Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: De Coyote.
Ik ben in bezit van een Coyote. 7 17,95%
Ik ben niet in bezit van een Coyote. 11 28,21%
Ik ben voor de Coyote. 13 33,33%
Ik ben tegen de Coyote. 8 20,51%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2014, 13:51   #121
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier reeds te zien op de Franse site van Coyote Systems.

http://www.moncoyote.com/fr/product/...l#.U4nP9RYV-_I
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 15:35   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Elke auto komt geheel gratis met een apparaatje dat perfect helpt tegen te snel rijden: De snelheidsmeter.
Meer heb je niet nodig.
Verkeersboetes zijn een soort van belasting op domheid. In principe mogen die dus nog flink hoger.
ik vind de permanente afwijking van uw snelheidsmeter versus de sattelietsnsnelheid toch storend hoog. Persoonlijk gebruik ik regelmatig app's om mijn snelheid te eiken zodat de snelheid rij die ik mag rijden, niet teveel en niet te weinig.
Keurig aan 122km/u op satteliet geijkt

Nu aan de snelheid dat de trajectcontrole hier zit te flitsen kun je besluiten dat onze 'taksmachines en onze kilometerheffing gewoon daar gebeurt bij die flitspalen en trajectcontroles.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140602_01126413

Hallucinant dat 1:4 auto's bekeurd wordt , of zogoed als elke wagen vangt ergens wel eens een bekeuring

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 juni 2014 om 15:37.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 23:08   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Plezante foto´s:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ecute-him.html

Oud 6 juni 2014, 08:50   #124
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Alle goedbedoelde commentaren ter verdediging van de struikrovers, blijf ik het een geweldig goede tool vinden.
Tuurlijk zoals ik al zei; het ontlopen van controles en geldboetes en dus uw eigen verantwoordelijkheid.
Maar wel roepen en tieren op al wat een andere automobilist of vrachtwagenchauffeur fout doet in het verkeer he.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 08:51   #125
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tuurlijk zoals ik al zei; het ontlopen van controles en geldboetes en dus uw eigen verantwoordelijkheid.
Maar wel roepen en tieren op al wat een andere automobilist of vrachtwagenchauffeur fout doet in het verkeer he.
Mijn Coyote geeft zelfs de politieke signatuur aan van de vooruitrijdende verkenner.
Zo kan u het risico ook realistischer inschatten.
Oud 12 juli 2014, 12:54   #126
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goeie zaakjes te doen in de Coyote-Shop Frankrijk :

http://www.moncoyote.com/fr/product/6/53/COYOTE.html
Oud 13 juli 2014, 17:24   #127
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen de Coyote, maar al dat soort toestellen dienen afgeschaft te worden.

Mocht er tijdens een controle dergelijk toestel in een wagen 'ontdekt' worden wacht u een torenhoge boete + inbeslagname van het toestel.

Ook tijdens de 'jaarlijkse' autokeuring moet men controles op die dingen uitvoeren.

De meeste bestuurders die zo een toestel weten te installeren in hun wagen, zijn van plan om verkeersovertredingen te gaan maken/doen punt

Discipline ver te zoeken tegenwoordig en er zijn nu éénmaal: Rules and regulations ...

Toch een woord van dank naar de overtreders toe, u spijst de 'lege' staatskas. Slim? Nee niet echt maar ...

p.s. Uiteindelijk diegenen (NL, F, PL, LT, GB, RO ... ) uit het buitenland en denken dat onze snelwegen racepistes zijn ook een ferm gaan beboeten want ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 juli 2014 om 17:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 18:58   #128
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet alleen de Coyote, maar al dat soort toestellen dienen afgeschaft te worden.

Mocht er tijdens een controle dergelijk toestel in een wagen 'ontdekt' worden wacht u een torenhoge boete + inbeslagname van het toestel.

Ook tijdens de 'jaarlijkse' autokeuring moet men controles op die dingen uitvoeren.
...]

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2014 om 19:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 19:19   #129
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meeste bestuurders die zo een toestel weten te installeren in hun wagen, zijn van plan om verkeersovertredingen te gaan maken/doen punt

Discipline ver te zoeken tegenwoordig en er zijn nu éénmaal: Rules and regulations ...

Toch een woord van dank naar de overtreders toe, u spijst de 'lege' staatskas. Slim? Nee niet echt maar ...

p.s. Uiteindelijk diegenen (NL, F, PL, LT, GB, RO ... ) uit het buitenland en denken dat onze snelwegen racepistes zijn ook een ferm gaan beboeten want ...
Puur zever.

Ik heb er mee in Kroatië rondgereden. Nochtans verboden daar.

En...ik ben tegengehouden door de politie voor een bekeuring. Niet voor snelheid, wel voor het overschrijden van een witte doorlopende lijn. Toen ik gestopt was de coyote met houder en al eventjes weggenomen en geen probleem.

Hou zouden ze dat ooit kunnen controleren tenzij ze de database van Coyote in beslag nemen, en dan nog.

Gelet op je uitleg, weet je nog van geen kanten hoe een Coyote werkt.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 13 juli 2014 om 19:20.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 15:40   #130
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Puur zever.

Ik heb er mee in Kroatië rondgereden. Nochtans verboden daar.

En...ik ben tegengehouden door de politie voor een bekeuring. Niet voor snelheid, wel voor het overschrijden van een witte doorlopende lijn. Toen ik gestopt was de coyote met houder en al eventjes weggenomen en geen probleem.

Hou zouden ze dat ooit kunnen controleren tenzij ze de database van Coyote in beslag nemen, en dan nog.

Gelet op je uitleg, weet je nog van geen kanten hoe een Coyote werkt.
U gelooft echt dat die dingen niet te traceren vallen??

p.s. Wel ik heb ooit zo eens een Coyote app om mijn iPad gezet maar ik heb het nooit gebruikt daar ik op een bepaald ogenblik las dat je voor die 'diensten' moest betalen.

Ik hou mij wel aan de opgelegde snelheden moet ik geen geld uitgeven aan iets wat eigenlijk zou moeten verboden worden

Zelfde met de routeplanner gadgets, moet ik ook niet hebben in de wagen wegens: zorgt in veel gevallen voor teveel afleiding niet met het verkeer bezig.

Wat is er leuker als je een reisje plande naar een ander land, dat je onderweg stopt, ergens lekker gaat tafelen een drankje (geen alcohol uiteraard!) en de kaart even samen te bestuderen (de wegenkaart niet het menu)

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2014 om 15:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 16:38   #131
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Coyote app, 120 km/u 's nachts is te traag.

Op gewoon baanverkeer hou ik me aan de snelheid maar op bepaalde stukken en zeker autostrades dan mag het eens vooruitgaan.
Oud 17 juli 2014, 16:50   #132
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou dat moeten ? (daarbij kan men een passief systeem niet "traceren" met een radardetector-detector)

Citaat:
p.s. Wel ik heb ooit zo eens een Coyote app om mijn iPad gezet maar ik heb het nooit gebruikt daar ik op een bepaald ogenblik las dat je voor die 'diensten' moest betalen.
Toch logisch niet ?

Citaat:
Ik hou mij wel aan de opgelegde snelheden moet ik geen geld uitgeven aan iets wat eigenlijk zou moeten verboden worden
Het is nochtans een extra hulp zich aan de snelheden te kunnen houden, wat is er daar nu verkeerd aan ?
En het is trouwens ook voor de veiligheid want politie zou enkel/doorgaans op de gevaarliijke plaatsen controleren waar in verhouding meer ongevallen gebeuren. Zonder Coyote-info-alarm ken jij die plaatsen dus niet, en ben je net even (on)alert als op een veilig stuk weg.

Citaat:
Zelfde met de routeplanner gadgets, moet ik ook niet hebben in de wagen wegens: zorgt in veel gevallen voor teveel afleiding niet met het verkeer bezig.
Dat ligt natuurlijk vooral aan jou en niet aan die gps-navigatie-TMC (wat enkel een extra hulp is, en vooral om files te vermijden).

Maar kijk vroeger plooiden ze hun kaart -of hun atlas- open boven het stuur, of de passagier plooide die wijd open, naja dat geeft geen afleiding zeker ? Neen zo rijden we neen zo neen die weg is korter neen die andere...

Citaat:
Wat is er leuker als je een reisje plande naar een ander land, dat je onderweg stopt, ergens lekker gaat tafelen een drankje (geen alcohol uiteraard!) en de kaart even samen te bestuderen (de wegenkaart niet het menu)
Ik zou niet weten wat daar leuk aan is zelfs bij het eten een grote kaart open te plooien en daar op te gapen, bestuderen zeg je ? .

Ik doe meestal (gezellig) gans wat anders als ik ergens op een terrasje zit te eten.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2014 om 16:54.
Oud 18 juli 2014, 14:15   #133
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou dat moeten ? (daarbij kan men een passief systeem niet "traceren" met een radardetector-detector)
Wie zei er dat ik het over een radardetector had?

Citaat:
Het is nochtans een extra hulp zich aan de snelheden te kunnen houden, wat is er daar nu verkeerd aan ?
En het is trouwens ook voor de veiligheid want politie zou enkel/doorgaans op de gevaarliijke plaatsen controleren waar in verhouding meer ongevallen gebeuren. Zonder Coyote-info-alarm ken jij die plaatsen dus niet, en ben je net even (on)alert als op een veilig stuk weg.
Wat een onzin maar het komt wel lachwekkend over.

Citaat:
Ik doe meestal (gezellig) gans wat anders als ik ergens op een terrasje zit te eten.
Dat 'gans wat anders' wat omvat dat, mogen we dat weten?

Maar om een lang 'verhaal' kort te maken dat iedereen er mee doet wat hij/zij wil ik moet het niet hebben een Coyote of een iCoyote.
Oud 18 juli 2014, 14:32   #134
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zei er dat ik het over een radardetector had?
Jij had het over een Coyote traceren, traceren is opsporen, een radardetector spoort ook op, en een radardetector-² ook. En het stond tussen haakjes.

Zo nu nog een antwoord op mijn vraag. Moet men een Coyote kunnen traceren en waarom ?

Citaat:
Wat een onzin maar het komt wel lachwekkend over.
En waarom ?

Citaat:
Dat 'gans wat anders' wat omvat dat, mogen we dat weten?
Wie bestudeert er nu nog landkaarten aan een eettafel ?

Citaat:
Maar om een lang 'verhaal' kort te maken dat iedereen er mee doet wat hij/zij wil ik moet het niet hebben een Coyote of een iCoyote.
Voila, dan zaag er niet meer over.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2014 om 14:34.
Oud 18 juli 2014, 14:34   #135
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Tenzij men de databank van Coyote in beslag zou gaan nemen (en dat gaat al heeeeel ver) : neen, men kan mij niet traceren.

En als U doelt op het GPS signaal : wat zendt dit dan uit ? Mijn reguliere GPS of mijn Coyote.

Wel mijn beste, het is overduidelijk dat U er niets maar dan ook niets van snapt.

Enne, als Coyote het niet meer mag, komt er wel de één of ander app met een database in een land zoals bijvoorbeeld de Nicaragua of zo, waar het aantal idiote regelgevingen niet zo belastend zijn.

Ik stel voor dat U met uw (schijn)heilig gedoe ergens anders wat gaat zagen, vooral als U niet weet waarover U praat.

Trouwens : als je het zo verkeerd vindt, waarom installeer je het dan op uw tel ?

En voor de kenners en degenen die echt hard willen rijden : een goed (maar dus ook dure radardetector) is geheel niet op te sporen. Vroeger was dit zo, maar nu niet meer. Ik ken iemand die er één heeft, al jaaaaren. Maar je geen illusies. Men zou niet liever willen dat iedereen schrik heeft van de arm de wet en netjes zijn boetes betaalt.
Ik gebruik het niet. Waarom niet zal je jezelf afvragen; Wel éénvoudig :
1. Je kan nergens meer hard rijden in dit klotelandje
2. Ik ben al wat ouder en ik wens geen onnodige risico's meer te nemen.

Maar de Coyote is gewoonweg zalig om flikjes in de berm mee te pesten en te signaleren. Ik heb er zo al kweenie hoeveel geflikt.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 18 juli 2014 om 14:42.
Oud 19 juli 2014, 10:34   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Coyotegebruikers zijn veelal veelrijders die door hun veelrijden bovenmatig risico lopen op allerhande boetes.

Als ik wil vlammen ga ik naar Duitsland, daarvoor hoef je geen Coyote te kopen.
Oud 19 juli 2014, 11:58   #137
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Coyotegebruikers zijn veelal veelrijders die door hun veelrijden bovenmatig risico lopen op allerhande boetes.

Als ik wil vlammen ga ik naar Duitsland, daarvoor hoef je geen Coyote te kopen.
In Be moeten de niet te vermijden testers (die eens willen weten hoe snel hun bakje kan) zich maar gedwongen uitleven op véél gevaarlijkere wegen, op onze veiligste wegen wordt namelijk teveel geflitst op naoorlogse 120 kmh.

Dus gaan ze eerder op prutswegen... onaangepast te snel rijden, terwijl dat op de snelweg in de rustige uren wel voldoende veilig kan.

Duidelijk ?
Oud 19 juli 2014, 14:26   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij had het over een Coyote traceren, traceren is opsporen, een radardetector spoort ook op, en een radardetector-² ook. En het stond tussen haakjes.

Zo nu nog een antwoord op mijn vraag. Moet men een Coyote kunnen traceren en waarom ?

En waarom ?

Wie bestudeert er nu nog landkaarten aan een eettafel ?

Voila, dan zaag er niet meer over.
Wat heeft nu meer charme dan op een kaart wat zoeken als je niet gehaast bent...Je hebt een lekker overzicht van de streken en weet tenminste waar je je bevindt......Wat is er leuker als eens verkeerd rijden op vakantie ? Kom je nog eens op onverwachte plekjes.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 15:04   #139
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Bent U helderziende misschien.

U veronderstelt (!) nogal veel me dunkt.
Oud 22 juli 2014, 15:28   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat heeft nu meer charme dan op een kaart wat zoeken als je niet gehaast bent...Je hebt een lekker overzicht van de streken en weet tenminste waar je je bevindt......Wat is er leuker als eens verkeerd rijden op vakantie ? Kom je nog eens op onverwachte plekjes.
Moest je het niet weten je kunt ook verscheidene toeritistische routes uitstippelen op je navigatietoestel en die zo achtereenvolgend programmeren (hulpje googlemaps, ook als doublecheck), met stopplaatsen voor bezienswaardigheden enz..., ook restaurants, ook goedkope tanksstations (dus niet op de snelweg) waar je al op voorhand de prijs en de afstand weet enz... Dus je programmeert niet A tot eindbestemming, maar A naar b -c-d-e-f-g- h- tot Eindbestemming bvb.

Ik denk dat je maar heel weinig weet over POI (points of interest) wat je allemaal met je GPS-Navitoestel kunt doen, of desnoods extra POI downloaden op je toestel.
Zelfs de simpelste raamplakker-GPS heeft al die POI´s standaard.

bvb de zotste toeristische routes kun je ook downloaden:
bvb voor motorijders in de USA
Citaat:
http://www8.garmin.com/madmaps/
MAD MAPS
Available Early December

Get out and explore the open road with these scenic routes. Nothing could be easier. Just download these rides straight to your compatible unit, and hit the road. Enjoy America's best-kept secrets as you navigate these pre-planned routes with your Garmin. These ultimate back road trips are provided by MAD MAPS which are constantly braving the elements, charting every back road and turn to bring you the new and unexpected off the beaten path. MAD MAPS are currently compatible with zūmo™ — Garmin's rugged motorcycle navigator that's born to ride.
Je kunt ook kiezen snel op je vakantiebestemming te geraken, en pas als je je daar wat verveelt kun je nog altijd auto-uitstapjes maken naar minder bekende streken.
Dus vliegen naar ... en daar na x-dagen een autootje huren bvb. dan heb je meestal voldoende aan een toeristische kaart (van het hotel) van de streek.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2014 om 15:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be