Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2014, 21:57   #121
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Het is een absurde repliek maar exact de zelfde woorden die Nr. 10 tegen mij gebruikte in het andere draadje over MH17. Zoek het maar tussen zijn tientallen andere absurde posts. Die kerel is compleet verblind door zijn idolatrie voor Rusland. Hij beweert dat in US/UK enkel fascisten wonen en in Rusland alleen maar eerlijke mensen. Hoe kan het nog idioter worden?
Het is in elk geval goed dat er forumleden zijn die de keerzijde van de medaille eens laten zien. Of een spiegel voorhouden.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 21:57   #122
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Niet verstandig, is het belangrijkste wat je kan zeggen.

En ik beweer niets, vraag me gewoon af, de telefoongesprekken. Hoe kunnen ze dat doen? Indien het waar is, nuke de rebellen, stuur de para's, schiet ze af.

Maar bijkomend,

geef de definitie van pottenkijkers, in de ogen van de rebellen.

Er is nog geen internationaal luchtvaartonderzoeksteam ter plaatse.

laten ze geen reporters toe, krijg je, waarom geen reporters? Er is iets te verbergen.

Laten ze wel reporters toe, krijg je, waarom laat je zomaar mensen tussen de brokstukken rondlopen? Waarom laat je toe dat de reporters lichamen of persoonlijke spullen filmen.

Idem voor berging.

Doe ze niets, waarom na 2 dagen nog geen lijk geborgen.

Doe je wel iets, mediabericht, rebellen verplaatsen/verbergen 38 lijken.

Idem voor OVSE. OVSE of Europa is niet echt vriendelijk voor de rebellen. En sinds wanneer doet de OVSE een onderzoek naar vliegrampen? Ze zijn nog nooit naar een crashsite geweest. Waarom nu wel, wat gaan ze daar doen? Vaststellen dat een vliegtuig is neergestort?

Bekijk het uit het oogpunt van de rebellen, komt op hetzelfde neer als de ondergang van de Lustitania te laten onderzoek door vrienden van de duitsers.
Rutte geschokt over 'respectloos gedrag' op rampplek
"De onderzoekers moeten ongehinderd hun werk kunnen doen en het weghalen van de slachtoffers moet zo snel mogelijk plaatsvinden, aldus Rutte. ''Iedereen die daaraan niet direct en volledig meewerkt, laadt een zeer ernstige verdenking op zich'',
Goed bezig zou ik zeggen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:02   #123
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Neen, het is zelfs juist een positief punt voor luchtvaartmaatschappijen : zij hebben een reden, een zeer logische zelfs, om langer te vliegen ... en, MEER geld te verdienen.

Kassa, kassa, kassa. Akkoord, het gaat langer duren. Maar ja, als je liever een lijk gaat ophalen uit een dictatuurland ergens duizenden km's van hier, dat is ook een optie.
Heeft een lijnvliegtuig dan een taxi-metertje in de cockpit en moet er dan vervolgens afgerekend worden na het uitstappen?
Het zou inderdaad een heel nieuw businessmodel zijn voor een airliner.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:07   #124
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Heb ik nergens gezegd.

Ik zei, en lees het anders opnieuw, een DUURDER ticket voor wie MINDER (GEEN) risico wilt.

Je moet mijn woorden niet verdraaien.
What goes up, must come down. Hoe ga je risico uitsluiten?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:09   #125
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Heeft een lijnvliegtuig dan een taxi-metertje in de cockpit en moet er dan vervolgens afgerekend worden na het uitstappen?
Het zou inderdaad een heel nieuw businessmodel zijn voor een airliner.
Brandstofverbruik, al eens van gehoord ?
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:10   #126
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
What goes up, must come down. Hoe ga je risico uitsluiten?
Ook dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat een vliegtuigmaatschappij plots kan zeggen : he, we vliegen niet over een conflictgebied, maar, dat kost ons wat geld.

Ik zeg nergens dat een vliegtuig niet kan neergaan om andere reden. Wat heeft dat daarmee te maken trouwens ?
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:15   #127
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.679
Standaard

Het is nu meer dan 55 uur geleden dat de ramp plaatsvond. Het speciale vliegtuig vanuit Maleisië met onderzoekers en luchtvaartexperts is deze ochtend geland op de luchthaven van Kiev.

Normaal gezien hadden er al lang onderzoekers aanwezig moeten zijn op de plek van de ramp. Het feit dat ze, volgens de laatste berichten, nog steeds niet op de site zijn aangekomen, toont aan dat ze worden tegengehouden.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:16   #128
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dit BUK-systeem is nog maar 2 weken in handen van de rebellen en niemand wist of ze het konden gebruiken tot donderdag.
Indien dat klopt en geweten was door CIA / veiligheidsdiensten die daar volop actief zijn, is dat een prima uitgangspositie om de schuld in de schoenen van de separatisten te schuiven of deze laatste in de fout te doen gaan. Wat mogelijks ook gebeurd is. Casus Belli.

De vraag kan ook gesteld worden: waarom moet Kiev het BUK systeem opstellen in de buurt als de separatisten over geen vliegtuigen beschikken??

Rusland heeft inmiddels een vragenlijst opgesteld waarin een inventaris + serienummers van de Oekraiense BUK-raketten opgevraagd wordt. Het kan nog interessant worden.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:18   #129
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is niet nodig om duidelijk te maken dat veiligheid de hoogste prioriteit heeft bij luchtvaartmaatschappijen, ook bij Malaysia Airlines. De piloten van vlucht MA17 en hun bazen hebben bij het kiezen van de route dus een verkeerde inschatting gemaakt.
Piloten van airlines maken doorgaan geen vluchtplan. Dat doet de operation department voor hen.
Die stippelen een route uit dat het meeste voordeel biedt binnen open luchtruim.
Als het luchtruim open is, dan wil dat zeggen dat de bevoegde instanties van oordeel is dat het geoorloofd is.

Citaat:
Zo niet, wie hadden dan zulke signalen moeten afgeven?
ICAO en/of Oekraïense luchtvaartautoriteiten.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 19 juli 2014 om 22:21.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:21   #130
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Indien dat klopt en geweten was door CIA / veiligheidsdiensten die daar volop actief zijn, is dat een prima uitgangspositie om de schuld in de schoenen van de separatisten te schuiven of deze laatste in de fout te doen gaan. Wat mogelijks ook gebeurd is. Casus Belli.

De vraag kan ook gesteld worden: waarom moet Kiev het BUK systeem opstellen in de buurt als de separatisten over geen vliegtuigen beschikken??
Omdat Rusland wel vliegtuigen heeft, en Rusland heeft al bewezen dat ze zich niks aantrekken van grenzen, toch niet als het in hun voordeel is.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:22   #131
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Ook dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat een vliegtuigmaatschappij plots kan zeggen : he, we vliegen niet over een conflictgebied, maar, dat kost ons wat geld.

Ik zeg nergens dat een vliegtuig niet kan neergaan om andere reden. Wat heeft dat daarmee te maken trouwens ?
Dat voorstel slaat nergens op. Over risico gesproken: de kans dat een passagiersvliegtuig wordt neergeschoten door een raket blijft bijzonder klein, daar verandert dit ongeval niets aan.

Er zijn 2 bekende voorbeelden in de geschiedenis: Vliegtuigen van Korean Air en Iran Air werden neergehaald door respectievelijk de Sovjetunie en de VS. Welnu, geen van beide vluchten, vloog boven een conflictgebied. Je hoeft dus ook niet boven een conflictgebied vliegen om neergeschoten te worden door een raket.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:27   #132
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het is nu meer dan 55 uur geleden dat de ramp plaatsvond. Het speciale vliegtuig vanuit Maleisië met onderzoekers en luchtvaartexperts is deze ochtend geland op de luchthaven van Kiev.

Normaal gezien hadden er al lang onderzoekers aanwezig moeten zijn op de plek van de ramp. Het feit dat ze, volgens de laatste berichten, nog steeds niet op de site zijn aangekomen, toont aan dat ze worden tegengehouden.
Tegengehouden door wie? En met welke reden?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:28   #133
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Dat voorstel slaat nergens op.
Neen ? Dit is nochtans wat in economische termen een win-win situation wordt genoemd.

En je vermijd risico
En je hebt meer winst (meer kosten, hogere faktuur)

Je moet de extra kosten wel kunnen rechtvaardigen. Vb.
1. WIJ zijn niet verantwoordelijk voor die oorlog
2. WIJ zijn niet verantwoordelijk voor het feit dat dit conflictgebied ligt tussen punt A en punt B, dat wij moeten bedienen
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:28   #134
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Tegengehouden door wie? En met welke reden?
Jij valt uit de lucht.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:29   #135
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Er zijn 2 bekende voorbeelden in de geschiedenis: Vliegtuigen van Korean Air en Iran Air werden neergehaald door respectievelijk de Sovjetunie en de VS. Welnu, geen van beide vluchten, vloog boven een conflictgebied. Je hoeft dus ook niet boven een conflictgebied vliegen om neergeschoten te worden door een raket.
Neemt niks weg aan het feit dat boven een conflictsituatie vliegen een hoger risico is. En, hey, weet je wat, dat punt is juist bewezen.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:31   #136
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid
 
Leopold de halve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Tegengehouden door wie? En met welke reden?
Heb je de boer in kaki gezien op het Journaal? Hei zei tegen een delegatie van OVSE (of zoiets): je bent hier op grondgebied van de Volksrepubliek Donetsk, je moet mijn orders volgen. En dan nog: arrividerci. Door die eikels dus.
__________________
Holle vaten zijn de beste om op te meppen.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:31   #137
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Omdat Rusland wel vliegtuigen heeft, en Rusland heeft al bewezen dat ze zich niks aantrekken van grenzen, toch niet als het in hun voordeel is.
Hier geef je mee aan dat de buk systemen zijn opgesteld om Russische vliegtuigen neer te halen.

Dit maakt het argument sterker dat ze een vermoeden dat er spoinage toestellen waren, dewelke ze wilde neerhalen, of misschien de hoofdvogel, het toestel van Poetin.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:33   #138
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Heb je de boer in kaki gezien op het Journaal? Hei zei tegen een delegatie van OVSE (of zoiets): je bent hier op grondgebied van de Volksrepubliek Donetsk, je moet mijn orders volgen. En dan nog: arrividerci. Door die eikels dus.
En dan?

Heb je de Eikel van het vlaams blok gezien dewelke de Belgische vlag met zijn voeten besmeurde? Zo alle Vlamingen zijn racistisch?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:34   #139
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid
 
Leopold de halve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Hier geef je mee aan dat de buk systemen zijn opgesteld om Russische vliegtuigen neer te halen.

Dit maakt het argument sterker dat ze een vermoeden dat er spoinage toestellen waren, dewelke ze wilde neerhalen, of misschien de hoofdvogel, het toestel van Poetin.
Russische doelwitten aanvallen zou politiek in het nadeel spelen van Kiev. Zo dom zijn ze niet. Ze hebben tot hiertoe alles gedaan om Rusland uit het conflict te houden.
__________________
Holle vaten zijn de beste om op te meppen.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 22:35   #140
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Heb je de boer in kaki gezien op het Journaal? Hei zei tegen een delegatie van OVSE (of zoiets): je bent hier op grondgebied van de Volksrepubliek Donetsk, je moet mijn orders volgen. En dan nog: arrividerci. Door die eikels dus.
En dan nog,

OVSE ziet hem als een boer in kaki, als een eikel, geen enkele vorm voor respect voor een persoon die strijdt uit idealisme.

Je zou voor minder in een collare schieten.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be