![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef eens een voorbeeld. Of gaat u die madam vragen om CNC frezer te worden, of misschien lasser ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat teveel gevraagd is, gewoon één van die tienduizenden vacatures innemen met een knelpuntberoep die al jaren openstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen amper een computer opstarten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk toch dat ge reality check nodig hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overdaad aan hoog opgeleiden maakt dat de ene hoogôpgeleide de andere master gaat raporteren dat er een probleem zou kunnen opduiken . De master gaat dit rapporteren ,waarna de bevoegde .... gaat ingelicht worden . Na verloop van tijd zal een mens een nieuw w.c. rolletje komen hangen . Een 56 jarige vrouw had dat gemakkelijker opgelost . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik denk dat er hier nog veel op hun bek gaan vallen van die snotneuzen. te beginnen met Savage, laat u niet opjagen door dat gespuis Tavek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zat net eens te neuzen in vacatures en zie ik daar toevallig bij een simpele job omschrijving het volgende staan; vsr en dks beheersen.
Niemand kent het. Na wat opzoeken is het een stom facilitie programma waar je plots een getuigschrift van moet hebben om te gaan zwabberen met een dweil. Ze maken het toch soms gewoon onmogelijk voor de mensen. Nu dat is de jeugd. In hun verder zinloos bestaan schrijven ze volledige overbodige software en voor je het weet mag je 3 jaar avondschool gaan doen om nog 1 keer te mogen solliciteren.
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nochtans moet door het Generatiepact iedereen langer op de arbeidsmarkt blijven. ‘Vijftigplussers zijn een plus voor elk bedrijf’, luidt dan ook de slogan waarmee de overheid bedrijven wil overtuigen van de meerwaarde van oudere werknemers. Maar in de dagelijkse praktijk blijkt integendeel dat die werknemers in België net ernstig gediscrimineerd worden. We zijn zelfs het slechtste land in Europa voor leeftijdsdiscriminatie. ‘Veel werkgevers denken dat het geen nut heeft om oudere werknemers nog op te leiden, aangezien jongeren op termijn duurzamer zijn’, zegt Misplon. ‘Maar in de praktijk zijn het vaak die laatsten die al na een paar jaar van job veranderen.’ Bovendien moeten de ouderen, door ons huidige systeem van loonopbouw, de oneerlijke concurrentie aangaan met de ‘goedkopere’ jongeren. Lees in Het Nieuwsblad van vrijdag 29 november waarom de jobkans van ouderen werkzoekenden 'extreem laag' ligt http://www.nieuwsblad.be/article/det...31128_00862662 Ik ben 50-plus en verlies mijn werk 18 Juni 2012 - Auteur : Annemie Goddefroy, Jocelyne Minet De werkloosheidsuitkeringen zullen sneller dalen. Wat 50-plussers betreft is het vooral de anciënniteitstoeslag die verstrengd zal worden. Ook belangrijk: de gelijkstelling van periodes werkloosheid voor de berekening van het pensioen wordt beperkt. Snellere daling van de uitkeringen De versnelde daling voorzien in het Regeerakkoord zou normaal in werking treden op 1 juli 2012, maar is uitgesteld tot 1 november 2012. Momenteel wordt de periode van werkloosheid onderverdeeld in 2 periodes voor alleenstaanden en gezinshoofden en in 3 periodes voor samenwonenden. Enkel samenwonenden komen in een periode terecht waarin een forfait wordt uitgekeerd. In het kader van de nieuwe reglementering is er sprake van 3 werkloosheidsperiodes voor alle werklozen. Gezinshoofden en alleenstaanden zullen dus ook in een forfait terechtkomen: •Eerste periode: 1 jaar : vanaf 2013: eerste 3 maanden (periode A) aan 65% (dat is 5% hoger dan vroeger) van een begrensd loon van maximum € 2.370 , dan 3 maanden aan 60% van dit loon (periode B) , dan 6 maanden aan 60% van loon dat begrensd is op € 2.210 (periode C) . •Tweede periode: van 2 tot 36 maanden : eerste 2 maanden (tweede periode A vast) 60% voor gezinshoofden, 55% voor alleenstaanden, 40% voor samenwonenden van een loon dat begrensd is op € 2.065 per maand. Dan komt er een tweede periode B variabel: 2 maanden extra per jaar beroepsloopbaan, aan hetzelfde percentage, maar maximum voor 10 maanden. Dan komt er een tweede periode C variabel en degressief per 6 maanden en dit voor maximum 24 maanden. Deze periode C geldt enkel voor wie meer dan 5 jaar gewerkt heeft. Wie minder gewerkt heeft komt onmiddellijk in de derde periode (forfait) terecht. •Derde periode: forfait (onbeperkt in de tijd) Deze regeling van versnelde daling geldt niet voor : •Werklozen die een beroepsverleden hebben van 20 jaar. Op 1 november 2012 zal dat 21 jaar zijn, en zo komt er elk jaar op 1 november een jaar bij tot 25 jaar in 2017. •Werklozen die ouder zijn dan 55 jaar. Stel dat u al in de tweede periode van werkloosheid zit (die van de versnelde daling) en u wordt 55 jaar. Op dat moment zult u het percentage waaraan u zit behouden voor het resterend deel van de tweede periode. •Werklozen die meer dan 33% arbeidsongeschikt zijn. •Deeltijds werklozen met een inkomensgarantieuitkering •Tijdelijk werklozen http://plusmagazine.knack.be/nl/011-...mijn-werk.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat als je een 50 + aanwerft en mag uitkijken naar een werkperiode tussen 15 en 17 jaar nu....u niet moet wegsteken achter de leeftijd.
Jongeren die van plan zijn 15 jaar of te blijven zullen ook wel niet dik gezaaid zijn. Maar misschien zoekt men net niet al te ervaren personen. Doorgaans liever niet zelfs.
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() Verbaasd u dat nu nog altijd? Hoewel het nooit nodig is geweest, ik had het zoals anderen toch a lang voorspeld?
Alles wordt duurder en duurder en men houdt de koopkracht van de loontrekkende beperkt terwijl de rijken rijker worden op diezelfde hun kap. Maar ge moogt dat allemaal niet zeggen of blootleggen want dan slaat men u murw met allerlei economische truut en wetten, regelkes en vooral "logische" verklaringen. En oplossingen, goh oplossingen genoeg.. om nog meer uit te zuigen en de mens te doen kankeren op of over bliksemafleiders; zowel op politiek als economisch vlak of verschillende mediavormen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 2 december 2014 om 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Even denken 4 maanden? 122 dagen x €1.500> €183.000. Kosten onderzoeken: Lab, rontgen, scans etc. Kosten operaties €50 á €100.000. Kosten verpleegmiddelen, plus sondevoeding, infuusvloeistof etc. Kosten fysiotherapie, dietist etc. Vermaak me nu al bij het idee u aan de balie te treffen ![]() Geen geld? Prima, daar is de deur. Wel even graag nog betalen voor de ambulance Dure bejaardenverzorgster, verpleegkundige? In België zeker, voor het loon in Nederland ben je knetter dat je het wil doen. Vooral daar bedreiging en verbaal als wel fysiek geweld, soms zelfs met wapens, sterk toeneemt tegen verpleging. Voor rotte vis uitgescholden worden is de gewoonste zaak van de wereld geworden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 2 december 2014 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Als 50-plusser opnieuw werk gaan zoeken is hopeloos. Hoeveel werkgevers gaan u nog kansen geven? Te duur en te oud.
Beter dop of leefloon incasseren en daarnaast beperkt (zodat't niet opvalt) wiet kweken en aan de coffeeshop verkopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest ken ik ook, helaas, enkele dames van die leeftijd, met een gelijkaardig diploma, die eigenlijk nog maar net goed zijn om aan de kassa van de Lidl te gaan staan, maar zich daar wel te verheven voor voelen, op basis van hun diploma. Alhoewel ik er ook één ken die toch de eenvoudige taak van voor- en naschoolse kinderopvang doet (dus met haar master-diploma). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |