Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Welke Vlaamse partij veracht u het meest ?
Open VLD 32 37,65%
SP.a 20 23,53%
CD&V 6 7,06%
Groen 8 9,41%
N-VA 7 8,24%
Vlaams Belang 11 12,94%
Andere kleine partij 1 1,18%
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 19 april 2014, 21:38   #101
Steve Bracke
Vreemdeling

Steve Bracke's schermafbeelding

Standaard

Ik kan/mag niet stemmen in deze poll dus zeg ik het maar via deze weg: SP.a
Steve Bracke is offline  
Oud 19 april 2014, 23:09   #102
Zwijgt
Partijlid

Zwijgt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve Bracke Bekijk bericht
Ik kan/mag niet stemmen in deze poll dus zeg ik het maar via deze weg: SP.a
Van een expliciet progressief zou ik zeer graag horen waarom. Rancune, weet u wel. Ik ben geen zachtaardige mens.
Zwijgt is offline  
Oud 20 april 2014, 06:34   #103
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Van welke Vlaamse partij moet u het minst hebben en waarom ?

Vlaamse partij mag tussen aanhalingstekens geplaatst worden, zeker voor de vier bovenste partijen. Partijen die in Vlaanderen opkomen zou een betere omschrijving geweest zijn.
Sorry ik veracht het meest de PS en dan in volgorde de tjeven,SPa,OVLD.
Tjeven,SPa en OVLD hebben altijd plat op de buik gelegen voor de PS om hun postjes.
killimandjaro is offline  
Oud 20 april 2014, 06:38   #104
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Voila, gedaan.

NVA =

Een walgelijk partijtje van schijnheilige postjepakkers die de Walen haten.
Het niveau van de NVA aanhangers kan je hier dagelijks vaststellen. Kijk niet naar boven.

Genoeg "bashing"?
Zo op een partij schijten en zeiken die nog nooit geregeerd heeft.
Triestig.
Ga wat op uwe walgelijke PS communisten schijten.
killimandjaro is offline  
Oud 20 april 2014, 07:10   #105
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Zo op een partij schijten en zeiken die nog nooit geregeerd heeft.
Triestig.
Ga wat op uwe walgelijke PS communisten schijten.
Nu al liegen? Maar je hebt gelijk zelfs in de Vlaamse regering hebben ze niets anders gedaan als ons in onze zakken zitten, samen met de anderen.
subocaj is offline  
Oud 20 april 2014, 08:17   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

NVA. De partij van de nieuwe fascisten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 20 april 2014, 08:24   #107
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Eerst leren wat fascisme is, dan mag je nog eens proberen...

On topic: zoals het past in een open samenleving veracht ik geen enkele partij, iedereen mag nu éénmaal zijn mening hebben en uitdragen. Maar een partij als de Pvda die niet openlijk afstand kan nemen van misdadigers als Stalin en Mao, die een zeer dubieuze houding blijven hebben tov Noord-Korea,... Daar hou ik graag enige afstand van.
Cheminot is offline  
Oud 20 april 2014, 08:48   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk veracht ik geen enkele partij.
Dat ik sommige politici van bepaalde partijen zeer laag inschat is wel een feit.
reservespeler is nu online  
Oud 20 april 2014, 08:52   #109
marie daenen
Banneling

Standaard

Een partij die oproep om het dragen van de boerka toe te laten zogezegd owv de mensenrechten; lager kan men niet vallen bij mij.
marie daenen is offline  
Oud 20 april 2014, 08:53   #110
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

0VLD uiteraard, big no-brainer. Eerst de stekker eruit trekken omwille van Waalse koppigheid, daarna te buigen voor diezelfde Waalse koppigheid om lekker samen forse belastingverhogingen goed te keuren, en alles met een luchtige sorry weg te wuiven.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140418_01073804 mag je ook nog aan het lijstje toevoegen.
looneytoon1975 is offline  
Oud 20 april 2014, 09:09   #111
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Kom nu maar uit je hangmat en ga je dopgeld halen, voor deze maand heb je meer dan genoeg gedaan.
Dat vind ik ook. En wat meer is, bij kukeluku heeft de crisis zodanig hard toegeslagen dat de arme man zijn eigen paaseieren moet leggen. Of ze gesmaakt hebben is evenwel een ander probleem.
robert t is offline  
Oud 20 april 2014, 09:27   #112
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Eerst leren wat fascisme is, dan mag je nog eens proberen...

On topic: zoals het past in een open samenleving veracht ik geen enkele partij, iedereen mag nu éénmaal zijn mening hebben en uitdragen. Maar een partij als de Pvda die niet openlijk afstand kan nemen van misdadigers als Stalin en Mao, die een zeer dubieuze houding blijven hebben tov Noord-Korea,... Daar hou ik graag enige afstand van.
Wat Carter en Bush in gang hebben gezet overal, neem jij natuurlijk geen afstand van en dat gebeurt nu op dit ogenblik onder je ogen.
Met allerhande drogredenen legale regeringen destabiliseren om hun grondstoffen in te pikken of corrupte regeringen in stand houden om hun zakelijke belangen veilig te stellen. Die miljoenen vermoorden tellen niet.
Het zijn dezelfde massamoordenaars met evenveel doden, als Stalin en Mao, maar die dragen je goedkeuring weg.

Zet je oogkleppen even af.
subocaj is offline  
Oud 20 april 2014, 10:12   #113
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fascisten zijn het niet, dat weet jij ook wel, maar het is evident dat er in Vlaanderen een grote kudde mensen is die verlangt naar een Sterke Leider, een autocratisch type dat geen compromissen hoeft te sluiten. De Wever speelt met zijn stijl en strategie onmiskenbaar op dat verlangen in.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 april 2014, 10:15   #114
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat Carter en Bush in gang hebben gezet overal, neem jij natuurlijk geen afstand van en dat gebeurt nu op dit ogenblik onder je ogen.
Met allerhande drogredenen legale regeringen destabiliseren om hun grondstoffen in te pikken of corrupte regeringen in stand houden om hun zakelijke belangen veilig te stellen. Die miljoenen vermoorden tellen niet.
Het zijn dezelfde massamoordenaars met evenveel doden, als Stalin en Mao, maar die dragen je goedkeuring weg.

Zet je oogkleppen even af.
En waar kan jij dat uit afleiden? Of ben ik een neo-liberale havik in uw ogen? Geen enkele oorlog, geen enkele moord draagt mijn goedkeuring weg, op dat vlak ben ik van de Nooit meer oorlog strekking. Wat mij betreft is er niks heldhaftigs aan sterven voor eender welk vaderland, eender welke ideologie,...

Laatst gewijzigd door Cheminot : 20 april 2014 om 10:18.
Cheminot is offline  
Oud 20 april 2014, 10:18   #115
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Fascisten zijn het niet, dat weet jij ook wel, maar het is evident dat er in Vlaanderen een grote kudde mensen is die verlangt naar een Sterke Leider, een autocratisch type dat geen compromissen hoeft te sluiten. De Wever speelt met zijn stijl en strategie onmiskenbaar op dat verlangen in.
De conclusies van sommigen worden met de dag wereldvreemder. Wie waren dan die autocratische leiders in het recente verleden? Verhofstadt? Leterme? Martens?

De Wever klampt zich ook niet vast aan zijn status van leidersfiguur, jaagt niet op de hoogste machtspositie. Hij is op veel vlakken zelfs het tegengestelde van het grote leider principe. Wel kan hij op een vlijmscherpe en begrijpbare manier analyseren en ja, dat spreekt blijkbaar heel veel mensen aan.
Cheminot is offline  
Oud 20 april 2014, 10:29   #116
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je bent een beetje milder dan N-VA basher Raf, maar in feite zeggen jullie hetzelfde. Het fascisme begint met een sterke leider. Ruim 30 % van de Vlamingen wenst verregaande autonomie voor Vlaanderen, aangevuld met 10 % die voor de onafhankelijkheid pleit. Een te te verwaarlozen deel ervan roept op een sterke leider. Jullie hebben het dus allebei totaal verkeerd voor.
robert t is offline  
Oud 20 april 2014, 10:30   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je laat het VB toch niet vallen?
Oud 20 april 2014, 11:39   #118
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
De conclusies van sommigen worden met de dag wereldvreemder. Wie waren dan die autocratische leiders in het recente verleden? Verhofstadt? Leterme? Martens?
Dewinter. Zijn publiek is goeddeels overgenomen door De Wever.

Citaat:
De Wever klampt zich ook niet vast aan zijn status van leidersfiguur, jaagt niet op de hoogste machtspositie. Hij is op veel vlakken zelfs het tegengestelde van het grote leider principe. Wel kan hij op een vlijmscherpe en begrijpbare manier analyseren en ja, dat spreekt blijkbaar heel veel mensen aan.
Hij jaagt wel degelijk op de hoogste machtspositie, maar zolang hij geen absolute meerderheid achter zich heeft - in België quasi onmogelijk - of tenminste "incontournable" wordt zal hij bedanken voor zo'n positie. Hij wil immers - als het over zijn "core business" gaat - alle macht of geen macht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent een beetje milder dan N-VA basher Raf, maar in feite zeggen jullie hetzelfde. Het fascisme begint met een sterke leider. Ruim 30 % van de Vlamingen wenst verregaande autonomie voor Vlaanderen, aangevuld met 10 % die voor de onafhankelijkheid pleit. Een te te verwaarlozen deel ervan roept op een sterke leider. Jullie hebben het dus allebei totaal verkeerd voor.
Autocraten zijn niet per definitie fascisten. Overigens stel ik slechts vast dat De Wever handig/schaamteloos inspeelt op het verlangen naar een Sterke Man. Het is moeilijk uit te maken of hij zelf ook daadwerkelijk autocratische ambities heeft.

Verder geloof ik niet dat de N-VA als partij ondemocratisch is. Als De Wever het te bont maakt, zal hij door een deel van zijn partij zeker worden teruggefloten.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 april 2014, 11:55   #119
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Dewinter. Zijn publiek is goeddeels overgenomen door De Wever.

Hij jaagt wel degelijk op de hoogste machtspositie, maar zolang hij geen absolute meerderheid achter zich heeft - in België quasi onmogelijk - of tenminste "incontournable" wordt zal hij bedanken voor zo'n positie. Hij wil immers - als het over zijn "core business" gaat - alle macht of geen macht.

Autocraten zijn niet per definitie fascisten. Overigens stel ik slechts vast dat De Wever handig/schaamteloos inspeelt op het verlangen naar een Sterke Man. Het is moeilijk uit te maken of hij zelf ook daadwerkelijk autocratische ambities heeft.

Verder geloof ik niet dat de N-VA als partij ondemocratisch is. Als De Wever het te bont maakt, zal hij door een deel van zijn partij zeker worden teruggefloten.
Uiteindelijk is het doel van elke politieker toch om zoveel mogelijk macht te hebben? Of toch tenminste de meerderheid te halen om zijn programma integraal uit te voeren?

Net hetzelfde dat ik niet geloof in die Vlaming die op zoek is naar een sterke leidersfiguur, dat leiderprincipe. Je kan moeilijk zeggen dat het Vlaams Belang populair werd met leider Karel Dillen. Net zoals er voor eind jaren '70 geen enkele partij was met een sterke leider, hoewel er volgens jou toch een drang is in Vlaanderen naar zo een persoon en partij?

Nee, het succes van het Vlaams Blok/Belang zijn de traditionele partijen geweest. Ze zijn erin geslaagd om de proteststemmen, het ongenoegen én de anti-politiek naar hun toe te trekken. Daarom dat ze zich ook blijvend wentelen in dat cordon, want dat heeft hun mee groot gemaakt, ze hebben zich nooit verbrand aan de macht.
Cheminot is offline  
Oud 20 april 2014, 11:57   #120
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je laat het VB toch niet vallen?
Die zijn dood en begraven, maar ze weten het nog niet...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be