Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2014, 22:50   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb ook niet de mentaliteit om te gaan janken en klagen problemen zou hebben om een job te vinden. Ik zou net harden gaan zoeken en mezelf zoveel mogelijk bijscholen mocht dat nodig zijn, ipv te gaan klagen op de radio.
En wat zou u nog kunnen studeren om sneller aan het werk te geraken op uw 56 ste ?

Geef eens een voorbeeld. Of gaat u die madam vragen om CNC frezer te worden, of misschien lasser ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 22:51   #102
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En wat zou u nog kunnen studeren om sneller aan het werk te geraken op uw 56 ste ?

Geef eens een voorbeeld. Of gaat u die madam vragen om CNC frezer te worden, of misschien lasser ?
Als ze nog in staat is om bij te leren en wat handig is: verpleegkunde. Als ze goed is met pc's (wss niet, maar kom): IT.

Als dat teveel gevraagd is, gewoon één van die tienduizenden vacatures innemen met een knelpuntberoep die al jaren openstaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 22:53   #103
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze nog in staat is om bij te leren en wat handig is: verpleegkunde. Als ze goed is met pc's (wss niet, maar kom): IT.

Als dat teveel gevraagd is, gewoon één van die tienduizenden vacatures innemen met een knelpuntberoep die al jaren openstaan.
Je gaat mensen van 56 omscholen naar IT'er?

Ze kunnen amper een computer opstarten?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 22:54   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Verpleegkunde. Een zeer zwaar beroep met nachtshiften. Niet gemakkelijk voor iemand van 25, zwaar voor iemand van 56. Ze kan dan eerst nog 3 jaar gaan studeren en dan is ze 59 als ze kan beginnen. ALS een ziekenhuis haar nog wilt aannemen.

Denk toch dat ge reality check nodig hebt.
Oud 1 december 2014, 23:20   #105
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag op de radio een vrouw, 56 jaar. Zoekt al 2.5 jaar naar werk maar geraakt nergens aan de bak. Masterdiploma.

Het is een fabeltje dat je werk vindt als je maar zoekt.
Diploma's zijn zwaar overroepen en bewijzen enkel je bekwaamheid om lang op een bank te zitten terwijl saaie theorieen verkondigd worden .

Overdaad aan hoog opgeleiden maakt dat de ene hoogôpgeleide de andere master gaat raporteren dat er een probleem zou kunnen opduiken .
De master gaat dit rapporteren ,waarna de bevoegde .... gaat ingelicht worden . Na verloop van tijd zal een mens een nieuw w.c. rolletje komen hangen .

Een 56 jarige vrouw had dat gemakkelijker opgelost .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 23:22   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Diploma's zijn zwaar overroepen en bewijzen enkel je bekwaamheid om lang op een bank te zitten terwijl saaie theorieen verkondigd worden .

Overdaad aan hoog opgeleiden maakt dat de ene hoogôpgeleide de andere master gaat raporteren dat er een probleem zou kunnen opduiken .
De master gaat dit rapporteren ,waarna de bevoegde .... gaat ingelicht worden . Na verloop van tijd zal een mens een nieuw w.c. rolletje komen hangen .

Een 56 jarige vrouw had dat gemakkelijker opgelost .
Hebt ge een oplossing voor haar ?
Oud 1 december 2014, 23:28   #107
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Verpleegkunde. Een zeer zwaar beroep met nachtshiften. Niet gemakkelijk voor iemand van 25, zwaar voor iemand van 56. Ze kan dan eerst nog 3 jaar gaan studeren en dan is ze 59 als ze kan beginnen. ALS een ziekenhuis haar nog wilt aannemen.

de nieuwe wereldorde.
ik denk dat er hier nog veel op hun bek gaan vallen van die snotneuzen.
te beginnen met Savage, laat u niet opjagen door dat gespuis Tavek.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 23:52   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zat net eens te neuzen in vacatures en zie ik daar toevallig bij een simpele job omschrijving het volgende staan; vsr en dks beheersen.
Niemand kent het.
Na wat opzoeken is het een stom facilitie programma waar je plots een getuigschrift van moet hebben om te gaan zwabberen met een dweil.
Ze maken het toch soms gewoon onmogelijk voor de mensen.
Nu dat is de jeugd.
In hun verder zinloos bestaan schrijven ze volledige overbodige software en voor je het weet mag je 3 jaar avondschool gaan doen om nog 1 keer te mogen solliciteren.
Oud 1 december 2014, 23:57   #109
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Je gaat mensen van 56 omscholen naar IT'er?

Ze kunnen amper een computer opstarten?
Wie in ons land als 50-plusser op zoek moet naar een nieuwe job, staat voor een bijna uitzichtloze missie. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de VDAB. ‘De jobkans voor de oudere werkzoekenden ligt extreem laag’, zegt Ronny Misplon van de studiedienst.

Nochtans moet door het Generatiepact iedereen langer op de arbeidsmarkt blijven. ‘Vijftigplussers zijn een plus voor elk bedrijf’, luidt dan ook de slogan waarmee de overheid bedrijven wil overtuigen van de meerwaarde van oudere werknemers.

Maar in de dagelijkse praktijk blijkt integendeel dat die werknemers in België net ernstig gediscrimineerd worden. We zijn zelfs het slechtste land in Europa voor leeftijdsdiscriminatie. ‘Veel werkgevers denken dat het geen nut heeft om oudere werknemers nog op te leiden, aangezien jongeren op termijn duurzamer zijn’, zegt Misplon. ‘Maar in de praktijk zijn het vaak die laatsten die al na een paar jaar van job veranderen.’

Bovendien moeten de ouderen, door ons huidige systeem van loonopbouw, de oneerlijke concurrentie aangaan met de ‘goedkopere’ jongeren.

Lees in Het Nieuwsblad van vrijdag 29 november waarom de jobkans van ouderen werkzoekenden 'extreem laag' ligt
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31128_00862662

Ik ben 50-plus en verlies mijn werk

18 Juni 2012 - Auteur : Annemie Goddefroy, Jocelyne Minet

De werkloosheidsuitkeringen zullen sneller dalen. Wat 50-plussers betreft is het vooral de anciënniteitstoeslag die verstrengd zal worden. Ook belangrijk: de gelijkstelling van periodes werkloosheid voor de berekening van het pensioen wordt beperkt.

Snellere daling van de uitkeringen

De versnelde daling voorzien in het Regeerakkoord zou normaal in werking treden op 1 juli 2012, maar is uitgesteld tot 1 november 2012. Momenteel wordt de periode van werkloosheid onderverdeeld in 2 periodes voor alleenstaanden en gezinshoofden en in 3 periodes voor samenwonenden. Enkel samenwonenden komen in een periode terecht waarin een forfait wordt uitgekeerd. In het kader van de nieuwe reglementering is er sprake van 3 werkloosheidsperiodes voor alle werklozen. Gezinshoofden en alleenstaanden zullen dus ook in een forfait terechtkomen:
•Eerste periode: 1 jaar : vanaf 2013: eerste 3 maanden (periode A) aan 65% (dat is 5% hoger dan vroeger) van een begrensd loon van maximum € 2.370 , dan 3 maanden aan 60% van dit loon (periode B) , dan 6 maanden aan 60% van loon dat begrensd is op € 2.210 (periode C) .
•Tweede periode: van 2 tot 36 maanden : eerste 2 maanden (tweede periode A vast) 60% voor gezinshoofden, 55% voor alleenstaanden, 40% voor samenwonenden van een loon dat begrensd is op € 2.065 per maand. Dan komt er een tweede periode B variabel: 2 maanden extra per jaar beroepsloopbaan, aan hetzelfde percentage, maar maximum voor 10 maanden. Dan komt er een tweede periode C variabel en degressief per 6 maanden en dit voor maximum 24 maanden. Deze periode C geldt enkel voor wie meer dan 5 jaar gewerkt heeft. Wie minder gewerkt heeft komt onmiddellijk in de derde periode (forfait) terecht.
•Derde periode: forfait (onbeperkt in de tijd)

Deze regeling van versnelde daling geldt niet voor :
•Werklozen die een beroepsverleden hebben van 20 jaar. Op 1 november 2012 zal dat 21 jaar zijn, en zo komt er elk jaar op 1 november een jaar bij tot 25 jaar in 2017.
•Werklozen die ouder zijn dan 55 jaar. Stel dat u al in de tweede periode van werkloosheid zit (die van de versnelde daling) en u wordt 55 jaar. Op dat moment zult u het percentage waaraan u zit behouden voor het resterend deel van de tweede periode.
•Werklozen die meer dan 33% arbeidsongeschikt zijn.
•Deeltijds werklozen met een inkomensgarantieuitkering
•Tijdelijk werklozen

http://plusmagazine.knack.be/nl/011-...mijn-werk.html
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 00:12   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat als je een 50 + aanwerft en mag uitkijken naar een werkperiode tussen 15 en 17 jaar nu....u niet moet wegsteken achter de leeftijd.
Jongeren die van plan zijn 15 jaar of te blijven zullen ook wel niet dik gezaaid zijn.

Maar misschien zoekt men net niet al te ervaren personen.
Doorgaans liever niet zelfs.
Oud 2 december 2014, 00:56   #111
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Idd op 56 jarige een carriere switch naar verpleegkunde of IT zou ik ten zeerste afraden.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 01:20   #112
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Verbaasd u dat nu nog altijd? Hoewel het nooit nodig is geweest, ik had het zoals anderen toch a lang voorspeld?
Alles wordt duurder en duurder en men houdt de koopkracht van de loontrekkende beperkt terwijl de rijken rijker worden op diezelfde hun kap. Maar ge moogt dat allemaal niet zeggen of blootleggen want dan slaat men u murw met allerlei economische truut en wetten, regelkes en vooral "logische" verklaringen.
En oplossingen, goh oplossingen genoeg.. om nog meer uit te zuigen en de mens te doen kankeren op of over bliksemafleiders; zowel op politiek als economisch vlak of verschillende mediavormen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 2 december 2014 om 01:22.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 02:00   #113
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Waarom moeten oude niet dementerende mensen perse in een rusthuis, die kunnen toch ook in hun huis verzorgd worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat klopt, maar ik had het over niet dementerende oude mensen.
Oeps , ik het woord NIET , niet gezien , mijn excuses

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 04:37   #114
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze regering wordt mijn dood ???

Hoe erg kan je je vergissen !!!

De schuld die wij met ons allen moeten afbetalen, is er niet gekomen door deze regering !!
Je dood werd opgeschreven, de laatste 20 jaar lang aan één stuk door, wanneer de oude machtspartijen het geld door vensters en deuren gooiden zonder enige moeite te doen om het binnen de perken te houden.

Voorts is het gedaan met de gratis politiek.
Denk jij dat dure bejaardenverzorgsters en dito verpleegster je kont komen afvegen, je pamper verversen, je lepeltje per lepeltje gaan voederen, voor een appel en een ei ? Aai dont tink so.
En vertel mij dan eens vriendje, waarom zouden mijn kinderen, via de belastingen, moeten mee betalen voor jouw verzorging ?
Betaal dat ne keer zelf, en begin er al maar voor te sparen. Of laat je eigen kinderen, rechtstreeks en niet via de belastingen, er voor opdraaien.

Je zou ook kunnen verhuizen naar een communistisch regime. Een ambtenaar met een echte ambtenarenmentaliteit zal je reet komen afvegen. Desnoods met een staalborstel, en in één ruk.

.
Lijkt me wel iets. U rijdt u zelf in de prak met uw auto (eveneens niet verzekerd, ook zelf betalen) en ik zit bij de balie. Eerst even dokken graag, vooruitbetaling.

Even denken 4 maanden? 122 dagen x €1.500> €183.000. Kosten onderzoeken: Lab, rontgen, scans etc. Kosten operaties €50 á €100.000.
Kosten verpleegmiddelen, plus sondevoeding, infuusvloeistof etc. Kosten fysiotherapie, dietist etc.

Vermaak me nu al bij het idee u aan de balie te treffen
Geen geld? Prima, daar is de deur. Wel even graag nog betalen voor de ambulance

Dure bejaardenverzorgster, verpleegkundige? In België zeker, voor het loon in Nederland ben je knetter dat je het wil doen.
Vooral daar bedreiging en verbaal als wel fysiek geweld, soms zelfs met wapens, sterk toeneemt tegen verpleging. Voor rotte vis uitgescholden worden is de gewoonste zaak van de wereld geworden
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 04:57   #115
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Al dat gratis en al die subsidies moeten betaald worden door de werkende klasse.
Jou gratis is dus niet gratis, maar een dure uitgave voor hen die werken.

Vandaag is men dus enkel bezig met het communisme af te bouwen en onze maatschappij terug rechtvaardig te maken.
En, bent u zo rijk dat u zonder het collectief zou kunnen aangaande gezondheidszorg?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:17   #116
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Al dat gratis en al die subsidies moeten betaald worden door de werkende klasse.
Jou gratis is dus niet gratis, maar een dure uitgave voor hen die werken.

Vandaag is men dus enkel bezig met het communisme af te bouwen en onze maatschappij terug rechtvaardig te maken.
Ik denk dat het juist het omgekeerde is een nieuw soort communisme is in de maak... werken & betalen tot dat je erbij neervalt al uw bezittingen inleveren en geen enkel plezier meer persoonlijk alleen de staat dicteert uw levensloop....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 2 december 2014 om 07:19.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:27   #117
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Als 50-plusser opnieuw werk gaan zoeken is hopeloos. Hoeveel werkgevers gaan u nog kansen geven? Te duur en te oud.
Beter dop of leefloon incasseren en daarnaast beperkt (zodat't niet opvalt) wiet kweken en aan de coffeeshop verkopen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:33   #118
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als 50-plusser opnieuw werk gaan zoeken is hopeloos. Hoeveel werkgevers gaan u nog kansen geven? Te duur en te oud.
Beter dop of leefloon incasseren en daarnaast beperkt (zodat't niet opvalt) wiet kweken en aan de coffeeshop verkopen.
Ge kunt ook nog naar Bulgarije gaan wonen .... een boerderijtje wat kippetjes en biologisch alles zelf kweken ( geen wiet hé ) en op uw eigen gaan leven...wie heeft feitelijk nog België nodig ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:38   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag op de radio een vrouw, 56 jaar. Zoekt al 2.5 jaar naar werk maar geraakt nergens aan de bak. Masterdiploma.

Het is een fabeltje dat je werk vindt als je maar zoekt.
Nogal vanzelfsprekend dat ze niet zegt dat ze eigenlijk geen werk zoekt, want dan zwieren ze haar van de dop af.

En voor de rest ken ik ook, helaas, enkele dames van die leeftijd, met een gelijkaardig diploma, die eigenlijk nog maar net goed zijn om aan de kassa van de Lidl te gaan staan, maar zich daar wel te verheven voor voelen, op basis van hun diploma.
Alhoewel ik er ook één ken die toch de eenvoudige taak van voor- en naschoolse kinderopvang doet (dus met haar master-diploma).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 07:42   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kunnen mensen geen privé rusthuizen oprichten? die betaalbaar zijn?
Vakbonden zouden dit kunnen doen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be