Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2014, 21:57   #101
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De testosteron vliegt hier in het rond maar tegenwoordig is dat effectief de heersende trend. Een man betaalt enkel je eten omdat hij achteraf op seks hoopt of een relatie probeert op zetten met seks als resultaat.
Of het moeten je vader, broers of collega's zijn die je trakteren. Hoewel als vrouw moet je ook oppassen voor te geïnteresseerde collega's die "alleen" met je willen gaan eten. Vaak hebben die ook seks in het hoofd.
Dat alles is toch ook mijn ervaring tot nu toe.
Ik heb al wel degelijk vrouwelijke collega's getrakteerd op een etentje, louter en alleen met de intentie om hen te trakteren en een gezellige avond in het restaurant te hebben. Wat mij opvalt is dat enkele vrouwen dan denken dat er nadien van hen verondersteld wordt dat ze zorgen voor een 'pousse-café' tussen de lakens. Misschien zijn sommige mannen zo, maar ik alvast niet. Als ik met iemand de koffer wil induiken dan zal ik dat wel onomwonden aangeven. En, met alle respect, verspeel ik niet eerst 80 of 100 euro en enkele uren tijd op restaurant om mijn 'plannetje' te doen slagen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 21:58   #102
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ze kijken allemaal hoor, wees daar maar gerust in
Is ook niets mis mee, hé !
Oud 24 augustus 2014, 21:59   #103
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
niet hier ik word niet getrakteerd
Oei, dat is raar. Ben jij wel aan het daten of in een relatie? Of zit je met zo'n gierige man die elke cent 100 keer telt voor het uitgeven tot je allang in bed ligt te slapen? Vrienden en collega's trakteren wel niet zo vaak, dat is waar, ieder moet meestal voor zich betalen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 22:00   #104
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenvoeter Bekijk bericht
Een vrijgezel is ook niet altijd helemaal ongelukkig.
Ik ben gelukkig getrouwd, maar soms, heel af en toe ... denk ik (moet ik bekennen) terug aan dat leven van toen. En ik ben niet alleen.

Benny Neyman heeft het over de vrijgezel, en ook Boudewijn De Groot schreef erover.
Dat is een zeer eerlijke reactie ! Een maat van mij is twintig jaar vrijgezel gebleven tot ver boven de veertig, is dan een relatie begonnen met een vrouw van dertig en heeft nu twee klein mannen. Ik zie dit misschien wel als een lichtend voorbeeld.
Oud 24 augustus 2014, 22:07   #105
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb al wel degelijk vrouwelijke collega's getrakteerd op een etentje, louter en alleen met de intentie om hen te trakteren en een gezellige avond in het restaurant te hebben. Wat mij opvalt is dat enkele vrouwen dan denken dat er nadien van hen verondersteld wordt dat ze zorgen voor een 'pousse-café' tussen de lakens. Misschien zijn sommige mannen zo, maar ik alvast niet. Als ik met iemand de koffer wil induiken dan zal ik dat wel onomwonden aangeven. En, met alle respect, verspeel ik niet eerst 80 of 100 euro en enkele uren tijd op restaurant om mijn 'plannetje' te doen slagen.
Vrouwen die "alleen" worden getrakteerd denken dat niet enkel. Meestal maakt de o zo vriendelijke collega het op één of andere manier duidelijk dat hij meer wil: bv. hij wil afspreken om andere activiteiten te doen, enz...
En het probleem is dat vrouwen niet zomaar seks met een man hebben omdat hij dat aangeeft. Ze hebben mooie woorden, aandacht, cadeau's en voorspel nodig in ruil voor seks.
Ik kan heel goed begrijpen dat veel mannen enkel een gezellige avond met je willen, lees: stoefen met je gezelschap in het openbaar, maar er zijn er ook veel anderen die meer dan een gezelschapsdame willen.
Oud 24 augustus 2014, 22:08   #106
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"pousse-café tussen de lakens" oulala ik leer hier bij

maar je hebt gelijk: niet iedere man zit te geilen op z'n vrouwelijke collega's ... ik denk dat Guinevere ofwel hééééél erg sexy is en haast onweerstaanbaar is zodat alle mannen in haar bijzijn als vliegen in zwijm vallen, ofwel heeft zij onopgeloste Freudiaanse hersenkronkels die maken dat haar complexen de bovenhand nemen op haar interactie met het andere geslacht, of een combinatie van beiden wat haar nogal extreme visie zou kunnen verklaren
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 22:10   #107
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een zeer eerlijke reactie ! Een maat van mij is twintig jaar vrijgezel gebleven tot ver boven de veertig, is dan een relatie begonnen met een vrouw van dertig en heeft nu twee klein mannen. Ik zie dit misschien wel als een lichtend voorbeeld.
bof, ik zou zeggen een geval van late midlife crisis ...
Oud 24 augustus 2014, 22:13   #108
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, dat is raar. Ben jij wel aan het daten of in een relatie? Of zit je met zo'n gierige man die elke cent 100 keer telt voor het uitgeven tot je allang in bed ligt te slapen? Vrienden en collega's trakteren wel niet zo vaak, dat is waar, ieder moet meestal voor zich betalen.
hier heb je wel een punt, ik schijn enkel gierigaards aan te trekken, Lanve bvb. (hij zegt dat ie nooit op restaurant gaat omdat ie dat zonde vindt en liever zelf kookt) die met mij wil cyber-chatten, de viezerik!
Oud 24 augustus 2014, 22:25   #109
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
"pousse-café tussen de lakens" oulala ik leer hier bij

maar je hebt gelijk: niet iedere man zit te geilen op z'n vrouwelijke collega's ... ik denk dat Guinevere ofwel hééééél erg sexy is en haast onweerstaanbaar is zodat alle mannen in haar bijzijn als vliegen in zwijm vallen, ofwel heeft zij onopgeloste Freudiaanse hersenkronkels die maken dat haar complexen de bovenhand nemen op haar interactie met het andere geslacht, of een combinatie van beiden wat haar nogal extreme visie zou kunnen verklaren
Nee nee, niet iedere man, dat heb ik niet gezegd. Maar mannen die louter vrienden zijn gaan heus niet altijd jullie etentjes voor je betalen.
En op mijn sexyness begint er na mijn vaste relatie slijtage te komen: ik moet eens dringend naar de kapper, wat mooie kleding kopen en afvallen... nu ben ik als slons de nachtmerrie van iedere deftige man
Oud 24 augustus 2014, 22:38   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee nee, niet iedere man, dat heb ik niet gezegd. Maar mannen die louter vrienden zijn gaan heus niet altijd jullie etentjes voor je betalen.
En op mijn sexyness begint er na mijn vaste relatie slijtage te komen: ik moet eens dringend naar de kapper, wat mooie kleding kopen en afvallen... nu ben ik als slons de nachtmerrie van iedere deftige man
hihi ik was je aan het plagen Guinevere ... maar zeg je nu dat als bevriende mannen je etentje betalen, ze iets in hun achterhoofd hebben? ze maw. niet louter bevriend zijn?
Oud 24 augustus 2014, 22:42   #111
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenvoeter Bekijk bericht
Neen, dat zegt ze niet.
Gelukkig is begrijpend lezen geen basisvereiste voor een kuisvrouw.
wat zegt ze dan?
Oud 24 augustus 2014, 22:46   #112
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

o wacht ik heb het aangepast, bedoelt ze dat als bevriende mannen telkens je etentje betalen, ze iets in hun achterhoofd hebben? ze maw. niet louter bevriend zijn .... ?
Oud 24 augustus 2014, 22:51   #113
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De testosteron vliegt hier in het rond maar tegenwoordig is dat effectief de heersende trend. Een man betaalt enkel je eten omdat hij achteraf op seks hoopt of een relatie probeert op zetten met seks als resultaat.
Of het moeten je vader, broers of collega's zijn die je trakteren. Hoewel als vrouw moet je ook oppassen voor te geïnteresseerde collega's die "alleen" met je willen gaan eten. Vaak hebben die ook seks in het hoofd.
Dat alles is toch ook mijn ervaring tot nu toe.
Mannen die een vrouw haar eten betalen is een restant uit de tijd van toen, wanneer vrouwen geen eigen inkomen/geld hadden. De man nam haar mee op date, ja met een relatie in het achterhoofd en zei wist dat goed wanneer ze meeging, en betaalde haar eten want zelf had ze geen geld.

Nu dat we leven in een tijd waar alles kan en niks moet en alle sociale conventies in vraag gesteld worden weten mannen niet meer wat ze moeten doen als ze een meisje of vrouw mee uit nemen. Logischerwijs is betalen niet meer nodig, vrouwen hebben hun eigen inkomen, maar veel mannen zien dit als 'ridderlijk' en worden door films/series e.d. een hele jeugd ingeprent dat dit nog zo hoort. Meisjes van hun kant zijn bang om als gold digger aanzien te worden en weten dus niet of ze die betaling moeten aanvaarden of zelf moeten betalen (en zijn bang dat dit laatste als onbeleefd naar de man overkomt). Ja ja, beide seksen weten niet meer wat past in zo'n situatie. Dus, ja, mannen die betalen verwachten meer en verwachten ook dat vrouwen dit 'signaal' begrijpen.
Dat is het probleem: sociale signalen (conventies) zijn kapotgemaakt en worden dus niet meer begrepen. Zij gaat mee met hem en denkt dat ze dat als vrienden doen. Hij denkt dat zijn bedoeling duidelijk is gemaakt door haar mee uit te vragen.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 23:01   #114
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Mannen die een vrouw haar eten betalen is een restant uit de tijd van toen, wanneer vrouwen geen eigen inkomen/geld hadden. De man nam haar mee op date, ja met een relatie in het achterhoofd en zei wist dat goed wanneer ze meeging, en betaalde haar eten want zelf had ze geen geld.

Nu dat we leven in een tijd waar alles kan en niks moet en alle sociale conventies in vraag gesteld worden weten mannen niet meer wat ze moeten doen als ze een meisje of vrouw mee uit nemen. Logischerwijs is betalen niet meer nodig, vrouwen hebben hun eigen inkomen, maar veel mannen zien dit als 'ridderlijk' en worden door films/series e.d. een hele jeugd ingeprent dat dit nog zo hoort. Meisjes van hun kant zijn bang om als gold digger aanzien te worden en weten dus niet of ze die betaling moeten aanvaarden of zelf moeten betalen (en zijn bang dat dit laatste als onbeleefd naar de man overkomt). Ja ja, beide seksen weten niet meer wat past in zo'n situatie. Dus, ja, mannen die betalen verwachten meer en verwachten ook dat vrouwen dit 'signaal' begrijpen.
Dat is het probleem: sociale signalen (conventies) zijn kapotgemaakt en worden dus niet meer begrepen. Zij gaat mee met hem en denkt dat ze dat als vrienden doen. Hij denkt dat zijn bedoeling duidelijk is gemaakt door haar mee uit te vragen.
euh Marnik ik denk dat je de bal hier misslaat. Nogal wat meisjes zijn verre van bang om de man te laten betalen, er zijn er zelfs die er een sport van maken om zoveel mogelijk etentjes, weekendjes, city-trips etc. te versieren - lees, in de wacht te slepen .. Nee, veel vrouwen, zelfs de dag van vandaag hebben dollartekens in de plaats van hun ogen .. Het klopt wel dat nogal wat mannen een vrouw mee uit eten vragen omwille van haar fysieke attributen maw. ze willen er achteraf sex mee!
Oud 24 augustus 2014, 23:16   #115
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht

heu nee, zij gaat mee omdat zij weet dat als zij nadien geen sex hebben, ze zich sowieso achter het excuus kan verschuilen van 'het was toch louter een etentje onder vrienden (hehe)' ... want als een vrouw sex wilt, dan hoeft die man haar niet te trakteren op een etentje om aan zijn trekken te komen, wat natuurlijk niet uitsluit dat ze samen uit eten gaan maar daar bedoel ik mee dat dit op zich niet nodig is opdat zij haar beslissing van sex/geen sex zou maken want die keuze heeft zij sowieso al reeds gemaakt ..

Nee, waar jij op doelt is als de vrouw de man op voorhand heeft gecatalogeerd in de friend-zone ...
Oud 25 augustus 2014, 00:29   #116
freespirit
Minister-President

Standaard

Wat mij opvalt is dat veel mensen het zich blijkbaar moeilijk kunnen inbeelden dat je als heteroman een gewone vriendschapsrelatie met vrouwen kan hebben, zonder dat er meer achter zit. Ik heb nochtans diverse 'gewone' vriendinnen, dus zonder 'bijbedoelingen'. De vrouwen die zelf vrijgezel zijn geen probleem, maar diegenen met partner, die hun partners vinden dat soms raar. Bij enkelen bemerk ik zelf onderhuidse angst dat ik onder hun duiven ga schieten. Nogal dom, alsof ik hun lief ga bespringen omdat ze 'vriendschap' met mij heeft !

Vele mensen zijn blijkbaar niet zo ruimdenkend en dus nogal enggeestig.
Oud 25 augustus 2014, 00:33   #117
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij opvalt is dat veel mensen het zich blijkbaar moeilijk kunnen inbeelden dat je als heteroman een gewone vriendschapsrelatie met vrouwen kan hebben, zonder dat er meer achter zit. Ik heb nochtans diverse 'gewone' vriendinnen, dus zonder 'bijbedoelingen'. De vrouwen die zelf vrijgezel zijn geen probleem, maar diegenen met partner, die hun partners vinden dat soms raar. Bij enkelen bemerk ik zelf onderhuidse angst dat ik onder hun duiven ga schieten. Nogal dom, alsof ik hun lief ga bespringen omdat ze 'vriendschap' met mij heeft !

Wetenschap heeft uitgewezen dat de man meestal toch meer wil.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 00:35   #118
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

daarin ben je inderdaad voor op wat je beschrijft als die andere neanderthaler ingestelde macho mannen .. want het klopt dat nogal wat guys zich niet kunnen inbeelden dat hun vriendin enkel vriendschappelijk om zou gaan met een collega zonder dat er een verborgen agenda in het spel zou zijn ... ik ben ook zo, ik zie een man niet als een wandelende ATM maar als een potentiële vriend en daarmee bedoel ik een friend en geen liefje :d

Laatst gewijzigd door bembem : 25 augustus 2014 om 00:36.
Oud 25 augustus 2014, 00:37   #119
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wetenschap heeft uitgewezen dat de man meestal toch meer wil.
bron?
Oud 25 augustus 2014, 00:39   #120
Lance
Banneling

Standaard

Mensen, stop met je heiliger voor te doen dan je werkelijk bent. Als een man met een vrouw samen in een restaurant gaan eten, dan is dat het voorspel. Eerst oesters en daarna thuis de mossel!
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be