![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() Drie opties nr station: auto en fiets kan je niet via de kortste weg zijnde de basiliekstraat en moet je dus omrijden. De auto is sneller nr het station maar als je die neemt, kan je al even goed gewoon naar het werk rijden (en ga je om parking te vinden indien station, je tijd terug verliezen). Fiets is trager dan de auto maar maakt niet zoveel uit tov gewoon wandelen naar station omdat je de kortste weg niet kan nemen terwijl je dit te voet wel kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor die extra subsidie "koopt" het kanton dan het voordeel dat de stad niet permanent in een verkeersinfarct zit.
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Inderdaad. Ik vond het zelf ook maar gek. Ik heb wel als eens in Nederland een studentenkot verhuisd met het OV...
Citaat:
Voor sommige van mijn hobbies is een auto niet erg geschikt. Maar als ik eens een auto nodig heb, dan heb ik er gewoon een. Ik kan kiezen uit een 40 tal in mijn wijk en 2000 in het hele land... Bijvoorbeeld een Mercedes Vito als ik inderdaad eens een meubelstuk te verplaatsen heb. Of een Renault Megane Cabrio als ik in de zomer eens de driepassenroute wil rijden ![]() Naar mijn werk ga ik met de trein (en kan dus vaak nog twee extra uur schrijven terwijl ik gewoon onderweg ben). Voor wandelingen idem. Naar de boot kom ik ook vlot met het OV. Maar een avondje in "Au Trapiste", daar ga ik dus gewoon te voet heen. ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Goed OV betekent dat voor deze die niet om de auto heen kunnen er meer plaats op de weg is.
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Ik woon dus ook op een plek waar ik vrijwel alles te voet kan doen, en ik sta dus te voet in 10 minuten op het station. Daarvoor heb ik dan geen tuin, maar die mis ik ook niet.
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Waar het in Vlaanderen een beetje aan mist is durf.
Neem nu het UPlace project. Dat was nu eens een buitenkans om een winkel/ontspannings complex te bouwen waar je vanuit heel de wijde omtrek vlot met het OV heen kan. Eigenlijk een ideale plek om ook het gewenste nieuwe nationale voetbalstadium te bouwen. Maar dan moet men wel durven... Je moet niet elke plek met OV ontsluiten. Waar je moet voor zorgen is dat voor een deel van de bevolking het OV voldoende bestemmingen aanbiedt. Dan krijg je vanzelf minder autoverkeer. Ik hoef niet naar elke IKEA met het OV. Een is genoeg ![]()
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw "autocultuur" lijkt achterhaald...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sterke toename in verkeersagressie zal je er dan wel moeten bijnemen natuurlijk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs als ik met de fiets naar het station rijd, win ik weinig tijd. Ik zal inderdaad een paar minuten vroeger op het perron staan, maar in dat geval moet ik nog steeds wachten op dezelfde trein. Ik heb dus geen enkele tijdswinst. Het feit is nu eenmaal dat de auto het meest flexibele vervoersmiddel is. Met het OV zal je nooit dezelfde flexibiliteit bereiken. Laatst gewijzigd door stropdrager : 7 mei 2014 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Bussen vanuit het Meetjesland eindigen dan allemaal in Wondelgem bijvoorbeeld. Andere bussen kunnen eindigen aan Dampoort. Streekbussen tijd doen verliezen in het stadscentrum is een slecht idee.
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Ook vanop het platteland moeten heel wat mensen naar de stad. Natuurlijk kan je niet voor elk gat een kwartiersdienst organiseren, maar een minimale dienstverleningis toch wel wenselijk, om sociale redenen, maar ook om een deel van die mensen van buiten de stad te overhalen om niet met de auto de stad binnen te rijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() [quote=groentje;7129629]Ook vanop het platteland moeten heel wat mensen naar de stad. Natuurlijk kan je niet voor elk gat een kwartiersdienst organiseren, maar een minimale dienstverleningis toch wel wenselijk, om sociale redenen, maar ook om een deel van die mensen van buiten de stad te overhalen om niet met de auto de stad binnen te rijden.[/QUOTE
Maar niemand is verplicht om op het platteland te wonen. Nogmaals, waarom zouden de stedelingen de plattelandsbewoners moeten subsidiëren zodat deze hun inefficiënte levenstijl kunnen handhaven...
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Zwitser;7129804]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anyway, bij mij stinkt het niet, er is niet overdreven veel lawaai en ik durf heus nog wel in het donker buiten te komen. Op wandelafstand heb ik diverse parken en groengebieden. En toch woon ik in een stedelijke buurt met goede mobiliteit en winkels en restaurants naast de deur. Een auto heb ik in principe niet nodig en ik bezit er dan ook geen. Heb ik toch eens occassioneel een wagen van doen dan huur ik er eentje of ik 'leen' er eentje bij familie. Ik ben aan het overwegen in een systeem van autodelen in te stappen, dat zal mij nog goedkoper en flexibeler uitkomen dan nu al het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Maar wat is het fijn om als stadsbewoner zelf ook eens naar de buiten te kunnen, Zwitser. En daar geen auto voor nodig te hebben. En subsidies? Het gaat bovendien in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel dat een deel van de inwoners wel mee belastingen mag betalen voor algemene voorzieningen, maar er zelf niets van terug ziet. Het evenwicht is wel zoek, nu, het platteland trekt relatief meer subsidies dan de stad, door ons fiscale systeem dat verre woon-werkverplaatsingen aanmoedigt, en voorzieningen die haast op hetzelfde peil moeten zijn als in de stad, hoewel het een pak duurder is om daarvoor te zorgen. Maar het evenwicht moet voor mij ook niet helemaal naar de andere kant gaan hellen.
En Schelfie, nog nooit heb ik zoveel geluidsoverlast gekend, als op visite in een verkaveling op zaterdag. Twintig honden die regelmatig aan de praat geraakten, 50 buren die elkaar aflosten bij het grasmaaien, een luidruchtig barbecuefeestje, waar we wel de geur van mochten opsnuiven, maar niet op waren uitgenodigd,... Echt waar, dan is het rustiger in mijn stadswijk, behalve als er een buurtfeestje is, maar op zijn minst ben ik daar dan welkom.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |