![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En een netto onkostenvergoeding zoals ik nu heb is beter. Salariswagens verdwijnen dan. Je rijdt voor je werk ? Je krijgt x/cent per km. Je rijdt enkel prive, betaal je je wagen ook prive. Ik kom ruimschoots toe met die km vergoeding trouwens. Een dure wagen misschien niet, maar dat is net het milieu aspect van het verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens ik deed al een kleine test via je link met een AUDI 20 TDI en kwam al aan meer dan 800 euro per maand. Ze tellen al wel maar 50 euro per maand garage ....in de stad betaal je al gauw 100 euro en tellen maar 500 euro verzekering per jaar dat is dus duidelijk geen all risc verzekering en die heb je wel als je een bedrijfswagen hebt.Gemiddeld verbruik tellen ze 5,8 liter....Ik verbruik er gemiddeld 6,8. Waar ze ook geen rekening mee houden is dat als je de auto niet moet betalen je dat geld kan beleggen in bv een garagebox die je dan op jouw beurt kan verhuren voor 100 euro per maand. Houden ze dan nog geen rekening met eventuele pannes.....koppeling en vliegwiel vervangen bij AUDI kostprijs 2000 euro. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2014 om 20:59. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Of bevestig je dat mensen die vandaag wel een bedrijfswagen hebben, na de maatregel die je voorstaat wel degelijk minder netto zullen overhouden, maar dat dat dan gecompenseerd zal worden door meer mensen aan te werven? Echt duidelijk ben je niet. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat gaat bedrijfswagen fors ontmoedigen (cfr. NL) en mensen meer bewuster om laten gaan met hun mobiliteit. Duidelijk ? |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In uw gezaag, het wordt erger en erger.
|
|
|
|
|
#168 |
|
Banneling
|
En degenen die echt eentje nodig hebben, zoals Drosamedaris denk ik, gaat die nog krijgen met een lap loon erbij
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Minister
|
Citaat:
Gevolg: jouw geliefde middenklasse gaat, als er al enige compensatie op tafel komt qua loon, ipv 1000€ per maand aan leasebudget, amper een 300€ netto extra krijgen (gesteld dat ze die 1000€ als extra bruto krijgen). Daarmee mogen ze zich dan een wagen aanschaffen bekostigen, tenzij ze bij de lucky few horen voor wie het OV toch een oplossing is. Gemiddeld gezien gaan zij er dus netto op achteruit. Ze gaan je heel graag horen komen, maar dan moet je het wel aandurven hen die uitleg met zoveel woorden te geven. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
24.000 gemiddeld.....Ik tel aan 7 liter.....gemiddelde prijs over 4 jaar 1,40 euro...Ongeveer 190 euro per maand. Op voorwaarde dat je met Diesel rijdt.....en niet meer dan 24000 per jaar. |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In NL zet men gewoon een gedeelte van de waarde van de wagen op je belastingsbrief. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een tax shift is 1000eur minder belasting en 1000euro meer belasting op energie de vervuiling stax, Let wel bedrijven verbruiken ongeveer de helft.. Dus moet die tax shift gesplitst worden, die tax shift leidt ook tot minder inkomsten en zal vlug gecompenseerd moeten worden door een extra co2 tax verhoging Op vermogens, zul je zien dat je uw arbeid minder belasting verschuift naar meer belast op uw interesten pensioen fondsen tak 21 23 producten en jawel alle meerwaarde waar je nu niet betaalt. Die shift moet vooral ter hoogte van de privé belasting gebeuren en heeft geen grote implicaties bij bedrijven Gemeente zitten nu serieus tweede verblijf taksen omhoog te trekken van 500 naar 1000. Dat vind ik nu een slechte taks omdat hij nergens op slaat. Wat ben je daar nu aan het belasten een echte jaloezie taks. Omgekeerd draaien de kunststeden op tweede verblijf taks met zero taks voor de lokale inwoners als gevolg... Ik vind dit contraproductief, je belast zuiver bezit en verplicht mensen om het goed te verhuren. Totdaar goed maar ik weet niet of dit economisch zin heeft of hoe hoog die taks ideaal is. In elk geval teveel verschil is niet goed tussen gemeenten, er zou daar eenlijn moeten getrokken worden Lasten op consumptie zou ideaal een China taks moeten zijn en denk vooral het corrigeren van lage chinese lasten op energie compenseren zodat economie intern beter kan concurreren Lasten op consumptie is weldegelijk btw opdrijven en daar denk ik dat voeding rustig 21%mag dragen, ziekenhuizen 6% onderwijs 21% alle overheidsdiensten 30% van de loonmassa van de dienst. De winst zal zijn dat mensen diensten gebruiken die ze nodig hebben en zijn geld waard. De concurrentie met de privé zal corrigeren ook daar is er efficiency winst die vertaalt naar slankere overheid Die last komt volledig ten laste van de consument in feite en moe integraal terugkomen in belastingverlaging en verhoging van alle steuninkomsten Een tax shift op con 1000euro |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Banneling
|
Een China taks zie ik inderdaad ook zitten
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Banneling
|
Citaat:
in #49 is je berekening op 5 jaar , nu op 4 jaar, 250 € is nu nog maar 190 euro.... |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banneling
|
Niemand zegt dat we de bouwvakkercamionette van de zelfstandige om de hoek moeten gaan belasten voor gek he....
|
|
|
|