Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2014, 22:44   #201
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Als die er al zijn.
En ga jij, grote verdediger van de gewone man, nu plots gaan zeggen dat het de werkgever ten goede komt als respons op de middenklasse werknemer die de pineut is?
De werknemer heeft er niks aan om iedere dag richting Brussel in de file te staan. Dat wordt nu sterk aangemoedigd door de fiscaal supervriendelijke bedrijfswagen.

Geef hem een budget (km vergoeding, treinabbo, eigen wagen, thuiskantoor !...) wat hij vrij kan gebruiken, in functie van zijn job. Tzal minder zijn als het lease budget, maar dat zal de noodzaak voor slimme beslissingen in het kader van de mobiliteit enkel vergroten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 23:16   #202
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leenmans Bekijk bericht
Dat wist ik. Ik ben zelf in dat geval.

Maar linkse werknemers zelfstandig en verantwoord werken?
Voor een baas?


Pas op, hé... Hier en daar zal zo iemand wel te vinden zijn.
Als hij of zij zijn werk niet fatsoenlijk doet, pakt ge een rechtse rakker in de plaats he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 00:03   #203
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maaltijdcheques doen mij niet in de file staan, vervuilen niet.

Kromme vergelijking. We hebben een mobiliteitsinfarct, en met een tax shift kunnen we dat deels oplossen.
Maaltijdcheques vervuilen niet? Dat is ook het stomste wat ik vandaag gelezen heb.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 00:05   #204
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn oom was handelsreiziger in de jaren 70.Die reed tegen een kilometervergoeding.Ik dacht dat dat toen ongeveer een 8 frank was de km.
Zou wel kunnen.
Ik had in de jaren 80 ongeveer 12 frank
+ dat ik 3 man meenam die me ook elk 4 frank gaven.
Per dag had ik 2400 frank verplaatsingen.

Laat u dus per km betalen en neem een paar collega's mee.
Veel minder auto's op de baan en meer centjes in de broodzak.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 00:08   #205
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik stel dat we gewoon bedrijfswagen gaan belasten als gewoon loon (bedrijfsvoorheffing en RSZ) en daarmee een algemene loonlastenverlaging financieren.

Dat gaat bedrijfswagen fors ontmoedigen (cfr. NL) en mensen meer bewuster om laten gaan met hun mobiliteit.

Duidelijk ?
Het Simplistisch Verbond slaat weer toe.
Mensen die het moeten hebben van een proletarische km-vergoeding gaan het nooit snappen. Een deel van het BRUTO loon v.d. werknemer wordt gebruikt om de bedrijfswagen te financieren. Is dat nu zo moeilijk?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 00:11   #206
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Is dat nu zo moeilijk?
Natuurlijk niet.

Deze maatschappij teert op jaloezie en hebzucht.

Dat is wat de machthebbers willen: het volk dat elkaar aanvalt en naar het leven staat.

Geen betere garantie voor het behouden van de macht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 00:17   #207
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het Simplistischbedrijfswagensat weer toe.
Mensen die het moeten hebben van een proletarisceenrgoeding gaan het nooit snappen. Een deel van het BRUTO loon v.d. werknemer wordt gebruikt om de bedrijfswagen te financieren. Is dat nu zo moeilijk?
Dat zal dan toch wel aangepaste rekenkunde zijn.
Een bedrijfswagen is voor het bedrijf een aftrek post waar geen sociale bijdragen op zitten.
Voor de werknemer is het een extra legale loon waar hij wel lasten op betaald.
Of je dus tevreden moogt zijn met een bedrijfswagen?
Toch niet als je eens goed rekent.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 00:33   #208
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nu is de km vergoeding 14 frank of 0,3461€
Als je dagelijks 100 km doet zit je per maand al snel boven de 700€ en dat is niet belastbaar.
Neem nog wat collega's mee en je hebt 4 keer zoveel dan bij een bedrijfswagen die wel belast is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 01:05   #209
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De BBL heeft een petitie gestart tegen de staatsfinanciering van de vele duizenden bedrijfswagens op onze wegen. Ik ben niet echt een aanhanger van de BBL maar ik vind dit wel een goed initiatief. Onderteken de petitie hier:

http://www.petities24.com/stop_verlo...gens_en_diesel
Laat ons alle voordelen afnemen van mensen die de helft van hun salaris afgeven om het systeem draaiend te houden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 01:07   #210
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Oh, is dat zo? Bron?
stagnerende autoverkoop, verlaagde productie of verdwijnen van de laatste autoproducerende fabrieken wat duizende jobs inhoud want toeleveringsbedrijven verdwijnen dan ook.. leasingmaatschappijen die van 100 medewerkers naar 50 of minder gaan,..
Enfin toch raar dat de economische guru's hier zelf het plaatje niet zien ze...

Maar ja als er in verschillende sectoren constant jobs verdwijnen en er geen nieuwe of onvoldoende bijkomen dan vind je gemakkelijk werk he. 600.000 werklozen voor 150.000 banen (totaal arbitrair voorbeeld) dat is geen probleem he; iedereen vind toch werk als hij wil?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 01:09   #211
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Oh ja nu ik niet meer met Firmawagen rijd en zelf een bekostig zou ik moeten tekenen zeker, al was het maar uit pure gefrustreerde afgunst he.. wel nee toch mooi niet. Hoewel ik verleid ben om de negatieve gevolgen ervan te zien mocht het resultaat hebben die petitie en ze afgeschaft worden blijf ik bij de nee.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 06:04   #212
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat gaan die Voka-yuppies vd nva niet graag lezen.
Dat weet ik nog niet zo:


http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...fswagens.dhtml
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 06:15   #213
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik ken er genoeg die voor hun baas niet moeten rondrijden maar wel een firmawagen hebben,enkel en alleen voor hun privee gebruik.
Dus dan maar iedereen op een hoopje gooien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 06:18   #214
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn oom was handelsreiziger in de jaren 70.Die reed tegen een kilometervergoeding.Ik dacht dat dat toen ongeveer een 8 frank was de km.
Nu is dat 30 Cent. Die reizigers zijn echte profiteurs he.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 06:19   #215
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De km stand opnemen op regelmatige basis ?

Een GPS ?

Of lees: hoe doen ze het in NL.

Allemaal al perfect mogelijk.
Voor alle zekerheid maar een echte N-VA'er in zijn auto steken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:20   #216
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zal aan de leeftijd liggen zeker....Maar goed zeg jij als jongere dan eens iets dat ons kan boeien
Nou, dat houd ik nog in beraad
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:22   #217
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
trolololo!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:43   #218
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens sommigen hier kost dat nochtans helemaal niet veel......

Dat maak je ervan als je niet leest wat er staat.


Anderen maakten de berekening ook en komen aan bedragen van 500 tot 600 euro. Sites waar je de kostprijs per kilometer kunt berekenen hebben vergelijkbare sommen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:45   #219
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De werknemer heeft er niks aan om iedere dag richting Brussel in de file te staan. Dat wordt nu sterk aangemoedigd door de fiscaal supervriendelijke bedrijfswagen.

Geef hem een budget (km vergoeding, treinabbo, eigen wagen, thuiskantoor !...) wat hij vrij kan gebruiken, in functie van zijn job. Tzal minder zijn als het lease budget, maar dat zal de noodzaak voor slimme beslissingen in het kader van de mobiliteit enkel vergroten.
Niet iedereen werkt in Brussel, niet iedereen kan via thuiskantoor werken, en voor velen is het OV compleet onvoldoende. Jij hoopt dus dat er minder wagens zullen zijn; de realiteit is dat niet per definitie, enkel en alleen omdat jij dat hoopt.

Maar je geliefde middenklasse gaat er wel op achteruit. Je blijft verwijzen naar die wagens als salariswagens, om dan te gaan stellen dat die allemaal maar salaris moeten gaan inleveren. Je komt voor minder op straat vandaag, weet je.

Terwijl het even eenvoudig is om de lease-waarde maandelijks als onbelast netto te storten; dan kan een werknemer nog steeds zelf bepalen hoe hij dat invult.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:57   #220
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In feite is het simpel: België is het enigste land ter wereld waar bedrijfswagens zo zwaar gepromoot worden door de overheid. De bedrijven profiteren daar van samen met de werknemers die zo'n bedrijfswagen krijgen. De grootste profiteurs zijn echter de leasingmaatschappijen want die worden hier zowat slapend rijk van.

De mensen die hun auto volledig zelf moeten betalen staan zowat dagelijks in een file die vooral uit bedrijfswagens bestaat en waar enkel een bestuurder in zit... En dit wordt erger en erger. Het moet gewoonweg stoppen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be