![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge bent dan ook gene voetballer. Misschien nog een leuke bijverdienste voor ambtenaren, voetballer worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het leuk dat Raf en Jack er zo mee kunnen lachen. Ik vraag me af of ze nog zullen lachen wanneer ze daadwerkelijk in pensioen gaan. Ik vrees voor hen dat ze dan wel al een paar keer op straat zullen gekomen zijn om te protesteren tegen de onvermijdelijke pensioenverlagingen die er zitten aan te komen. Ik vraag me dan af of ze nog zullen weten wie hen bedrogen heeft.
Het cynische van heel het verhaal is dat heel wat ambtenaren zelf daar schuld aan zullen hebben doordat ze hun stem blijven verlenen aan de partijen die de hete aardappel blijven doorspelen naar volgende generaties. Ik gun hen nochtans hun pensioen van harte, maar zelfvoorzienend zijn is mijns inziens toch ook een goede strategie. Uw appeltje voor de dorst in het staatsmandje leggen, ik blijf het gevaarlijk vinden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 25 juni 2014 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 juni 2014 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan er voor of tegen zijn maar het is erg dringend dat er vers geld binnenkomt... Je kan niet blijven uitmelken, je moet op zoek naar nieuwe mogelijkheden... Begin er aan voor een ander er mee weg is... ![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=203899
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft het natuurlijk over het maximumpensioen en dan nog Bruto. Uiteraard moet je kijken wat het de staat netto kost, maar dat Demonen nogal gul omspringt met zijn getalletjes, dat weet ondertussen iedereen. Ik had het eigenlijk gewoon over het feit dat nogal ambtenaren hier op het forum vrij gerust zijn dat ze een goed staatspensioen zullen trekken en daar nogal arrogant mee omspringen. Ik zou daar niet zo zeker over zijn en zelf voor mijn appeltje zorgen. Want als iemond op Johan VDL rekent voor zijn pensioen dan is dat een dwaas.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 juni 2014 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door dit als een duidelijk understatement te presenteren dacht ik wel dat het duidelijk was, dat ik u hierin volg. Daarom reageer ik zo goed als nooit op de onnozele schrijfsel van Demonen. Zijn punt is duidelijk, maar hij fantaseert er zodanig op los dat het niet serieus genomen kan worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie beweert dat ? Wel dat het maximum pensioen van een ambtenaar 6200€ per maand is, en dat ik ze kost niet wil geven, aan degenen die dit pensioen daadwerkelijk nog ontvangen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Overings als antwoord : op http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=25 Na zijn 24578941 draad over ambtenarenpensioenen heb ik hem gewoon op de negeerlijst gezet, spijtig dat zijn berichten telkens herhaald worden, word ik nog geconfronteerd met zijn bullshit ![]()
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 25 juni 2014 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel een feit is, dat is dat de staatsuitgaven veel te hoog zijn (en daardoor dan weer de belastingen). En dit is niet te verdedigen. In elk geval zou de kost van de ambtenarij naar beneden moeten. Hoe men dit gaat doen beroert mij minder, als men het maar doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Gemeenten afschaffen. Kost alleen maar veel geld.
Serieus nu: het aantal gemeenten door vijf delen. Gemeenten met minder dan 50.000 inwoners toevoegen aan de dichtstbijzijnde stad. Laatst gewijzigd door Robinus V : 25 juni 2014 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Teveel ambtenaren voor een werk dat in de privé door misschien 1/3 tot de helft van het personeel bij een gemeente gedaan wordt, een aanbestedingsbeleid dat alleen leidt tot exuberante kosten, idiote voorschriften, klein geestelijke politiek qua administratie als het op vergunningenbeleid aankomt, dure gemeenteraadslieden, steek...euh zitpenningen voor in commissies te zetelen etc etc etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() In Lier is de gemeenteraad niet door gegaan. De meerderheid had geen meerderheid want twee liberalen vonden het al niet mee nodig nog op te dagen. Eéntje van de NVA en ééntje van de Open VLD waren al vertrokken op reis. Met de hoogdringendheid van de veranderingen valt het blijkbaar nogal mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |