![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wie gaat bepalen wat uitdagende kledij is? Zoals je zelf beseft vinden sommige mensen Vlaamse symbolen 'provocerend'. Denk bv. aan die scouts met hun Vlaamse leeuw op die camping in de Ardennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- de wet, en - de praktijk ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De loutere verheerlijking van een misdrijf, of met andere woorden de 'apologie', van een misdrijf is niet strafbaar. Waarom mogen het Oud Testament en de Koran dan overal vrij verkocht worden? In beide geschriften staan vrij bloedige krasse passages. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijg ik daar miserie van? Dat zou kunnen, maar IK ben dan wel in mijn goed recht, niet degenen die mij zouden "aanpakken". Afijn, liever gezegd, zolang zij mij op een wettelijke manier aanpakken, bij voorbeeld door mij te bekritiseren, zijn ook ZIJ in hun goed recht. Alles is immers wederkerig: ik heb het recht op een eigen mening, zij ook. Dit gezegd zijnde, ondanks al mijn gebreke ben ik heel gevoelig voor het respect-concept. Ik zou het persoonlijk dus niet doen. Maar ik neem die beslissing op basis van mijn eigen overtuiging, en niet omdat "iemand" mij zou zeggen: "dat mag niet!", de wetgever niet inbegrepen uiteraard.
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Citaat:
Voor het overige, als je die keuze maakt, moet je aanvaarden dat er gezeik komt. Zolang het binnen de wettelijke perken blijft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En jouw persoonlijk probleem is momenteel tegenstrijdig met de wet. Niks belet u te proberen die wet aan te passen. Zo werkt dat bij ons.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strikt juridisch kan je wel - tijdelijk - administratief opgepakt worden voor het verstoren van de openbare orde, waarbij niet altijd een misdrijf gepleegd moet zijn. Dus: zelfs het recht is een en al "checks and balances". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stop dus met uw hypocriet en kortzichtig gedrag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Stel dat jij het met me doet en ik zwanger word. Zou je dan ook nog tegen abortus zijn of ben je dan blij dat je gezin groter gaat worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is zelfs Mein Kampf niet verboden in België en is het niet strafbaar dat boek uit te geven of op de markt te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wow, steen ,zonde, werpen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En natuurlijk, uw onderschrift geeft duidelijk weer hoe "echte" democratie werkt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 september 2014 om 15:41. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() World of warcraft, wat komt dat hier doen?
Voor het overige kan het Christelijk geloof mij gestolen worden, aldus ook het verhaal van de zonde. Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee om de eerste steen te werpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2014 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel , gelovige winnen , en slaan de kop van niet- of andersgelovige (met of zonder protest) Het kan ook andersom !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar zij die ten strijden trokken ten tijden van de middeleeuwen. Aan beide kanten sloegen ze een kruis om te bidden voor de goede afloop want god is met ons. Dat hadden ze nodig om hun angst te verdringen. Het geloof dat god met hen was fungeert als een vorm van zelfhypnose die hun meer zekerheidsgevoel bezorgde en hun angst neutraliseerde. Zij die de strijd wonnen dankte dit aan god die met hen was. Zij die de strijd verloren niet want die waren dood. Nochtans voor ze ten strijden trokken aanbaden ze allebei de zelfde god. De enige reden waarom de ene partij won en de andere niet was niet god die al dan niet met hen was maar toevalligheden, sterker leger, betere uitrusting, listen enz. Dat alles had geen moer met God te maken. Gebeurt er iets goeds is het dank zij god en gebeurt er iets slecht is het van, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Wat of wie is God dan wel? Dat is een illusie , een schim in de verbeelding van angstige personen. Geloof teert net zoals verzekeringen op de angst van de mens. En vroeger gebruikten ze verhalen van de duivel en 't vagevuur om die angst nog aan te wakkeren. Of het geloof in het hiernamaals. Nog zoiets om de angst te sussen. Het is toch minder triest te geloven dat de afgestorvene zich nu samen met hen die hem vooraf gingen boven in de hemel aan Gods zijde zit. Geeft beter perspectief tegen wanneer het uw beurt wordt hé. Wie gelooft er nu nog echt in die onzin? Geloof is toch niets meer van deze tijd. Wie gelooft er nu nog echt dat een vrouw haar haar moet bedekken voor buitenstaanders? Alsof, mocht er een hemel bestaan, zij niet zou binnen mogen omdat ze haar haar niet heeft afgedekt. Dat is nu maar een voorbeeldje maar zo zitten alle geloven vol met van dat soort idiotieën. Laatst gewijzigd door Garry : 20 september 2014 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |