![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thuis laten zitten? Op mijn kosten? Ik stem tegen. Eens ze zien dat de eeuwige dop weg valt, komt er ineens wel degelijk een oplossing. En komt ze er niet, dan kunnen we spreken over een degelijk leefloon, na een degelijk onderzoek van de voorwaarden daartoe. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld werkwilligen beletten een industrieterrein op te rijden of te betreden. Bijvoorbeeld één vakbondsmilitant die met één rode vlag alle treinverkeer op een bepaald spoor lam legt. U mag kiezen welke maatschappij die u na streeft: een gebaseerd op democratie via verkiezingen, of een gebaseerd op straatgeweld. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een betere wereld begint bij jezelf, Schoof. Misschien kan je het tekort al een beetje beperken door een deel van uw (ambtenaren?)pensioen af te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loop naar de pomp jongen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cynisch dat dit uit de mond komt van een levenslang benoemde ambtenaar die het niet zag zitten om tot zijn 65ste te werken maar op 54 jaar vrijwillig aan de kant ging staan "omdat het systeem dat toelaat" en hij financieel kwasi niet moet inboeten, zelfs zijn pensioen zal nog steeds 1.000 Euro/maand hoger zijn dan dat van een werrknemer die tot zijn 65ste werkt (als hij die kans al krijgt). Walgelijk!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Lacht u mij nu weer uit? mijn oude vader heeft heel zijn leven voor een baas gewerkt weet je hoeveel die ouwe sukkelaar aan pensioen heeft ? nu 84 een kapotte rug van zwaar werk te doen , zou nog niet rond komen om met mijn oude moeder in een bejaardentehuis te gaan met dit dik pensioentje moeten het huis verhuren dan nog komen we niet rond? en dat is plezant hé... gezellig dan mogen wij nog bijpassen als alles nog duurder gaat worden , precies of dat wij geld kunnen toveren..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Maar ja we zijn maar werkende mensen als het erop aankomt op die soort schijten ze altijd en overal..
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 2 december 2014 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw voorstel is er dus een met veel fantasie ... zoals er hier nog forummers zitten met veel fantasie, met voorstellen die zelfs in sprookjesland op een lachbui onthaald zouden worden. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(heb ooit eens zo'n spreuk gelezen, maar mijn geheugen ... iets van moeilijk om een vriend groot succes te gunnen dan een vijand ....) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen die uw sprookje moeten financieren zijn werkloos. U kunt die werklozen zoals in sprookjes past wegtoveren (volgens nva verdwijnen die dan) maar er zijn niet voldoende mensen om uw sprookje (zelf stoppen met werken op 54 jaar ondanks levenslange benoeming en 1.000 Euro meer pensioen dan diegenen die u voederen) te financieren. Uw partij kan alle werklozen vd dop gooien, het leger opdoeken, de bedrijfswagens afschaffen etc ... dan nog zal ze elk jaar vele miljarden tekort komen om uw sprookje te financieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om aan 45 loopbaan jaren te komen op mijn 55ste, heb ik rare dingen moeten doen tijdens mijn loopbaan. Om te beginnen heb ik daar voor enkele jaren nodig die dubbel tellen in de berekening. De enige periodes die dubbel tellen, zijn deze dat ik wettelijk in erkende oorlogsgebieden werkzaam was. Daarnaast heb ik ook nog eens tijdens de weekenden moeten werken, zonder daar een compensatie dag voor te nemen en wettelijke vakantiedagen moeten laten vallen gedurende verschillende jaren. Als ik nu op mijn 55ste werkloos word, kan ik zelfs niet eens op brugpensioen, want ik ben door die 45 jarige loopbaan pensioengerechtigd. En jij gaat hier even komen vertellen dat je met een loopbaan van 52 jaar op brugpensioen bent en behandeld word als een 20 jarige werkloze. Volgens mij heb jij zelfs nog niet eens een loopbaan van 40 jaar, het minimum dat je moet hebben om als bruggepensioneerde door de RVA met rust gelaten te worden. Want wie een loopbaan van +40 jaar kan voorleggen bij de RVA krijgt daar direct en zonder enige discussie een vrijstelling van de verplichting om nog te moeten bewijzen achter werk te zoeken. Die krijgt zelfs de vrijstelling om nog beschikbaar te zijn voor de arbeidsmarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze regering heeft die vrijstelling afgeschaft en alle oudere werklozen ge(her)activeerd (ook de mensen die reeds in brugpensioen zijn) tot 65 jaar. Vanaf nu mogen bruggepensioneerden nog maar max 1 maand per jaar in het buitenland verblijven mits goedkeuring. U heeft dit nieuwsitem wellicht gemist!? Laatst gewijzigd door demonen : 2 december 2014 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De afschaffing van de vrijstelling is nog niet door het parlement goedgekeurd en nog niet in het staatsblad verschenen en dus nog niet in werking. En jij post hier dat je een loopbaan hebt van 52 jaar. Je zou volgens eigen schrijven dus voldoen aan de voorwaarden om vrijstelling te hebben, maar uit je andere postings is duidelijk op te maken dat je zelfs niet aan de vereiste 38 jaar komt. En dat een swt'er niet meer in het buitenland mag verblijven voor langer dan 30 dagen is ook al een oude wetgeving, ingevoerd door de regering Di Rupo. Dat men mensen van boven de 55 terug wil activeren lijkt mij ook normaal, zij beschikken vaak nog over de kennis en ervaring om onze economie draaiend te houden. Als 55jarige technicus doe ik vaak zelfs nog beroep op mijn +80 jarige gepensioneerde collega's om oplossingen voor sommige problemen te vinden. Maar ja, dat zijn zaken die jij als bandwerker niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij was het thuis zitten als gepensioneerde reeds na 5 maanden kots beu en is dan maar parttime gaan werken in den ALDI. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan kunnen ze direct de oudere doppers die ook nog een inkomsten uit hun kapitaal hebben er uit halen.
Want om werkloosheidsuitkering te ontvangen mag je ook andere inkomsten hebben die niet komen uit arbeid, voor een leefloon mag je geen andere inkomsten hebben. Om een leefloon te ontvangen mag je dus niet tegelijk eigenaar zijn van verschillende huurwoningen en nog eens een invaliditeit ontvangen na een arbeidsongeval met blijvende gevolgen, voor werkloosheid mag dit wel en tellen die inkomsten niet mee voor de berekening en de rechten. |
![]() |
![]() |