Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2014, 22:25   #141
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1966 Bekijk bericht
luister hier eens op TV Limburg vanaf seconde 30 :
http://www.tvl.be/nl/2014-12-14/pete...rg/#.VJSBt14AA
De journalist mag de stemming van de nieuwe limburgse sp-a voorzitter niet filmen.
Ik vind dit zeer normaal dat de sp-a dit beslist heeft gezien het vooraf niet zeker was wie het zou halen. Stel u nu eens voor dat een van de aanwezigen opnames met een smartphone maakt en deze doorgeeft aan TVL en deze op hun beurt dit uitzendt. Dit zou toch echt laakbaar zijn. Wat Le Vif doet is juist hetzelfde. En jij verdedigt zo'n gedrag...
Denk je echt dat ik een andere mening ga ventileren omdat je een voorbeeld van bij sp.a neemt ? ?
Ik vind het heel normaal dat een partij (sp.a zowel als n-va of elke andere) wil buitenhouden bij stemmingen. Maar ze kan niemand beletten van toch een opname te maken. Die persoon die dat doet heeft maar één limiet op zijn gebruik daarvan : de wet. Termen als laakbaar zijn gewoon een subjectief oordeel van een belanghebbende.
Merk op dat Le Vif een artikel schreef op basis van hun geluidsopnames. Dit heeft niets te zien met het uitzenden van beelden. Daar heeft de wet wel een woordje over te zeggen.
Elke partij probeert de beeldvorming en de communicatie te structureren. Als journalist ben je een handpop als je je beperkt tot die door woordvoerders geschreven teksten die politici staan af te lezen. De politieke analyses en al de achtergrond info die we o zo graag lezen in de weekend edities van De Standaard, De Morgen of De Tijd zijn heus niet ontstaan door wat woordvoerderspraat na te papegaaien hoor. Elk stukje info is het resultaat van ofwel speurwerk, ofwel van mensen die bewust hun mond voorbijpraten.
Ongetwijfeld dikwijls tot frustratie van partijvoorzitters die hun interne winkel op straat zien belanden tegen hun zin. Maar dit hoort bij het spel.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:29   #142
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger Bekijk bericht
Het is ongevraagd binnendringen in privésfeer. Endat is een misdrijf. Een laf nog wel.
grapjas,

een vergadering van een politieke partij is niet "privésfeer"

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:33   #143
Lange Limburger
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
grapjas,

een vergadering van een politieke partij is niet "privésfeer"
Dan is een kabinetsvergadering dat ook niet?
Lange Limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:39   #144
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je echt dat ik een andere mening ga ventileren omdat je een voorbeeld van bij sp.a neemt ? ?
Ik vind het heel normaal dat een partij (sp.a zowel als n-va of elke andere) wil buitenhouden bij stemmingen. Maar ze kan niemand beletten van toch een opname te maken. Die persoon die dat doet heeft maar één limiet op zijn gebruik daarvan : de wet. Termen als laakbaar zijn gewoon een subjectief oordeel van een belanghebbende.
Merk op dat Le Vif een artikel schreef op basis van hun geluidsopnames. Dit heeft niets te zien met het uitzenden van beelden. Daar heeft de wet wel een woordje over te zeggen.
Elke partij probeert de beeldvorming en de communicatie te structureren. Als journalist ben je een handpop als je je beperkt tot die door woordvoerders geschreven teksten die politici staan af te lezen. De politieke analyses en al de achtergrond info die we o zo graag lezen in de weekend edities van De Standaard, De Morgen of De Tijd zijn heus niet ontstaan door wat woordvoerderspraat na te papegaaien hoor. Elk stukje info is het resultaat van ofwel speurwerk, ofwel van mensen die bewust hun mond voorbijpraten.
Ongetwijfeld dikwijls tot frustratie van partijvoorzitters die hun interne winkel op straat zien belanden tegen hun zin. Maar dit hoort bij het spel.
Relaties zijn gebouwd op vertrouwen. Als er iets tussen personen of een groep van personen in vertrouwen gezegd wordt en dit vertrouwen wordt geschaad is dit laakbaar. Zo vind ik het heel normaal dat TVL niet gaat proberen die spa clownverkiezingen uit te zenden, als ze dat doen is het laakbaar. Het is misschien niet tegen de wet, maar dat is het punt niet. Hetzelfde geld voor B-Plus fanaat Vanderkelen die onthulde dat De Wever hem in een off the record-gesprek had gezegd dat het voor hem niet nodig is dat België verdwijnt als Vlaanderen zich in België vrij kan ontwikkelen. Ik had al geen hoge dunk van VDK maar sindsdien veracht ik hem.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 19 december 2014 om 22:40.
Ambiorix1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:47   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Relaties zijn gebouwd op vertrouwen. Als er iets tussen personen of een groep van personen in vertrouwen gezegd wordt en dit vertrouwen wordt geschaad is dit laakbaar. Zo vind ik het heel normaal dat TVL niet gaat proberen die spa clownverkiezingen uit te zenden, als ze dat doen is het laakbaar. Het is misschien niet tegen de wet, maar dat is het punt niet. Hetzelfde geld voor B-Plus fanaat Vanderkelen die onthulde dat De Wever hem in een off the record-gesprek had gezegd dat het voor hem niet nodig is dat België verdwijnt als Vlaanderen zich in België vrij kan ontwikkelen. Ik had al geen hoge dunk van VDK maar sindsdien veracht ik hem.
Een journalist, zender, blad of andere media die zich vrijwillig neerlegt bij partijbeslissingen over wat ze mogen of niet mogen publiceren... Een nog betere definitie van regimepers is welhaast niet mogelijk.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 22:59   #146
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een journalist, zender, blad of andere media die zich vrijwillig neerlegt bij partijbeslissingen over wat ze mogen of niet mogen publiceren... Een nog betere definitie van regimepers is welhaast niet mogelijk.
Hopeloos...
Ambiorix1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 06:46   #147
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard arbeidsomstandigheden bij Apple

Citaat:
Undercoverjournalisten van de BBC gingen aan het werk bij de Pegatronfabrieken in China. Ze ontdekten onder meer dat de regels met betrekking tot leeftijd, werkoverleggen en slaapzalen stelselmatig werden geschonden. Ook voldeden ID-kaarten van werknemers niet aan de standaard die daarvoor geldt.

De BBC filmde onder meer een examen gezondheid en veiligheid waar werknemers de antwoorden van de vragen in koor schreeuwden, waarmee de kans op falen nihil is. Ook moest een van de verslaggevers achttien dagen op rij werken, ook al had hij om een vrije dag gevraagd.

Op de beelden is te zien dat werknemers tussen het werken door in slaap vallen. Een leidinggevende waarschuwt de werknemers: er staat stroom op de apparaten, dus in slaap vallen zou de dood tot gevolg kunnen hebben.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141219_01437783
http://www.demorgen.be/buitenland/wa...-bbc-a2157743/

Interessant om te horen dat volgens sommige forummers alhier de BBC dus criminele, laffe, maffiose en privacy-schendende journalisten tewerkstelt. Of dat de BBC in het geheel een criminele organisatie is tout court?

Zo leert men iedere dag wel iets bij...

Och, wacht even! Het gaat over China, misschien is het dan plots wél toegelaten...?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 december 2014 om 07:04.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:39   #148
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Ik hoop dat Vlaanderen zich vrij kan ontwikkelen in een confederaal Belgie".
Het is algemeen geweten dat dit de huidige stellingname is van BDW toch ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 13:10   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Ik hoop dat Vlaanderen zich vrij kan ontwikkelen in een confederaal Belgie".
Het is algemeen geweten dat dit de huidige stellingname is van BDW toch ?
Dat is idd "de huidige stellingname".
Een stellingname die niet strookt met het eerste programmapunt van de N-VA.
Oud 20 december 2014, 13:13   #150
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is idd "de huidige stellingname".
Een stellingname die niet strookt met het eerste programmapunt van de N-VA.
In politiek moet je "flexibel" zijn...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be