![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Ze zouden het nog minder leuk vinden dat we hen zouden vragen om op het federale niveau dat Vlaams akkoord uit te voeren.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel zever van Demonen, weinig feiten.
Vriend van mijn zoon heeft er zonet zijn vakantiejob gedaan. Keihard werken, zonder zever. Tempo is enorm. Maar : 14 euro per uur, plus ploegen premie, vraag van het bedrijf : willen jullie alle dagen 2 u overuren doen ? Uiteraard wilden die jonge gasten dat ! 25 dagen keihard gewerkt, 4000 euro bruto. 22 jaar Lijkt me niet echt een bedrijf dat wil weglopen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Chinezen beslissen dus imperiaal over de toekomst van Volvo in Europa in de wereld. De Zweden hebben geen enkel beslissingsrecht. Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 september 2014 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Prachtig.
Hoe meer werklozen, hoe beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nou, dit doet zich op dit eigenste moment op grote schaal voor bij 10.000 mensen die direkt of indirekt voor Ford Genk werken. Het betreft de mensen die over enkele weken definitief hun job verliezen. Het ziekteverzuim is door dit syndroom boven de 60%. Dit houdt in dat de uitzendkantoren in Midden-Limburg floreren. Mijnheer, wist U dat er nog nooit zoveel job-studenten actief waren bij Ford en toelevering als afgelopen zomer? Dit had alles te maken met het post traumatische stress syndroom. Bij deze is uw analyse over het al dan niet weglopen van een bedrijf naar de prullemand verwezen. Aangezien ik goed opgevoed ben weiger ik U een zeveraar te noemen. Omdat ik het grootste gedeelte van mijn beroepsloopbaan actief was in de autosector hoop ik van harte dat mijn collega's van Volvo Gent nog vele vele jaren hun inkomen mogen verdienen in dit prachtig bedrijf. Maar zoals Steve Odell zei, dit is de man die Ford Genk sloot, "de reden van de sluiting ligt niet bij de mensen op de werkvloer, daar zijn wij zeer tevreden over" ... Laatst gewijzigd door demonen : 6 september 2014 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijf ondertussen maar rustig verder genieten van onze sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Al dat zielepotig gedoe en zelfbeklag. Heb jij op Genk bij je sollicitatie een contract of op je communiezieltje moeten beloven dat je uw vrijheid zou opgeven om ooit nog elders te gaan werken? Neen, Ford heeft ook gebruik gemaakt van die vrijheid door haar kant van het contract op te zeggen. Wat mij betreft had ze gewoon de opzegvergoeding moeten geven volgens de formule Claeys zoals voorzien. "Het is een sociale ramp, meneer". Maatschappelijk misschien wel, maar individueel niet meer dan eender welk andere persoon die zijn job verliest. Maar zij kunnen niet het maatschappelijke aanhalen om er individueel meer uit te halen dan het arbeidsrecht voorziet, noch kunnen deze mensen piketten opzetten of kruispunten bezetten. Ze zouden snel weggeplukt worden. Hoe maatschappelijk ze (werknemers en vakbonden) denken merk je aan het pleidooi om opzegvergoedingen belastingvrij te maken.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zou dus niets doen, gewoon verder werken tot de sluiting en akkoord gaan met de wettelijke vooropzeg. Mevrouw, ofwel bent U ambtenaar of uitkeringstrekker ofwel heeft U een zeer laag IQ. U heeft totaal geen voeling met het bedrijfsleven dus ga ik ervan uit dat U uitkeringstrekker zijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand met 20 jaar dienst kreeg min of meer 20 maanden zijn loon uitbetaald, met minder jaren dienst was de verhoudng zelfs beter dan met meer jaren dienst. Trouwens in het land der blinden is eenoog koning , naast de mening van demonen zijn er nog vele andere meningen. Wat demonen doet met zijn eeuwige klaagzang helpt geen enkele werknemers daar verder, integendeel zelfs, men zou haast gaan denken dat ze allemaal zulke klagers en zagers zoals hem zijn. Ford werknemers verdienen beter dan zo een doemprofeet die denkt in hun naam te (s)preken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Een vermits de gemiddelde Vlaming te lui is om te stoppen met werken en iets nuttigers te gaan doen, moet hij wat geholpen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerking: - Personeel Genk had 12% besparingen moeten slikken, gaande van niet betaalde pauze via afschaffing personeelsvervoer tot minder betaalde verlofdagen enz... - Ford Keulen is de hoofdzetel van Europa. - In Ford Keulen zitten de ingenieurs voor heel Europa. - In Ford Keulen zit het distributiecentrum voor onderdelen voor heel Europa. - In Ford Keulen zit Pilotplant (maken van prototypes). Kortom niet vergelijkbaar met Genk of een andere vestiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Het getuigt van een seriueze minachting voor mensen die lijden aan het PTS disorder om zulk dossier daarmee te vergelijken.
Wat niet maakt dat het persoonlijk een groot drama zal zijn, maar door zulke vergelijkingen maak je het verhaal alleen maar ongeloofwaardiger met elk argument dat je uitvindt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan wordt er geen enkele wagen meer gemaakt wegens gebrek aan deskundigen. Heeft u bronnen die dit ziekteverzuim kunnen staven? Ik heb zelfs geen weet van één interim-arbeid(er)(ster) bij Ford Genk, wel wordt er geput uit de shift die niet meer produceert, maar dit is om de vroegvertrekkers en het extra verlof op te vangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bruto oogt het zeer mooi, netto is het al een heel ander paar mauwen. De lachende derde (de staat) gaat met heel veel lopen. De Ford directie of de vakbonden kunnen nu nog steeds niet bereken hoeveel een arbeider netto meekrijgt. Van de vroeg verlaters is er ondertussen informatie losgekomen, 't is gene vette in het nette. |
|
![]() |
![]() |