Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2014, 19:28   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Oei, de "islamcritici" krijgen wat tegenstand en beginnen persoonlijk te worden: iedereen die hen tegenwerkt is moslim.

Kijk, moslims moeten vreedzaam hun geloof kunnen beleven. Dat zij niet-moslims hun geloofsleer niet opleggen of omgekeerd. En dit laatste is waar het schoentje hier knelt.

Wat is er in feite zo verkeerd aan het slachten van een schaap om het dan op te eten? Zelfs al is er religieuze symboliek mee verbonden?
Want er worden zoveel etenswaren "onverdoofd" geproduceerd. Ik denk aan visvangst, levende kreeft in een potje kokend water steken, foie gras dat nog weldegelijk wordt gegeten, enz. De lijst is nog langer eigenlijk.
Waar is de massale verontwaardiging dan? NERGENS.
Dus stop de hypocrisie, ook Gaia die op kap van de moslims meer mediabelangstelling wil.
Religieus onverdoofd slachten moet helemaal niet verboden worden.

En voor alle duidelijkheid: ik verdedig niet sharia4belgium, IS of andere vormen van terrorisme. Maar dat heeft hier ook niets mee te maken.
Kijk de moslims krijgen wat tegenstand en ze beginnen mist te spuien.
Wat is er mis mee om een dier zo pijnlijk mogelijk te slachten en dan op te eten?
En die algemene verontwaardiging voor andere vormen van dierenleed is er wel.
Alleen is dat nog niet altijd in wetten gegoten.
Maar dat is geen reden om de reeds bestaande wetten aan uw laars te lappen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 19:30   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, de "islamcritici" krijgen wat tegenstand en beginnen persoonlijk te worden: iedereen die hen tegenwerkt is moslim.

Kijk, moslims moeten vreedzaam hun geloof kunnen beleven. Dat zij niet-moslims hun geloofsleer niet opleggen of omgekeerd. En dit laatste is waar het schoentje hier knelt.

Wat is er in feite zo verkeerd aan het slachten van een schaap om het dan op te eten? Zelfs al is er religieuze symboliek mee verbonden?
Want er worden zoveel etenswaren "onverdoofd" geproduceerd. Ik denk aan visvangst, levende kreeft in een potje kokend water steken, foie gras dat nog weldegelijk wordt gegeten, enz. De lijst is nog langer eigenlijk.
Dus stop de hypocrisie, ook Gaia die op kap van de moslims meer mediabelangstelling wil.

En voor alle duidelijkheid: ik verdedig niet sharia4belgium, IS of andere vormen van terrorisme. Maar dat heeft hier ook niets mee te maken
.
De wet staat boven godsdienstwaanzin.
Misschien moeten zij eens mee met de beschaving evolueren, ipv vast te houden aan een primitief ritueel van duizend jaar geleden.
Bij de katholieken schijnt ook zo'n "schapen-offer" te bestaan bij de eerste communie, maar is symbolisch beperkt tot een ijslam waar wat grenadine uitloopt bij het aansnijden. Voorts geloof ik nooit dat die killers op die tijdelijke slachtvloeren allemaal proffessionele slachters zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 19:36   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat er alternatieven op de markt zijn, dat iedereen daarvoor gaat.

Ik kom consequent op tegen dierenleed. Degenen die moeite hebben met dierenleed, moeten al stoppen met dieren naar slachthuizen te vervoeren. Ok? Dierenleed is een subjectief begrip. Je kan dit zo ver rekken dat sommigen er vegetariër van worden. Mij geen probleem, dat is hun keuze. Maar dat wil niet zeggen dat ze anderen ook alle vleesconsumptie moeten verbieden.

Laat moslims hun eeuwenoud geloof beleven, want dit is nog redelijk en lkijk leerst in eigen boezem voor je naar een ander wijst.
Wij kijken juist wel in eigen boezem.
Wij hebben immers pnverdoofd slachten, hanengevechten, rattenschieting, ganzenrijden, levende katten van de toren gooien enz reeds afgeschaft.
Ene, ons geloof is een paar eeuwen ouder dan van de moslims.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 19:36   #64
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat er alternatieven op de markt zijn, dat iedereen daarvoor gaat.

Ik kom consequent op tegen dierenleed. Degenen die moeite hebben met dierenleed, moeten al stoppen met dieren naar slachthuizen te vervoeren. Ok? Dierenleed is een subjectief begrip. Je kan dit zo ver rekken dat sommigen er vegetariër van worden. Mij geen probleem, dat is hun keuze. Maar dat wil niet zeggen dat ze anderen ook alle vleesconsumptie moeten verbieden.

Laat moslims hun eeuwenoud geloof beleven, want dit is nog redelijk en kijk eerst in eigen boezem voor je naar een ander wijst.

Er zijn blijkbaar alternatieven om hun geloof te beleven zonder dat onverdoofd slachten.

Een moslima geeft een voorbeeld : onverdoofd slachten : religie mag nooit excuus zijn om een dier te laten lijden

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 30 september 2014 om 19:37.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 19:46   #65
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als je een fantasie privileges gaat toe kennen dan kan de complete wetgeving overboord, iedereen een eigen setje privileges!
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 20:14   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Escuseer, maar ik zou durven schrijven dat Kallikles nogal vies uit de hoek kwa, pro-mohammed.
Citaat:
Kijk, moslims moeten vreedzaam hun geloof kunnen beleven.
Dat geloof is in de basis veroveringszuchtig, bloeddorstig en wreed. Jaja, het oude testament geeft de joden en christenen dezelfde "rechten". Maar daar horen we toch een pak minder van. Nog een Joodse of Jezus cartoon? Of liever een Mohammed grapje dat rellen uitlokt?
Citaat:
Dat zij niet-moslims hun geloofsleer niet opleggen of omgekeerd. En dit laatste is waar het schoentje hier knelt.
Dat is nog vriendelijk uitgedrukt, kijk maar naar de hele wereld.
Citaat:
Dat het tegen de lokale, seculiere wetgeving ingaat.

Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat we niet naar een meer efficiente, minder stresserende methode mogen werken.
Citaat:
Thuis slachten is al een tijd verboden. Slachten buiten een slachterij is al een tijd verboden. Dat onze laffe politici een knieval maken voor de muzels is een ander verhaal.

Citaat:
En voor alle duidelijkheid: ik verdedig niet sharia4belgium, IS of andere vormen van terrorisme. Maar dat heeft hier ook niets mee te maken.
Helaas geeft de realiteit iets anders aan. Zelfs al is maar 1 op de 10 000 moslims een fanatiekeling, dan nog zitten we met een ferm probleem.
Oud 30 september 2014, 20:53   #67
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nochtans zijn het rasechte moslims.

Meisje, u hoort echt thuis in het kalifaat, bij de extremisten. Religieus onverdoofd slachten moet absoluut verboden worden.
Oud 30 september 2014, 21:41   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Nochtans zijn het rasechte moslims.

.
Natuurlijk zijn het rasechte moslims, alles wat ze doen wordt bijna letterlijk voorgeschreven door de koran.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 september 2014 om 21:41.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 21:47   #69
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Laat moslims hun eeuwenoud geloof beleven, want dit is nog redelijk en kijk eerst in eigen boezem voor je naar een ander wijst.
Ik ga akkoord, MAAR ik vind dat ge GAIA onterecht beoordeelde daar.
Het belijden van een geloof dient niemand geld te kosten behalve de gelovigen.
En als je verdoofd ritueel kan slachten, waarom dan geen trapje hoger stappen in plaats van te blijven steken?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 22:09   #70
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk zijn het rasechte moslims, alles wat ze doen wordt bijna letterlijk voorgeschreven door de koran.
Nabilla Ait Daoud is ook een rasechte moslima, maar denkt er wel anders over.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 30 september 2014 om 22:09.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 22:51   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, moslims moeten vreedzaam hun geloof kunnen beleven.
Dat kunnen ze, aan hun kant van de wereld (dar al islam), in hun eigenste mohamedaanse landen of in hun kalifaat, recent opgericht door IS.

Wel eerder vvreedzaam dan vreedzaam.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 22:53   #72
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nabilla Ait Daoud is gewoon iemand die mohamedaantje speelt in 'n westers land beschermd door westerse wetten, makkelijk zat!
Oud 30 september 2014, 23:05   #73
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nabilla Ait Daoud is gewoon iemand die mohamedaantje speelt in 'n westers land beschermd door westerse wetten, makkelijk zat!
Waarom verschilt haar mening dan van andere moslims?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 00:00   #74
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom verschilt haar mening dan van andere moslims?
Omdat ze in 'n westers land, beschermd door westerse wetten 'n mening m�*g hebben misschien?

Waarom verschillen sjiieten en soennieten van mening?
Oud 1 oktober 2014, 08:11   #75
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zo is het. U moest eens weten hoeveel kopvodden aangifte doen bij de politie als zij kletsen krijgen van hun echtgenoot. Dan tellen ineens de Belgische wetten. Voor de rest blijven ze fanatiek moslim. Moslims zitten hier in een fluwelen zetel: lekker van de twee walletjes eten. Hypocrieten ten top.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 oktober 2014 om 08:12.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:14   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén zwaluw is nog lang geen lente. Om de zoveel (1000, 2000 ???) zal er wel zo'n "witte raaf" zijn. Ik vermoed dat ze anders waarschijnlijk geen schijn van kans had gehad bij nva.
En hoeveel gaan er nu die mevrouw volgen in haar gedachtengang, denk je ?? Waarschijnlijk zullen sommigen 5% al een succes noemen, en dat na VIJFTIG JAAR islamitische migratie.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 12:27   #77
De Europeaan
Burger

De Europeaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Eén zwaluw is nog lang geen lente. Om de zoveel (1000, 2000 ???) zal er wel zo'n "witte raaf" zijn. Ik vermoed dat ze anders waarschijnlijk geen schijn van kans had gehad bij nva.
En hoeveel gaan er nu die mevrouw volgen in haar gedachtengang, denk je ?? Waarschijnlijk zullen sommigen 5% al een succes noemen, en dat na VIJFTIG JAAR islamitische migratie.
Een keiharde waarheid Zipper!

Die witte raven maken het verschil al lang niet meer, ze zijn met veel te weinig.

50 jaar islamitische migratie, 50 jaar mislukking!
Oud 1 oktober 2014, 13:17   #78
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als men na een lange zoektocht zo'n witte raaf heeft gevonden wordt die direct opgevoerd bij de rode VRT: kijk eens mensen, zo zijn ze nu allemaal.
Oud 1 oktober 2014, 18:12   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaia is een product van de Bamby-generatie, hé: bepaalde dieren zijn nu eenmaal makkelijk te vermenselijken. Zeehondjes zijn zo lief, maar vissen en kreeften en mosselen, daar maalt niemand om.

Wat ieder fatsoenlijk mens zou moeten verontwaardigen, is de industriële, onmenselijke manier waarop met dieren wordt omgegaan. Het Offerfeest en het halal slachten zijn juist in totale tegenspraak met deze industrialisatie. Het ware schandaal is dus niet het halal slachten, maar dat de halal principes niet worden gerespecteerd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 18:26   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Gaia is een product van de Bamby-generatie, hé: bepaalde dieren zijn nu eenmaal makkelijk te vermenselijken.
Ah, dat verklaart de linksgroene voorkeur voor de beesten van Allah.
Citaat:
Zeehondjes zijn zo lief, maar vissen en kreeften en mosselen, daar maalt niemand om.
En varkens zijn onrein.
Citaat:
Wat ieder fatsoenlijk mens zou moeten verontwaardigen, is de industriële, onmenselijke manier waarop met dieren wordt omgegaan.
Zolan de steak maar op mijn bord komt.

Citaat:
Het Offerfeest en het halal slachten zijn juist in totale tegenspraak met deze industrialisatie. Het ware schandaal is dus niet het halal slachten, maar dat de halal principes niet worden gerespecteerd.
Dus, waarom nog dure frigo's en diepvriezers gebruiken om vlees in op te slaan en te vervoeren? Da's niet halal hoor, die vieze westerse technologie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be