![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens; mijn 'doordeweekse' kerstmenu werd op luid gejuich en gesmek en gesmak onthaald.
Enkel bij de ingesneden aardappels in de oven smaakte de verse rozemarijn een beetje te sterk af. Volgende keer iets minder van gebruiken. Wat ik verder geleerd heb; maak vooraf een timing adhv de gaar- en rusttijden van je gerechten. Alles kwam hier netjes tesamen op tafel dankzij mijn vooraf uitgekiende tijdslijn. Geen "eet al maar wat kroketten want de rosbief moet nog 10 minuten in de oven" dus. Kortom; we kunnen op algemeen verzoek spreken van een succesverhaal.
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Papa versmijt zijn centjes aan hippe aajfones. Dus moeten de kadeetjes vervallen charcuterie eten. Kerstavond? Gebraad en rosbief. Het lijkt wel een gewone dag. Aja, de aajfoon apps stonden in promotie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren daar jongens die altijd iets aan te merken hadden op het eten. Dit was niet goed en dat was dit en dit was dat. Op een goede dag moest ik één van die mensen, op zondagavond rond 6 uur thuis ophalen omdat ie anders geen vervoer had en we nog een pintje wilden gaan drinken vooraleer ons een week op te sluiten. Stipt zoals ik altijd ben, was ik iets te vroeg daar en zat de familie nog rond de tafel. Toen ik zag wat ze daar aten, dacht ik bij mezelf: "Die vindt dat eten bij het leger niet goed, wat zou hij dan vinden van het eten dat ie thuis krijgt?". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben met kerstavond gewoon een kaasschotelke gegeten en dat doorgespoeld met heerlijke wijn, meer moet dat niet zijn.
Voor de goede verstaanders, de kaas hebben we opgegeten, de schotel hebben we nadien afgewassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerstdag met de familie:
Heel traditioneel: Zalmcocktail Kroketten Rauwe groenten Gestoofde groenten Gekookte groenten Kalfslapjes met peperroom- of champignonsaus Een heerlijke ijstaart van het ijsboerke of een bolleke ijs met slagroom en zelfgemaakte chocoladesaus Koffie en gebak |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met nieuwjaar gaat het meer dan waarschijnlijk van dat zijn, is ook niets mis mee hoor. Wij stellen de vleesschotel wel zelf samen, wij nemen hiervoor van het beste vlees (gemakkelijk als je zus in de vleesbranche zit hé). En met gourmet kan je ver gaan hoor, wij hebben meestal ook pannenkoekendeeg, zo kan iedereen zich een pannenkoekske bakken, daarbij een bolleke ijs ..... heeeeeeeerlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij was het dit jaar eendenborst in (zelfgemaakte) sinaasappelsaus. Al jaren niet meer gegeten, en het was verdomd goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was ooit op een feestje waarbij de gastvrouw meer dan haar best gedaan had om iets in elkaar te flansen. Jammer dat de vrouw niet echt goed was in koken en gelukkig waren er een paar, waaronder ikzelf, die van het mislukte eten nog een feestmaaltijdje konden maken. Als we weer eens bij dat koppel mogen feesten, heeft ze heel eenvoudig maar lekker eten op tafel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat is wel héél verregaand. En dan nog ijs van 't IJsboerke erbij? De creativiteit van sommigen kent echt geen grenzen Ik bel direct naar Roger Van Damme. Die moet dat weten!
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marginale toestanden he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://itunes.apple.com/be/app/caat...493781199?mt=8 http://androidworld.nl/apps/5-apps-v...ber-van-koken/ http://www.just-eat.be/apps http://editorial.nl.softonic.com/cul...van-het-moment
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is echt keihandig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo een super-duper-hyper-mega-i-phone-tablet-application om je te leren een hard ei te koken!
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zomaar? Zonder recept? Zonder app? Wow. Bofkont!
![]() |
![]() |