![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen alternatief. Einde discussie..... Er is niets efficiënter als een auto.
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weten de afgunstigen wel waar ze aan beginnen?
![]() Buiten het inkomstenverlies voor de overheid die het afschaffen van de bedrijfswagens met zich mee zou brengen en de mogelijke negatieve impact op het milieu door de logische veroudering van het totale wagenpark, zou er misschien wel eens iets in gang gezet kunnen worden waar ze spijt van krijgen. Er worden wel meer voordelen uitgereikt dan bedrijfswagens alleen. Als de afgunstigen zich weer eens roeren omdat zij die niet X keer meer, maar Y*X keer meer bijdragen aan de pot iets terugkrijgen en het afgunstniveau weer wat stijgt, dan moet ik spontaan denken aan 'het infuus' waar men al eens naar verwijst. Want deze afgunstigen krijgen in verhouding véél meer terug van de staat dan wat ze zelf in de pot hebben gestoken. Maar ja, dat valt onder een andere noemer he. Iets met solidariteit en sterkste schouders en zo.
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() Als in in Brussel moet zijn op vergadering pak ik niet de auto. Garantie een half uur tot een uur te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb me, niettegenstaande dat het luxe-bak is, nog nooit kunnen betrappen op "awel, nu ga ik eens wat kilometerkes op de teller plaatsen se". Noch kan ik me geen verplaatsing voorstellen die we anders niet zou gedaan hebben.
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog steeds sneller als een trein, bus, fiets of wat dan ook. Als er iets sneller was voor korte afstanden als een auto nam iedereen dat vervoer wel. Een vliegtuig voor lange afstanden....
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn tegenwoordig al veel vrachtwagenchauffeurs die met die camion (groot en klein) naar huis moeten/mogen ... dat spaart een parkeerplaats op het bedrijf zeker ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gasten die het land rondrijden zijn beter uit om te starten van thuis, en thuis te landen, die verliezen de pendeltijd niet woonwerkverkeer bestaat daar niet meer. Vanaf je met twee naar de werf moet, is het natuurlijk moeilijk om de camionet mee te nemen en te gaan beweren dat je tijd wint, de ene moet dan de andere gaan oppikken.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2014 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Minister
|
![]() Hoor je mij zeggen dat je die arbeider niet de mogelijkheid moet geven om 500€ van zijn brutoloon in te wisselen voor een wagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
|
![]() Wil je een tax-shift die het wagengebruik aanpakt?
Schaf alle taksen af en verwerk alles in de benzineprijzen. Desnoods €4/l. Maar dan zal je de afgunstigen meteen horen tieren dat wagengebruik dan enkel nog weggelegd is voor de 'de rijken' en 'mobiliteit is een basisrecht' en tralala. En natuurlijk compensatiemaatregelen want 'alleen de rijken kunnen zich een duurdere zuinige wagen aanschaffen en de gewone man ene oudere meer vervuilende'. 'Ik hoef niet te betalen voor de firmawagen van mijn buurman'. Valt iets voor te zeggen, maar kan snel doorgetrokken worden naar de kostprijs van het openbaar vervoer, kindergeld, ....
![]() |
#312 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt juist is dat niet, in feite zou ik als baas daar toch een punt van maken dat iemand die denkt 4500km zuiden van portugal te rijden, tijdens de vakantie... is toch wel serieus aan het profiteren. Idemdito als iemand bvb 100.000km per jaar rijdt, terwijl een collega het doet met 45000km per jaar kun je u afvragen of die wel een beetje routeplanning doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ideale zou he topenbaar vervoer als loonsverhoging bij de netto loon van de ambtenaar gevoegd worden, dus 100euro per jaar IN een tweede faze, eis je dat het openbaar vervoer niet meer aan de baxter ligt van de overheid dus 0euro steun. Pasop dat staat los van het infrax verhaal dat blijf je betalen. In een derde faze belast je het energieverbruik van de trein even hard, en voer je een btw van 21% in op het ticket, zodat er met gelijke wapens kan gestreden worden In een vierde faze zorg je dan dat iedereen zijn kosten om op zijn werk te geraken mag inbrengen, dus het omgekeerde van wat we nu doen. Dus je krijgt niet de auto, maar je pendelt met uw auto / treinabo naar het werk Je kiest dus zelf als werknemer hoe je op uw werk geraakt en is dit met fiets, auto /trein trek je die vergoeding forfaitair van uw inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Europees Commissaris
|
![]() Auto-verslaafden met oogkleppen op leven inderdaad in de illusie dat er geen efficiënter vervoermiddel dan de auto bestaat. Die illusie komt dan wel voort uit onwetendheid..
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 december 2014 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel symbolische ferrari's staan nog ingeschreven bij bedrijven ? Het zou een interessante parlementaire vraag zijn, waarmee dan verhelderend zou bewezen worden dat het Dirupo verhaal alle bedrijfswagens omgetoverd heeft naar goedkopere wagens... Maar ja, de mensen die geen hebben weten dat natuurlijk iedereen blijft cashen. Je verdient zelfs geld door met een auto te rijden, stel u voor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, laat ons de bedrijfswagens afschaffen onder de noemer van 'iedereen hetzelfde', dan wil ik ook in het boerengat waar ik woon dezelfde mogeliijkheden inzake openbaar vervoer als iemand die in de stad woont (tijdschema's, aantal, ...). Er zouden hier veel lege bussen door de straat rijden. Zo zie je maar dat efficiëntie maar een relatief begrip is in deze.
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien moet u dat overwegen of in de stad gaan wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
|
![]() Citaat:
Nochtans stond het ook niet bij de geboorte vast wie later wel en wie niet een bedrijfswagen in het bezit zou krijgen, hoeveel iemand uiteindelijk verdient, ....
![]() |
![]() |
#320 |
Minister
|
![]() Dus als ik het goed heb, is een bedrijfswagen/salariswagen minder goed als een privé wagen omdat JIJ er misbruik van maakte en jouw gedrag projecteert naar iedereen die zo'n wagen heeft. Ik zal nog eens proberen: waarom is zo'n auto slechter dan een privé wagen en nu feiten aub.
|
![]() |
![]() |