![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ambtenaar heb ik voor de mensen, voor het publiek gewerkt.
Ik word daar graag marktconform voor vergoed. Momenteel, over gans mijn loopbaan en pensioenloopbaan bekeken, zit ik daar een beetje onder. Maar kom, daar ga ik niet over zagen. Gans de omkadering van wat ik moest doen, zowel het werk dat ik moest leveren als de verloning en de sociale voordelen, werden bepaald door de politiek. Dat waren indertijd de oude machtspartijen. Ik ben daar niet tevreden over ! Ze hebben mij verplicht om vaak onnozel werk te doen, om dringend werk verplicht te laten liggen. Ik zag dat die 'verkozenen van de oude machtspartijen' het geld door deuren en ramen buiten smeten, en tegelijk nalieten om de dienst te moderniseren ten voordele van de burger en de kiezer. Dat mag beschouwd worden als pesten, en daar zou nog een supplementaire vergoeding tegenover moeten staan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom heeft men de pensioenen vd werknemers geplafonneerd. Het maakt niet uit of je 10.000 Euro/maand verdient, of je dubbele posten klopt, 7/7 werkt, overuren maakt, ... U kunt max . 60.000 Euro/maand bruto voor jezelf verdienen en al wat je meer verdient gaat volledig naar de "solidariteitskas". In deze kas komen de statutairen graaien. En al wat er te kort is wordt geleend. Daarom hebben wij een schuld van bijna 420 miljard Euro. Dit malafide systeem is de grootste georganiseerde diefstal binnen de sociale zekerheid! Laatst gewijzigd door demonen : 2 oktober 2014 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoof zal dan met weemoed terugdenken aan de tijd dat het manna rijkelijk uit de lucht kwam te vallen. En dat ondanks de o zo gekoesterde illusie van het uitgesteld loon + de 'verworven' rechten. En néén, er zullen géén overgangsmaatregelen zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook voor een eventuele indexsprong voor de hogere pensioenen. (alleen: wanneer gaat die er komen, met de huidige inflatie ?) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gedaan met op vakantie te gaan op kosten van de belastingbetaler.Terug naar de veel eerlijkere kilometervergoeding. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...rming-standard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hangt er van af Voorbeeld Beambte niveau C....(Lokaal bestuur administratief bediende) ...pensioen op 60.....1500 euro netto (alleenstaand) Gewone bediende bij AGFA ....Brugpensioen op 54 ....1600 euro netto.....definitief pensioen op 65 ..1500 euro netto (Alleenstaand) Groepsverzekering uitegekeerd op 65.....100.000 euro. Heb zo mijn twijfels bij uw redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ne bouwvakarbeider zal het wel iets anders liggen. En deze laatste heeft dan nog heel zijn leven relatief hard moeten werken, zijn werkzekerheid was niet zo hoog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook mijn twijfels over wat 2 bepaalde personen hier allemaal VERTELLEN. Ik geloof al lang niet meer in al hun vertellingen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ...ik heb nooit goede ernstige (nuchtere) bouwvakkers gekend die een uur zonder werk hebben gezeten....de meesten klusten zelfs op zaterdag nog wat bij in het zwart. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ernstig. De postbode van vandaag zal het wel een stuk zwaarder hebben dan deze van gisteren. Alleen vrees ik dat het geen statutaire ambtenaar meer is, en dat zijn pensioen later ook niet zo denderend zal zijn. En zelfs dan kan er blijkbaar nog niet geconcureerd worden met de vrije markt, tenminste voortgaande op het gelobby aangaande de toekomstige aanbesteding voor de krantenverdeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn omgeving zie ik nu & dan een bestelwagen van de NL Post. Als ik spreek met de "klanten" ervan: 8/10 zijn ontevreden en doen géén zaken meer met de "Ollanders". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bestel regelmatig via internet. Om de een of andere reden wordt dit nogal veel geleverd door "Ollanders" (en meestal dan nog bruine of zwarte). Ze zijn altijd gehaast, maar ook altijd correct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
454.071 ambtenarenpensioenen in 2013 van gemiddeld 2.242 euro. Bruto. Als ik de bruto/netto berekening doe van een alleenstaande met dat loon komt dat op 1511 euro netto uit. maar daar is dan ong. 300 RSZ uit getrokken. Hoeveel RSZ moet een gepensioneerde ambtenaar afdragen? Ik vermoed van niks. Het zou er op neerkomen dat de gemiddelde ambtenaar 1800 netto per maand pensioen krijgt.......tenzij ik verkeerd tel. EDIT: Volgens deze bron zal ik ver juist zitten: http://www.pdos.fgov.be/pay/nl/pdf/p...ns_2014_NF.pdf Laatst gewijzigd door pajoske : 3 oktober 2014 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(snel is niet hetzelfde als gehaast hé) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de berekening van het netto pensioen op +/-1800€ gemiddeld is juist. Maar het gaat om een gemiddelde en niet om de mediaan. Binnen mijn familie en schoonfamilie zijn er meerdere gepensioneerde ambtenaren. Onder hen zijn er 2 die meer dan 2500€ netto pensioen ontvangen. Maar er zitten er ook bij die slechts 1100 en 1200€ netto ontvangen. Als we dus een gemiddelde maken van 10 ambtenaren op rust, waarvan er 1-1100€, 1-1150€, 2-1200€, 3-1300€, 1-1400€, 1-2600€ en 1-2800€ ontvangt komen we aan een gemiddelde van 1535€ netto pensioen voor deze ambtenaren. Dit terwijl slechts 2 van hen boven het gemiddelde aan pensioen ontvangen. |
|
![]() |
![]() |