![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die tijd gebeurden de lessen in het seminarie nog in het Latijn, daar seminaristen verondersteld werden het Latijn heel goed te beheersen. Voor het overige was het Latijn tot nog meerdere jaren na Vaticanum II de taal van zo goed als alle liturgische diensten. Niet alleen het avondgebed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() qed. Nog steeds geen bewijs van de motivering.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() qed.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een copy/paste gedaan van de conclusie van het arrest. Je mag gerust aanhalen waar je het meent te lezen. Ik volg deze dossiers niet in detail en het is uiterst complexe materie. Het zijn uiteindelijk de de conclusies van zo'n arrest die tellen, dus vergeef mij dat ik enkel de conclusie aanhaal en niet de argumentatie van aanvallers en verweerders. Ik ben wel geïnteresseerd in jouw beweringen en als je het fatsoen hebt deze te staven kan ik genieten van jouw aangename bijdragen aan dit forum.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 september 2014 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, leg maar eens de bewijzen daarvoor op tafel. Waar kunnen we dus de hele tekst van de ministeriële beslissing inkijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geen bewezen feiten dus louter subjectieve interpretaties van Bourgeois zonder de minste rechtsgeldige verantwoording. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kom op een discussieforum om van gedachten te wisselen met andere mensen die gegronde meningen hebben, niet om uw boekbesprekingen voor u te maken. Maar bon, hoe een arrest werkt is dat de verzoeker de Raad vraagt een bepaalde beslissing te vernietigen, en daar een aantal argumenten voor geeft. De Raad antwoordt op die argumenten, en trekt daaruit de conclusie of het verzoek gegrond is of niet. Wat waren de argumenten van mevrouw Caprasse? Citaat:
Verder heeft de verweerder (die ook mag antwoorden) het argument gemaakt dat de Vlaamse regering wel degelijk bevoegd is, wat de Raad niet verworpen heeft. De Raad had wel opmerkingen over de inhoud van de interpretatie, maar niet de bevoegdheid. Integendeel, het stelt voor om een nieuwe interpretatie aan te nemen, wat eerder nadrukkelijk inhoudt dat de Vlaamse regering daartoe bevoegd is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() qed. De bewering is niet weerlegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Nyquist : 10 september 2014 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Raad van State is Caprasse gevolgd in het argument dat, wanneer ze voor haar eedaflegging heeft verklaard dat ze de taalwetten niet ging volgen, dat dat past binnen de politieke rechten van haar mandaat en de minister daar niet uit mocht afleiden dat ze dat ook daadwerkelijk niet ging doen. (Overigens, ze heeft bij de eerstvolgende verkiezingen dan ook daadwerkelijk de wetten aan haar laars gelapt, maar haar argument voor de RvS was dat de minister daar ondanks haar intentieverklaring op dat moment nog niet mocht van uitgaan. Je moet maar durven, niet?) Dat is dus een moreel behoorlijk verwerpelijk argument van mevrouw Caprasse, maar ook legaal nogal bedenkelijk. De Vlaamse regering heeft immers de plicht om toe te zien dat de personen die zij benoemen geschikt zijn om op te treden als vertegenwoordiger en vertrouwenspersoon van de regeringen, en schoof dit naar voor als logische motivatie voor de weigering. De RvS oordeelt hier blijkbaar dat dit enkel kan op basis van feiten na de eedaflegging. Dat is toch wel wat kort door de bocht. Stel je voor dat een kandidaat voor een positie als rechter verklaart dat hij verkrachting best wel dolletjes vindt en daar zeker niemand voor gaat veroordelen. Wel, daar zou ook niet worden gewacht tot hij na zijn benoeming verkrachters begint vrij te laten, die wordt gewoon niet benoemd. Gelukkig maar. Ik wacht nog altijd op een substantieel verweer van uw kant voor het gedrag van mevrouw Caprasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering is daar inderdaad voor bevoegd, in afweziging van een federale uitlegging, wat nu reeds door beide kamers van de RvS is bevestigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de Vlaamse overheid niet bevoegd zou zijn, had men deze rondzendbrief al lang vernietigd. Of kunt u toelichten waarom dit niet gebeurd was, als het dan toch een overschrijving van bevoegdheid zou uitmaken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse regering =/= de persoon Geert Bourgeois.
![]() |
![]() |