Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2015, 16:56   #601
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Beweer ik dat?
Ik nodig u slechts uit het tiende hoofdstuk van het evangelie van Markus te lezen.

Deed u dit ondertussen al?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 16:58   #602
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik nodig u slechts uit het tiende hoofdstuk van het evangelie van Markus te lezen.

Deed u dit ondertussen al?
Ik moet dat niet gaan checken: ik ken die tekst.
Schoolmeestermanier van discussiëren.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 17:02   #603
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet dat niet gaan checken: ik ken die tekst.
Dan kent u ook de problematiek van het apostelconcilie en de vraag in hoeverre nieuwe christenen nog gebonden waren door de rituele of door de morele wetten van het Oude Verbond.
Oud 8 januari 2015, 17:06   #604
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kent u ook de problematiek van het apostelconcilie en de vraag in hoeverre nieuwe christenen nog gebonden waren door de rituele of door de morele wetten van het Oude Verbond.
Slim dat je daar achter gekomen bent dat ik dat wist. Kon je al uit een van mijn andere bijdragen hebben afgeleid.
Oud 8 januari 2015, 17:15   #605
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnbaar beseft u niet dat uw conclusie gebaseerd is op een heel merkwaardige benadering: u neemt schijnbaar aan dat God stenen tafelen met een wettekst aan Mozes heeft geopenbaard, om tegelijkertijd echter de andere openbaring aan Mozes en Aäron die mondeling gebeurde te verwerpen.

Op welke basis beoordeelt u dus de ene bijbeltekst als waar en de andere als onwaar?

In mij komt onmiddellijk het woord "willekeur" op.
Ik pas maar dezelfde willekeur toe als u. U haalt teksten aan waar homosexualiteit wordt veroordeeld. Ik haal de Tien Geboden aan, de morele principes die Jaweh rechtstreeks heeft kenbaar gemaakt aan Mozes, en waarin geen veroordeling te lezen staat van homoseksualiteit.

Trouwens, indien u consequent bent met uw morele principes, dan moet u de mensen die homoseksuele handelingen verrichten ter dood brengen. Want dat eist uw boek Leviticus.

Ik ben benieuwd wat u nu weer uit uw mouw gaat schudden om deze executie niet meer te moeten uitvoeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2015 om 17:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 17:38   #606
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even terug naar het onderwerp van de draad, waarvan de titel is:
Uit deze homofobe beerput worden de N-VA excellenties geboren.

Om het met de woorden van het Weverke te zeggen:
men vindt daar een klein clubke studenten die zich ware katholieken achten, en die de katholieke godsdienst willen verdedigen.

.
Inderdaad, terug naar het onderwerp.
De Wever is erelid van dit klein clubke studenten.
Of de vraag of hij achter hun standpunten staat, kwam geen antwoord. Overigens ook geen antwoord van Kennis, Jambon, Storme, Van Dijck. Ik kan er alleen maar uit afleiden dat zij dus achter de volgende standpunten staan uit het manifest van Pro Familia, of dit in elk geval niet de moeite waard vinden om te reageren op een vraag hierover.
De standpunten zijn:

II. Van de burgerlijke overheid eisen we:
1. Afschaffing van elke wetgeving die de adoptie van kinderen door koppels van hetzelfde geslacht toelaat. Koppels hebben strikt genomen geen "recht op kinderen", zoals ze recht hebben op materiële bezittingen, maar kinderen hebben wel het recht om in een vaste levensverbondenheid van vader en moeder te worden verwekt, gedragen, geboren en opgevoed (cf. Donum Vitae). Een kind dit recht op vader en moeder ontzeggen is een ontoelaatbare discriminatie!
2. Herwaardering van het huwelijk in zijn ware betekenis van het woord: Een levenslange band tussen man en vrouw, gericht op de voortplanting en wederzijdse steun. Alle andere samenlevingsvormen zijn geen huwelijk en kunnen dus geen aanspraak maken op deze titel.
3. Blijvende ondersteuning van de (grote) gezinnen omdat kinderrijkdom de beste en enige garantie blijft voor sociale welvaart en welzijn.
4. Een heropname van abortus in het strafrecht en een einde aan subsidies voor anticonceptiva, alsook de vele misleidende campagnes erover.
5. Een einde aan de verplichting die aan (para)medici wordt opgelegd om anticonceptiva aan te bieden.
6. Een manifest verbod op openbare zedenschennis, zoals tijdens de zogenaamde Gay Pride tentoongesteld.
7. Een verbod op IVF, kunstmatige inseminatie, draagmoederschap en alle andere ersatz-concepten die de unieke aard van het natuurlijke gezin ondermijnen.
8. Een verbod op de pseudowetenschappelijke gendertheorie in de onderwijsinstellingen en een verbod op de ideologische gender mainstreamingspolitiek in alle overheidsinstellingen.
Oud 8 januari 2015, 17:42   #607
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of de vraag of hij achter hun standpunten staat, kwam geen antwoord. Overigens ook geen antwoord van Kennis, Jambon, Storme, Van Dijck. Ik kan er alleen maar uit afleiden dat zij dus achter de volgende standpunten staan uit het manifest van Pro Familia, of dit in elk geval niet de moeite waard vinden om te reageren op een vraag hierover.
De standpunten zijn:

II. Van de burgerlijke overheid eisen we:
1. Afschaffing van elke wetgeving die de adoptie van kinderen door koppels van hetzelfde geslacht toelaat. Koppels hebben strikt genomen geen "recht op kinderen", zoals ze recht hebben op materiële bezittingen, maar kinderen hebben wel het recht om in een vaste levensverbondenheid van vader en moeder te worden verwekt, gedragen, geboren en opgevoed (cf. Donum Vitae). Een kind dit recht op vader en moeder ontzeggen is een ontoelaatbare discriminatie!
2. Herwaardering van het huwelijk in zijn ware betekenis van het woord: Een levenslange band tussen man en vrouw, gericht op de voortplanting en wederzijdse steun. Alle andere samenlevingsvormen zijn geen huwelijk en kunnen dus geen aanspraak maken op deze titel.
3. Blijvende ondersteuning van de (grote) gezinnen omdat kinderrijkdom de beste en enige garantie blijft voor sociale welvaart en welzijn.
4. Een heropname van abortus in het strafrecht en een einde aan subsidies voor anticonceptiva, alsook de vele misleidende campagnes erover.
5. Een einde aan de verplichting die aan (para)medici wordt opgelegd om anticonceptiva aan te bieden.
6. Een manifest verbod op openbare zedenschennis, zoals tijdens de zogenaamde Gay Pride tentoongesteld.
7. Een verbod op IVF, kunstmatige inseminatie, draagmoederschap en alle andere ersatz-concepten die de unieke aard van het natuurlijke gezin ondermijnen.
8. Een verbod op de pseudowetenschappelijke gendertheorie in de onderwijsinstellingen en een verbod op de ideologische gender mainstreamingspolitiek in alle overheidsinstellingen.
Veel valt er niet meer te vertellen over het KVHV. Het is een zeer rechts clubje met een sehnsucht naar een ultramontaanse moraal en dito politieke opvattingen. En daarmee is misschien niet alles, maar toch heel wat gezegd.
Oud 8 januari 2015, 17:44   #608
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Veel valt er niet meer te vertellen over het KVHV. Het is een zeer rechts clubje met een sehnsucht naar een ultramontaanse moraal en dito politieke opvattingen. En daarmee is misschien niet alles, maar toch heel wat gezegd.
Oh, wacht nog wat, Hagel gaat nog eindeloze pagina's vullen over die mensen.

Hij is heel fanatiek.
Oud 8 januari 2015, 17:48   #609
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, wacht nog wat, Hagel gaat nog eindeloze pagina's vullen over die mensen.

Hij is heel fanatiek.
Ik kan ook over andere zaken eindeloze pagina's vullen. Wat mij betreft is mijn bijdrage gedaan: een van de deelnemers had gevraagd op de hoogte te houden over de reacties van bepaalde NVA'ers. Zonder tegenbericht van hen, laat ik het er bij. Ik heb mijn conclusie getrokken.
Overigens, er dwalen hier naar ik zo zie nog wel fanatiekelingen rond op dit forum. Zo vreemd is dat dus niet.
Op naar de volgende reeks eindeloze pagina's.
Oud 8 januari 2015, 17:50   #610
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan ook over andere zaken eindeloze pagina's vullen. Wat mij betreft is mijn bijdrage gedaan: een van de deelnemers had gevraagd op de hoogte te houden over de reacties van bepaalde NVA'ers. Zonder tegenbericht van hen, laat ik het er bij. Ik heb mijn conclusie getrokken.
Overigens, er dwalen hier naar ik zo zie nog wel fanatiekelingen rond op dit forum. Zo vreemd is dat dus niet.
Op naar de volgende reeks eindeloze pagina's.
Neen, vreemd is het niet, hier lopen veel fanatici rond.

Ik verschiet wel van uw zelfkennis, tenslotte is het niet gemakkelijk om toe te geven (aan jezelf) dat je een fanaticus bent.

Hoe voelt dat, weten dat je fanatiek bent en er toch niets tegen kunnen doen?
Oud 8 januari 2015, 17:59   #611
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, vreemd is het niet, hier lopen veel fanatici rond.

Ik verschiet wel van uw zelfkennis, tenslotte is het niet gemakkelijk om toe te geven (aan jezelf) dat je een fanaticus bent.

Hoe voelt dat, weten dat je fanatiek bent en er toch niets tegen kunnen doen?
Toch altijd weer die persoonlijke aanvallen bij de Vlaams-nationalisten. Ze kunnen het toch maar niet laten.
Oud 8 januari 2015, 18:08   #612
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch altijd weer die persoonlijke aanvallen bij de Vlaams-nationalisten. Ze kunnen het toch maar niet laten.
Wat is daar een persoonlijke aanval aan? Ik ben net positief over hem.

Misschien begrijp je de boodschap niet, of, u kennende, wil je ze niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 januari 2015 om 18:09.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 18:18   #613
hagel
Banneling

Standaard

Is zelfkennis niet het begin van de wijsheid?
Ach, een mens leert met alles leven.
Potverdorie, en ik zou niet meer posten. Werkelijk echt te fanatiek.

Laatst gewijzigd door hagel : 8 januari 2015 om 18:18.
Oud 8 januari 2015, 19:08   #614
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt.
Ik heb namelijk nog nooit iemand uit dat zeer rechtse clubje de wereld horen insturen dat we homo's van de kerktoren moeten gooien. Geen N-VA-ers en zelfs geen Blokkers, maar wél anderen. Over sehnsucht naar een ultramontaanse moraal en dito politieke opvattingen gesproken ....
Uit welke homofobe beerput zouden die komen?
En waarom heb ik die niet één keer door iemand van jouw clubje horen vernoemen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 januari 2015 om 19:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 19:12   #615
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alle mensen, maar zo te zien wel heel wat.
Oud 8 januari 2015, 19:44   #616
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is zelfkennis niet het begin van de wijsheid?
Potverdorie, en ik zou niet meer posten. Werkelijk echt te fanatiek.
Een mens met een open geest leert met alles leven.

Gelovigen hebben helaas geen open geest. De rationaliteit wordt onderdrukt door de dogma's, de twijfels gecompenseerd tot fanatisme.
Oud 8 januari 2015, 20:29   #617
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de vraag of hij achter hun standpunten staat, kwam geen antwoord. .
...
Ik heb niet de gehele uitzending van reyers laat gezien, maar herinner me wel dat toen De Wever het over dat clubke had, hij zich daarover redelijk smalend uitliet.
Om zeker te zijn, heb ik het terug opgezocht:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...rslaat/2.37104
Ongeveer vanaf 21'40" .

Ik denk dus dat jij liegt.

Overigens besluit jij nogal vlug dat "omdat hij niet antwoordt, mag ik er vanuit gaan dat hij ...."
Ik mag hopen dat jij nooit jurist, en vervolgens rechter zou worden.

Ik hou niet van jouw stijl.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 20:52   #618
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de gehele uitzending van reyers laat gezien, maar herinner me wel dat toen De Wever het over dat clubke had, hij zich daarover redelijk smalend uitliet.
Ongeveer vanaf 21'40" .

Overigens besluit jij nogal vlug dat "omdat hij niet antwoordt, mag ik er vanuit gaan dat hij ...."

.
BDW haalt volgende kiezing door deze uitzending weer 100.000 voorkeurstemmen meer.
Oud 8 januari 2015, 20:54   #619
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongeveer vanaf 21'40" .

.
Ik wilde niet meer reageren in deze draad tot ik meer info kreeg, maar omdat ik beschuldigd word van leugens, reageer ik toch nog een keer.
Als hij zich smalend over dat clubke uitliet, vraag ik me af waarom hij er erelid van is.
Zodra het persbericht verschenen was heb ik meteen een aantal ereleden aangeschreven met de vraag of ze achter die verklaringen stonden.
Drie reageerden meteen, twee sponsors reageerden ook al. De boven opgesomde politici reageerden vooralsnog niet. Niet meer,niet minder. Als ze morgen of binnen twee jaar reageren, zal ik het meteen laten weten. Ondertussen blijven ze blijkbaar erelid en is er voor dus niets aan de hand, denk ik dan.

En wat betreft mijn stijl. Er dwalen er hier wel meer rond van wiens stijl ik niet hou. Ieder zijn stijl. Les gouts et les couleurs...

Laatst gewijzigd door hagel : 8 januari 2015 om 20:59.
Oud 8 januari 2015, 20:55   #620
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, indien u consequent bent met uw morele principes, dan moet u de mensen die homoseksuele handelingen verrichten ter dood brengen. Want dat eist uw boek Leviticus.

Ik ben benieuwd wat u nu weer uit uw mouw gaat schudden om deze executie niet meer te moeten uitvoeren.
Nochtans werd het al aangehaald: in navolging van de apostelen houden we, als christenen, ons aan de morele geboden. Aan de rituele noch aan de strafbepalingen evenwel. De eerste christenen bewandelden bij fouten bij haar leden niet de weg van de oudtestamentische straffen, maar wel die van mijding, boete, openbare belijdenis en ten slotte vergiffenis en opneming in de gemeenschap.

Als christen voel ik niet de behoefte andere wegen op te zoeken dan die gemeenschap die zo dicht bij de apostelen en Jezus stond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be