Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2014, 08:59   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Denk jij dat alle ambtenaren niveau A zijn geweest ?? Nooit gehoord van een postbode of gewone beambte niveau C of D ??
Maar het zijn wel vooral deze niveau's C of D die er gevoelig beter vanaf komen dan hun collega's in de privé.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 09:10   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ambtenaar heb ik voor de mensen, voor het publiek gewerkt.

Ik word daar graag marktconform voor vergoed.
Momenteel, over gans mijn loopbaan en pensioenloopbaan bekeken, zit ik daar een beetje onder.
Maar kom, daar ga ik niet over zagen.

Gans de omkadering van wat ik moest doen, zowel het werk dat ik moest leveren als de verloning en de sociale voordelen, werden bepaald door de politiek.
Dat waren indertijd de oude machtspartijen.
Ik ben daar niet tevreden over !
Ze hebben mij verplicht om vaak onnozel werk te doen, om dringend werk verplicht te laten liggen. Ik zag dat die 'verkozenen van de oude machtspartijen' het geld door deuren en ramen buiten smeten, en tegelijk nalieten om de dienst te moderniseren ten voordele van de burger en de kiezer.
Dat mag beschouwd worden als pesten, en daar zou nog een supplementaire vergoeding tegenover moeten staan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 09:19   #63
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En nu we toch bezig zijn; veel mensen uit de privé ontvangen nu een klein pensioen omdat ze toch zo graag hun overuren en premies in het zwart ontvingen.
De enige reden waarom de pensioenen voor werknemers laag zijn is dat dit de enige manier is om de zeer hoge statutaire pensioenen te financieren.
Daarom heeft men de pensioenen vd werknemers geplafonneerd.
Het maakt niet uit of je 10.000 Euro/maand verdient, of je dubbele posten klopt, 7/7 werkt, overuren maakt, ...
U kunt max . 60.000 Euro/maand bruto voor jezelf verdienen en al wat je meer verdient gaat volledig naar de "solidariteitskas". In deze kas komen de statutairen graaien.
En al wat er te kort is wordt geleend. Daarom hebben wij een schuld van bijna 420 miljard Euro.
Dit malafide systeem is de grootste georganiseerde diefstal binnen de sociale zekerheid!

Laatst gewijzigd door demonen : 2 oktober 2014 om 09:21.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 09:19   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ambtenaar heb ik voor de mensen, voor het publiek gewerkt.

Ik word daar graag marktconform voor vergoed.
Momenteel, over gans mijn loopbaan en pensioenloopbaan bekeken, zit ik daar een beetje onder.
Maar kom, daar ga ik niet over zagen.

Gans de omkadering van wat ik moest doen, zowel het werk dat ik moest leveren als de verloning en de sociale voordelen, werden bepaald door de politiek.
Dat waren indertijd de oude machtspartijen.
Ik ben daar niet tevreden over !
Ze hebben mij verplicht om vaak onnozel werk te doen, om dringend werk verplicht te laten liggen. Ik zag dat die 'verkozenen van de oude machtspartijen' het geld door deuren en ramen buiten smeten, en tegelijk nalieten om de dienst te moderniseren ten voordele van de burger en de kiezer.
Dat mag beschouwd worden als pesten, en daar zou nog een supplementaire vergoeding tegenover moeten staan.

.
Wacht maar tot de 'zweedse' in stelling is gezet, en de komende minister van pensioenen ongetwijfeld een 'haircut' gaat toepassen op de lopende ambtenarenpensioenen.
Schoof zal dan met weemoed terugdenken aan de tijd dat het manna rijkelijk uit de lucht kwam te vallen. En dat ondanks de o zo gekoesterde illusie van het uitgesteld loon + de 'verworven' rechten. En néén, er zullen géén overgangsmaatregelen zijn.

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 09:36   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wacht maar tot de 'zweedse' in stelling is gezet, en de komende minister van pensioenen ongetwijfeld een 'haircut' gaat toepassen op de lopende ambtenarenpensioenen.
Schoof zal dan met weemoed terugdenken aan de tijd dat het manna rijkelijk uit de lucht kwam te vallen. En dat ondanks de o zo gekoesterde illusie van het uitgesteld loon + de 'verworven' rechten. En néén, er zullen géén overgangsmaatregelen zijn.
Ik heb op dit forum al meermaals beloofd dat voor elke verlaging van mijn pensioen, ik hier zal melden over hoeveel het dan wel zal gaan.

Ook voor een eventuele indexsprong voor de hogere pensioenen. (alleen: wanneer gaat die er komen, met de huidige inflatie ?)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 09:43   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Zweden zouden ook overwegen om een einde te maken aan het bedrijfswagen verhaal...behalve dan de camionettes (in feite de enige echte bedrijfswagens
Gedaan met op vakantie te gaan op kosten van de belastingbetaler.Terug naar de veel eerlijkere kilometervergoeding. voor wie zich echt moet verplaatsen voor beroepsdoeleinden.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 23:28   #67
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

De naakte waarheid is uiteraard dat we intussen bijna door onze voorraad kroonjuwelen heen zitten. In internationale vergelijkingen van overheidsbezittingen bengelt ons land helemaal onderaan; het gevolg van jarenlange ‘eenmalige maatregelen’ om de begrotingen op te smukken.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...rming-standard
Oud 3 oktober 2014, 08:41   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij hebt waarschijnlijk een GROTE glazen bol ! ! !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 08:51   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar het zijn wel vooral deze niveau's C of D die er gevoelig beter vanaf komen dan hun collega's in de privé.

Hangt er van af

Voorbeeld

Beambte niveau C....(Lokaal bestuur administratief bediende) ...pensioen op 60.....1500 euro netto (alleenstaand)

Gewone bediende bij AGFA ....Brugpensioen op 54 ....1600 euro netto.....definitief pensioen op 65 ..1500 euro netto (Alleenstaand)
Groepsverzekering uitegekeerd op 65.....100.000 euro.

Heb zo mijn twijfels bij uw redenering.
Oud 3 oktober 2014, 09:27   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt er van af

Voorbeeld

Beambte niveau C....(Lokaal bestuur administratief bediende) ...pensioen op 60.....1500 euro netto (alleenstaand)

Gewone bediende bij AGFA ....Brugpensioen op 54 ....1600 euro netto.....definitief pensioen op 65 ..1500 euro netto (Alleenstaand)

Omdat ge op zoek gaat naar specifieke gevallen. Zoals reeds gezegd, agenten van Electrabel, Agfa... komen (kwamen ?) er ook niet slecht vanaf, maar zij zijn uiteindelijk eerder uitzondering dan regel (het principe was daar een pensioen ongeveer gelijk aan dit van ne ambtenaar, zij het dan gedeeltelijk onder vorm van een groepsverzekering, en rekening houdende dat ook voor hun het gedeelte perekwatie te hoog gegrepen was).
Bij ne bouwvakarbeider zal het wel iets anders liggen.
En deze laatste heeft dan nog heel zijn leven relatief hard moeten werken, zijn werkzekerheid was niet zo hoog...
Oud 3 oktober 2014, 09:31   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt er van af

Voorbeeld

Het is altijd hetzelfde liedje: Als je het GANSE dossier ként van iemand die in de privé werkt(e), kom je tot eigenaardige resultaten.
Ik heb ook mijn twijfels over wat 2 bepaalde personen hier allemaal VERTELLEN.
Ik geloof al lang niet meer in al hun vertellingen.

Oud 3 oktober 2014, 09:34   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ge op zoek gaat naar specifieke gevallen. Zoals reeds gezegd, agenten van Electrabel, Agfa... komen (kwamen ?) er ook niet slecht vanaf, maar zij zijn uiteindelijk eerder uitzondering dan regel (het principe was daar een pensioen ongeveer gelijk aan dit van ne ambtenaar, zij het dan gedeeltelijk onder vorm van een groepsverzekering, en rekening houdende dat ook voor hun het gedeelte perekwatie te hoog gegrepen was).
Bij ne bouwvakarbeider zal het wel iets anders liggen.
En deze laatste heeft dan nog heel zijn leven relatief hard moeten werken, zijn werkzekerheid was niet zo hoog...
Inderdaad...net als voor een postbode....die is ook zijn ganse leven door weer en wind om 5 uur op zijn fiets gestapt.Zijn werkzekerheid was dan misschien wel iets veiliger.
Nu ...ik heb nooit goede ernstige (nuchtere) bouwvakkers gekend die een uur zonder werk hebben gezeten....de meesten klusten zelfs op zaterdag nog wat bij in het zwart.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2014 om 09:41.
Oud 3 oktober 2014, 09:43   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad...net als voor een postbode....die is ook zijn ganse leven door weer en wind om 5 uur op zijn fiets gestapt.
Om te gaan controleren of er geen gestolen fietsen rondhangen
Maar ernstig. De postbode van vandaag zal het wel een stuk zwaarder hebben dan deze van gisteren. Alleen vrees ik dat het geen statutaire ambtenaar meer is, en dat zijn pensioen later ook niet zo denderend zal zijn. En zelfs dan kan er blijkbaar nog niet geconcureerd worden met de vrije markt, tenminste voortgaande op het gelobby aangaande de toekomstige aanbesteding voor de krantenverdeling.
Oud 3 oktober 2014, 09:46   #74
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen vrees ik dat het geen statutaire ambtenaar meer is, en dat zijn pensioen later ook niet zo denderend zal zijn.
Onze postbode is een uitzendkracht.
Oud 3 oktober 2014, 09:48   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te gaan controleren of er geen gestolen fietsen rondhangen
Maar ernstig. De postbode van vandaag zal het wel een stuk zwaarder hebben dan deze van gisteren. Alleen vrees ik dat het geen statutaire ambtenaar meer is, en dat zijn pensioen later ook niet zo denderend zal zijn. En zelfs dan kan er blijkbaar nog niet geconcureerd worden met de vrije markt, tenminste voortgaande op het gelobby aangaande de toekomstige aanbesteding voor de krantenverdeling.
Vrije markt ?
In mijn omgeving zie ik nu & dan een bestelwagen van de NL Post.
Als ik spreek met de "klanten" ervan: 8/10 zijn ontevreden en doen géén zaken meer met de "Ollanders".
Oud 3 oktober 2014, 09:53   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vrije markt ?
In mijn omgeving zie ik nu & dan een bestelwagen van de NL Post.
Als ik spreek met de "klanten" ervan: 8/10 zijn ontevreden en doen géén zaken meer met de "Ollanders".
Ik bestel regelmatig via internet. Om de een of andere reden wordt dit nogal veel geleverd door "Ollanders" (en meestal dan nog bruine of zwarte). Ze zijn altijd gehaast, maar ook altijd correct.
Oud 3 oktober 2014, 11:55   #77
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De gemiddelde ambtenaar heeft dat inderdaad BRUTO en komt slechts aan +/-1500€/maand netto.

En nu ga ik enkele mensen tegen de kop stoten, er zijn mensen uit de privé die daar boven gaan.
Er zijn namelijke manieren om het plafond te omzeilen en tot 5000€/maand bruto als pensioen te ontvangen.
Maar daar moet je aan denken tijdens je jonge jaren.

En nu we toch bezig zijn; veel mensen uit de privé ontvangen nu een klein pensioen omdat ze toch zo graag hun overuren en premies in het zwart ontvingen.
En nu cijfers: http://pdos.fgov.be/pdos/statistics/...p_all_2013.htm

454.071 ambtenarenpensioenen in 2013 van gemiddeld 2.242 euro. Bruto.

Als ik de bruto/netto berekening doe van een alleenstaande met dat loon komt dat op 1511 euro netto uit. maar daar is dan ong. 300 RSZ uit getrokken. Hoeveel RSZ moet een gepensioneerde ambtenaar afdragen? Ik vermoed van niks. Het zou er op neerkomen dat de gemiddelde ambtenaar 1800 netto per maand pensioen krijgt.......tenzij ik verkeerd tel.

EDIT: Volgens deze bron zal ik ver juist zitten: http://www.pdos.fgov.be/pay/nl/pdf/p...ns_2014_NF.pdf

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 oktober 2014 om 12:17.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 12:16   #78
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Beste Mijnheer.Hoelang gaat U hier nog flagrant liggen liegen ?
Een ambtenaar kan 30 dagen per jaar opsparen.
In het voordeligste geval kan hij bv na 35 jaren dienst 35 maanden ziek zijn zonder weddeverlies ...maar dan mag hij wel gedurende gans zijn carrière geen dag afwezig geweest zijn wegens ziekte.
Is hij na zijn zestigste 1 jaar ziek dan wordt hij automatisch gepensionneerd !Het is dus pertinent onmogelijk om vanaf je 60 ste nog 5 jaar thuis ziek te zitten met je volledige wedde !
Dat is je zoveelste groffe leugen!
Maar beste Fred toch....doe geen moeite (meer)! Demonen heeft PTSS, vergeet dat niet!!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 23:26   #79
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bestel regelmatig via internet. Om de een of andere reden wordt dit nogal veel geleverd door "Ollanders" (en meestal dan nog bruine of zwarte). Ze zijn altijd gehaast, maar ook altijd correct.
Correct wel, maar snel & doeltreffend ???
(snel is niet hetzelfde als gehaast hé)
Oud 4 oktober 2014, 07:51   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En nu cijfers: http://pdos.fgov.be/pdos/statistics/...p_all_2013.htm

454.071 ambtenarenpensioenen in 2013 van gemiddeld 2.242 euro. Bruto.

Als ik de bruto/netto berekening doe van een alleenstaande met dat loon komt dat op 1511 euro netto uit. maar daar is dan ong. 300 RSZ uit getrokken. Hoeveel RSZ moet een gepensioneerde ambtenaar afdragen? Ik vermoed van niks. Het zou er op neerkomen dat de gemiddelde ambtenaar 1800 netto per maand pensioen krijgt.......tenzij ik verkeerd tel.

EDIT: Volgens deze bron zal ik ver juist zitten: http://www.pdos.fgov.be/pay/nl/pdf/p...ns_2014_NF.pdf
Je gemiddelde is juist.
Ook de berekening van het netto pensioen op +/-1800€ gemiddeld is juist.

Maar het gaat om een gemiddelde en niet om de mediaan.

Binnen mijn familie en schoonfamilie zijn er meerdere gepensioneerde ambtenaren.

Onder hen zijn er 2 die meer dan 2500€ netto pensioen ontvangen.
Maar er zitten er ook bij die slechts 1100 en 1200€ netto ontvangen.

Als we dus een gemiddelde maken van 10 ambtenaren op rust, waarvan er 1-1100€, 1-1150€, 2-1200€, 3-1300€, 1-1400€, 1-2600€ en 1-2800€ ontvangt komen we aan een gemiddelde van 1535€ netto pensioen voor deze ambtenaren. Dit terwijl slechts 2 van hen boven het gemiddelde aan pensioen ontvangen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be