Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2014, 00:00   #221
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Al van bij Uw eerste voorwaarde zou duidelijk moeten zijn dat U in het luchtledige aan het fietsen bent. Confederalisme is Orweliaans. New speak. Meer niet. Nutteloos om ons daar mee bezig te houden. Die De wever heeft ons daar goed mee liggen gehad. En zie, vandaag is het enthousiasme voor Vlaamse onafhankelijk bezwaarlijk groot te noemen. Wat hebben we door dat 'confederalisme' toch veel verloren!
Inderdaad. Het momentum voor Vlaamse onafhankelijkheid was enorm in de periode 2007-2010, dat merkte men overal. Door de aandacht van Vlaamse onafhankelijkheid te verleggen naar zogenaamd confederalisme en nu zelfs naar een 'socio-economische herstelbeweging' heeft de N-VA dit unieke momentum laten wegebben, wat onvergeeflijk is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 00:01   #222
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
2

Een vernieuwingsoperatie is absoluut noodzakelijk; er moeten jonge mensen op de voorgrond treden die de standpunten van de partij op een eigentijdse manier aan de man kunnen brengen. Vernieuwing mag echter nooit betekenen dat de basisprincipes van het partijprogramma in de vuilbak mogen gegooid worden, noch mag dit betekenen dat de oude garde als grof vuil behandeld wordt. Het is namelijk die oude garde die ervoor gezorgd heeft dat de partij in de voorbije twee decennia zo'n grote rol van betekenis heeft kunnen spelen.

Frankrijk is hier inderdaad het na te volgen voorbeeld: ook daar heeft Jean-Marie Le Pen een stap opzij gezet voor nieuwe gezichten, wat echter allerminst betekent dat hij volledig van de bühne is verdwenen.
Sluit ik me graag bij aan. Maar, daartoe moet hoe dan ook FDW onder druk worden gezet om voldoende ruimte te laten opdat die jongeren echt alle media-aandacht kunnen krijgen om die nieuw dynamiek te creëren.
Oud 1 juni 2014, 00:02   #223
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet. Met Vanhecke en Morel zou de partij verworden zijn tot een gematigd nationalistische partij met heel andere ethische standpunten dan nu het geval is. Uiteindelijk zou dit geen vernieuwing, maar afbraak zijn geweest.
Dat kan best zijn, maar de kiezer heeft hen wel volledig gelijk gegeven, door de huidige leiding af te straffen.

Wat mij betreft: het ethische programma van Vlaams Belang is uniek in Vlaanderen en moet zeker behouden blijven. Alleen moet het Vlaamse thema nog meer naar de voorgrond en vooral het anti-islam moet meer naar de achtergrond. Want vreemdelingen problematiek is meer dan islam.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 00:03   #224
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Inderdaad. Het momentum voor Vlaamse onafhankelijkheid was enorm in de periode 2007-2010, dat merkte men overal. Door de aandacht van Vlaamse onafhankelijkheid te verleggen naar zogenaamd confederalisme en nu zelfs naar een 'socio-economische herstelbeweging' heeft de N-VA dit unieke momentum laten wegebben, wat onvergeeflijk is.
Dat is in een notendop waarom Bart De Wever geen enkele Vlaams nationale stem zou mogen krijgen. Hij heeft in zijn eentje de hele radicalisering die in Vlaanderen groeide kapot gemaakt.
Oud 1 juni 2014, 00:05   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat kan best zijn, maar de kiezer heeft hen wel volledig gelijk gegeven, door de huidige leiding af te straffen.
Welneen, een bepaalde groep kiezer huldigt blijkbaar andere standpunten. Of meent u dat een partij als het Vlaams Belang haar ethische standpunten moet bijstellen omdat een deel van de Vlaamsgezinden niet meer wakker ligt van abortus, euthanasie e.d.?

M.a.w. moet het Vlaams Belang een soort supermarkt worden dat haar programma aanpast aan een aantal grillen en modes?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 00:06   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want vreemdelingen problematiek is meer dan islam.
En dat is in het Vlaams Belang ook als dusdanig aan bod gekomen. Of gaat u mij vertellen dat u uw informatie over het VB slechts via de reguliere media bijeenhaalt?
Oud 1 juni 2014, 00:07   #227
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wat mij betreft: het ethische programma van Vlaams Belang is uniek in Vlaanderen en moet zeker behouden blijven. Alleen moet het Vlaamse thema nog meer naar de voorgrond en vooral het anti-islam moet meer naar de achtergrond. Want vreemdelingen problematiek is meer dan islam.
Bij het tweede sluit ik me aan. Islam is slechts een gevolg van immigratie en moet ook als dusdanig bekeken worden.

Maar dat de kiezer fvh gelijk heeft gegeven? Dat denk ik niet. Toen FvH van zijn hard compromisloze lijn begon af te wijken was de concurrentie trouwens al daar. Eerst LDD en toen voluit NVA. Er was met andere woorden helemaal geen plaats meer voor het VB om naar die kan te schuiven. Bovendien is het eigenlijk NOOIT volkomen duidelijk geworden wat die 'nieuwe' lijn van FvH concreet betekende. Het is dus nogal voorbarig om te stellen dat 'de kiezer nu FvH gelijk geeft'. Bovendien, ik heb FvH van redelijk na bij mogen meemaken als mijn voorzitter. Een echt heel diepe indruk heeft hij nooit op mij nagelaten. Hij zijn kwaliteiten, maar men heeft die zwaar overdreven. Van Hecke is en blijft eigenlijk vooral gewoon de meesterzet van Dillen om een opvolger te kiezen zonder dat de partij in al te zware broedertwisten zou verzeilen. Van Hecke was de les die Dillen getrokken had uit 1988!
Oud 1 juni 2014, 00:09   #228
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welneen, een bepaalde groep kiezer huldigt blijkbaar andere standpunten. Of meent u dat een partij als het Vlaams Belang haar ethische standpunten moet bijstellen omdat een deel van de Vlaamsgezinden niet meer wakker ligt van abortus, euthanasie e.d.?

M.a.w. moet het Vlaams Belang een soort supermarkt worden dat haar programma aanpast aan een aantal grillen en modes?
Zou de doorsnee VB-kiezer ook maar iéts afweten van de "ethische standpunten" van het VB? Laat staan dat die een reden zouden zijn om VB te kiezen?
Eerlijk: hoe dikwijls hebben we FDW horen praten over euthanasie of abortus? Het anti-islam-discours van FDW overschaduwde keer op keer alle andere thema's.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 00:17   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Zou de doorsnee VB-kiezer ook maar iéts afweten van de "ethische standpunten" van het VB? Laat staan dat die een reden zouden zijn om VB te kiezen?
Eerlijk: hoe dikwijls hebben we FDW horen praten over euthanasie of abortus? Het anti-islam-discours van FDW overschaduwde keer op keer alle andere thema's.
FdW praat over heel wat meer zaken. Alleen krijgt FdW alleen wat spreektijd op radio en tv als het over het migratiedebat gaat. Daarom denkt u dat hij het slechts daarover heeft.
Oud 1 juni 2014, 00:31   #230
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Nochtans heb ik hem ook in de geschreven pers nog nooit weten praten over die thema's. Alexandra Colen wél, maar FDW?
Oud 1 juni 2014, 00:34   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans heb ik hem ook in de geschreven pers nog nooit weten praten over die thema's. Alexandra Colen wél, maar FDW?
Dan ontgaat u er toch het een en ander. FdW heeft het al vele malen gehad over bijvoorbeeld de pensioenen, over belastingsdruk... U moet maar eens luisteren naar zijn 1 mei-toespraken.
Oud 1 juni 2014, 00:40   #232
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan ontgaat u er toch het een en ander. FdW heeft het al vele malen gehad over bijvoorbeeld de pensioenen, over belastingsdruk... U moet maar eens luisteren naar zijn 1 mei-toespraken.
Ik had het over de ethische thema's, zoals abortus en euthanasie.
Oud 1 juni 2014, 00:45   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over de ethische thema's, zoals abortus en euthanasie.
Ook dan blijft dezelfde opmerking gelden: dan was u ziende blind en horende doof... Bij Phara is er ooit eens een debat geweest over euthanasie en voor het VB was FdW toen uitgenodigd.
Oud 1 juni 2014, 00:55   #234
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook dan blijft dezelfde opmerking gelden: dan was u ziende blind en horende doof... Bij Phara is er ooit eens een debat geweest over euthanasie en voor het VB was FdW toen uitgenodigd.
D�*t heb ik dan nét gemist!
Oud 1 juni 2014, 04:06   #235
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

We hebben nu vier jaar om onze her-opstanding voor te bereiden stelt Filip Dewinter. Bedenking: als de Belgische politiek normen zoals de voetbal zouden zijn. Dan zullen de Vlaams Belang “spelers” moeten omscholen van nu buiten competitie rugbyspeler(club met leden) maar voetbalspeler (club mét steunende leden). Waar gaan ze dan hun product mee promoten. Al de bruikbare toestanden hebben de andere partijen reeds overgenomen in hun programma. We moeten vernieuwen en verjongen stelt Filip Dewinter, zonder dat hij berijd is zijn plaats in te leveren. Net als Morel zullen alle jongen bij hem bot vangen, nutteloze energie. In België, Vlaanderen afgedaan. Nog wat Europees keet schoppen om zo langzaam te verdampen. Conclusie, en einde verhaal Vlaams Belang toestand. Naam verandering is daarom ook nutteloos rekken.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 08:11   #236
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat is in een notendop waarom Bart De Wever geen enkele Vlaams nationale stem zou mogen krijgen. Hij heeft in zijn eentje de hele radicalisering die in Vlaanderen groeide kapot gemaakt.
Ik vind dat niet erg.
Wel in tegendeel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 08:38   #237
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees realist.
Het is voorbij voor het VB
De Wever kan zijn plannen ook maar realiseren mits voldoende macht.
Het VB moet nu de moed hebben zichzelf te ontbinden tegen de volgende verkiezingen. Daarover moeten ze met hun kiezers goed communiceren.Hen goed uitleggen waarom ze dat doen.
De Vlaams nationalisten herenigen is de enige kans op succes .
De "Vlaamse zaak" is belangrijker dan het voortbestaan van een partij.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 08:53   #238
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wees realist.
Het is voorbij voor het VB
De Wever kan zijn plannen ook maar realiseren mits voldoende macht.
Het VB moet nu de moed hebben zichzelf te ontbinden tegen de volgende verkiezingen. Daarover moeten ze met hun kiezers goed communiceren.Hen goed uitleggen waarom ze dat doen.
De Vlaams nationalisten herenigen is de enige kans op succes .
De "Vlaamse zaak" is belangrijker dan het voortbestaan van een partij.
Dat De Wever het nu maar eerst eens bewijst voor de Vlaamse zaak te staan, uitleggen wel doen is nog iets anders.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 08:59   #239
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat De Wever het nu maar eerst eens bewijst voor de Vlaamse zaak te staan, uitleggen wel doen is nog iets anders.
Ik heb over de ganse lijn voor het VB gestemd, maar het is over nu.
Nu blijven doordoen als een soort van folkloristische beweging heeft geen enkel nut.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 09:03   #240
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb over de ganse lijn voor het VB gestemd, maar het is over nu.
Nu blijven doordoen als een soort van folkloristische beweging heeft geen enkel nut.
Mijn stemgedrag is net hetzelfde geweest deze verkiezingen, maar op de nva gaan stemmen, de nva die zich mee achter het cordon schaarde, dat weet ik zo nog niet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be