![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals: "Wat is jouw oordeel van het Nederlands in de beleidsnota van Elke Sleurs" ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 november 2014 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik volg...niet dus. Ik beschouw deze draad als écht klote. De topicstarter schiet met een kanon naar een mug. Wat feitelijk een akkefietje is, een storm in een glas water krijgt de allures aangemeten van net geen tsunami.
De vertaalde tekst bevat inderdaad storende taalfouten. So what? Is er iemand overboord? Ik denk het niet. Ik heb meerdere teksten in het Nederlands gezien, door franstaligen geschreven waarvan je werkelijk geen jota begreep. Maar d�*t mag je niet zeggen, het heeft niks met de zaak te maken meneer. Ik heb trouwens de indruk dat hier meer aan de hand is, dit is een bewuste beschadigingscampagne, mogelijk opgezet door belangrijke franstalige kringen. Met de zware beledigingen die ze moeten ondergaan lachen ze waarschijnlijk zelf. Citaat:
Mijn laatste woord is voor Gwylan. Een zware persoonlijke aanval op een integere polita is blijkbaar niet voldoende voor jou. Ook L. Homans kreeg al tegenwind en je moest zonodig de royale kweek in bescherming nemen. Allemaal gevoelige items voor Vlaams-nationalisten. Spijtig genoeg is de haatdraad over BDW zijn slecht Frans al opgestart. Eén lichtpuntje : er is nu duidelijkheid over je omslag van 180°. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik het boontje dat ik voor je had "on hold" in de koelkast geplaatst heb. Voor de diepvrieskast is het nog iets te vroeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je daar eens één typerend voorbeeld gaan geven als het gaat over beleidsnota's ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die nota vluchtig overlopen en vond niet direct rommel. Als het slecht geschreven zou zijn kan dat herschreven worden, tenzij dat ze onbekwaam zou zijn voor de functie en dan zullen problemen blijven opduiken waarschijnlijk. Vind u dat ze ontslagen moet worden voor haar fouten? En wat moet er dan daarna gebeuren? Misschien is ze nog onervaren. Sommige mensen leren snel. Misschien is het u meer om de NVA dan om haar taalgebruik te doen. En vindt u de Franstalige verontwaardiging niet wat ongepast? Denkt u dat die verontwaardiging oprecht is of wordt hier een spelletje gespeeld. En voelt u zich verontwaardigd over haar FRANS taalgebruik? De standaard: Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 november 2014 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht al dat het zo iets was. Maar goed VLB heeft zijn antwoord. Met een paar relevante vragen erbij. En nu gaan we weer een paling zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen toeval dat de Belgische monarchie tegenwoordig veel populairder is in Franstalig Belgique dan in Vlaanderen. Dat was nochtans ooit anders.....
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard is jouw aars waard. Wat mij betreft heeft N-VA iets uit te leggen. Als jij verontwaardigd bent over wat jij "de verontwaardiging van de Franstaligen" noemt zonder dat jij kritiek hebt Nederlands van de beleidsnota vertelt dit veel over jou. http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=98 Hoe kan je anderstaligen respect vragen voor Nederlands als een staatssecretaris in formele beleidsnota's Nederlandse teksten gebruikt die je met goede wil kan omschrijven als kladversies of werkversies ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 november 2014 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is dat volgens jou ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is hier meermaals vermeld dat het schabouwelijk Nederlands van de beleidsnota niet los staat van de kwaliteit van de Franse vertaling.
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft fouten ontdekt in de Nederlandse tekst. Flink. De kommaneukersclub vergadert echter elders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat Elio Di Rupo of la Mitrailette de tekst verbetert. Dan is dat probleem zo opgelost.
![]() Laatst gewijzigd door Lange Limburger : 30 november 2014 om 02:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister-President
|
![]() Wil het mij vergeven dat ik niet op elke post apart reageer, maar mijn standpunt is inmiddels wel duidelijk, en om te vermijden dat ik dit telkens moet herhalen reageer ik meer algemeen.
Ik besef ten volle dat het op een qua standpunten uiterst gepolariseerd politiek discussieplatform als dit niet zo evident moet zijn om bijwijlen geconfronteerd te worden met een visie die niet van uit één of ander voor u duidelijk herkenbaar “kamp” komt, en die u misschien kunt ervaren als een ongewenste stok in een hoenderhok. Ik besef evenzeer dat ik, als forumdeelneemster die in geen enkele van uw “kampen” onder te brengen is, op dit Nederlandstalig forum voor elk van u altijd wel om de ene of andere reden hoe dan ook bij “de slechten” behoor. Dank om niettemin op mijn visie te reageren, her en der weliswaar met enig tandengeknars, maar vooralsnog zonder al te veel scheldwoorden �* la “kutwijf” en dergelijke, die mij hier voorheen wel eens te beurt vielen. Vooreerst deze verduidelijking : ik ben niet degene die het onderwerp van de discussie naar kinderen (al dan niet van “royale kweek” dixit mijnheer Robert) verlegde maar toen anderen dit deden vroeg ik inderdaad om terughoudendheid want ik neem altijd en overal kinderen in bescherming, ongeacht van welke “kweek” ze zijn. Wie van oordeel is dat dergelijke houding tot schaamte moet leiden heeft een ernstig probleem dat nooit het mijne zal zijn. Omtrent mijn visie die sommigen kennelijk, tot mijn verbazing, als een verrassing en zelfs als een "omslag van 180 graden" voorkomt : er is geen enkele “omslag” mijnerzijds ; mijn visie terzake is nooit anders geweest. Ik gaf een link naar één mijner posts van méér dan drie jaar geleden : mijn standpunt inzake één en ander was toen duidelijk niet anders dan nu. Ik herhaal : ik ben uiteraard noch Belgiciste noch Vlaams-nationaliste, om slechts die twee kampen te vermelden : dat is nooit anders geweest en het zal nooit anders zijn. Ik ben zo objectief als mogelijk is voor wat de Belgische politieke toestanden betreft : als ik iets goed vindt zeg ik dat maar als ik iets als niet goed of zelfs als onaanvaardbaar ervaar, zeg ik dat evenzeer. Trouwens, ook destijds als Hallebarde was ik niet anders dan nu. Ergo, wie mij ooit in één van uw typische “kampen” zag, welke het ook weze, vergist zich in zeer ruime mate. De stelling van mevrouw Knuppel, waar ze zegt “één ding heb je, héél misschien, wél bereikt met deze draad, namelijk dat je opgenomen wordt in de kring van je natuurlijke taalgenoten” is dan ook minstens een beetje eigenaardig. Uiteraard behoor ik tot de “kring” van mijn taal- en cultuurgenoten. Dat is nooit anders geweest, maar hetzelfde geldt toch evenzeer voor elk van u, of niet ? Jammer voor mijnheer Robert, die een boontje bleek te hebben voor een Française maar dat boontje on hold heeft gezet omdat hij tot zijn kennelijke verbazing uiteindelijk moet vaststellen dat het inderdaad een Française is. Et alors, monsieur ? Wij leven, zoals u allen zelf wel kunt merken, in een zeer verschillende wereld, en elk van ons reageert vanuit een verschillende optiek en vanuit de eigen aard en cultuur. Maar maakt dat van ons tegenstanders of zelfs vijanden ? Voor mij alvast niet, hoor. En dan is er nog een kennelijke misvatting die ik graag uit de wereld wil helpen : In diverse bijdragen stel ik vast dat men het, inzake de Franse taal en cultuur, hier eigenlijk steeds over de Belgische Franstaligen heeft. Dat moge op een Belgisch forum wel geen verbazing wekken, maar ik herinner er u allen graag aan dat de zowat vier miljoen en een beetje Belgische Franstaligen niet de enige houders of hoeders zijn van de Franse taal en cultuur. Wij Fransen zijn met zo’n 66 miljoen, zegge quasi elf maal zoveel als de Vlamingen en bijna zestien maal zoveel als de Belgische Franstaligen. Wees gerust : als ik tijdens de alsmaar zeldzamer keren dat ik in België ben geconfronteerd wordt met Beulemans Frans of met het nogal specifiek Frans (nou ja) dat Vlamingen wel eens uit hun mouw durven schudden, dan lach ik daar hoogstens (eventueel binnensmonds) een beetje om : geen erg. Maar als ik de Franse taal zie verkracht worden in een officieel regeringsdocument, in België of eventueel elders, dan reageer ik daar scherp op als Franse : het gaat om mijn taal en cultuur, en ik heb het volste recht om deze voor te staan, op dit Belgisch forum of overal elders. Overigens, aan dit Belgisch discussieplatform neem ik deel, zoals het past, in uw taal, het Nederlands. Ik maak daarbij inderdaad wel eens een foutje, maar ik denk in alle bescheidenheid dat u de kwaliteit van mijn Nederlands gerust eens moogt vergelijken met deze van het Frans van mevrouw Sleurs, daarbij niet vergetend dat ik vanzelfsprekend geen enkele bevoegdheid heb over Nederlandstaligen, maar mevrouw Sleurs wel degelijk bevoegdheid heeft over (de Belgische) Franstaligen... Net zoveel als ik om dezelfde reden het gebrek aan kennis van de Nederlandse taal een schande vond (en dit hier ook zo stelde) als het om Di Rupo en andere Franstalige regeringsleden ging, en trouwens tevens als het om de echtgenote van uw vorig staatshoofd ging, vind ik het Frans van mevrouw Sleurs als federaal regeringslid een schande. U mag het voor mijn part een schande vinden dat ik dat een schande vind, maar dat zal mijn visie in geen enkele mate veranderen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 30 november 2014 om 02:46. |
![]() |
![]() |