Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2014, 10:21   #261
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
2nd that.
This.

Trouwens, Sinardet zou al een reden moeten zijn om dit helemaal niet te tekenen. Toch maar even een kleine opmerking.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:31   #262
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Petitie getekend door iemand die veelvuldig gebruik maakt van het fiscaal gunstig tarief van bedrijfswagens! Ook geen fiscale aftrek van elk rollend materiaal meer. En ze mogen van mij ook ineens de camionetten, vrachtwagens en alles onder lichte vracht 100% gaan belasten. Geen vrijstelling van allerlei taksen en zaken zoals BIV maar volle pot afdokken. En ineens in België een wegenvignet zoals Duitsland. Prijzen : 5 euro/dag of 500 euro/jaar. Of het nu een dacia duster, een dikke mercedes of een vrachtwagen is. Ik ben zeker al voorstander en de politieker die dat allemaal rond krijgt verdient een standbeeld en eeuwige roem.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:31   #263
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ach jongentje toch, jij ben zelf een vleesgeworden frustratie. Jij doet er misschien 100.000 per jaar voor je werk maar er zijn werknemers die 100m van hun werk wonen en geen extra km doen en toch een bedrijfswagen krijgen omdat het fiscaal zo voordelig is voor de werkgever.

Voor mij mogen ze dit Frans systeem direct invoeren, inclusief dezelfde belasting die ze hierop heffen in Frankrijk.
Ff mijn situatie: ik doe 18000km per jaar. Daarvan zijn er 11000 woon-werk, 2000 vakantie (ongeveer) en de rest dus andere privé en werk gerelateerd (af en toe ga ik eens naar een klant).

Als ik met het OV ga, ben ik 1u30 onderweg ipv 30min. OV is dus geen optie. Bovendien is die wagen de enige gezinswagen. Hij wordt dus zowieso vervangen door een minder zuinige privé wagen wegens goedkoper in aanschaf. Als het zuiver om het milieu zou gaan, is het afschaffen in mijn geval nogal dom.

Blijft over? Het fiscaal gunstige regime van de auto. Maar daar blijf ik bij mijn standpunt: ofwel iedereen gelijk voor de wet, ofwel niemand. Auto afschaffen, dan ook aftrek voor pensioen, kinderen, woonbonus en ALLE andere zaken die bedoeld zijn om mensen extra ademruimte te geven tov de hoge belastingsgraad en deze vervangen door een universele flattaks voor iedereen (inclusief de arme mensen want hey, we zijn blijkbaar toch niet echt sociaal en gunnen elkaar niets).
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:33   #264
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik stel trouwens vast dat de teller nu bijna op 12.000 staat en dit na één dag. Er is dus wel degelijk een draagvlak om dit te herzien en ons land leefbaarder te maken. Dat er beter openbaar vervoer moet komen met het vrijgekomen geld staat buiten twijfel. Liefst wel door niet politiek benoemde managers.
U droomt toch echt luidop hoor. Beter OV? WIE gaat daar voor zorgen? Zorg anders EERST voor dat OV vooraller je andere opties afneemt. Kijk naar het energieverhaal. Mooi voorbeeld. Doe jaren niets en bouw dan vooral geen kerncentrales bij. Gevolg zijn blackouts. Zulke ideen kunnen we dus missen als kiespijn.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:38   #265
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik stel trouwens vast dat de teller nu bijna op 12.000 staat en dit na één dag. Er is dus wel degelijk een draagvlak om dit te herzien en ons land leefbaarder te maken. Dat er beter openbaar vervoer moet komen met het vrijgekomen geld staat buiten twijfel. Liefst wel door niet politiek benoemde managers.
Omdat mensen niet verder lezen en zo snel beïnvloedbaar zijn.

Nemen we het voorbeeld van de hogere pensioenleeftijd:

WIE OP 14 BEGINT TE WERKEN ZAL DIT MOETEN DOEN TOT ZIJN 67e!!!!!

TROLOLOL

Ja, leuk, maar kinderarbeid is hier al jaren verboden.

Trouwens, 12.000, dat lijkt wel alsof er weer niemand zo'n bedrijfswagen heeft, zeker.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:40   #266
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De bedoeling is dus wel dat consumptie en vervuiling (= bedrijfswagen) zwaarder wordt belast en arbeid minder (= uw loon).
Ga je lasten op arbeid zo zwaar reduceren dat mensen met 1000€ bruto erbij ook 1000€ netto erbij hebben?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:41   #267
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ff mijn situatie: ik doe 18000km per jaar. Daarvan zijn er 11000 woon-werk, 2000 vakantie (ongeveer) en de rest dus andere privé en werk gerelateerd (af en toe ga ik eens naar een klant).

Als ik met het OV ga, ben ik 1u30 onderweg ipv 30min. OV is dus geen optie. Bovendien is die wagen de enige gezinswagen. Hij wordt dus zowieso vervangen door een minder zuinige privé wagen wegens goedkoper in aanschaf. Als het zuiver om het milieu zou gaan, is het afschaffen in mijn geval nogal dom.

Blijft over? Het fiscaal gunstige regime van de auto. Maar daar blijf ik bij mijn standpunt: ofwel iedereen gelijk voor de wet, ofwel niemand. Auto afschaffen, dan ook aftrek voor pensioen, kinderen, woonbonus en ALLE andere zaken die bedoeld zijn om mensen extra ademruimte te geven tov de hoge belastingsgraad en deze vervangen door een universele flattaks voor iedereen (inclusief de arme mensen want hey, we zijn blijkbaar toch niet echt sociaal en gunnen elkaar niets).
Het vet onderlijnde is waar u zwaar in de fout gaat. U doet dus amper 5000 kilometer werk gerelateerd. U zegt zelf af en toe naar een klant te gaan. Oplossing : zoals elke werkmens met een eigen wagen uw woon-werk en privé kilometers gaan doen. Een soort poolwagen op het bedrijf waar u gebruik kunt van maken om de verplaatsingen werk-klant en terug mee te doen. De momenten dat u die wagen niet nodig hebt kunnen andere werknemers die wagen reserveren om hun klantenbezoeken te gaan doen. Meer en meer bedrijven passen dit systeem al toe. Omdat dit een veel eerlijker systeem is voor al hun werknemers in hun bedrijf.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:43   #268
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Petitie getekend door iemand die veelvuldig gebruik maakt van het fiscaal gunstig tarief van bedrijfswagens! Ook geen fiscale aftrek van elk rollend materiaal meer. En ze mogen van mij ook ineens de camionetten, vrachtwagens en alles onder lichte vracht 100% gaan belasten. Geen vrijstelling van allerlei taksen en zaken zoals BIV maar volle pot afdokken. En ineens in België een wegenvignet zoals Duitsland. Prijzen : 5 euro/dag of 500 euro/jaar. Of het nu een dacia duster, een dikke mercedes of een vrachtwagen is. Ik ben zeker al voorstander en de politieker die dat allemaal rond krijgt verdient een standbeeld en eeuwige roem.
Voila. Ik ben hier ook voor te vinden. Gedaan met gesubsidieerd in de file staan en kankerverwekkende dieselrook in de lucht te blazen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:43   #269
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
This.

Trouwens, Sinardet zou al een reden moeten zijn om dit helemaal niet te tekenen. Toch maar even een kleine opmerking.
Daar zeg je zo wat.
Profs krijgen nooit een bedrijfswagen.
Als een prof een raadgevende of andere functie krijgt op een kabinet, is het eerste wat hij/zij likkebaardend vraagt is een leuk model van audi of mercedes. Echte toppers durven een hybride Lexus (RX) vragen.

Natuurlijk is een bedrijfswagen met onbeperkte tankkaart negatief voor het milieu. Er is geen enkele efficiënte stimulus om er geen misbruik van te maken.

En natuurlijk steekt een bedrijfswagen de ogen uit (zie verhaal Sinardet).

Echter, van uw gat maken tegen bedrijfswagens, is lopen achter de symptomen, en nalaten om het echte probleem aan te pakken.

Het echte probleem is de hoge belasting op arbeid. Terwijl de vakbonden dan wel toegelaten hebben om die leuke dingetjes, zoals maaltijdcheques, ecochecqes, bedrijfswagens, gsm of smartphone ... te voorzien om ... geen sociale lasten op te betalen.

Illustratie: een van mijn kinderen doet in het buitenland net dezelfde job als voorheen in Vlaanderen.
In Vlaanderen, na 1 jaar "proefdraaien' in de bedoelde job, als 28-jarige: een leuke (kleinere) volvo met tankkaart.
In het buitenland bestaat die auto simpelweg niet. Maar wel een fiks hoger netto-loon.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:46   #270
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Voila. Ik ben hier ook voor te vinden. Gedaan met gesubsidieerd in de file staan en kankerverwekkende dieselrook in de lucht te blazen.
Is het dan ook gedaan met vuile fabrieken, vulkanen, oude bussen, en dergelijke?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:47   #271
Lange Limburger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 oktober 2014
Berichten: 1.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het vet onderlijnde is waar u zwaar in de fout gaat. U doet dus amper 5000 kilometer werk gerelateerd. U zegt zelf af en toe naar een klant te gaan. Oplossing : zoals elke werkmens met een eigen wagen uw woon-werk en privé kilometers gaan doen. Een soort poolwagen op het bedrijf waar u gebruik kunt van maken om de verplaatsingen werk-klant en terug mee te doen. De momenten dat u die wagen niet nodig hebt kunnen andere werknemers die wagen reserveren om hun klantenbezoeken te gaan doen. Meer en meer bedrijven passen dit systeem al toe. Omdat dit een veel eerlijker systeem is voor al hun werknemers in hun bedrijf.
Dit is inderdaad eerlijker tegenover alle werknemers in het bedrijf, maar ook tegenover de maatschappij die subsidieert. Bovendien kunt u dan pas echt van een bedrijfswagen (een wagen ten dienste van het bedrijf ) spreken. Het zou in ieder geval een slok op een borrel schelen voor de staat.
Lange Limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 10:55   #272
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het vet onderlijnde is waar u zwaar in de fout gaat. U doet dus amper 5000 kilometer werk gerelateerd. U zegt zelf af en toe naar een klant te gaan. Oplossing : zoals elke werkmens met een eigen wagen uw woon-werk en privé kilometers gaan doen. Een soort poolwagen op het bedrijf waar u gebruik kunt van maken om de verplaatsingen werk-klant en terug mee te doen. De momenten dat u die wagen niet nodig hebt kunnen andere werknemers die wagen reserveren om hun klantenbezoeken te gaan doen. Meer en meer bedrijven passen dit systeem al toe. Omdat dit een veel eerlijker systeem is voor al hun werknemers in hun bedrijf.
Klopt niet.

Bedrijfswagens zijn dan ook geen kwestie van eerlijk of niet, die zijn een simpele kwestie van verloning. Dat niet inzien, zoals zovelen, is gewoon aangeven dat je in dergelijke discussies de klok wel hoort, maar de klepel niet weet hangen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:05   #273
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het vet onderlijnde is waar u zwaar in de fout gaat. U doet dus amper 5000 kilometer werk gerelateerd.
Waarom ga ik daar zwaar in de fout? Ik heb nooit beweerd een auto nodig te hebben voor mijn werk op zich.

Citaat:
Oplossing : zoals elke werkmens met een eigen wagen uw woon-werk en privé kilometers gaan doen.
Dat is prima. Maar afhankelijk van de motivatie hierachter, moet de lijn dan wel doorgetrokken worden. Mensen hun auto afnemen is makkelijk hé als het niet in je eigen vel snijdt. Schaf dan ook maar andere fiscale regimes af want dat is even goed belastingsontwijking (woonbonus, aftrek kinderen, kuisvrouw, pensioensparen, maaltijdcheques, internet, gsmabbo, etc.).

Citaat:
Een soort poolwagen op het bedrijf waar u gebruik kunt van maken om de verplaatsingen werk-klant en terug mee te doen. De momenten dat u die wagen niet nodig hebt kunnen andere werknemers die wagen reserveren om hun klantenbezoeken te gaan doen. Meer en meer bedrijven passen dit systeem al toe. Omdat dit een veel eerlijker systeem is voor al hun werknemers in hun bedrijf.
In ons bedrijf heeft iedereen een wagen van het bedrijf, dus dat is niet nodig. Bovendien moest ik mijn wagen moeten afstaan, dan koop ik gewoon zelf één en vraag ik een km vergoeding.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:13   #274
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Waarom ga ik daar zwaar in de fout? Ik heb nooit beweerd een auto nodig te hebben voor mijn werk op zich.



Dat is prima. Maar afhankelijk van de motivatie hierachter, moet de lijn dan wel doorgetrokken worden. Mensen hun auto afnemen is makkelijk hé als het niet in je eigen vel snijdt. Schaf dan ook maar andere fiscale regimes af want dat is even goed belastingsontwijking (woonbonus, aftrek kinderen, kuisvrouw, pensioensparen, maaltijdcheques, internet, gsmabbo, etc.).



In ons bedrijf heeft iedereen een wagen van het bedrijf, dus dat is niet nodig. Bovendien moest ik mijn wagen moeten afstaan, dan koop ik gewoon zelf één en vraag ik een km vergoeding.
Jij valt hier zwaar door de mand hoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:16   #275
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zal dan toch wel aangepaste rekenkunde zijn.
Een bedrijfswagen is voor het bedrijf een aftrek post waar geen sociale bijdragen op zitten.
Voor de werknemer is het een extra legale loon waar hij wel lasten op betaald.
Of je dus tevreden moogt zijn met een bedrijfswagen?
Toch niet als je eens goed rekent.
De werknemer betaalt geen lasten op de wagen.
In plaats van iemand 5000 bruto te betalen, betaalt men bv. 4000 + een wagen, en met de 1000 bruto financiert het bedrijf de wagen. En die 1000 bruto worden door het bedrijf gedeklareerd als bedrijfsonkosten. Perfect legaal en win-win voor iedereen, behalve voor de fiscus natuurlijk.
Waarom denk je dat bijna iedereen vandaag een bedrijfswagen onder zijn gat geduwd krijgt?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:20   #276
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
De werknemer betaalt geen lasten op de wagen.
In plaats van iemand 5000 bruto te betalen, betaalt men bv. 4000 + een wagen, en met de 1000 bruto financiert het bedrijf de wagen. En die 1000 bruto worden door het bedrijf gedeklareerd als bedrijfsonkosten. Perfect legaal en win-win voor iedereen, behalve voor de fiscus natuurlijk.
Waarom denk je dat bijna iedereen vandaag een bedrijfswagen onder zijn gat geduwd krijgt?
Toch wat kort door de bocht. Voor die wagen dient de werknemer een voordeel alle aard (VAA) te declareren op zijn loonfiche. Dat VAA bedrag wordt bij zijn bruto geteld, en daar wordt dan voorheffing op berekend => dus op een hoger bedrag => dus in een hogere schaal => extra kost voor de werknemer.
En dat VAA hangt ondermeer af van de totale aanschafprijs van de auto (inclusief opties) én de CO2 uitstoot.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:22   #277
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De BBL heeft een petitie gestart tegen de staatsfinanciering van de vele duizenden bedrijfswagens op onze wegen. Ik ben niet echt een aanhanger van de BBL maar ik vind dit wel een goed initiatief. Onderteken de petitie hier:

http://www.petities24.com/stop_verlo...gens_en_diesel
Het grote aantal bedrijfswagens is uiteraard een belangrijke reden waarom het verkeer in dit land vastzit.
Anderzijds zullen de politieke partijen die aan dit heilig huisje willen raken bij de volgende verkiezingen afgestraft zodat er op dit vlak niets zal worden ondernomen met als gevolg dat de toestand op onze wegen nog zal verergeren.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:23   #278
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dat is prima. Maar afhankelijk van de motivatie hierachter, moet de lijn dan wel doorgetrokken worden. Mensen hun auto afnemen is makkelijk hé als het niet in je eigen vel snijdt. Schaf dan ook maar andere fiscale regimes af want dat is even goed belastingsontwijking (woonbonus, aftrek kinderen, kuisvrouw, pensioensparen, maaltijdcheques, internet, gsmabbo, etc.).

In ons bedrijf heeft iedereen een wagen van het bedrijf, dus dat is niet nodig. Bovendien moest ik mijn wagen moeten afstaan, dan koop ik gewoon zelf één en vraag ik een km vergoeding.
1/ Ik heb zelf twee wagens die ik fiscaal in breng. Twee heel dure wagens waarvan één wagen zelfs voor 90%. Schaffen ze morgen dit fiscaal voordeel af dan zal ik ook eens vloeken. Maar het ook begrijpen dat dit een maatregel zou zijn die ze al veel langer hadden moeten nemen. Dus met wat ik zeg zou ik voor vele duizenden euro's per jaar in mijn vel snijden. En de rest wat je zegt om af te schaffen : akkoord.

2/ Een bedrijfsleider die het niet waard is om een bedrijf te runnen. Waarschijnlijk een aangestelde CEO die maar wat op doet. Een dikke verloning met bijhorende dikke bedrijfswagen en allerlei voordelen. Zolang het goed loopt steekt die geen bal uit. Maar je geeft zelf de oplossing : schaf bedrijfswagens af. Laat iedereen met eigen wagen zijn woon-werkverkeer doen. En geef ze kilometervergoeding voor de kilometers die ze ECHT VOOR HUN WERK moeten doen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:27   #279
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Toch wat kort door de bocht. Voor die wagen dient de werknemer een voordeel alle aard (VAA) te declareren op zijn loonfiche. Dat VAA bedrag wordt bij zijn bruto geteld, en daar wordt dan voorheffing op berekend => dus op een hoger bedrag => dus in een hogere schaal => extra kost voor de werknemer.
En dat VAA hangt ondermeer af van de totale aanschafprijs van de auto (inclusief opties) én de CO2 uitstoot.
Belachelijk lage VAA. Als ik zie wat ik aan VAA moet betalen dan lach ik eens. Die VAA zouden ze gerust maal tien mogen doen. En geen onderscheid met CO uitstoot en dergelijke maar gewoon een bepaald percentage op de catalogusprijs.

Wagen van 50.000 euro = minstens 5.000 euro per jaar aan VAA. En zelfs dat cijfer vind ik nog belachelijk laag. Mag zelfs 10% van de waarde van de wagen zijn.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 11:32   #280
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Belachelijk lage VAA. Als ik zie wat ik aan VAA moet betalen dan lach ik eens. Die VAA zouden ze gerust maal tien mogen doen. En geen onderscheid met CO uitstoot en dergelijke maar gewoon een bepaald percentage op de catalogusprijs.

Wagen van 50.000 euro = minstens 5.000 euro per jaar aan VAA. En zelfs dat cijfer vind ik nog belachelijk laag. Mag zelfs 10% van de waarde van de wagen zijn.
10% van 50.000 is?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
“Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.”
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be