Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2014, 00:59   #101
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We zijn hier al genoeg gekloot in dit kloteland: torenhoge belastingen, een barslecht en onveilig wegennet, incompetente en corrupte politici, jaarlijks miljarden die naar Wallonië stromen waar vrijwel geen flitscontroles zijn....

En de Vlaming maar blijven pikken dat hij langs alle kanten gepluimd en gemolken wordt. Kutland.
Tja.. maar daar komt allemaal verandering in beste;
Den 25ste mei gaan we dat allemaal met zijn allen braafjes als kiesvee afslachten en dan ga je nog eens wat verandering zien se goh-goh-goh!
En dan weer in 2018 en nog eens in 2022 en nog is en nog is... op elke hoogdag van de democratie zullen wij het klote beleid afstraffen....
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 05:47   #102
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als iedereen zich netjes aan de regels houdt, wordt er door de overheid geen eurocent geïncasseerd.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 april 2014 om 06:04.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 05:44   #103
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn hier al genoeg gekloot in dit kloteland: torenhoge belastingen, een barslecht en onveilig wegennet, incompetente en corrupte politici, jaarlijks miljarden die naar Wallonië stromen waar vrijwel geen flitscontroles zijn....

En de Vlaming maar blijven pikken dat hij langs alle kanten gepluimd en gemolken wordt. Kutland.
Misschien moeten we 17 april met zen allen ons eens wel aan de limiet houden of beter nog 20% er onder. Het verkeer op paard-en-kar snelheid brengen. Al hun gemaakte kosten voor niets, het gat in de begroting niet dichtgereden.

wedden dat ze het als een geslaagde actie verkopen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:42   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
wedden dat ze het als een geslaagde actie verkopen?
Dat doen ze altijd, ook als de hopeloosheid er vanaf druipt.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2014 om 10:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:59   #105
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik denk er niet aan. Ik zet ze daarentegen met veel plezier in mijn coyote.
Dan ga je niet meer deftig kunnen rijden, want er zijn als meer dan 51000 locaties aangemeld, zelfs smalle eenrichtingsstraten waar er onmogelijk een flitser kan staan.

Als ik naar sommige locaties kijk, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat:

1) er een paar grappenmakers aan de slag geweest zijn
2) iedereen graag precies voor zijn deur geflitst wil zien (sommige straten staan er zeker drie keer op). Wat is het omgekeerde van NIMBY?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 11:01   #106
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Ik kan alleen maar zeggen: verhuizen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zorgen dat je hier niets meer hebt maar wel nog de vruchten van dit prachtig systeem kunt plukken. Af en toe eens komen bijtanken noemen ze dat

Wel prachtig wat ze hier weer uitsteken: de verklikkermaatschappij. Het zal weer mooi worden. overal staan flitsen, zich verstoppende als een bang kieken. Ik zal al terug weg zijn. Spijtig ; Anders even een valse nummerplaat op een snelle wagen vijzen en die dag overal maar gaan rond vlammen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 14:44   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat doen ze altijd, ook als de hopeloosheid er vanaf druipt.
't is zoals verkiezingen, de grootste losers hebben naar zeggen zeggen ook altijd gewonnen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 april 2014 om 14:44.
Oud 11 april 2014, 17:31   #108
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind het allemaal wel goed. Er komen hoe langer hoe meer camera's, dashcams, ... zodat men meer controles kan uitvoeren. Want dat is wat thans nodig is. Er is totaal geen discipline meer op de weg en iedereen doet maar wat hij wil en meent zich dat te kunnen permitteren ten koste van anderen die zich wel netjes aan de wegcode houden.

Enkel door een lik op stuk beleid met een hoge pakkans en zware straffen kan men die egoïstjes op de knieën dwingen.
Oud 11 april 2014, 18:18   #109
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind het allemaal wel goed. Er komen hoe langer hoe meer camera's, dashcams, ... zodat men meer controles kan uitvoeren. Want dat is wat thans nodig is. Er is totaal geen discipline meer op de weg en iedereen doet maar wat hij wil en meent zich dat te kunnen permitteren ten koste van anderen die zich wel netjes aan de wegcode houden.

Enkel door een lik op stuk beleid met een hoge pakkans en zware straffen kan men die egoïstjes op de knieën dwingen.
enkel met mee te rijden en er de gevaarlijke uit te plukken gaat men resultaat boeken. Flitsen voor een paar km per uur teveel maken geen verschil. Je moet straks meer op de teller kijken dan op de rest van het verkeer. Veiligheid?
Oud 11 april 2014, 22:11   #110
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wat mij vooral opvalt is dat zowat iedereen klaagt op de flits-fobie in analogie op de snelheidsfobie van de roverheid als ultieme veiligheidsverbeteraar maar wel op Politiestaat waardige manier wel gretig gaat verklikken/aangeven waar er geflitst zou moeten worden.
Ooit al gehoord van NIMBY? Not In My Backyard?
De verklaring is simpel.
In het verkeer zijn er evenveel meningen als er burgers zijn, maar over 1 ding is iedereen het eens: voor mijn deur wordt er te snel gereden.
Dat is dus NIMBY in het verkeer.
Je kent wellicht het referendum van Peer?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 22:28   #111
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:

Ik kan jouw redenering moeilijk volgen.

Jaar na jaar neemt het aantal snelheidscontroles op onze wegen overhand toe, en het aantal boetes ook. Volgens de laatste cijfers die ik heb is er na Nederland geen enkel land ter wereld dat zoveel snelheidsboetes uitschrijft dan ons land (relatief tot de bevolking).

En ondanks dat zou er volgens jou "totaal geen discipline meer" zijn op onze wegen. Dus meer controles leiden blijkbaar volgens jou tot minder discipline.

En dan pleit jij voor nog meer controles?
Waartoe gaat dat leiden? Tot nog minder discipline?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2014, 18:34   #112
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik kan jouw redenering moeilijk volgen.

Jaar na jaar neemt het aantal snelheidscontroles op onze wegen overhand toe, en het aantal boetes ook. Volgens de laatste cijfers die ik heb is er na Nederland geen enkel land ter wereld dat zoveel snelheidsboetes uitschrijft dan ons land (relatief tot de bevolking).
Yup het "succes" van de controles toont duidelijk de noodzaak ervan aan.
Controles is één zaak, minstens zo niet no belangrijker is de strafmaat. Zware boetes die effectief geïnd worden zorgen voor resultaat.

Citaat:
En ondanks dat zou er volgens jou "totaal geen discipline meer" zijn op onze wegen. Dus meer controles leiden blijkbaar volgens jou tot minder discipline.
Heb ik niet gezegd. Ik zeg dat meer controles en consequente bestraffing als onderdeel van een lik op stuk beleid tot meer discipline zullen leiden.

Citaat:
En dan pleit jij voor nog meer controles?
Waartoe gaat dat leiden? Tot nog minder discipline?
Zoals reeds uitgelegd zouden meer controles tot meer discipline moeten leiden. Thans menen velen dat ze de verkeerswetgeving op hun eigen manier mogen invullen en interpreteren terwijl die éénduidig is.
Oud 12 april 2014, 20:04   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet niet over welk topic je het hier hebt maar ENKEL de wettelijke Vmax wordt "meer gecontroleerd".

Als enorme overdrijving kan dit dus wel tellen.

Of die snelheid nu echt gevaarlijk onaangepast is (volgens Art 10.1) of niet speelt geen rol.
En onaangepaste snelheid onder de limiet wordt sowieso niet geflitst.

Lees nog eens wat je schreef:
Citaat:
In de maand april zullen de federale en lokale politie tegelijk 24 uur lang een flitsmarathon houden, waarbij de snelheid van voertuigen gecontroleerd zal worden. ...]
Moest je een bron hebben waar -met die actie- meer als de wettelijke snelheidslimiet gecontroleerd wordt, had ik die graag.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2014 om 20:32.
Oud 16 april 2014, 09:54   #114
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uilen in het verkeer ipv snelheidsduivels ?

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40415_01069997

POLITIE ZET DONDERDAG AL HAAR CAMERA’S IN TIJDENS FLITSMARATHON

'Wie toch nog geflitst wordt, is een uil'

woensdag 16 april 2014,

...

Maar de inspanning van de wegpolitie verzinkt haast in het niets naast de politiemacht die de lokale zones op de been brengen. Uit een rondvraag van onze redactie bij de Vlaamse en Brusselse politiekorpsen blijkt dat de deelnemende zones samen meer dan tweehonderd camera’s opstellen en dat die gedurende de dag geregeld van plaats zullen wisselen. In totaal zijn er al minstens vijfhonderd locaties vastgelegd, maar wellicht zijn dat er nog een pak meer: ongeveer één op de drie zones houdt geheim op hoeveel locaties ze hun mobiele camera’s zullen inzetten.

De omvang van de controles van morgen mag dan wel ongezien zijn, toch verwachten veel zones geen recordaantal boetes. ‘Wie toch nog geflitst wordt, is een uil’, vindt de politie. Lees meer en bekijk alle flitslocaties in Het Nieuwsblad van woensdag 16 april.
Flitsmanie en-of flitsfobie.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 april 2014 om 09:54.
Oud 16 april 2014, 12:11   #115
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb mij eens moeten laten fouilleren door de politie .
Ik loop nog onpasselijk .
Oud 16 april 2014, 17:46   #116
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uilen in het verkeer ipv snelheidsduivels ?

Flitsmanie en-of flitsfobie.
Belgie flitst compleet door.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 05:24   #117
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het moet vermeld, de camionettenkoers op de E40 deze morgen was opmerkelijk afwezig. 'k Had de derde rijstrook zo goed als voor mezelf aan 124 km/uur op cc.
Oud 17 april 2014, 06:44   #118
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het moet vermeld, de camionettenkoers op de E40 deze morgen was opmerkelijk afwezig. 'k Had de derde rijstrook zo goed als voor mezelf aan 124 km/uur op cc.
Vandaag en morgen zijn zogenaamde "rustdagen" in de bouw. Noem het gerust bouwverlof. De afwezigheid van de camionettenkoers hebben we dus in de eerste plaats te danken aan de afwezigheid van die camionetten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 08:20   #119
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vandaag en morgen zijn zogenaamde "rustdagen" in de bouw. Noem het gerust bouwverlof. De afwezigheid van de camionettenkoers hebben we dus in de eerste plaats te danken aan de afwezigheid van die camionetten.

maar morgen gaan we dus eens ferm kunnen doorrijden
Oud 17 april 2014, 17:41   #120
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Christoff?

Wat is het probleem? Mogen voetgangers/fietsers meer dan?
Ja, dankzij het hyper irritante en bemoeizieke BIVV.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be