedofielen toe in de praktijk om hierover te praten, mag je daar niet over praten bij je dokter , zijn er geen psychiaters die hulp bieden, geen psycho sociale hulpverlening die zich ook op die groep richt? Maar je moet wel zelf aangeven dat je dat probleem hebt he?
Oud 22 februari 2014, 18:22   #235
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hallo? dus wanneer niemand het weet is het goed? Dan " hebben ze er geen last van"???
Laat het me anders stellen, in de veronderstelling dat u hetero bent, zou het u lukken om levenslang de aantrekkingskracht die vrouwen op u uitoefenen te onderdrukken?Vervang vrou door kind en u bent er.
U vertelt dus echt onzin, en ja we moeten ergens met pedo's naartoe, maar dat is niet anoniiem in de samenleving maar geregistreerd in een instelling waar je niet uitkomt. Dat hoeft niet te betekenen dat er niet kan aan gewerkt worden om werk te vinden en een zo normaal mogelijk leven te leiden, maar wel met constante controle, en nooit in de buurt van kinderen.
Sorry hoor maar u zet pedo's voor slachtoffers en blijft minimaliseren , Doutroux is volgens u zelfs geen pedofiel.
Ik wil niets suggeren maar ik kan me voorstellen dat pedofielen dat zeggen, want hij gaf ze wel een verdomd slechte reputatie.
Als hetero die op volwassen vrouwen valt ga ik toch ook niet vrouwen zomaar bespringen, zelfs al vind ik ze aantrekkelijk ? Uiteraard kan ik wel proberen met hen een relatie aan te gaan door hen te benaderen. Als je dat laatste ziet gebeuren bij pedo's naar kinderen toe, dan moet je uiteraard direct kunnen ingrijpen. Daarom ben ik ook voor controle en levenslange begeleiding van die individuen.

Om maar te zeggen dat er maar weinig ex-gedetineerde pedo's, met opvolging, zullen zijn die zomaar op de loer liggen om buurkindertjes in de struiken te trekken en hun 'ding' te doen, want dat zou door de 'bewaking' ook quasi onmogelijk zijn. Ze zouden direct tegen de lamp lopen en terug de bak invliegen.
Oud 22 februari 2014, 18:24   #236
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele psychiaters zagen dit bij Dutroux nochtans anders. Ik durf erop te verwedden dat jij geen psychiater bent. Of heb je misschien wetenschappelijke studies die je veronderstellingen rationeel kunnen onderbouwen ?

Niet elke kindermolesteerder is een pedo en niet elke pedo is een kinderbeul. Uiteraard is een seksuele relatie met kinderen verwerpelijk en ondervindt het kind daar meestal ook schade van, maar er zijn pedo's die niet de intentie hebben het kind pijn te doen of te dwingen.
Ik heb een pedagogische opleiding ja, en u? Leerkracht toch?
Heeft u de psychiatrische verslagen gelezen over Doutroux? Denk toch van niet dus stop met dit soort loze uitspraken.
Nog maar een keer, ik heb niet beweerd dat iedere pedo kinderen molesteert. de meerderheid denkt het goed voor te hebben met dat kind en bevredigt zijn eigen seksuele verlangens.
Dat dit hoe dan ook de rechten van het kind schaadt, dat inzicht ontbreekt!
Het gaat er dus niet over of dat kind ook nog gemolesteerd werd maar wel over het gedrag van een pedo dat hoe dan ook, ondanks eigen mooie praatjes wel degelijk kinderen beschadigd.Dat lijkt u maar niet te begrijpen!
Voor een leerkracht is dat toch wel opmerkelijk.
Oud 22 februari 2014, 18:27   #237
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dream on !
Ik wou humaan zijn,kwou de pedos nog een leven bieden.
Jij vindt het echter belangrijk dat ze met kinderen in contact komen.
Je grappige omschrijving van een lynchpartij is belachelijk.
Als jij en je vriendjes een gevaar voor mn kindjes vormen.Tja,de rest mag je raden.
Oud 22 februari 2014, 18:30   #238
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hetero die op volwassen vrouwen valt ga ik toch ook niet vrouwen zomaar bespringen, zelfs al vind ik ze aantrekkelijk ? Uiteraard kan ik wel proberen met hen een relatie aan te gaan door hen te benaderen. Als je dat laatste ziet gebeuren bij pedo's naar kinderen toe, dan moet je uiteraard direct kunnen ingrijpen. Daarom ben ik ook voor controle en levenslange begeleiding van die individuen.

Om maar te zeggen dat er maar weinig ex-gedetineerde pedo's, met opvolging, zullen zijn die zomaar op de loer liggen om buurkindertjes in de struiken te trekken en hun 'ding' te doen, want dat zou door de 'bewaking' ook quasi onmogelijk zijn. Ze zouden direct tegen de lamp lopen en terug de bak invliegen.
Zucht... een pedo bespringt niet ieder kind maar net zoals u zal hij, vroeg of laat wel een kind opzoeken. Net zoals u vroeg of laat op zoek gaat naar een vrouw, wanneer dringt dit nu toch eens tot u door!
Dacht u nu echt dat de gemiddelde pedo achterlijk is of zo? Hij zal dat stiekum doen, uit het zicht, en zijn positie als leerkracht, hulpverlener, opvoeder, sporleraar of desnoods vrijwilliger in een werking met jonge kinderen is daarbij erg buikbaar.

Het verschil tussen ene hetero en een pedo is echter wel dat vrouwen een keuze hebben, kinderen hebben dat niet en daarom moet je niet enkel ingrijpen wanneer je het ziet maar pedo's doodsimpel niet dem ogelijkheid bieden, mee nu?

En welke bewaking? Sturen we 24 uren een bewaker mee met iedere pedo? Man toch, u lijkt wel erg graag een klimaat te zien waarin die mensen hun ding kunnen doen!
Oud 22 februari 2014, 18:37   #239
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb een pedagogische opleiding ja, en u? Leerkracht toch?
Heeft u de psychiatrische verslagen gelezen over Doutroux? Denk toch van niet dus stop met dit soort loze uitspraken.
Nog maar een keer, ik heb niet beweerd dat iedere pedo kinderen molesteert. de meerderheid denkt het goed voor te hebben met dat kind en bevredigt zijn eigen seksuele verlangens.
Dat dit hoe dan ook de rechten van het kind schaadt, dat inzicht ontbreekt!
Het gaat er dus niet over of dat kind ook nog gemolesteerd werd maar wel over het gedrag van een pedo dat hoe dan ook, ondanks eigen mooie praatjes wel degelijk kinderen beschadigd.Dat lijkt u maar niet te begrijpen!
Voor een leerkracht is dat toch wel opmerkelijk.
Ik vermoedde bij u al wel wat pedagogische knowhow, wat we van veel andere forummers hier, die er meestal ook geen genuanceerde meningen op nahouden en op de 'man' gaan spelen, zeker niet kunnen zeggen. U steekt telkens argumentatie in uw posts, dat pleit voor u, wat we dus van vele anderen hier bezwaarlijk kunnen zeggen. Het spreekt voor zich dat in dit topic uw mening natuurlijk niet geheel de mijne is, zoals al meermaals duidelijk bleek en om het enigzins 'eufemistisch' uit te drukken.

Met uw ongetwijfeld ruime kennis van de pedagogische literatuur en onderzoeken zou u er echter toch van op de hoogte moeten zijn dat er diverse pedagogen zijn die nog een stap verder gaan dan ik en zelfs beweren dat bepaalde 'intieme' contacten met kinderen niet schadelijk of traumatiserend voor het kind hoeven te zijn. Daar ga ik niet in mee, want ik vind zulke contacten met kinderen sowieso verwerpelijk en onaanvaardbaar. Mijn vraag is echter, zijn dan al die onderzoekers die dat beweren volgens u dan 'foute' mensen of regelrechte pedo's ? En vertel me niet dat er zo geen 'specialisten' zijn, want dat wijst erop dat u toch geen degelijke pedagogische opleiding heeft genoten, tenzij u een 'tante nonneke' beschouwdt als een volwaardige pedagogische functie. Ik ben benieuwd.
Oud 22 februari 2014, 18:42   #240
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zucht... een pedo bespringt niet ieder kind maar net zoals u zal hij, vroeg of laat wel een kind opzoeken. Net zoals u vroeg of laat op zoek gaat naar een vrouw, wanneer dringt dit nu toch eens tot u door!
Dacht u nu echt dat de gemiddelde pedo achterlijk is of zo? Hij zal dat stiekum doen, uit het zicht, en zijn positie als leerkracht, hulpverlener, opvoeder, sporleraar of desnoods vrijwilliger in een werking met jonge kinderen is daarbij erg buikbaar.

Het verschil tussen ene hetero en een pedo is echter wel dat vrouwen een keuze hebben, kinderen hebben dat niet en daarom moet je niet enkel ingrijpen wanneer je het ziet maar pedo's doodsimpel niet dem ogelijkheid bieden, mee nu?

En welke bewaking? Sturen we 24 uren een bewaker mee met iedere pedo? Man toch, u lijkt wel erg graag een klimaat te zien waarin die mensen hun ding kunnen doen!
U ziet blijkbaar niet in dat we die garantie niet kunnen bieden ! Dat is echt wel onmogelijk ! We kunnen enkel maar ingrijpen als een risico zich aandient. Uiteraard kunnen we aan preventie doen via begeleiding en therapie, maar ook dat is niet waterdicht. Of u moet die pedo's effectief naar de gaskamers sturen of op een eiland in de Stille Zuidzee droppen. Dan kunnen ze uiteraard niets meer misdoen !

Een bewaker meesturen ? U heeft zeker nog nooit gehoord van moderne technologie, enkelbanden en voor mijn part desnoods 'drones' ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be