Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2014, 10:10   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Maw, een minister van begroting als hij uit een kleine partij komt, wordt ontslaan van zijn controlefunctie????
O ja, en de fameuze staatshervorming van de rode baronnen uit het zuiden.
Waarbij ze amper 80% van de bijhorende middelen mee transfereerden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 12:25   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stopppen met systematisch tijdens de nacht en vooral weekend flitsfestivals te houden, de agenten vechten er bijna om aangezien dat zo lucratief is door de premies die ze daardoor opstrijken. Op zondag flitsfeest : lekker in de auto zitten de krant lezen en ondertussen aan 150% betaald worden + compensatie rustdag.
Stoppen met begeleiding en bewaking van koninklijke familie, koninklijke domeinen, politici tenzij de kost daarvoor 100% naar het betreffende departement mag doorgezonden worden. Bewaking voetbal ? Door de clubs zelf te betalen of uitbesteden aan privé bewakers.
Politie is veel bezig met onzin.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 12:30   #23
Fakteur
Vreemdeling

Standaard

Je wordt flik uit ambitie en omdat je als een wereldverbeteraar bent geboren. Dus waarom moeten die +2000 euro/maand hebben? Dat ze eens beginnen met die mannen hun lonen drastisch te beperken. Een flik komt toe met max. 1500 euro/maand. Hij mag al zijn macht misbruiken. Telt dat niet genoeg mee misschien? Dus die 22 miljoen euro te kort is er enkel omdat de flikken evengoed zoals politiekers geldwolven en geldgraaiers zijn. Eigen schuld = dikke bult.
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 12:40   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
Je wordt flik uit ambitie en omdat je als een wereldverbeteraar bent geboren. Dus waarom moeten die +2000 euro/maand hebben? Dat ze eens beginnen met die mannen hun lonen drastisch te beperken. Een flik komt toe met max. 1500 euro/maand. Hij mag al zijn macht misbruiken. Telt dat niet genoeg mee misschien? Dus die 22 miljoen euro te kort is er enkel omdat de flikken evengoed zoals politiekers geldwolven en geldgraaiers zijn. Eigen schuld = dikke bult.
Neen je wordt flik omdat je overal de deur gewezen bent, en je vooral te lomp en te dom voor bent.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 september 2014 om 12:40.
Oud 3 september 2014, 12:48   #25
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier vind je de loonbarema's van de politie.

http://www.ssgpi.be/ssgpiweb/faces/p...34&lang=nl

Voor het basiskader, het merendeel van de politieagenten (niveau B1) bedraagt de beginwedde 2069 € per maand BRUTO.

Hoeveel je daar netto van overhoudt hangt af van je persoonlijke situatie maar het is zeker niet de 2000€ die jij net uit je duim zuigt.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 3 september 2014 om 12:49.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 12:56   #26
Oljoner
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Hoeveel je daar netto van overhoudt hangt af van je persoonlijke situatie maar het is zeker niet de 2000€ die jij net uit je duim zuigt.
Zeker wel, mits de nodige premies en nachtshiften (plezant is natuurlijk anders). Velen zijn ook niet gemotiveerd om voor hoofdinspecteur en verder te gaan. Ze moeten dan immers heel wat nachtshiften opgeven, met een lager loon als gevolg.
Oljoner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 13:02   #27
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier vind je de loonbarema's van de politie.

http://www.ssgpi.be/ssgpiweb/faces/p...34&lang=nl

Voor het basiskader, het merendeel van de politieagenten (niveau B1) bedraagt de beginwedde 2069 € per maand BRUTO.

In tabellen met loonschalen bij de overheid wordt bijna nooit de indexatie opgenomen.
Om het werkelijk loont te kennen moet je dit vermenigvuldigen met ongeveer 1,38.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 september 2014 om 13:03.
Oud 3 september 2014, 13:12   #28
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
In tabellen met loonschalen bij de overheid wordt bijna nooit de indexatie opgenomen.
Om het werkelijk loont te kennen moet je dit vermenigvuldigen met ongeveer 1,38.
Het is momenteel 1,6084 en ik heb daar wel degelijk rekening mee gehouden. Voor wie houd je me wel?
Oud 3 september 2014, 13:14   #29
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oljoner Bekijk bericht
Zeker wel, mits de nodige premies en nachtshiften (plezant is natuurlijk anders). Velen zijn ook niet gemotiveerd om voor hoofdinspecteur en verder te gaan. Ze moeten dan immers heel wat nachtshiften opgeven, met een lager loon als gevolg.
Nogal logisch dat je premies krijgt voor weekendwerk en nachtwerk. Er bestaan ook Brusselpremies en tweetaligheidspremies. Maar dan nog vind ik dit loon zeker niet overdreven.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 3 september 2014 om 13:14.
Oud 3 september 2014, 13:32   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wordt flik uit ambitie en omdat je als een wereldverbeteraar bent geboren.
...
- lol -

Citaat:
Neen je wordt flik omdat je overal de deur gewezen bent, en je vooral te lomp en te dom voor bent.
Giser zit er het dichtste bij.

Ze worden flik omdat ze zelfs te lui zijn om taxichauffeur te worden.
Oud 3 september 2014, 13:34   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan nog erger hoor, je zou treinbegeleider kunnen worden, of cipier. Moogt je nog lekker staken bij.
Oud 3 september 2014, 13:43   #32
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het kan nog erger hoor, je zou treinbegeleider kunnen worden, of cipier. Moogt je nog lekker staken bij.
Cipier? Bij justitie? Ik wens het zelfs mijn ergste vijand niet toe.
Oud 3 september 2014, 13:47   #33
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cipier? Bij justitie? Ik wens het zelfs mijn ergste vijand niet toe.
Bwah, gemakkelijke job, heel goed betaald, veel verlof, af en toe eens staken, en ziek worden als je het beu zijt.
En ondertussen kan je een bijkomende job in het zwart uitoefenen en zo meer verdienen dan uwen eigen baas en hem F... Off zeggen wanneer het u past. Als hij reageert, eens gaan staken of snel ziek worden, zodat je nog meer in het zwart kunt gaan werken.

Zalig toch, neen?
Oud 3 september 2014, 13:56   #34
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stopppen met systematisch tijdens de nacht en vooral weekend flitsfestivals te houden, de agenten vechten er bijna om aangezien dat zo lucratief is door de premies die ze daardoor opstrijken. Op zondag flitsfeest : lekker in de auto zitten de krant lezen en ondertussen aan 150% betaald worden + compensatie rustdag.
Stoppen met begeleiding en bewaking van koninklijke familie, koninklijke domeinen, politici tenzij de kost daarvoor 100% naar het betreffende departement mag doorgezonden worden. Bewaking voetbal ? Door de clubs zelf te betalen of uitbesteden aan privé bewakers.
Politie is veel bezig met onzin.
Wat de voetbalwedstrijden betreft is je opmerking naast de kwestie gezien dit een opdracht van de lokale pollitie is. Het gaat hier enkel over het budget van de federale politiediensten. Vele gemeentes heffen trouwens al een retributie voor politiediensten bij de voetbalclubs.

Flitsen 's nachts en zondags? Lijkt me wat overtrokken, ik kan me niet voorstellen dat er dan uitzonderlijk veel geflitst wordt maar je mag me altijd het tegendeel bewijzen natuurlijk.

En voor de andere posten die je aanhaalt lijkt het me een vestzak broekzak operatie. Het is altijd de federale overheid die betaalt.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 3 september 2014 om 14:03.
Oud 3 september 2014, 14:01   #35
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bwah, gemakkelijke job, heel goed betaald, veel verlof, af en toe eens staken, en ziek worden als je het beu zijt.
En ondertussen kan je een bijkomende job in het zwart uitoefenen en zo meer verdienen dan uwen eigen baas en hem F... Off zeggen wanneer het u past. Als hij reageert, eens gaan staken of snel ziek worden, zodat je nog meer in het zwart kunt gaan werken.

Zalig toch, neen?
Heel goed betaald? Gewone barema' s van de federale overheid toch? En er zijn daar veel niveau C's hé! Mager loontje, akkoord dat die moeilijk ergens anders aan de bak komen, zonder hoger diploma en al blij mogen zijn dat ze iets hebben.

Gemakkelijke job? Al eens ooit in pakweg gevangenis Vorst geweest? Of Antwerpen of Nijvel? Ik wel en ik was altijd blij dat ik weg was van de vuiligheid en de ratten.

En dan de organisatie bij Justitie, echt om van te janken.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 3 september 2014 om 14:04.
Oud 3 september 2014, 14:26   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de voetbalwedstrijden betreft is je opmerking naast de kwestie gezien dit een opdracht van de lokale pollitie is. Het gaat hier enkel over het budget van de federale politiediensten. Vele gemeentes heffen trouwens al een retributie voor politiediensten bij de voetbalclubs.

Flitsen 's nachts en zondags? Lijkt me wat overtrokken, ik kan me niet voorstellen dat er dan uitzonderlijk veel geflitst wordt maar je mag me altijd het tegendeel bewijzen natuurlijk.

En voor de andere posten die je aanhaalt lijkt het me een vestzak broekzak operatie. Het is altijd de federale overheid die betaalt.
En van zodra er rellen zijn met de supporters en hooligans roepen ze versterking bij de federale op, dus : budget federale.
Op zowel E17 als E40 als de A8 is er in het weekend én s nachts flitsparade. Dat zijn niet de mannen van de lokale zones hee, die zijn zelf hun premie voor zondag en nachtdienst aan het opstrijken bv langs de N60. Kassa-kassa. Rond oudenaarde, ronse, brakel, elk weekend. Ik weet natuurlijk niet wat jij als uitzonderlijk veel bekijkt.
Oud 3 september 2014, 14:29   #37
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel goed betaald? Gewone barema' s van de federale overheid toch? En er zijn daar veel niveau C's hé! Mager loontje, akkoord dat die moeilijk ergens anders aan de bak komen, zonder hoger diploma en al blij mogen zijn dat ze iets hebben.
Het zijn niveau's C zonder diploma, die met alles erop en eraan aan zo'n 1500-1600 euro netto beginnen (ter info, telt ocharme 300 euro's bij voor een niveau A) dankzij allerlei premies. Ik noem dat "heel goed betaald".

Citaat:
Gemakkelijke job? Al eens ooit in pakweg gevangenis Vorst geweest? Of Antwerpen of Nijvel? Ik wel en ik was altijd blij dat ik weg was van de vuiligheid en de ratten.
Uiteraard. Maar ik zeg niet dat dat een gemakkelijke job is, hoor, de cipiers die ik persoonlijk ken zeggen dat.

Citaat:
En dan de organisatie bij Justitie, echt om van te janken.
Zij hebben eigenlijk niet zoveel met Justitie te maken, hoor...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 september 2014 om 14:30.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 14:30   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zalig toch, neen?
En voor degenen die 'werk' willen waar ze letterlijk geen klap moeten uitvoeren : gemeenschapswacht.
Rondwandelen, babbeltje doen and that's it.
Oud 3 september 2014, 14:51   #39
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En voor degenen die 'werk' willen waar ze letterlijk geen klap moeten uitvoeren : gemeenschapswacht.
Rondwandelen, babbeltje doen and that's it.
Had ik niet aan gedacht zie.

Maar eigenlijk is de beste job nog dopper: sinds je niet meer moet prikken, moet je er zelfs niks meer voor doen!

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 september 2014 om 14:51.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 14:55   #40
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het zijn niveau's C zonder diploma, die met alles erop en eraan aan zo'n 1500-1600 euro netto beginnen (ter info, telt ocharme 300 euro's bij voor een niveau A) dankzij allerlei premies. Ik noem dat "heel goed betaald".

Uiteraard. Maar ik zeg niet dat dat een gemakkelijke job is, hoor, de cipiers die ik persoonlijk ken zeggen dat.

Zij hebben eigenlijk niet zoveel met Justitie te maken, hoor...
Dan hebben we een ander idee over 'heel goed betaald', de basis voor een niveau C met 0 jaar anciënniteit is 1903€ bruto. Ik vind dat maar een normaal loon.

En ze vallen onder het departement justitie, daar valt niet over te discussiëren. Ik ben er vaak geweest voor gezondheidsscreening van personeel en gedetineerden. Het was meestal al moeilijk voor hun administratie om een alfabetische lijst van alle personeelsleden op te stellen die up-to-date was, om maar een voorbeeld te noemen. Gelukkig lukte dat voor de gedetineerden nog net wel

Maar ieder zijn meug hé, voor mijn part mogen ze hun jobke hebben.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 3 september 2014 om 15:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be