![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een half jaar dat is dus 6 x +/- 2000 euro , tijdens dat eerst half jaar krijg ge uw verlofgeld berekend op die totale som, wat +/- het loon is van die 6 maanden opzeg. Doe dus niet alsof het niks is wat je krijgt. Een bediende moet zijn hele opzeg eerst opleven voor die een uitkering krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betaalde pauze afgeschaft, dat is, als ik goed kan rekenen toch 1/24 van het loon of ruim 4% looninlevering. 4% minder loon is ook 4% minder verlofgeld, is 4% minder EP, enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De blokkering van de wagens was voldoende, en dat hebben de mensen van Ford gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Transit ging naar Turkije, de Focus kwam niet en bijna 3.000 mensen verloren hun job bij Ford. Ook bij de toelevering vielen zware klappen. Toen is er een grote mediacampagne geweest om Ford open te houden (ik herinner mij een betoging met Stevaert, een muziekfestival aan de Ford, dagelijkse radiouitzendingen, ...). In 2003 heb ik Champagne leren kennen want wij hadden toen de conveyor stilgelegd (jullie ontslagpremiers en -regelingen waren toen veel beter dan de onze!). Die man zei dat wij "maar" vd toelevering waren en dat hij niets voor ons kon doen. Ik ben dat nooit vergeten en heb mijn strategie daarop afgesteld en ik heb hem dat nadat onze buit binnen was nog eens onder zijn neus gewreven. Laatst gewijzigd door demonen : 7 september 2014 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijpend lezen is je sterkste kant niet gezien deze quote over de Duitse werknemers in de Fiesta produktie gaat. Ken je trouwens de hele inhoud van de Genkse CAO, of ben je er maar op los aan het zeveren omdat je de klok hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Ken je de inhoud van het Duitse akkoord, vraag uw goede bronnen er anders naar dan zul je begrijpen waarom de Fiesta produktie in Keulen blijft en Genk sluit. Vraag hem ook naar de nieuwe CAO die ze in Valencia hebben afgesloten als je bezig bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Bij de laatste stemming over het sociaal plan heeft de meerderheid "voor" gestemd omdat Ford Keulen zei dat dit het laatste voorstel was, te nemen of te laten. Wij hadden door moeten zetten maar de mensen was ingepraat dat ze bij verwerping niets (alleen het wettelijke) gingen krijgen. Ze kozen eieren voor hun geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen zweeg hij wijselijk, blijkbaar gokte hij liever met mijn geld dan met de zijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Gij begrijpt mij niet!
Zonder de conveyor en de goedkope toeleveringsbedrijven was Ford in 2003 reeds gesloten. Wij hebben vanaf 2006 2 keer gestaakt voor opslag en gij herinnert U zeer waarschijnlijk nog de "wij willen 1 Euro per uur meer"-staking die oversloeg op zowat heel België ![]() Kort gezegd : de laatste jaren hebben wij vd toelevering de kkloof met Ford redelijk gedicht maar dat was dan ook ons doodvonnis. Laatst gewijzigd door demonen : 7 september 2014 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Tja, we zitten met een getraumatiseerde zulle hier...
![]() Maar beargumenteren waarom Volvo 'zeer waarschijnlijk' zou sluiten, dat is natuurlijk een te moeilijke vraag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe werd dat duidelijk? Citaat:
Dat jullie minder loon kregen is nogal evident, net dat is de opzet van toeleveringsbedrijven. Outsourcing was in de jaren 80 - 90 - 00 een modewoord. In veel gevallen werd dit teruggedraaid of vermindert. De laatste jaren sprak men vooral vin insourcing. De mensen aan de automatische lijnen hadden tijd over om nog enkele handelingen te doen (terwijl de automatische lijn de handelingen deed). Citaat:
Citaat:
Fordwerknemers hebben nooit gratis busvervoer gehad. ADV dagen (is arbeidsduurvermindering kan je alleen krijgen als meer uren werkt dan wettelijk voorzien. Ofwel maakten jullie overuren ofwel werkten jullie minder uren per week dan de Fordmensen. Anciënniteitsdagen worden niet op een schoteltje afgeleverd, die krijg je na syndicale acties. Nogmaals onvoldoende vakbondswerk verricht. Citaat:
De groepsverzekering van de arbeiders van Ford Genk is ook gene vette, zeker niet als je dat vergelijkt met de bedienden van Ford Genk. DKV???? is dat hospitalisatie? Citaat:
Geen bedrijfsarts? Waarschijnlijk was daar geen noodzaak aan, bij Ford is daar ook ferm op afgebouwd hoor. Zoveel zaken? Dat zegt me nu echt niets. Laatst gewijzigd door reservespeler : 7 september 2014 om 15:17. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fabricom was één van de firma's die CSG opgericht hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen de Kebab leverancier kon Ford niet onder druk zetten zoals de toeleveranciers dat konden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel hangt natuurlijk ook af van uwe gezinstoestand. Mensen waarmee ik gesproken heb die spraken van netto tussen de 35 en de 40% van het bruto. Omdat ze RSZ en dergelijke moesten betalen vooraleer de belastingen langskomen. Nogmaals, de niet SWT gerechtigden met een behoorlijke staat van dienst, zijn het beste af. De SWT gerechtigden met een leeftijd van 55 jaar of ouder zijn het minst goed af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |