Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2014, 04:08   #101
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Helemaal geen onzin, dat is de realiteit achter de meeste van zulke dubbele of verouderde advertenties. Het is natuurlijk makkelijk om op basis daarvan de ondernemers weer in een slecht daglicht te stellen voor mensen die niet weten waarover ze het hebben. Alsof ondernemers niks beters te doen hebben dan nepadvertenties te plaatsen.

Het zou kunnen dat hier of daar eens een werkgever een advertentie misbruikt voor andere doeleinden maar dat is dan een zeer marginaal probleem.
Aha. De door Ifalco aangekaarte problematiek is eensklaps een marginaal probleem geworden. Ammehoela.

Wanneer ik in de Streekkrant lees : 'volgende week een special over technici' staat de krant de week daarop vol met vacatures voor technici. Met uitgebreide informatie over het bedrijf en wat ze zo allemaal doen. Nog eens een week later wordt er met geen woord meer gerept over die gezochte technici. Dan is er weer een andere special voor administratief personeel. De week later weeral een andere special. Enzovoort.

Het is géén reclame, hoor. Blijkbaar bloeit de economie als nooit tevoren....
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 juli 2014 om 04:23.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 04:12   #102
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tiens, waar neemt ge het dan wel voor op ?
Volg eens een cursus 'begrijpend lezen' en je zult versteld staan van het resultaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoveel moeite doen om het voor eén (1) nepsollicitant om de vier (4) maand op te nemen.
Ik bewonder uw gedrevenheid.
En? Ondertussen al wat cijfermateriaal bijeen gesprokkeld om die "regelmaat van de klok" van jou te staven?
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 04:18   #103
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Denk niet dat dit in dit topic al gebeurd is hoor.
Een handvol forummers. Al bij al valt het relatief gezien nog goed mee.

Niettemin is het bashen van werklozen één van de meest populaire onderwerpen op dit forum.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 10:04   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Volg eens een cursus 'begrijpend lezen' en je zult versteld staan van het resultaat.
Juist, dat zal het zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 10:14   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een handvol forummers. Al bij al valt het relatief gezien nog goed mee.

Niettemin is het bashen van werklozen één van de meest populaire onderwerpen op dit forum.
Nepsollicitanten dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 15:45   #106
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
U zal zien dat voor 2025 er Chinese vliegtuigen op de markt zijn, groter dan de A380, dus in 10 jaar tijd vanaf het op de markt brengen van het eerste burgerluchtvaartuig. Airbus is in China begonnen in 2007 met de productie van de A320. 9 jaar later brengt de Chinese overhead haar eerste burgerluchtvaart op de markt. Denkt U dat ze dat allemaal zelf uitgevonden hebben?
Als je uit je nek kletst, zorg er dan wel voor dat je ook echt weet waar je het over hebt. Dat eerste Chinese vliegtuig, de ARJ21, is al in ontwikkeling sinds 2002, da's vijf jaar VOOR die A320-FAL daar geopend is, en het eerste toestel vloog in 2008. Dat betekent dat de engineering, het ontwerpen al grotendeels achter de rug was op het moment dat die A320-FAL open ging, daar gaan ze dus weinig van geleerd hebben. Ze zitten ondertussen trouwens al zo'n 7 - 8 JAAR achter op schema met dat vliegtuig.

Of ze van die A320-FAL veel gaan leren valt trouwens te betwijfelen: dat is namelijk, zoals de naam al aangeeft, een FAL, een Final Assembly Line. Het enige wat daar gebeurt is de assemblage van de grote onderdelen tot een vliegtuig. De romp, vleugels, staart enz worden gewoon in Europa gebouwd en dan verscheept naar China. En het is precies in het bouwen en ontwerpen van die onderdelen dat de grote know-how zit, niet in het aan mekaar vijzen ervan. En zelfs dat Chinese vliegtuig heeft een PAK zéér belangrijke buitenlandse leveranciers en onderdelen: Amerikaanse motoren, Amerikaanse en Europese avionica, Europees landingsgestel, Russische vleugels, enz.

En zelfs al zouden ze veel leren van het assembleren, dat wisten ze toch al lang, ze hebben namelijk in de jaren 80 en 90 al McDonnell Douglas MD-80's en MS-90's geassembleerd. Het idee dat de Chinezen gewoon de Airbussen gaan kopiëren is ridicuul. Op dat niveau, met zo'n complexe machines, dat gaat zomaar niet hoor...

En binnen 10 jaar een Chinees vliegtuig groter dan de A380? Sorry, maar nee.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 14:22   #107
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het is waar dat op de VDAB website veel vacatures verschillende keren verschijnen en sommigen, reeds afgesloten vacatures toch nog open staan. Maar dit heeft weinig of niks te maken met "goedkope reclame".

Dit ligt in eerste instantie aan het feit dat veel interim en selectiekantoren, soms zelfs ongevraagd, mee op zoek gaan naar kandidaten. Zij publiceren dan dikwijls dezelfde vacature maar dan met hun contactgegevens erbij.

Wanneer de vacature door het bedrijf dan afgesloten wordt zijn die kantoren daar niet altijd van op de hoogte en blijft zo'n vacature dus rondspoken.

Daarnaast zal ook de HR verantwoordelijke in een bedrijf wel eens vergeten dat hij de vacature op de VDAB website nog moet verwijderen. Dat zijn ook maar mensen. Maar na een tijdje wordt zo'n niet actieve vacature door de VDAB automatisch zelf verwijderd.
Denk dat vacatures gemiddeld 5 keer geadverteerd worden op de VDAB-website. Ik schat dat er nog geen 10% van de vacatures op de VDAB effectieve vacatures zijn, nog actief en uniek. Zoek op een bepaald trefwoord en pik er dan een vacature uit. En zoek dan op specifieke woorden van die vacature. Je zal die vacature dan een stuk of 7-8 keer terugvinden...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:18   #108
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Als je uit je nek kletst, zorg er dan wel voor dat je ook echt weet waar je het over hebt. Dat eerste Chinese vliegtuig, de ARJ21, is al in ontwikkeling sinds 2002, da's vijf jaar VOOR die A320-FAL daar geopend is, en het eerste toestel vloog in 2008. Dat betekent dat de engineering, het ontwerpen al grotendeels achter de rug was op het moment dat die A320-FAL open ging, daar gaan ze dus weinig van geleerd hebben. Ze zitten ondertussen trouwens al zo'n 7 - 8 JAAR achter op schema met dat vliegtuig.

Of ze van die A320-FAL veel gaan leren valt trouwens te betwijfelen: dat is namelijk, zoals de naam al aangeeft, een FAL, een Final Assembly Line. Het enige wat daar gebeurt is de assemblage van de grote onderdelen tot een vliegtuig. De romp, vleugels, staart enz worden gewoon in Europa gebouwd en dan verscheept naar China. En het is precies in het bouwen en ontwerpen van die onderdelen dat de grote know-how zit, niet in het aan mekaar vijzen ervan. En zelfs dat Chinese vliegtuig heeft een PAK zéér belangrijke buitenlandse leveranciers en onderdelen: Amerikaanse motoren, Amerikaanse en Europese avionica, Europees landingsgestel, Russische vleugels, enz.

En zelfs al zouden ze veel leren van het assembleren, dat wisten ze toch al lang, ze hebben namelijk in de jaren 80 en 90 al McDonnell Douglas MD-80's en MS-90's geassembleerd. Het idee dat de Chinezen gewoon de Airbussen gaan kopiëren is ridicuul. Op dat niveau, met zo'n complexe machines, dat gaat zomaar niet hoor...

En binnen 10 jaar een Chinees vliegtuig groter dan de A380? Sorry, maar nee.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:25   #109
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Als je uit je nek kletst, zorg er dan wel voor dat je ook echt weet waar je het over hebt. Dat eerste Chinese vliegtuig, de ARJ21, is al in ontwikkeling sinds 2002, da's vijf jaar VOOR die A320-FAL daar geopend is, en het eerste toestel vloog in 2008. Dat betekent dat de engineering, het ontwerpen al grotendeels achter de rug was op het moment dat die A320-FAL open ging, daar gaan ze dus weinig van geleerd hebben. Ze zitten ondertussen trouwens al zo'n 7 - 8 JAAR achter op schema met dat vliegtuig.

Of ze van die A320-FAL veel gaan leren valt trouwens te betwijfelen: dat is namelijk, zoals de naam al aangeeft, een FAL, een Final Assembly Line. Het enige wat daar gebeurt is de assemblage van de grote onderdelen tot een vliegtuig. De romp, vleugels, staart enz worden gewoon in Europa gebouwd en dan verscheept naar China. En het is precies in het bouwen en ontwerpen van die onderdelen dat de grote know-how zit, niet in het aan mekaar vijzen ervan. En zelfs dat Chinese vliegtuig heeft een PAK zéér belangrijke buitenlandse leveranciers en onderdelen: Amerikaanse motoren, Amerikaanse en Europese avionica, Europees landingsgestel, Russische vleugels, enz.

En zelfs al zouden ze veel leren van het assembleren, dat wisten ze toch al lang, ze hebben namelijk in de jaren 80 en 90 al McDonnell Douglas MD-80's en MS-90's geassembleerd. Het idee dat de Chinezen gewoon de Airbussen gaan kopiëren is ridicuul. Op dat niveau, met zo'n complexe machines, dat gaat zomaar niet hoor...

En binnen 10 jaar een Chinees vliegtuig groter dan de A380? Sorry, maar nee.
Denk dat het typisch westerse superioriteitsgevoel ons niet veel gaat helpen om nog een deel van de productie in gelijk welke sector in Europa te houden...China is al de grootste scheepsbouwnatie ter wereld, in de EU is er nog amper scheepsbouw die enigszins van tel is...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be