![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft: het ethische programma van Vlaams Belang is uniek in Vlaanderen en moet zeker behouden blijven. Alleen moet het Vlaamse thema nog meer naar de voorgrond en vooral het anti-islam moet meer naar de achtergrond. Want vreemdelingen problematiek is meer dan islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. moet het Vlaams Belang een soort supermarkt worden dat haar programma aanpast aan een aantal grillen en modes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat de kiezer fvh gelijk heeft gegeven? Dat denk ik niet. Toen FvH van zijn hard compromisloze lijn begon af te wijken was de concurrentie trouwens al daar. Eerst LDD en toen voluit NVA. Er was met andere woorden helemaal geen plaats meer voor het VB om naar die kan te schuiven. Bovendien is het eigenlijk NOOIT volkomen duidelijk geworden wat die 'nieuwe' lijn van FvH concreet betekende. Het is dus nogal voorbarig om te stellen dat 'de kiezer nu FvH gelijk geeft'. Bovendien, ik heb FvH van redelijk na bij mogen meemaken als mijn voorzitter. Een echt heel diepe indruk heeft hij nooit op mij nagelaten. Hij zijn kwaliteiten, maar men heeft die zwaar overdreven. Van Hecke is en blijft eigenlijk vooral gewoon de meesterzet van Dillen om een opvolger te kiezen zonder dat de partij in al te zware broedertwisten zou verzeilen. Van Hecke was de les die Dillen getrokken had uit 1988!
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerlijk: hoe dikwijls hebben we FDW horen praten over euthanasie of abortus? Het anti-islam-discours van FDW overschaduwde keer op keer alle andere thema's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Europees Commissaris
|
![]() Nochtans heb ik hem ook in de geschreven pers nog nooit weten praten over die thema's. Alexandra Colen wél, maar FDW?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ontgaat u er toch het een en ander. FdW heeft het al vele malen gehad over bijvoorbeeld de pensioenen, over belastingsdruk... U moet maar eens luisteren naar zijn 1 mei-toespraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had het over de ethische thema's, zoals abortus en euthanasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister
|
![]() We hebben nu vier jaar om onze her-opstanding voor te bereiden stelt Filip Dewinter. Bedenking: als de Belgische politiek normen zoals de voetbal zouden zijn. Dan zullen de Vlaams Belang “spelers” moeten omscholen van nu buiten competitie rugbyspeler(club met leden) maar voetbalspeler (club mét steunende leden). Waar gaan ze dan hun product mee promoten. Al de bruikbare toestanden hebben de andere partijen reeds overgenomen in hun programma. We moeten vernieuwen en verjongen stelt Filip Dewinter, zonder dat hij berijd is zijn plaats in te leveren. Net als Morel zullen alle jongen bij hem bot vangen, nutteloze energie. In België, Vlaanderen afgedaan. Nog wat Europees keet schoppen om zo langzaam te verdampen. Conclusie, en einde verhaal Vlaams Belang toestand. Naam verandering is daarom ook nutteloos rekken.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is voorbij voor het VB De Wever kan zijn plannen ook maar realiseren mits voldoende macht. Het VB moet nu de moed hebben zichzelf te ontbinden tegen de volgende verkiezingen. Daarover moeten ze met hun kiezers goed communiceren.Hen goed uitleggen waarom ze dat doen. De Vlaams nationalisten herenigen is de enige kans op succes . De "Vlaamse zaak" is belangrijker dan het voortbestaan van een partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu blijven doordoen als een soort van folkloristische beweging heeft geen enkel nut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Minister-President
|
![]() Mijn stemgedrag is net hetzelfde geweest deze verkiezingen, maar op de nva gaan stemmen, de nva die zich mee achter het cordon schaarde, dat weet ik zo nog niet.
|
![]() |
![]() |